PDA

View Full Version : Basissetje inruilen bij Feedback?



Pandroid
6 april 2008, 18:55
Hallo mensen

Ik ben pas geleden begonnen met gitaar spelen en heb daarom maar een goedkoop basissetje gekocht bij Feedback. Niet eens een week geleden. Ik heb er nu al spijt van dat ik niet voor een Squier of een Ibanez ben gegaan. Heeft iemand ervaring met deze winkel en hun inruilmogelijkheden? Ik heb het setje maar een paar keer gebruikt en alles is nog intact. Kan ik het gewoon inruilen of desnoods teruggeven?

chubbyfan
6 april 2008, 19:07
Gewoon proberen zou ik zeggen,of anders marktplaats ofzo,een week is erg kort,ik denk dat ze niet veel problemen zullen maken als de spullen onbeschadigt zijn en als je er toch iets duurders voor terugkoopt :)

Bram+
6 april 2008, 19:08
Even bellen met feedback, zou ik zeggen. Anders op marktplaats zetten voor een spotprijs. Wie zijn reet brandt...

Veekeren
6 april 2008, 19:09
Met een beetje geluk krijg je een tegoedbon. Maar ik kan me ook voorstellen dat een winkel daar niet veel zin in heeft. Ik bedoel, ze moeten het wel weer aan iemand anders verkopen, en ik zou het zelf als koper minder relaxt vinden iets als zijnde nieuw te kopen wat al door een ander gebruikt is...

Arvoitus
6 april 2008, 19:09
In de meeste winkels kan het wel worden omgeruild, en dan krijg je een bon/mogelijkheid om hetzelfde bedrag(of meer) in de winkel te besteden.

Rormo
6 april 2008, 20:13
In de meeste winkels kan het wel worden omgeruild, en dan krijg je een bon/mogelijkheid om hetzelfde bedrag(of meer) in de winkel te besteden.

Dit is volgens mij ook bij Feedback het geval. Ruilen voor geld is niet mogelijk, maar ruilen voor andere gear kan volgens mij wel.

Laat even weten of het gelukt is!

Pandroid
6 april 2008, 20:37
Dus ze gaan het niet voor minder terugnemen? Want dat zou wel jammer zijn aangezien ik het voor iets duurders wil inruilen.

En wat als ze dat gitaar wat ik wil niet meer hebben?

chubbyfan
6 april 2008, 20:52
Dus ze gaan het niet voor minder terugnemen? Want dat zou wel jammer zijn aangezien ik het voor iets duurders wil inruilen.

En wat als ze dat gitaar wat ik wil niet meer hebben?
dan laat je ze de gitaar toch bestellen :satisfie:

Pandroid
6 april 2008, 21:16
ah ja, hoop dat dat kan.

Ze hadden een Squier stratocaster van 169 euro. Niet echt een idee wat het model precies was. En een Ibanez van 150. Die had een humbucker. Nu weet ik natuurlijk niet heel veel van gitaren af, maar welke zou ik beter kunnen nemen?

chubbyfan
6 april 2008, 21:20
dat ligt helemaal aan je muziekstijl,humbuckers is meer metal en single coils is meer srv,hendrix enzo,gewoon ff kijken waar jouw favorite gitaristen op spelen

Bram+
6 april 2008, 21:24
Humbuckers zijn niet perse metal natuurlijk, maar ze zijn er wel geschikt voor. Je zou het eerder andersom kunnen zeggen: singlecoils zijn níet geschikt voor metal, alhoewel daar ook niet iedereen mee eens is.

chubbyfan
6 april 2008, 21:26
Humbuckers zijn niet perse metal natuurlijk, maar ze zijn er wel geschikt voor. Je zou het eerder andersom kunnen zeggen: singlecoils zijn níet geschikt voor metal, alhoewel daar ook niet iedereen mee eens is.
Ben ik het helemaal mee eens :)

wietse
6 april 2008, 21:28
volgens mij zijn ze het zelfs verplicht het terug te nemen en ook geld terug te geven als de koper binnen een paar weken bedenkingen krijgt en de boel niet meer hoeft.
doen ze liever niet maar ze horen het wel te doen als je er op staat, en omdat je er iets duurders voor wilt hebben zullen ze vast niet moeilijk gaan doen.

Pandroid
6 april 2008, 21:45
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-OfferPaging;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000cjeEk ujd?SearchType=simple&AttributeValue_1=&SearchCategoryUUID=_sPVqHzlRz4AAAEVeBxWf70R&Manufacturer=Fender&PriceRange=&firstSelection=1&inStock=&ReSort=priceasc&SecPageableID=wwXVqHzlEcQAAAEZhvdC0iUJ&SecPageableName=Products&SecPageNumber=0


Ik kijk nu op deze lijstje en tussen de prijs 150 en 160 (op pagina 2) zijn er heleboel soorten Fender's. Wat is het verschil tussen al deze gitaren, de kleuren niet meegeteld?

