PDA

View Full Version : Ik heb jullie hulp/ervaring nodig



Bastijn
16 februari 2003, 10:26
Beste bassers, ik heb jullie hulp nodig. Ik speel al een tijdje bas, kheb m laatst ontfret, en dat speelt heerlijk. Maar nu ben ik op zoek naar een pedaaltje/kast/bakkie of wat dan ook, die aansluit op mn fretloze bas. Ik ben een totale leek op dit gebied, maar ik zoek dus een "iets", met meerdere effecten, zoals wawa, distortion, zoeentje waarbij het geluid komt aanzwellen, en weer weg....nogmaals ik heb hier echt geen verstand van, daarom doe ik een beroep op jullie. Dus weten jullie iets met meerdere effecten, of een site ofzo, reageer alsjeblieft.

Bastijn

MikeDirnt
16 februari 2003, 10:57
De Zoom Multi FX pendalen blijken goed te zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Hier staat wat informatie
http://www.activemusician.com/store/bass/effects/makers/zoom.asp?ref=ab-468-bs-zoom

Dat aanzwellende geluid heet geloof ik een Reverse Effect.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MikeDirnt op 2003-02-16 10:59 ]</font>

basswasp
16 februari 2003, 11:25
't lijkt er op dat je op zoek bent naar een Multi Effects-kastje. Daarin zitten verschillende effecten en eventueel versterker- en speakersimulaties die je kan instellen. Een aantal bekende merken hiervan zijn Digitech (BP200), Boss (GT-6B) en inderdaad Zoom.

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van Multi Effects-kastjes, maar voor losse pedalen. Voor elk effect koop je dan een los kastje. Op deze manier kan je precies de beste effecten selecteren en vergeleken met de goedkopere Multi Effects is de kwaliteit beter (duurdere Multi Effects zoals de Boss doen niet onder voor de kwaliteit van losse pedalen, maar daar betaal je dan ook weer voor).
Over het algemeen is het nadeel van losse pedalen dat het duurder is, moeilijker te verplaatsen en dat je geen verschillende effectencombinaties kan voorprogrammeren.