PDA

View Full Version : Lc/Squier



r0cker666
6 april 2008, 18:41
Zo nog een onderwerp Xd

Ik wi graag een nieuwe gitaar kopen ( niet meteen moet nog 2 maanden wachten) en heb niet echt een hoog budget (300/350)'
IK begin telkens meer naar john frusciante eric clapton steve vai en jimmy hendrix te luisteren dus Het lijkt erop dat het een strat moet worden :cooler:
Ik zat zelf te kijken naar squier maar hoor veel over londen city
Wat is volgens jullie nouw beter om te kiezen squier of lc
Zeg Aub niet dan moet je gaan testen want ik heb er niet zo veel verstand van Bdankt :)

thomas :hippie:

Levitation
6 april 2008, 18:46
Testen is en blijft wel nog altijd de enige oplossing om te weten welke gitaar het beste bij jou past. Je hoeft daarom nog niet per se een onderscheid qua klank te kunnen maken (al zou dat wel mooi meegenomen zijn), de gitaar moet je ook lekker in de hand liggen. En niet elke gitaar is hetzelfde!

De ene heeft een dikkere neck dan de andere. Misschien is dat net iets wat jij leuk vindt. Ofwel vind je een dunnere neck juist handiger. De ene gitaar is zwaarder dan de andere (wat ook weer wat aan de klank doet), dus 't is maar wat je zelf het beste vindt aanvoelen.

Daarom MOET je gewoon vergelijken, een andere oplossing is er niet om te garanderen dat je 100% tevreden zal gaan zijn met je aankoop.

Los daarvan scoren de London City's wel enorm hoog voor hun prijs. Ik denk dat je bij Squier meer voor het merk betaalt en minder kwaliteit ervoor terug krijgt, wat bij London City wel anders schijnt te zijn.

Een tele van LC die pakweg 250 kost wordt door vele muzikanten even goed beschouwd als een mexicaanse Fender tele die zowat het dubbel en meer kost. (Dit is wel relatief.) Bij LC strats zal dit dus wel hetzelfde verhaal zijn. (Geen ervaring mee.)

Toch, testen blijft belangrijker dan praatjes. Praatjes gaan jouw intuïtie (normaal gezien) niet kunnen beïnvloeden.

r0cker666
6 april 2008, 18:55
dat is wel waar maar ik ken bijna geen winkels waar ze lc's verkopen
Weet iemand een winkeL?

blindfaith85
6 april 2008, 19:00
Hi,

Ik heb 5 jaar geleden squierstrat gekocht ook omdat ik gek van clapton en budy holly was, ding bevalt perfect, london city geen ervaring mee, maar wel met Farida die maken voor weinig ook hele goede gitaren. heb zelf daar het JBmodel van en klinkt speelt en werkt perfect.

groet ferry

Rormo
6 april 2008, 19:06
dat is wel waar maar ik ken bijna geen winkels waar ze lc's verkopen
Weet iemand een winkeL?

Kijk op www.jic.nl voor een lijst met dealers.

Ik vind London City gitaren toch echt wel een stapje beter dan Squiers. Ik heb nog nooit een slechte LC gitaar in mijn handen gehad, terwijl er wel hele brakke Squiers zijn.