Bram+
6 april 2008, 21:49
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-OfferPaging;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000cjeEk ujd?SearchType=simple&AttributeValue_1=&SearchCategoryUUID=_sPVqHzlRz4AAAEVeBxWf70R&Manufacturer=Fender&PriceRange=&firstSelection=1&inStock=&ReSort=priceasc&SecPageableID=wwXVqHzlEcQAAAEZhvdC0iUJ&SecPageableName=Products&SecPageNumber=0


Ik kijk nu op deze lijstje en tussen de prijs 150 en 160 (op pagina 2) zijn er heleboel soorten Fender's. Wat is het verschil tussen al deze gitaren, de kleuren niet meegeteld?
Die gitaren op pagina twee (althans, de pagina twee die ik zie) zijn grotendeels hetzelfde (Allemaal Squier Affinity Strats). Ze verschillen echter op het gebied van:
- kleur (zoals je zelf al opgemerkt hebt)
- fretboard (bij sommige maple, bij ander rosewood)
- en de bovenste twee zijn een fat strat, wat inhoudt dat er een humbucker in de brugpositie zit.

Pandroid
6 april 2008, 21:55
Ik denk dat Feedback dit model had:

http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000cjeEkujd?Ca talogVideo=&ProductUUID=U9DVqHzmhcsAAAEXxsFgyFin&CatalogCategoryID=_sPVqHzlRz4AAAEVeBxWf70R&JumpTo=OfferList




Maar is de Fat Strat dan in principe niet beter omdat je en een humbucker en 2 enkelspoels hebt?

Veekeren
6 april 2008, 21:58
volgens mij zijn ze het zelfs verplicht het terug te nemen en ook geld terug te geven als de koper binnen een paar weken bedenkingen krijgt en de boel niet meer hoeft.
doen ze liever niet maar ze horen het wel te doen als je er op staat, en omdat je er iets duurders voor wilt hebben zullen ze vast niet moeilijk gaan doen.

Ik kan er niet het wetboek bij citeren, maar voor zover ik weet is dat niet zo. Als het gaat om een spijtaankoop in een winkel, waar men spullen voor de koop in het echt kan zien en eventueel testen, is de winkel helemaal tot niks verplicht en is het de verantwoording van de koper zelf. Alleen bieden veel winkels toch de service het te ruilen.
Alleen als het gaat om aankopen via internet, aan de deur enz, dan geldt wat je zegt.

Maar nogmaals, moeilijk te beoordelen of ze iets terugnemen, ga er niet meteen van uit. Ik zou het in ieder geval minder relaxt vinden als bleek dat ik de koper van een gebruikt setje zou zijn.

jplm
6 april 2008, 22:20
Dus ze gaan het niet voor minder terugnemen? Want dat zou wel jammer zijn aangezien ik het voor iets duurders wil inruilen.

Hallo.

Even twee dingen. Ten eerste, je inruil. Ik heb bij Feedback eens een gitaar gekocht (van een honderd of vijf meen ik) waarvan ik na een aantal weken spijt had. Toen ik ermee terug ging om het ding op een versterker in te ruilen zeiden ze uit zichzelf dat de gitaar nog bijna als nieuw was, en kreeg ik de originele prijs min de btw terug, dus 19% minder. Vond ik een fatsoenlijke deal. Dus ik neem aan dat je wel een redelijk bedrag terugkrijgt, misschien niet zoals hierboven beschreven, ligt er natuurlijk aan (vooral!) hoe het er nu uitziet (ik bedoel , de meeste mensen roepen al gauw dat het er als nieuw uitziet, terwijl er al kleine krasjes opzitten of zo, je moet je namelijk proberen voor te stellen wat iemand anders denkt als hij in de winkel jouw setje tweedehands wil kopen). Dus gewoon je verhaal doen, weten wat de prijs is van datgene waar je op inruilt, en dan vragen wat er bij moet.
Ten tweede, je opmerking over "al die Fenders": welnu, ik kan me het gevoel maar al te goed herinneren, maar, het is toch van belang dat je jezelf in dit stadium niet gek laat maken door ......... jezelf. Ik weet, het klinkt een beetje raar, maar, je hebt het nu dus al een keer meegemaakt, mijn advies zou daarom zijn: neem dit verlies en ruil je setje in, want je hebt er immers al spijt van, maar koop dan de gitaar die je op dit moment dan wel wilt, en kijk niet ál te veel om je heen, het barst namelijk van de gitaren die je nog wel zou willen. Gewoon, rustig aan, de rest komt later nog wel. Ik denk dat de meesten op dit forum dit wel met me eens zijn :).

Groet, Jan.

Bram+
6 april 2008, 22:26
Ik denk dat Feedback dit model had:

http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000cjeEkujd?Ca talogVideo=&ProductUUID=U9DVqHzmhcsAAAEXxsFgyFin&CatalogCategoryID=_sPVqHzlRz4AAAEVeBxWf70R&JumpTo=OfferList




Maar is de Fat Strat dan in principe niet beter omdat je en een humbucker en 2 enkelspoels hebt?
Als je het aan mij vraagt wel,.... omdat ik van humbuckers in de brug (en nek) hou, maar er zijn zat mensen die heel erg blij worden van een singlecoil in de brug.

