PDA

View Full Version : Pocket amp



mr-02
6 april 2008, 17:17
Hallo

Ik zoek een klein verterkertje waarmee je via een koptelefoon luistert.
wel een dat draagbaar is en met batterijen (de microamp van ronald is al te duur en te groot).
Kan iemand me verderhelpen?
Ik denk aan de amplug maar de zoom G1 heeft meer mogenlijkheden en die kan ook met koptelefoon (maar is die daar wel goed voor?).

de prijs maximum €60.

Mvg
Florian

(ik weet niet goed waar ik deze topic moet zetten dus zet k hem hier)

yalexw
6 april 2008, 17:32
Vox heeft wel leuke dingetjes moet je maar even kijken op hun websiteklik (http://www.voxamps.co.uk/amplug/) . Weet niet waar je ze in Nederland kan krijgen maar volgens mij zijn ze niet zo heel duur.

mr-02
6 april 2008, 17:37
ja inderdaad die had ik ook al genoemt in de eerste post.

Mar ik zou willen weten of ik dan beter een zoom G1 koop dan een Vox amplug die speciaal is voor koptelefoons. (de G1 heeft gwn een koptelegoon uitgang maar is er niet speciaal voor gemaakt...)
zijn mensen die een G1 hebben tevreden van het geluid via de koptelefoon?
iemand toevalig ervaring hiermee?

yalexw
6 april 2008, 17:41
Sorry had niet door dat de zoom g1 van vox was:P. Nogmaals spijt me voor de nutteloze bijdrage.

MattellicA
6 april 2008, 17:45
Een tweedehands Pocket PODje? :satisfie:

mr-02
6 april 2008, 17:49
neej liever nieuw.

Kent iemand de oragne Micro Crush ?
ziet er heel deftige uit en kan ookmet headphones

nevyn292
6 april 2008, 21:12
alles kan met headphones, soms heb je alleen een verloop stekkertje nodig.

dendee
7 april 2008, 20:43
Sorry had niet door dat de zoom g1 van vox was:P. Nogmaals spijt me voor de nutteloze bijdrage.

zoom is niet van vox ;) het zijn 2 apparte merken

MattellicA
7 april 2008, 21:50
alles kan met headphones, soms heb je alleen een verloop stekkertje nodig.
Dus ik kan met men Marshall Valvestate over een koptelefoon spelen zonder dat de buurt wakkerligt? Dus gwn een verloop stekkertje: 6.3mm Jack ==> 3.5mm Female? tof! :satisfie:

Kaïn
7 april 2008, 21:50
alles kan met headphones, soms heb je alleen een verloop stekkertje nodig.
Dat is niet waar. Een buizenbak niet (als je em heel wilt laten). Transistors natuurlijk wel.

happynjitram
7 april 2008, 21:52
Ik zal gewoon voor wat meer geld voor de pocket pod gaan.
En als dat niet lukt, dan weet ik het eigenlijk niet.

MattellicA
7 april 2008, 21:53
Kan ik dan niet gwn line-out => koptelefoon...?? :???:

marter544
7 april 2008, 22:44
Heb zelf een G2, die doet et prima met een hoofdtelefoon.

rocker_71
8 april 2008, 11:56
Volgens mij het verkeerde forum , maar goed.

Mijn bijdrage: Korg Pandora. Die zijn klein, uitgebreid en de PX4 is niet meer zo duur. lekker jammen met de koptelefoon op.
Zo'n amplug is wel okee (zie draadje), maar wel beperkt natuurlijk vergeleken met de Pandora. Tis maar wat je wilt.

Mephistocles
8 april 2008, 12:02
zoom is niet van vox ;) het zijn 2 apparte merken
Gelukkig maar! Ik schok al! Zoom met zo'n rottroep van tijd tot tijd, en Vox met (bijna) altijd goed spul... Kan niet t zelfde zijn. Dan d'r bij, Zoom is 100% japans, Vox is brits.

rocker_71
8 april 2008, 12:05
Reken er maar op dat Vox tegenwoordig zijn spullen ook laat maken in Azië.

Mephistocles
8 april 2008, 12:08
Reken er maar op dat Vox tegenwoordig zijn spullen ook laat maken in Azië.
Weet ik! Lekker goedkoop, hè die Aziaten. Stop een paar duizend in een fabriek ter grootte van een basisschool, geef ze een schroevendraaier en laat ze 16 uur per dag werken, 7 dagen in de week, zodat wij een tientje minder betalen voor onze gitaarspullen, en de bedrijven per product twee tientjes besparen.

Geen probleem toch?

EpiCenturiesAWAy
8 april 2008, 12:20
Dit is misschien niet wat je zoekt, maar misschien een Line 6 toneport GX.

Heb die sinds gisteren en dat is echt een fantastisch ding! Je kan er ook nog mee opnemen, en online nieuwe sounds gaan halen enzo..

Echt, ik heb een peavey 6505 maar dit ding is zeker genoeg voor mij op huiskamervolume hoor!

Allen moet je altijd je pc/laptop bij je hebben..

Vonk
8 april 2008, 12:46
Dit is misschien niet wat je zoekt, maar misschien een Line 6 toneport GX.

Heb die sinds gisteren en dat is echt een fantastisch ding! Je kan er ook nog mee opnemen, en online nieuwe sounds gaan halen enzo..

Echt, ik heb een peavey 6505 maar dit ding is zeker genoeg voor mij op huiskamervolume hoor!

Allen moet je altijd je pc/laptop bij je hebben..

Nou ik heb ook zo'n ding, en voor losse riffjes opnemen is het leuk. Maar echt spelen en oefenen doe ik liever niet, zo goed is het geluid nou ook weer niet...

EpiCenturiesAWAy
8 april 2008, 13:33
Dat snap ik niet van je :D

Dat is superleuk voor nieuwe geluidjes te zoeken, en daarmee te experimenteren.
Daardoor speel ik net meer.. :D

En qua geluid vind ik hem ook nog super! Die presets zijn allemaal zo fokking midscooped en veel te veel bass, maar eens aangepast, super vind ik!

Vonk
8 april 2008, 13:54
Ja dat is het juist: je zit uren te klooien met al die effecten, je komt niet meer aan spelen toe ;)

bert k
8 april 2008, 14:13
Gaat naar Moderne versterkers.

Mike999999999
8 april 2008, 20:11
ooit aan die dingen van marshall gedacht? ik heb ook zo'n ding gekocht voor 40 euro en die klinken nog best goed, kan ook met hoofdtelefoon.

Kun je lekker je hele huis rond wandelen met je gitaar, alleen andere mensen die nog in je huis wonen worden hier nooit vrolijk van :???:

mr-02
9 april 2008, 16:03
Ik heb uiteindelijk de Vox amplug classic rock besteld :satisfie:
Wachten tot hij binnen is en testen maar :)