PDA

View Full Version : Backstage bij Tommy Emmanuel



FunkyFlamenco
5 april 2008, 18:07
Afgelopen woensdag kwam voor mij een droom uit, ik kreeg de kans om backstage met Tommy Emmanuel te spelen!
Ik speelde het nummer I've always thought of you. Ik was wel behoorljik zenuwachtig maar gelukkig kwam het nog redelijk goed :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=zftX1qmY4o0

Ik vond het een geweldige ervaring!! Ook het concert daarna was weer fantastisch!

Pais
5 april 2008, 18:13
Wouw wat leuk. Sympathieke gozer is het ook. Ik was een jaartje terug ook bij hem backstage waar mn leraar toen een stukje met hem ging spelen (en later samen een stukje op het podium)
Dit vind ik trouwens 1 van de mooiste stukken van Tommy Emmanuel :) Was je zenuwachtig toen je het voor hem ging spelen? Ik zou dr hondsberoerd van worden.

Bl44t44p
5 april 2008, 21:05
Hee cool zeg :)! Is dat dat nr waarvan ie tijdens het concert zei dat er zoveel YouTube covers te vinden waren? Ben al die titels namelijk alweer vergeten haha :D

FunkyFlamenco
5 april 2008, 21:09
:) Nee dat was Angelina! Dit nummer speelde hij overigens na Angelina :)

gitaarvrouwtje
5 april 2008, 22:30
wat supercool inge..geweldig lijkt me zo n ervaring en je deed t ook zo goed ondanks de druk van zo n supergitarist :satisfie: in dezelfde ruimte..zou me behoorlijk gespannen maken denk ik haha, maar hij is wel aardig volgens mij he

waar ik nou nieuwsgierig naar ben..wat zei hij nadat je had gespeeld? had hij nog op of aanmerkingen, het leek me wel dat ie t erg mooi vond aan zn reaktie te zien..nou jaaa VERTELLLLL ik wil details haha

Rinze
5 april 2008, 22:39
Erg goed gespeeld ook, niet gehaast ofzo. Zou ik van de zenuwen denk ik wel gaan doen.

FunkyFlamenco
5 april 2008, 23:13
wat supercool inge..geweldig lijkt me zo n ervaring en je deed t ook zo goed ondanks de druk van zo n supergitarist :satisfie: in dezelfde ruimte..zou me behoorlijk gespannen maken denk ik haha, maar hij is wel aardig volgens mij he

waar ik nou nieuwsgierig naar ben..wat zei hij nadat je had gespeeld? had hij nog op of aanmerkingen, het leek me wel dat ie t erg mooi vond aan zn reaktie te zien..nou jaaa VERTELLLLL ik wil details haha

Ik was ook best wel zenuwachtig hoor! Vooral de eerste paar noten, maar ik werd naarmate het nummer voortging wel wat rustiger!

Hij vond inderdaad dat ik het mooi speelde, wat hij me meegaf was dat ik meer moet stampen met mijn voet om nog meer groove te houden :) Hij heeft daarna ook nog op mijn gitaar hetzelfde nummer gespeeld. Prachtig om dat van zo dichtbij en op je eigen gitaar te horen door de meester :D

gitaarvrouwtje
5 april 2008, 23:18
waaaauw cool zeg
ja hij swingt en stampt en neuriet zelf veel he..ik vind het altijd zo mooi als ie in angelina dan zo erin opgaat en dat stukje meezingt..zoveel passie

en dat geeft zeker een bepaalde energie,..dat leeft

maarre jij speelt ook een prettig moppie muziek hoor pff wilde dat ik t zo kon :) maar ik zal niet zeuren heb in die twee a drie jaartjes toch ook wel t een en ander geleerd en ik vind t daardoor nu nog leuker te zien hoe jij daar zit. je weet hoe lastig goed spelen is, en iemand als tommy emanuel doet t dan zo makkelijk lijken, en dan zie ik jou dat daar zo ff doen vind ik zo gaaf!

chapeau!

Pais
5 april 2008, 23:23
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, hoe had je dit contact gelegd? :)

Harald
6 april 2008, 15:04
Gaaf Inge! Wat me bij Tommy juist opviel toen ik voor het eerst iets voor hem speelde, was dat ik praktisch geen last van zenuwen had. En dat terwijl mijn enige fout met plankenkoorts is dat ik er een patent op had moeten aanvragen... nu ben ik nog steeds niet $$ rijk.

Don Capo
6 april 2008, 15:17
tof dat ie zo ontzettend de tijd neemt om goed naar je te luisteren! Super gave ervaring, en mooi gespeeld zover ik kan horen!

FunkyFlamenco
6 april 2008, 21:57
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, hoe had je dit contact gelegd? :)

Ik had een lange mail naar zijn management gestuurd en werd gekozen om backstage te komen :)

FunkyFlamenco
6 april 2008, 21:58
Gaaf Inge! Wat me bij Tommy juist opviel toen ik voor het eerst iets voor hem speelde, was dat ik praktisch geen last van zenuwen had. En dat terwijl mijn enige fout met plankenkoorts is dat ik er een patent op had moeten aanvragen... nu ben ik nog steeds niet $$ rijk.

Hehe, ja ik was vooral van te voren erg zenuwachtig en de eerste paar noten, maar op de een of andere manier straalt Tommy zoveel rust uit dat je er zelf ook wel weer rustig van wordt!

WICKED
7 april 2008, 14:14
echt super knap gespeelt! en tof dat tommy zo naar je luisterd wat een held:)