Het wordt mooier als je, met een beetje solderen en een "push pull pot", een brughum "deelbaar" maakt waardoor je met een hum ook SC-geluid kan benaderen.

Pandroid
6 april 2008, 22:56
Hallo.

Even twee dingen. Ten eerste, je inruil. Ik heb bij Feedback eens een gitaar gekocht (van een honderd of vijf meen ik) waarvan ik na een aantal weken spijt had. Toen ik ermee terug ging om het ding op een versterker in te ruilen zeiden ze uit zichzelf dat de gitaar nog bijna als nieuw was, en kreeg ik de originele prijs min de btw terug, dus 19% minder. Vond ik een fatsoenlijke deal. Dus ik neem aan dat je wel een redelijk bedrag terugkrijgt, misschien niet zoals hierboven beschreven, ligt er natuurlijk aan (vooral!) hoe het er nu uitziet (ik bedoel , de meeste mensen roepen al gauw dat het er als nieuw uitziet, terwijl er al kleine krasjes opzitten of zo, je moet je namelijk proberen voor te stellen wat iemand anders denkt als hij in de winkel jouw setje tweedehands wil kopen). Dus gewoon je verhaal doen, weten wat de prijs is van datgene waar je op inruilt, en dan vragen wat er bij moet.
Ten tweede, je opmerking over "al die Fenders": welnu, ik kan me het gevoel maar al te goed herinneren, maar, het is toch van belang dat je jezelf in dit stadium niet gek laat maken door ......... jezelf. Ik weet, het klinkt een beetje raar, maar, je hebt het nu dus al een keer meegemaakt, mijn advies zou daarom zijn: neem dit verlies en ruil je setje in, want je hebt er immers al spijt van, maar koop dan de gitaar die je op dit moment dan wel wilt, en kijk niet ál te veel om je heen, het barst namelijk van de gitaren die je nog wel zou willen. Gewoon, rustig aan, de rest komt later nog wel. Ik denk dat de meesten op dit forum dit wel met me eens zijn :).

Groet, Jan.

Het verschil bij mij is dat ik mijn product in een verpakking heb gekocht. Er zitten er een boel boekjes en andere accessoires bij. Daarom vroeg ik me af of het makkelijk was om dat allemaal terug te geven. Maar ok, ik ga er morgen heen met de gitaar en alles even uitleggen.

Over het tweede deel, ik twijfelde over die Fenders omdat er in de winkel van Feedback maar eentje was rond die prijs, en nu weet ik niet eens meer om welk model het ging. Het was 169 euro. Op dat website wat ik eerder aangaf is alles een stuk goedkoper, maar ik kan dus niet precies zeggen welke daarvan Feedback had. En als ze morgen dat gitaar helemaal niet hebben, wat moet ik dan doen? Eentje uitkiezen van dat site en vragen of ze die kunnen bestellen?

Als ik het me goed herinner, heb ik al aan de verkoper daar gevraagd of ze ook gitaren bij kunnen bestellen als het op is, en ik heb niet echt een duidelijk antwoord terug gekregen.

Pandroid
6 april 2008, 22:58
Als je het aan mij vraagt wel,.... omdat ik van humbuckers in de brug (en nek) hou, maar er zijn zat mensen die heel erg blij worden van een singlecoil in de brug.

Het wordt mooier als je, met een beetje solderen en een "push pull pot", een brughum "deelbaar" maakt waardoor je met een hum ook SC-geluid kan benaderen.

Misschien helpt dit: ik hou het meest van het geluid dat Maiden produceert. Zij gebruiken Stratocaster's maar sommige gitaren van hen hebben ook humbuckers.

chubbyfan
6 april 2008, 23:37
Misschien helpt dit: ik hou het meest van het geluid dat Maiden produceert. Zij gebruiken Stratocaster's maar sommige gitaren van hen hebben ook humbuckers.
ja in de brug,dat heet een superstrat :)

Pandroid
7 april 2008, 00:03
Dan wil ik een superstrat :rockon: :)



http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107352

Ik lees net in dit topic dat Squier Affinity's niet veel soeps zijn.


Hoe groot zal het verschil in kwaliteit eigenlijk zijn met de 170 euro Squier Affinity Strat en de goedkope Behringer prul die ik hier heb?

jplm
7 april 2008, 01:18
En als ze morgen dat gitaar helemaal niet hebben, wat moet ik dan doen? Eentje uitkiezen van dat site en vragen of ze die kunnen bestellen?

