PDA

View Full Version : Gitaar en versterker 250 euro is max.



samthegreat4
6 april 2008, 13:08
Ha,

Ik speel al wel 1 maand akoestisch.
Maar nou wil ik toch wel graag een electrische gitaar, alleen om het feit dat je daarop wat harder en met distortion kan spelen.
Nou is mijn budget niet uitzonderlijk groot, zo'n 250 euro + een versterker.
Ik dacht zelf aan een Epiphone les paul special 2 + een peavey 15 watt (rage 158) of een Roland 15 watt of een line 6 spider 3 15 watt.
Laat jullie meningen is horen ?
(ik speel in een bandje, maar we treden nog niet echt op, dus 15 watt lijkt me genoeg)

Groet.

Rocketman
6 april 2008, 14:01
Mijn mening met zo'n budget: 2e hands.

samthegreat4
6 april 2008, 14:03
Ok, bedankt.
Maar wat voor tweedehand gear en waar ?

Mark1990
6 april 2008, 14:04
die 250 euro, ben je hieraan gebonden omdat je niet meer wil uitgeven, of omdat je momenteel niet meer kan uitgeven. in het tweede geval zou ik zeggen, spaar even door tot ongeveer 400. dan is je keuze toch wat groter, en zeker tweedehands kun je betere kwaliteit vinden.

samthegreat4
6 april 2008, 14:18
Omdat ik momenteel minder dan 250 uit kan geven ^^.
Maarja, dan zal ik wel wat doorsparen, maar het hoeft zoiezo geen dure gitaar te zijn. 200 euro is genoeg, gewoon zodat ik nu ff leuk op zo'n 15 watt versterkertje kan spelen met distortion enzo. En daarna koop ik dan wel nog een keertje over 2 jaar een Dure epiphone ofzo of een wat betere gitaar.
En ik lees goede Reviews over de Epiphone Les paul Special 2 en die 15 watt versterkertjes.

Rocketman
6 april 2008, 14:21
Waar? Marktplaats. Voor 250 heb je niet veel keuze vrijheid. Maar voor 250 moet je wel iets kunnen vinden wat je nieuw 4 a 500 zou kosten. Vandaar mijn advies 2e hands. Dan heb je betere spullen.

Ik weet weinig van goeie zeer goedkope 2e hands gitaren; ik weet wel dat Suier een goed maar goedkoop gitaarmerk is. Als je er een uitprobeert en hij speelt en klinkt goed, dan is ie goed. En in principe kun je er dan jaren mee vooruit. Voor iets meer dan 100 euro kun je ook hele aardige amps kopen. Nieuw kun je voor dat geld bijv een Vox Pathfinder kopen. Heb ik ook 1 als backup amp en hij komt heel aardig mee in de oefenruimte.

Je vraagt echter specifiek naar een Gibson achtige gitaar en daar weet ik weinig tot niets van af. Ik weet niet of er voor 100 a 150 een goeie Gibson kopie te krijgen is, voor Fender Stratocaster kopieën geldt dat dus wel (Squier).

samthegreat4
6 april 2008, 14:34
Ok bedankt.
Ik heb in de lokale winkel op een squier telecaster van 350 gespeeld.
Die vond ik nogal goed klinken door een Peavey rage 15 8.
Maar iets te duur. Ik ga niet hoger dan 100 euro voor een versterkertje. (15 watt is genoeg). Dan zal ik maar eens kijken op marktplaats of iets dergelijks of er nog iets goeds op staat. Nadeel is dan wel dat ik niet weet in wat voor conditie het verkeerd. En als het te ver weg is ga ik het ook niet uitproberen.

wietse
6 april 2008, 14:58
als je nu in je profiel zegt waar je woont, dat is wel handig aangezien ik ook nog wel eens wat in de handel heb voor weinig.

Nino1110
6 april 2008, 15:01
Dean Evo XM TBK 100,-
Roland Cube 15X 100,-

Voor de overige 50 euro koop je snaren , stemapparaat en een standaard.

samthegreat4
6 april 2008, 15:45
Ik zal het ff in mijn profiel zetten.
En hoe zit dat met die Dean, is dat een beetje een redelijke gitaar ?
Ik begin dan wel maar het is toch niet zo'n flut starterspack iets ?
En die versterker lijkt me wel wat, maar er zijn nog andere 15 watt versterkertjes zitten daar nog betere tussen ?

