PDA

View Full Version : EHX Octave Multiplexer



Tupelo
5 april 2008, 16:22
Laat ik een poging doen.
Ben slecht in reviews en geluid beschrijven, maar doe maar eens mijn best.

Zoeven mijn EHX octave multiplexer op mijn board aangesloten.
Mijn 1e ervaring met een octaver.
Bij tijdgebrek, internetkooplust, en de behoefte om mijn bandgear toch maar eens in te richten naar een rocksound heb ik er eentje besteld.

Aanvankelijk nog gedacht een Boss OC-2 te kunnen scoren op marktplaats, maar dat viel toch tegen, werd snel te duur en ik ben ietwat bevooroordeeld naar Boss pedaaltjes.
Hoewel ik mijn Cube20X thuis prima vind klinken hebben Boss pedaaltjes me altijd achter gelaten met een onbevredigd gevoel.
Naarmate het bieden op marktplaats niet opschoot verder gaan kijken, online.

De MXR Bluebox leek me geen optie doordat die zich clean niet goed zou gedragen en - wellicht doorslaggevend - omdat ik toch een zwak heb voor EHX bij de Multiplexer uitgekomen.

Mijn ervaring van zoeven is onbeschrijfelijk.
Ik ben ontzettend lang op zoek geweest naar de sound die ik kan krijgen uit de multiplexer voor mijn Vox Dual Drive.
Er is veel mee mogelijk, zowel op de Dual Drive als op de Octave Mulitplexer is het mogelijk een accent op bas te leggen.
Aangezien de Dual Drive het meest gebruikt wordt besloten die Bassboost aan te laten. (treble boost op mijn amp wel aan, anders wordt het te donker).
Daarbij in overweging genomen dat ik straks een mid/treble boost/cut op mijn gitaar heb.

De Multiplexer nu.
Met de bass-switch off is het heldere Vox geluid nog duidelijk aanwezig.
Door er wat meer bas bij te draaien komt er een mooie transparante octaaf onder de orignele toon, die helder typisch Vox blijft; mits de blend niet verder dan de helft rijkt, daarna wordt het al gouw teveel bas.
Treble daarentegen dien ik minimaal half open te draaien om helderheid te behouden.

Gaaf bruikbaar en echt een dimensie die ik altijd gemist heb.
Single noot rockriffs klinken instant dik en als een wall of sound.
Ook de snelheid waarmee hij reageert is goed.
Op dubbele noten verhoudt hij zich nieteens verkeerd.

Wanneer ik de bass-switch inschakel met een 14h/22h/15h setting begint het werkelijk ietwat synth-alike te klinken, originele toon verdwijnt dan bijna helemaal, zelfs met de blend op een derde!
Meer blend; meer freaky zangerige donkere noten met dikke sustain.
In mijn geval gaat ook dit standje erg bruikbaar worden.
Ik moet zowaar aan wat voorbeeldsoundjes van de EHX microsynth demo denken die op de dvd staan die ik kreeg bij mijn MM Deluxe.

Anyhow; gaafste effect dat ik sinds lange tijd gekocht heb.
Boven verwachting hoe bruikbaar, conventioneel & onconventioneel.
En de chemie tussen de Vox Dual Drive & de EHX octave multiplexer is geweldig.
Gaan super samen.