Effe een gouden tip: koopt nóóit een gitaar die je niet zelf in handen hebt gehad. Je weet namelijk anders niet of hij je bevalt, of het ding nou 200 of 2000 euro kost, dat kun je gewoon niet van tevoren zeggen. En neem maar van mij aan dat als je je bestelde gitaar vol verwachting gaat afhalen, en je na het aanslaan van het eerste akkoord bij jezelf denkt "o jee, dit vind ik helemaal niks", dan sta je er helemaal gekleurd op, vooral als je al iets ingeruild hebt wat óók al niet beviel. Kan zijn dat die verkoper dan toch langzaam z'n geduld gaat verliezen :). Dus (volgens mij) gewoon een gitaar uitkiezen die er hangt, en die je dus kunt uitproberen, en dan vragen naar de prijs.
Trouwens, bij welke Feedback heb je je startersset gekocht?

Groet, Jan.

pannekoek
7 april 2008, 01:26
dat ligt helemaal aan je muziekstijl,humbuckers is meer metal en single coils is meer srv,hendrix enzo,gewoon ff kijken waar jouw favorite gitaristen op spelen


waarom associeer je humbuckers meteen met metal???

gitaristen als jimmy page (en nog tig andere maar ik vond jimmy page nu even een snel voorbeeld) spelen ook op humbuckers, dus ik vind dit geen objectieve reactie omdat de achterliggende gedachte is: humbuckers zijn voor metal en alles wat niet met metal te maken heeft moet met single coils gespeeld worden!!

jij bent zeker een fender fan?

pannekoek
7 april 2008, 01:28
Misschien helpt dit: ik hou het meest van het geluid dat Maiden produceert. Zij gebruiken Stratocaster's maar sommige gitaren van hen hebben ook humbuckers.


ik heb een excact maiden geluid op me marshall met me gibson les paul(humbuckers dus!)

Pandroid
7 april 2008, 04:07
Effe een gouden tip: koopt nóóit een gitaar die je niet zelf in handen hebt gehad. Je weet namelijk anders niet of hij je bevalt, of het ding nou 200 of 2000 euro kost, dat kun je gewoon niet van tevoren zeggen. En neem maar van mij aan dat als je je bestelde gitaar vol verwachting gaat afhalen, en je na het aanslaan van het eerste akkoord bij jezelf denkt "o jee, dit vind ik helemaal niks", dan sta je er helemaal gekleurd op, vooral als je al iets ingeruild hebt wat óók al niet beviel. Kan zijn dat die verkoper dan toch langzaam z'n geduld gaat verliezen :). Dus (volgens mij) gewoon een gitaar uitkiezen die er hangt, en die je dus kunt uitproberen, en dan vragen naar de prijs.
Trouwens, bij welke Feedback heb je je startersset gekocht?

Groet, Jan.

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom het voor mij nodig is om een gitaar eerst in handen te hebben. Ik begrijp nog niet veel van gitaren. En met spelen ben ik pas begonnen. Kan maar een paar akkoordjes en een aantal stukjes van een paar liedjes spelen.
En heb het in Rotterdam gekocht.



Ik ben nu bijna zeker dat ik een Squier Affinity Fat Strat wil hebben. Je kan een veelzijdig geluid uit dit gitaar creëren, toch?
En ik weet ook zeker dat Feedback deze niet heeft. Vraag me af of ze het wel voor me kunnen bestellen...

chubbyfan
7 april 2008, 07:45
waarom associeer je humbuckers meteen met metal???

gitaristen als jimmy page (en nog tig andere maar ik vond jimmy page nu even een snel voorbeeld) spelen ook op humbuckers, dus ik vind dit geen objectieve reactie omdat de achterliggende gedachte is: humbuckers zijn voor metal en alles wat niet met metal te maken heeft moet met single coils gespeeld worden!!

jij bent zeker een fender fan?
Ik associeer humbuckers met metal als voorbeeld hoe zo,n gitaar kan klinken en ik vond metal een goed voorbeeld net zoals ik srv een goed voorbeeld vond voor single coils,maar er zijn natuurlijk talloze mogelijkheden(ik heb een fender ja,en een bc rich) :),Nu even zonder metal:
humbuckers:angus young,lenny kravits,slash,billy gibbons
single coils :hendrix,david gilmore,srv,popa chubby

wiltin
7 april 2008, 08:26
http://www.feedback.nl/?b=0310600925&a=9 bedoel je deze?

Pandroid
7 april 2008, 13:19
^Ik denk dus dat ze die hadden, maar dan in het zwart.



Die Fat Strat die ik wil hebben ze zeker niet. En ik betwijfel het of ze het kunnen bestellen voor me :(

Maar ja, ik ga er zo heen, en dan zie ik het wel.....

guvnor
7 april 2008, 14:01
f..ck, ik moest de titel effe 2x lezen.
ik dacht dat iemand z'n bassistje in wilde ruilen

jplm
7 april 2008, 14:09
Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom het voor mij nodig is om een gitaar eerst in handen te hebben. Ik begrijp nog niet veel van gitaren. En met spelen ben ik pas begonnen. Kan maar een paar akkoordjes en een aantal stukjes van een paar liedjes spelen.

Ja, dat klopt ook wel, dat als je pas speelt, je nog niet goed kunt beoordelen wat er goed en minder goed is/bevalt aan een gitaar. Aan de andere kant, wat beviel er precies niet aan de gitaar die je nu had?

Groet, Jan.

G.G.
7 april 2008, 15:26
Aan de andere kant, wat beviel er precies niet aan de gitaar die je nu had?

Groet, Jan.

Precies, daar zit ik ook aan te denken. Wat gaat die squier of ibanez je wel geven dat die gitaar in het basissetje niet geeft?

De budget Ibanez gitaren zijn nogal anders dan budget Squiers. Dit soort twijfels tussen modellen kom je minder tegen wanneer iemand langer speelt en bijv. 700 te besteden heeft. Dan weet je vaak beter wat je zoekt.

Als ik terug kijk naar mijzelf, in de tijd dat ik net begon dan ruilde ik ook de ene na de andere gitaar in. Steeds was ik op zoek naar iets beters, maar kwam steeds thuis met iets dat anders was, niet zo zeer "beter".

Het is ook gewoon moeilijk om iets te vinden dat je zoekt als je net begint. Vaak zit het hem niet in de gitaar, maar in je spel en je verwachtingen.

Test zoveel mogelijk gitaren in winkel en bij vrienden en gebruik je eigen als referentiekader.

Ik zou zeggen: Hou je beginnerssetje, speel zoveel je kan en spaar lekker door totdat je een goeie tweedehands Ibanez of Fender kan kopen (een mooie RG of een MiM of CiJ of USA fender).

Pandroid
7 april 2008, 16:02
Nou ik zal het even uitleggen. Ik ben er namelijk achter dat ik gewoon door wil gaan met gitaar spelen, en als ik eenmaal wat beter wordt, dat ik dan binnen een paar maanden een nieuwe gitaar wil kopen. Dan kan ik het net zo goed nu meteen doen terwijl ik nog de kans heb om het te ruilen voor misschien wel het maximale bedrag. En bovendien heb ik veel slechte ervaringen gelezen over Behringer. Doe maar eens een search op dit forum, iedereen waarschuwt dat je er ver van moet blijven :P



trouwens, blijkt dat Feedback vandaag gesloten is, voor niets gegaan -_-

G.G.
7 april 2008, 16:13
En bovendien heb ik veel slechte ervaringen gelezen over Behringer.

Maar wat is JOUW ervaring? Het lijkt erop dat je hem wilt ruilen omdat WIJ zeggen dat Behringer prut is.

Ik heb een prima pedaaltje van Behringer, heb goeie ervaringen gehad met hun V-amp Pro (voor wat hij kost, dus prijs - kwaliteit)

Mijn favoriete gitaar is een Hondo (wel wat gemod, maar toch een multiplex gitaar). De meesten zouden in een wijde boog om dat ding heen lopen.

Laat ons je niet teveel de les lezen. Wat zijn JOUW ervaringen met die gitaar. Want als je met een budget Ibanez of een Squier aankomt, dan zijn er weer anderen die wat negatiefs te vertellen hebben.

Nino1110
7 april 2008, 17:28
Het gaat om jou mening!
Een vriend van me heeft ook een Behringer geval en hij "zweert" bij dat ding.
Hij vind hem heerlijk spelen en goed geluid hebben...

Het geluid ligt deels aan je apparatuur maar ook voor een deel aan je techniek.

no 1 hops
7 april 2008, 22:58
merk of merkloos zegt niks.
als een merkloze gitaar jouw dus nu al kon vertellen dat je door wilt gaan met gitaar spelen dan heeft die gitaar en zijn kwaliteit je er iedergeval niet van afgebracht.
want DAT doet een slechte gitaar, je demotiveren om gitaar te spelen.

en dat deed deze van jouw dus juist niet.

er zijn een paar hoofdstromingen op gitaar gebied en daarvan vele variaties
LP strat tele PRS en de extreme modellen.
dus als je nu nog niet weet wat je precies wilt is die behringer heus geen verkeerde stap en in de tussentijd kun je sparen en je bekijken wat je later wil hebben.

maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten

Pandroid
7 april 2008, 23:10
Hmmm, ik begrijp wat jullie willen zeggen.

Op zich vind ik het niet eens een zo slechte gitaar. Al heb ik wel wat op te merken. Als ik op de E1 en B2 snaren speel, dan beginnen de bovenste snaren mee te trillen. Dan hoor ik een zachte galm op de achterkant die continu maar door gaat. Dat irriteerde me enorm.



maar ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat geen van jullie iets slechts over de basis Behringer gitaartje te zeggen heeft. Kan niemand me de nadelen van dit dan even opnoemen?


En ik wil ook teruggaan naar een van mn vorige vragen, hoe groot is het verschil in kwaliteit met deze gitaar en een Squier Affinity bijvoorbeeld? Als we versterkers er even niet bij betrekken natuurlijk.

happynjitram
7 april 2008, 23:32
Het probleem is meestal dat basissetjes nooit heel erg veel kwaliteit leveren. Al die beginnerssetjes zijn om te kijken of het wel leuk is en om mee te oefenen. En daar betaal je ook weinig voor. Of het nou een behringer of een ibanez of een squier is.

Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt? Maar het probleem met gitaar spelen is dat je zowel een goede gitaar moet hebben als een versterker om een leuk geluid te hebben. Als je niet genoeg geld hebt zou ik voor een goede gitaar kiezen die je een paar jaar kan gebruiken en dan sparen voor een betere versterker.

Zelf zweer ik bij de london city gitaren. De comet en de spitfire. Nieuw gaan ze voor de 250. 2de hands tussen de 150 en 180 of iets in die richting. Misschien beetje overbudget, maar dan heb je wel een gitaar die ontzettend goed is en in de buurt komt van een USA fender.

Als dat de duur is zou ik eens kijken voor een richwood, ook leuk en een stuk goedkoper. Tenson heeft ook leuke beginnersgitaren.

Een Ibanez is eigenlijk ook altijd wel goed. Die gio's in die duurdere beginnersets zijn heel degelijk. De versterkers niet.

Een vriend van mij heeft trouwens een goedkope Cort. Aardige gitaren ook voor het geld.

En qua amps, kan je waarschijnlijk het best gaan voor een vox of een cube. Zoek even op het forum naar leuke amps voor weinig geld. Als je 2dehands gaat heb je een betere amp voor minder geld. Probeer in ieder geval niet voor een versterker uit een set te gaan. Die stellen bijna altijd teleur.

Rormo
8 april 2008, 01:36
te zeggen heeft. Kan niemand me de nadelen van dit dan even opnoemen?


En ik wil ook teruggaan naar een van mn vorige vragen, hoe groot is het verschil in kwaliteit met deze gitaar en een Squier Affinity bijvoorbeeld? Als we versterkers er even niet bij betrekken natuurlijk.

Zo'n Squier affinity zal misschien wel iets beter zijn, maar de affinity serie van Squier is echt niet veel soeps. Matige gitaren.

Kim Wilson
8 april 2008, 08:45
Hmmm, ik begrijp wat jullie willen zeggen.

Op zich vind ik het niet eens een zo slechte gitaar. Al heb ik wel wat op te merken. Als ik op de E1 en B2 snaren speel, dan beginnen de bovenste snaren mee te trillen. Dan hoor ik een zachte galm op de achterkant die continu maar door gaat. Dat irriteerde me enorm.

...
Dat ligt niet aan je gitaar, maar aan je (gebrek aan) techniek. Dat doet elke gitaar namelijk. :)

no 1 hops
8 april 2008, 09:45
die galm kan ook van de veren komen achterin de gitaar, maar dat gebeurt soms ook met duurdere.

de affinety hoeft geen slechte gitaar te zijn, alleen ken ik ze ook met slecht fretwerk waardoor je een kleine zaag aan de zijkant van de neck hebt.
dus frets die uitsteken.

waarom kraakt bijna niemand die behringer af?
het is de combinatie van wat je krijgt voor het geld.
als je bij feedback een duurdere beetpakt en bespeeld voel je heus het verschil wel.
had laatst een mira of zo van PRS in de handen, een custom en ook een musicman Silhouette. (eindelijk een strat achtige met vaste brug)

de custom viel af (niet omdat die niet goed zou zijn maar de afwerking en houding tijdens spelen lagen mij niet) de silhouette, prachtige gitaar, alleen de kleur, helemaal zwart en jammer genoeg een rosewood toets.
speelde echter lekker.
en die mira voelde qua afwerking direct goed aan, maar was mijn model niet.

en dit alles zonder ze versterkt gehoord te hebben (dan werd alles nog ingewikkelder)

conclussie.
1 er zijn vele redenen om ook een dure gitaar niet te nemen.
2 dat dit een gitarist eigen is.
3 en ik dan toch weer blij ben met wat ik heb

Pandroid
9 april 2008, 00:47
Ik ben vandaag gegaan en in principe kan ik het dus gewoon teruggeven en mn geld ervoor terug krijgen (of een tegoedbon).

Nu wil ik een Squier met een humbucker hebben. Hoe groot zal het verschil tussen de Affinity Fat Strat en de Standard Fat Strat eigenlijk zijn? De Standard is 80 euro duurder. Zal ik net zo goed die Standard halen dan?

Pandroid
9 april 2008, 15:58
Iemand? :(

Rormo
9 april 2008, 16:03
Ik vind het verschil best wel groot. De affinity's vond ik echt heel matig, terwijl de standards best lekkere gitaren zijn voor het geld.

