PDA

View Full Version : Black Beauty or Fretless Fiasco?



bass blom
6 april 2008, 20:15
The Les Paul Custom is arguably one of the more controversial guitars in the Les Paul lineup, in that players and collectors always seem to have divided opinions about the desirability of this model. This article is an abbreviated summary of facts and observations about the Les Paul Custom from various books and documents regarding the model, as well as the author’s observations as an owner of two vintage Customs.

http://www.lespaulforum.com/slubarticle/custom/custom.html

Bram+
6 april 2008, 20:21
Leuk artikel. Ik wist niet dat die body's van customs volledig van mahonie zijn.

Vonk
6 april 2008, 22:59
Misschien een achterlijke vraag, maar gaat dit artikel alleen over de Customs die tussen 1954 en 1960 gebouwd zijn, of geldt het hele verhaal ook voor de Customs daarna tot het heden?

De eerste LP met de TOM, waren ze daarvoor dan uitsluitend te krijgen met Bigsby ofzo?

Bedankt voor het posten, leuk verhaal!
Volgende keer een betere topicnaam kiezen, dat trekt waarschijnlijk meer kijkers ;)

bass blom
6 april 2008, 23:02
het is afgekort de naam van het artikel, was bang dat het er niet helemaal op kon in de kopregel..

ik heb het gepost voordat ik het zelf gelezen had, vind het eigenlijk wat vaag en mager.

maar alles over die geile zwarte mojoplanken mag er zijn :lp: