PDA

View Full Version : die kleine ampies, welke was dat ook alweer?



Orpheo
5 april 2008, 23:06
Ik heb onlangs hier een klein ampie gezien. ongeveer 5 watt, met 3 bands eq'tje, en verdomd goedkoop. welke amp was dat ook alweer?

bass blom
5 april 2008, 23:21
blackheart?

humbucker
5 april 2008, 23:23
deze? (http://www.thomann.de/be/blackheart_little_giant_bh5h.htm)

;)

Evil-Payasos
5 april 2008, 23:25
Harley benton GA5?

http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5h.htm
http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5.htm

AAAAAAAAAAAAAANRAAAAAAAAAAAAAAAADER!

Orpheo
5 april 2008, 23:30
deze? (http://www.thomann.de/be/blackheart_little_giant_bh5h.htm)

;)

die ja, dank je :) en dan zocht ik eigenlijk de iets grotere versie but still: mijn dank! is helaas iets boven budget, maar wel precies wat ik wil: een kleine buizenbak met een leuk kanaal waar ik mee de sound kan tweaken door middel van een pocket pod.

bass blom
5 april 2008, 23:33
maar je hebt toch al een rugzak buizen ampje? :chicken:

Orpheo
5 april 2008, 23:35
maar je hebt toch al een rugzak buizen ampje? :chicken:

te groot, te sterk, teveel. moet nog kleiner. mijn rugzak ampie kon het redelijk bijbenen bij jou 60w amp, dus ga maar na; te sterk.



en ik wil een eq om mee te tweaken...

Rude Perception
5 april 2008, 23:55
Harley benton GA5?

http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5h.htm
http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5.htm

AAAAAAAAAAAAAANRAAAAAAAAAAAAAAAADER!

Ik ben alleen bang dat je dubbel ziet;)

Evil-Payasos
6 april 2008, 09:53
Ik ben alleen bang dat je dubbel ziet;)

Haha, nee de ene is de head en de andere de combo!

Noctiis
6 april 2008, 11:18
Die Blackheart klinkt trouwens waanzinnig. Ideaal thuisversterkertje, ik wil er ook wel eentje, hehe.

Levitation
6 april 2008, 12:10
Die Blackheart klinkt trouwens waanzinnig. Ideaal thuisversterkertje, ik wil er ook wel eentje, hehe.

Hm die klinkt inderdaad wel lekker. Alleen jammer dat ze in prijs gestegen zijn.

Nuja, handig maar eigenlijk niet echt nodig. Heb hier naast me al een 100 watter staan.

Noctiis
6 april 2008, 13:39
juist daarom, wat moet je met een 100 watter thuis ;)

TimmU
6 april 2008, 13:40
juist daarom, wat moet je met een 100 watter thuis ;)
SPELEN!
10TEKENS!

Levitation
6 april 2008, 13:50
haha inderdaad.

zelfs thuis speel ik best op een luid volume (ongeveer rond 2), waar die Blackheart waarschijnlijk niet aan zou kunnen.

daarbij kan ik m'n amp ook schakelen naar 25 watt. hoera voor Marshall TSL.

neemt natuurlijk niet weg dat zo'n mini-tubeampje een leuk hebbeding is en een pak minder plaats inneemt.

Mattia
6 april 2008, 15:33
haha inderdaad.

zelfs thuis speel ik best op een luid volume (ongeveer rond 2), waar die Blackheart waarschijnlijk niet aan zou kunnen.

daarbij kan ik m'n amp ook schakelen naar 25 watt. hoera voor Marshall TSL.

neemt natuurlijk niet weg dat zo'n mini-tubeampje een leuk hebbeding is en een pak minder plaats inneemt.

Nou, vergis je niet, 5 watt all tube gaat kneiterhard. Ik bedoel, 3db harder is twee keer zo hard, en als je kijkt naar power is een 50 watt amp maar twee keer harder dan een 5 watt amp. En het verschil tussen 50 en 100 watt is ook maar iets van 20 procent, dacht ik (80% van het volume). Puur gevoelsmatig gaat m'n Rivera 60 watt tube amp harder dan m'n solid state Fender van 100W.

Qua plaats, tja, hangt van de speaker af. Ik ga binnenkort een AC15-achtige versterker bouwen, 15 watt, met pentode/triode switch om 'm naar 7.5 te krijgen, maar het gaat dan wel door een 1x12" of misschien zelfs 2x12". Ik wil wel een goeie speaker hebben, bepaald immers ook je sound mee.