Eirlys
9 april 2008, 16:08
Ik vind de standard ook wel leuker, maar je moet ze gewoon beiden bespelen en zien wat je het meeste aanstaat.
Ik kan je zeggen: elke keer dat ik met een bepaalde gitaar in mijn hoofd naar de winkel trek, kom ik met iets anders terug.
Mijn huidige PRS was zo'n geval. Ik had niet eens een PRS overwogen, totdat iemand ze in mijn handen duwde, en ik was verkocht. :satisfie:

Robin5150
9 april 2008, 17:29
geen idee
feedback is maar een rotzaak
ik denk dat ik al weet wat je hebt gekocht, de behringer set zeker
niet echt het beste, ibanez, squier of motion zijn toch beter
succes in ieder geval

Pandroid
9 april 2008, 18:38
Trouwens, wat ik niet begrijp van dit soort zaken is dat je gewoon de 'showmodellen' krijgt als je het koopt. Vindt niemand het erg dat ze een gitaar kopen die al heel vaak gebruikt zijn, en waarmee misschien wel slecht mee omgegaan is?

bass blom
9 april 2008, 19:02
Trouwens, wat ik niet begrijp van dit soort zaken is dat je gewoon de 'showmodellen' krijgt als je het koopt. Vindt niemand het erg dat ze een gitaar kopen die al heel vaak gebruikt zijn, en waarmee misschien wel slecht mee omgegaan is?

dan probeer ik fors te pingelen en anders halen ze maar een nieuwe :D
maargoed, je probleem lijkt prima opgelost toch?

Pandroid
9 april 2008, 22:29
Hmm ja, ik denk dat ik dan toch voor die Standard Fat Strat ga, anders probeer ik ook even een Yamaha of Ibanez uit terwijl ik daar ben.



Om even terug te komen op mijn vorige punt, waarom wordt het normaal gezien om een gitaar te kopen die door vele mensen zijn gebruikt en al wie weet hoe lang stof heeft zitten verzamelen door te hangen in de winkel?

bass blom
9 april 2008, 22:32
Hmm ja, ik denk dat ik dan toch voor die Standard Fat Strat ga, anders probeer ik ook even een Yamaha of Ibanez uit terwijl ik daar ben.



Om even terug te komen op mijn vorige punt, waarom wordt het normaal gezien om een gitaar te kopen die door vele mensen zijn gebruikt en al wie weet hoe lang stof heeft zitten verzamelen door te hangen in de winkel?

wat wil je dan? een uitproberen en dan een nieuwe uit het magazijn ongezien meenemen?

G.G.
10 april 2008, 10:45
Trouwens, wat ik niet begrijp van dit soort zaken is dat je gewoon de 'showmodellen' krijgt als je het koopt. Vindt niemand het erg dat ze een gitaar kopen die al heel vaak gebruikt zijn, en waarmee misschien wel slecht mee omgegaan is?

Weet je waarom je daar zo vaak een showmodel krijgt? Omdat gasten zoals jij je spul na een week spelen weer terug brengen.

Rormo
10 april 2008, 11:52
Wacht eens ff. Bij Feedback krijg je juist nooit het showmodel mee. Tenzij die gitaar het enige exemplaar is halen ze hem altijd uit het magazijn voor je. Iets wat ik bewust altijd weiger omdat ik de specifieke gitaar wil hebben die ik getest heb. Natuurlijk wil ik niet het shwomodel als dit model beschadigd is, maar als het er goed uit ziet dan wil ik juist het showmodel. Als je dat ding uitgebreid getest hebt kan er ook niet veel mis mee zijn.

En ik snap niet zo goed waarom mensen in dit topic Feedback dan weer afkraken. Ze hebben meer dan redelijk gehandeld door de gitaar voor het volledige bedrag om te willen ruilen dan wel zelfs geld terug te geven. Hiertoe waren ze zeker niet verplicht. Ik zou ze eerder prijzen dan afzeiken.

Pandroid
10 april 2008, 14:46
Weet je waarom je daar zo vaak een showmodel krijgt? Omdat gasten zoals jij je spul na een week spelen weer terug brengen.

Nou nou, niet zo negatief doen :P
Ik ben wel van plan om er iets beters voor terug te kopen natuurlijk.


Rormo: Ik wist helemaal niet dat Feedback datgene wat je wil uit het magazijn haalde. Ik hou daar dan rekening mee :)

Rormo
10 april 2008, 14:51
Feedback Rotterdam doet dat iig wel. Maar ik zou dat dus weigeren as je een goed winkel exemplaar hebt gevonden.

Veekeren
10 april 2008, 15:04
Feedback Rotterdam doet dat iig wel. Maar ik zou dat dus weigeren as je een goed winkel exemplaar hebt gevonden.

Op zich logisch dat ze dat doen overigens, je wil niet weten hoe vaak je anders hoort "oh, ik krijg het showmodel... korting?" :D

beruk
10 april 2008, 15:40
Zo'n winkel keten als feedback is heus wel zo slim dat ze geen winkeldochters in huis halen.
Wij linkshandigen zijn vaak echt zielig!
Weinig vooraad moet je heel nederland door om iets uit te proberen. Bestellen is kopen heb ik bij feedback en bij dirk witte al eens gehoord. Ik heb trouwens door gespaard en uitgeprobeerd totdat ik mijn ideale combi kon aanschaffen. (epiphone joe pass met laney lc15 r) ik heb later de humbuckers laten vervangen door echte gibson's voor de jazz. En nog veel later een mex fender voor blues en hardrock. Krijg je ook wel uit de joe pass, maar iets te veel feedback :seriousf:
Eerst lang nadenken en sparen voordat je met iets thuiskomt waar je spijtvan hebt. Bovendie is een goede acoustische gitaar om mee te leren spelen een veel betere uitgave. Beter voor je techniek vind ik.

jplm
11 april 2008, 00:41
Om even terug te komen op mijn vorige punt, waarom wordt het normaal gezien om een gitaar te kopen die door vele mensen zijn gebruikt en al wie weet hoe lang stof heeft zitten verzamelen door te hangen in de winkel?