Rormo
6 april 2008, 15:58
ja ehm wat wil je nou? Je wilt geen geld uitgeven en dan toch een goede gitaar. Zo'n Dean is een redelijk ding, maar niet de beste gitaar van de wereld natuurlijk. Zelfde geldt voor Squiers.

Die Roland Cube is gewoon de beste kleine versterker die er is. Veel beter dan de meuk van merken als Peavey en Marshall.

Nino1110
6 april 2008, 16:01
Ik raad toch niet iets aan wat bagger is @TS??

De Roland Cube is de versterker om mee te beginnen word overal aangeprezen.

De Dean Evo XM heb ik zelf en heeft een heerlijke hals , stemvast etc.
Een goed ding , en als je even Googled zijn er zat sites die dezelfde mening hebben...

marbs
6 april 2008, 16:09
ik heb ongeveer hetzelfde als jij. Ook ik had een redelijk krap budget(zat te denken aan 200 euro) en wou daarvan een gitaar en versterker kopen. Uiteindelijk ben ik toch maar voor een 2e hands gitaar gegaan(london city vs-1) en de roland cube 15x. Met nog een paar kleine dingetjes erbij kwam ik uit op 244 euro wat ik een zeer goede prijs vond. Ik heb de set nu 1 dag en ik ben er erg tevreden mee, ik kan je echt van harte aanraden om gewoon naar een muziekwinkel te gaan en te vragen voor 2e hands gitaren want als je een nieuwe wilt is het gewoon een stuk duurder.

macwilliams
6 april 2008, 16:28
Moet er voor dat geld dan ook nog een distortion bij
of ben je dan wel bereid de knip los te trekken?
En weet je al wat voor geluid je zoekt want
het ene pedaal is het andere niet. En dan ook nog
de combinatie Gitaar->pedaal->versterker is van
belang!!

Barkeepert
6 april 2008, 17:30
Moet er voor dat geld dan ook nog een distortion bij
of ben je dan wel bereid de knip los te trekken?
En weet je al wat voor geluid je zoekt want
het ene pedaal is het andere niet. En dan ook nog
de combinatie Gitaar->pedaal->versterker is van
belang!!
Ik denk dat de distortion op de versterker zelf wel voldoet voor hem.

wietse
6 april 2008, 17:57
Ik zal het ff in mijn profiel zetten. (Gelderland, Aalten)
En hoe zit dat met die Dean, is dat een beetje een redelijke gitaar ?
Ik begin dan wel maar het is toch niet zo'n flut starterspack iets ?
En die versterker lijkt me wel wat, maar er zijn nog andere 15 watt versterkertjes zitten daar nog betere tussen ?

beetje ver weg, maar goed voor hetzelfde geld woon je dichtbij.
deans zijn prima gitaren en roland maakt pracht van oefenversterkertjes met diverse effecten al ingebouwd.
zolang je maar bij stagg, amuse, adonis, phoenix, behringer etc weg blijft .
geldt zowel voor de versterkers als gitaren in de meeste gevallen.

samthegreat4
6 april 2008, 18:54
Bedankt mensen,

De distortion en die ingebouwde effecten zullen wel voldoen op die roland 15 watt. En dan denk ik dat ik maar is die Dean ga uitproberen bij vriese, door die 15 watt cube.

marter544
6 april 2008, 18:55
Dean Evo XM TBK 100,-
Roland Cube 15X 100,-

Voor de overige 50 euro koop je snaren , stemapparaat en een standaard.


Dit zou nou een goede keuze voor de TS zijn, die cubes zijn geniaal. Of als ie een wat andere gitaar mooier vind:

http://feedback.nl/?b=DGPVNXM&a=

samthegreat4
6 april 2008, 19:16
Wat is het verschil in die 2 gitaren?
Ze hebben allebei 2 humbuckers of niet ?

Riky
8 april 2008, 17:11
wat dacht je van de vorm :cooler:
en zoals ik kan zien... houtsoort, matte of glanzende lak...

heb zelf nog nooit een dean in de handen gehad, maar hier op forum wordt er positief over gesproken...

Ga gewoon voor een gitaar die goed gebouwd is. Netjes afgewerkt en fijn speelt...
goede sound is niet echt van belang bij je eerste electrische gitaartje. Je speelt toch op redelijk laag volume over een klein versterktje. Als je gitaar goed geconstrueerd is dan kun je er altijd nog andere elementen is stoppen..
Je hebt er dan veel langer plezier van..