Levitation
6 april 2008, 15:45
Nou, vergis je niet, 5 watt all tube gaat kneiterhard. Ik bedoel, 3db harder is twee keer zo hard, en als je kijkt naar power is een 50 watt amp maar twee keer harder dan een 5 watt amp. En het verschil tussen 50 en 100 watt is ook maar iets van 20 procent, dacht ik (80% van het volume). Puur gevoelsmatig gaat m'n Rivera 60 watt tube amp harder dan m'n solid state Fender van 100W.

Qua plaats, tja, hangt van de speaker af. Ik ga binnenkort een AC15-achtige versterker bouwen, 15 watt, met pentode/triode switch om 'm naar 7.5 te krijgen, maar het gaat dan wel door een 1x12" of misschien zelfs 2x12". Ik wil wel een goeie speaker hebben, bepaald immers ook je sound mee.

Ja, das waar. Een 5-watt ampje zal ongetwijfeld hard gaan, MAAR ik denk dat je dat gevoel veel minder zal hebben dan bij een 50 watter of een 100 watter aangezien de headroom van een 5 watter 0,00 zal zijn, behalve dan op een overvol slaapkamertje met een oppervlakte van 3x3 meter ofzo.

Of onderschat ik die ampjes nu een beetje téveel?

Mattia
6 april 2008, 16:46
Ja, das waar. Een 5-watt ampje zal ongetwijfeld hard gaan, MAAR ik denk dat je dat gevoel veel minder zal hebben dan bij een 50 watter of een 100 watter aangezien de headroom van een 5 watter 0,00 zal zijn, behalve dan op een overvol slaapkamertje met een oppervlakte van 3x3 meter ofzo.

Of onderschat ik die ampjes nu een beetje téveel?

Kijk, als je echt hard wil en echt clean wil blijven, moet je een iets krachtigere amp hebben. Maarja, als je op een beetje redelijk volume wil scheuren, tja, dan moet 5 watt het toch stukken beter/mooier doen dan een 50 of 100 watt amp op slaapkamer/woonkamervolume.

De meeste versterkers klinken op hun best als je ze een beetje open mag gooien, volume voorbij de 12, beetje die eindtrap ook overdriven. IMO.

Levitation
6 april 2008, 16:50
Ook wel waar ja. Maar een 100 watt amp verwaarlozen terwijl je die toch net in huis heb vind ik ook een beetje te gek voor woorden...

Hoedanook vraag ik me wel af welke amp nu het meeste "bang for the buck" zou zijn?

- Epiphone Valve Junior
- Harley Benton GA5 (schijnt identiek dezelfde te zijn als de Epi VJ?)
- Blackheart?

Wie weet - als ik ooit eens weer wat geld heb en ik weet niet waar het aan uit te geven - dat ik dan wel eens zo'n headje in huis haal om eventueel ook wat te modden ofzo. (Maar voorlopig zijn er prioritaire dingen om voor te sparen hier.)

AART
6 april 2008, 17:28
Haha, leuke move van Crate.
Crate wordt gebashed op fora dus noemen ze de buizenampjes nu blackheart. Toch zonde dat de blue voodoo discontinued is.

charlie45
7 april 2008, 10:59
ik heb thuis zo'n blackheart topje, heerlijke versterker. clean = zacht, distortion = hard..

eq maakt echt verschil. ik vind hem geweldig.

Kim Wilson
7 april 2008, 11:16
Is er nog een verschil tussen de Harley Benton en de Epi Valve Junior, qua voicing?

MarkS
7 april 2008, 15:50
Volgens eerdere uitspraken in een ander topic klinken ze beide even donker.

rockfordbreda
7 april 2008, 19:02
is de bezorging goed van deze site?????
of zijn er ook winkels in nl die het verkopen??scheeld weer bezorg kosten :chicken:


greetzzz

Jellyfish00
9 april 2008, 17:06
is de bezorging goed van deze site?????
of zijn er ook winkels in nl die het verkopen??scheeld weer bezorg kosten :chicken:


greetzzz
Thomann en Musicstore hebben als je meer dan 100€ uitgeeft gratis bezorging.

bass blom
9 april 2008, 17:51
Thomann en Musicstore hebben als je meer dan 100€ uitgeeft gratis bezorging.

nee, thomann altijd 8 euro..

Jellyfish00
9 april 2008, 18:01
nee, thomann altijd 8 euro..
O, niet gezien.. sorray :satisfie:

frekie
10 april 2008, 11:27
Je hebt natuurlijk ook nog zoiets als de efficientie van de speaker. Als je een 5 W buizenbakje aan een 103 Db Sidewinder hangt berg je dan maar. Ik heb ooit eens een kroeg optreden gedaan met een 10 W transistor oefen ampje doorgeprikt naar een 4X12 Marshall kast . Ging prima 8-)
Even back on topic. Heeft iemand ze vergeleken, de Fender Champion 600, de Epi, de HB? Sommige van die Youtube filmpjes klinken best goed vind ik.