Nou, dat is vrij eenvoudig. Je hebt in dit opzicht twee soorten zaken; in het eerste type mag je nergens aankomen, en doen ze altijd zenuwachtig, met als positief gevolg dat áls je er dan een gitaar koopt, deze dan vrijwel onbeschadig is, en nergens gebruiks-sporen heeft. In het tweede soort winkel mag je alles naar hartelust proberen en overal aanzitten, met als gevolg dat er al allerlei kleine plekjes opzitten als je een gitaar koopt (mits ze er in het magazijn niet een stapel van hebben liggen). Persoonlijk vind ik dat je je moet schikken, ik wil maar zeggen, je mag niet verwachten dat je de hele middag overal aan mag zitten, maar dat nét de door jou gekochte gitaar brandnieuw moet zijn (nogmaals, in het geval er geen exemplaren op voorraad liggen).
Ik heb er zelf eigenlijk niet zoveel moeite mee. Neem bijvoorbeeld Palm guitars in Amsterdam; in een winkeltje dat zo klein is en vol zit met gitaren dat twee mensen in het gangpas elkaar eigenlijk niet kunnen passeren staan de duurste resonatorgitaren vlak bij elkaar. Je kunt alles proberen (in zekere zin) en koop je er dan een, dan heeft die dus al gebruikssporen van spelen, stoten e.d., maar dat neem je dan voor lief. Vind ik dan.

Groet, Jan.

Pandroid
11 april 2008, 01:49
Gebruikssporen in de zin van viezigheid en vingerafdrukken vind ik niet erg, ik heb het meer over onderdelen die "wat losser" of zo licht beschadigd zijn dat het niet eens erg opvalt. Natuurlijk vraag je je dan af wat het probleem is als het toch maar minimale schade heeft, maar je begrijpt ook dat je iets gewoon nieuw wilt hebben.

En trouwens, mijn vraag was overigens wel legitiem. Ik wilde eerlijk weten hoe 'een gitaar kopen' normaal verliep. Misschien is het wel bijgeloof, maar als ik zo in de winkel een rij gitaren zie (en zeker degene die op de grond op een standaardje staan) heb ik de neiging om te denken dat ze niet 100% zijn. Krijg dan eerder een gevoel dat het bijna gewoon 2ehands is :P
Misschien zie ik het allemaal wel verkeerd.

Kim Wilson
11 april 2008, 09:51
Ik koop de gitaar die ik getest heb, niet een nieuwe uit het magazijn.

Noid
11 april 2008, 10:00
Gebruikssporen ... onderdelen die "wat losser" of zo licht beschadigd zijn ... minimale schade ... iets gewoon nieuw wilt hebben.
Op zich is een gitaar een degelijk instrument en gaat er echt niet zomaar iets los. Wel is het voordeel van nieuw kopen dat je terug kunt als na aankoop blijkt dat iets toch los zit. Voordeel van een beschadiging kan zijn dat je makkelijker met de verkoper kunt onderhandelen over een lagere prijs. Zeker als het geen storende beschadiging is.


En trouwens, mijn vraag was overigens wel legitiem. Ik wilde eerlijk weten hoe 'een gitaar kopen' normaal verliep. Misschien is het wel bijgeloof, maar als ik zo in de winkel een rij gitaren zie (en zeker degene die op de grond op een standaardje staan) heb ik de neiging om te denken dat ze niet 100% zijn. Krijg dan eerder een gevoel dat het bijna gewoon 2ehands is :P
Misschien zie ik het allemaal wel verkeerd.
Tuurlijk is je vraag legitiem. Daar is dit forum toch juist voor, om als je je iets afvraagt informatie te krijgen en/of de ideeen van anderen te horen. Ook ik leer hier weer van, want door jouw ogen (ze lijken wel 2e hands) had ik nog nooit naar die gitaren op de grond gekeken. Ik sprak er eens over met een verkoper van Big One in Zwolle. Hij gaf aan dat ze op de grond meer risico lopen dat er tegenaan gelopen wordt, of dat ze omgestoten worden. Echter, gitaren die hangen en die net niet goed teruggehangen worden, lopen vaak meer schade op als het mis gaat. Daarom hangen ze de echt dure gitaren achter glas en zijn ze verder niet zo kieskeurig of ze ze ophangen, of op de grond zetten.

Net als Kim koop ik de gitaar die ik getest heb, niet zo'n ding uit het magazijn.