Dat zijn mijn ervaringen tenminste:)



later

happynjitram
8 april 2008, 17:38
Dean Evo XM TBK 100,-
Roland Cube 15X 100,-

Voor de overige 50 euro koop je snaren , stemapparaat en een standaard.

Als ik jouw was zou ik inderdaad hiervoor gaan.

Danielovich
8 april 2008, 19:03
Ik zal het ff in mijn profiel zetten. (Gelderland, Aalten)
En hoe zit dat met die Dean, is dat een beetje een redelijke gitaar ?
Ik begin dan wel maar het is toch niet zo'n flut starterspack iets ?
En die versterker lijkt me wel wat, maar er zijn nog andere 15 watt versterkertjes zitten daar nog betere tussen ?

tof dat je ook uit aalten komt, wat is je echte naam? mischien ken ik je wel.

Riky
8 april 2008, 19:11
tof dat je ook uit aalten komt, wat is je echte naam? mischien ken ik je wel.

kom je ook uit aalten dan?

Danielovich
8 april 2008, 19:15
kom je ook uit aalten dan?

Eigenlijk Bredevoort, maar dat is gemeente Aalten toch;)

Riky
8 april 2008, 19:24
Eigenlijk Bredevoort, maar dat is gemeente Aalten toch;)


pvd... kom je op een dag 2 mensen tegen op het forum die ook in aalten blijken te wonen :satisfie:

Danielovich
8 april 2008, 19:28
haha ik ook al;)

Bernd Veenema
8 april 2008, 19:38
IK zou zeggen:
Tweedehands Vox AD15VT of tweedehands Roland Cube 30
Tweedehands OLP MM1
Dat moet lukken voor 250 euro en dan heb je een leuk setje waar je nog wel een aantal jaren plezier van kunt hebben.

RoelTM
8 april 2008, 19:44
Eigenlijk Bredevoort, maar dat is gemeente Aalten toch;)
idd, allemaal één pot nat :satisfie:

Mike999999999
8 april 2008, 19:54
ik zou iig voor de cube gaan, gewoon de beste kleine versterker in die prijsklasse die er is. en wat je ook doen koop NOOIT een line 6. die bagger dingen maken echt een kut geluid en ze kosten echt 3 keer meer als dat ze waar zijn, zo dat is er uit:P En verder is die dean ook wel goed, maar 2dehands kun je misschien toch iets beter vinden, je zou door kunnen sparen voor een normale epi (die specials zijn nou niet van zo'n goede kwalitiet) of je koopt een goedkope ibanez, RT series of GSA60. gewoon een beetje rondzoeken op marktplaats en als je denkt, dit is het, dan zet je het op het forum als je het nog niet zeker weet en anders gewoon kopen :hippie:

RoelTM
8 april 2008, 19:57
en wat je ook doen koop NOOIT een line 6. die bagger dingen maken echt een kut geluid en ze kosten echt 3 keer meer als ze waar zijn, zo dat is er uit:P
meer dan :satisfie:


maar zo slecht zijn die dingen toch niet?
heb er hier eentje, en okej t'is geen dikke buizenapm...
maar kan nou niet zeggen dat ik t geluid kan vergelijken met alle werkzaamheden die nodig zijn bij het weghalen van zand, slib en andere lagen van de waterbodem.

of heb ik nou niet zo'n superieur gehoor? :hippie:

Danielovich
8 april 2008, 19:58
idd, allemaal één pot nat :satisfie:

idd een pot nat, maar nog altijd beter dan varseveld:P

Mike999999999
8 april 2008, 20:02
nou, als je een line 6 vergelijkt qau geluid met andere versterkers in dezelfde prijsklasse dan vind ik ze veeel slechter klinken, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat vind, tis natuurlijk ook een kwestie van smaak denk ik.

RoelTM
8 april 2008, 20:02
idd een pot nat, maar nog altijd beter dan varseveld:P

how how... hou het wel een beetje on-topic hè :hippie:

Riky
9 april 2008, 11:02
voordeel van line 6 is wel dat er veel ingebouwde effecten in zitten...

ik heb zelf nooit spijt gehad van mijn line 6 spider II aankoop (vooral ook omdat ik hem 100,- goedkoper heb gekocht, omdat de II serie er uit ging), maar het zijn niet de beste amps...

