PDA

View Full Version : MXR DynaComp compressor (pre- dunlop)



Petekay
6 april 2008, 16:03
Hoi!

heb gisteren een effectenpedaaltje op de kop getikt op ebay

het is een MXR DynaComp (met blokletters), pre dunlop. Dus volgens mij dateert hij van begin jaren 80.
tevens is de pedal aangepast met true bypass.

Heb hem eigenlijk gekocht omdat dit pedaaltje ook in m'n ampmodelling software zit (amplitube), en erg bevalt.

Zijn er forumleden die dit pedaaltje ook gebruiken of hebben gebruikt? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

gr,
Peter

http://i18.ebayimg.com/07/i/000/e4/91/033e_1.JPG

Speeddemon
6 april 2008, 16:23
Waanzinnige klank, onmisbaar zelfs voor funk en country, lijkt qua klank op een Boss CS-2, maar de DynaComp heeft iets meer mojo. Ruist ook helaas wat meer dan een CS-2.

Meneer I.
6 april 2008, 17:54
Ik heb een kloon hiervan, idd erg lekker voor funk, sorry FUNK met hoofdletters wel te verstaan (clean). Met een lekkere overdrive erop geeft het ook nog eens veel extra sustain. Voor mij een absoluut blijvertje! De ruis hoort er een beetje bij...enige minpuntje.

the sure thing
6 april 2008, 19:33
Ik heb hem in mijn collectie gehad, maar vond dat ie TE extreem compressie had. Ik heb hem vervangen voor een Retro Sonic compressor en DIE doe ik nooit meer weg! Perfect! Ik vond de dynacomp teveel van het goede.

Speeddemon
6 april 2008, 19:57
Ik heb hem in mijn collectie gehad, maar vond dat ie TE extreem compressie had. Ik heb hem vervangen voor een Retro Sonic compressor en DIE doe ik nooit meer weg! Perfect! Ik vond de dynacomp teveel van het goede.
RetroSonic is als 't goed is, gebaseerd op de Ross Compressor, welke wel veel overeenkomsten heeft met de DynaComp, maar toch iets opener klinkt. Minder 'squishy'.

Overigens vind ik een 'stock' Ross comp te dof klinken, en moeten er wel wat kunstgrepen worden uitgevoerd om 't hoog weer wat te 'restaureren'...

zoon van Piet
6 april 2008, 21:43
de dyna comp is een echte klassieker, te horen op duizenden platen, van chicken pickin'country tot slapping funk..en wie maalt er om ruis als het goed klinkt?

E-J
7 april 2008, 12:43
Ik heb eenzelfde Dynacomp gehad, mooi pedaal maar compresste mij helaas toch wat te veel. Daarna een Boss CS-2 gehad die mij meer beviel, uiteindelijk kwam ik erachter dat ik niet veel had aan een compressor :)

Dynacomp is wel heerlijk met een cleansoundje en wat delay... mmm

Petekay
19 april 2008, 13:18
Gisteren binnengekregen, heerlijk pedaaltje zeg! Ik heb hem aan m'n princeton reverb gekoppeld. Ik vind de ruis trouwens behoorlijk meevallen... (p.s. hij is wel gemod door een firma 'stinkfoot' (rare naam , maar ja)), misschien dat daardoor de ruis ook minder is geworden.

edit: super pedaaltje voor U2, Knopfler, Gilmour

Dweezman
19 april 2008, 13:30
Gisteren binnengekregen, heerlijk pedaaltje zeg! Ik heb hem aan m'n princeton reverb gekoppeld. Ik vind de ruis trouwens behoorlijk meevallen... (p.s. hij is wel gemod door een firma 'stinkfoot' (rare naam , maar ja)), misschien dat daardoor de ruis ook minder is geworden.

edit: super pedaaltje voor U2, Knopfler, Gilmour

"You' got StinkFoot....darlin'....your foot puts a hurt on my no-o-ose"---FrankZappa ...

Petekay
19 april 2008, 14:41
mooie verklaring ;)

Speeddemon
19 april 2008, 17:16
Gisteren binnengekregen, heerlijk pedaaltje zeg! Ik heb hem aan m'n princeton reverb gekoppeld. Ik vind de ruis trouwens behoorlijk meevallen... (p.s. hij is wel gemod door een firma 'stinkfoot' (rare naam , maar ja)), misschien dat daardoor de ruis ook minder is geworden.

edit: super pedaaltje voor U2, Knopfler, Gilmour
Achter Stinkfoot Electronics zit Andreas Möller uit Zweden. Prima kerel die veel kennis heeft en in Europa voorliep op menig modder/builder.

http://www.stinkfoot.se/english/index.htm

Petekay
19 april 2008, 17:25
heej bedankt. Het pedaaltje heb ik trouwens ook gekocht van iemand uit zweden, handig om te zien wat hij nou precies heeft gemod.