Ze hebben overigens wel een mega power. ik heb een 2x10" 120 watt, maar hij krijgt je broekspijpen met gemak aan het trillen hoor...



@TS ik zou ook gaan voor een cube.. Zo'n kleine line6 lijkt leuk met alle effecten en zo heel slecht klinkt hij ook niet, maar een cube klinkt toch wel een stuk beter...

samthegreat4
9 april 2008, 22:16
edit: op verzoek verwijderd

Riky
9 april 2008, 23:08
waarom naar gitaar aldie vriese gaan als je bij gilbert backline in aalten ook alles kunt krijgen...

mijn ervaring met nieuwe vriese=kut... niemand die echt verstand heeft van gitaren, maar je wel alles van alles willen verkopen...

oude vriese kon niemand tegen op, maar sinds ze groter zijn geworden is er aan de hele winkel geen fuck meer aan...

Misere Nobis
9 april 2008, 23:53
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar mijn 2 cents:

Qua amp is een roland cube 15 een prima keuze. Was ook mijn eerste (en huidige) versterker. Voor thuis is het een prima versterker en in oefenruimtes verhuren ze ook amps. Waarschijnlijk wil je over een paar jaar (net als ik) een goeie buizenamp, maar ik zou die cube dan nog houden denk ik.

Qua gitaar zou ik gaan voor de Epiphone Special II. Het is natuurlijk geen topgitaar, maar het is een prima gitaar voor een beginner. Sterker nog ik wou dat dit mijn beginnersgitaar was ipv een Ibanez GIO (verschikkelijke gitaren zijn dat). Nadeel is dat die special II's vrij snel ontstemmen.

Danielovich
10 april 2008, 15:36
waarom naar gitaar aldie vriese gaan als je bij gilbert backline in aalten ook alles kunt krijgen...

mijn ervaring met nieuwe vriese=kut... niemand die echt verstand heeft van gitaren, maar je wel alles van alles willen verkopen...

oude vriese kon niemand tegen op, maar sinds ze groter zijn geworden is er aan de hele winkel geen fuck meer aan...

Precies, gilbert heeft ook alles. En hij bied goede service, heeft een prettige winkel en je kan alles gewoon lekker rustig testen. Buiten het feit om dat hij pro gitarist is geweest, heeft hij er gewoon verstand van.

samthegreat4
10 april 2008, 16:01
Punt 1: ze verkopen niet alles bij backline
En 2: Het is aardig duur daar.
Ze verkopen ook geen epiphones meer.

En westra is ook nog in de buurt.

Riky
10 april 2008, 16:11
Punt 1: ze verkopen niet alles bij backline
En 2: Het is aardig duur daar.
Ze verkopen ook geen epiphones meer.

En westra is ook nog in de buurt.

reactie:

1. Bij backline verkopen ze alles:) moet soms alleen even besteld worden...

2. Ja het is iets duurde, maar je krijgt goed advies, gratis afstellen van je
gitaar (en dit gebeurd goed en niet zoals bij vriese dat je thuis komt, met
je floyd gaat spelen en heel snel tot de conclusie komt dat er geen
schroef fatsoenlijk vastgedraaid is...)

3. Ik zou niet gaan voor de epiphone... imo zijn epiphone hele goede gitaren, maar ze missen altijd wel wat... Ook vind ik de goedkopere epiphone niet goed. vrij slechte afwerking en Misere Nobis zei zelf dat de Special II zelfs snel ontstemd... Als er iets irritant is is het wel steeds moeten stemmen als je je gitaar pakt..

kortom voor het zelfde geld heb je betere gitaren dat een epiphone... maar ja dat is mijn mening (die trouwens wel berust op eigen ervaring en niet op wat er gezegd wordt)

Maar het is natuurlijk allemaal jou geld en ik kan me best voorstellen dat je hem bij vriese wilt kopen hoor:)

Danielovich
10 april 2008, 16:20
bij vriese hebben ze meer op vooraad, bij backline betere service en bij westra moet je uit de buurt blijven.

samthegreat4
10 april 2008, 18:14
Ok, maar ze krijgen epiphones gewoon niet meer binnen, dat is een feit, zei Gilbert tegen me. En tsja, waarom bij Westra uit de buurt blijven :P ?
En hoe kan ik een gitaar uitproberen en een versterker als ze die eerst moeten bestellen ?

samthegreat4
14 april 2008, 21:27
Iemand ? ^^