PDA

View Full Version : Boss DN-2 DynaDrive first impressions



Speeddemon
5 april 2008, 14:32
Zo, sinds vandaag ben ik de nieuwe eigenaar van een 2e hands Boss DN-2 Dynadrive.

Heb 'm net effe vergeleken met m'n H&K Tubefactor en ik moet zeggen, de Boss valt me zeker niet tegen!

Grote verschil is de laagweergave, maar ja, 9V transistor/IC's of 290V buizen... Hij reageert idd erg dynamisch, al wordt het minder zodra je de Drive knop voorbij 6 zet. Op dat moment heb je -als je hard aanslaat- genoeg vervorming voor AC/DC. Hij kan ook mooi bluesy klinken en bij subtiel spel reageert ie ook dusdanig.

Het is misschien interessant om hem te modden voor iets meer laagweergave; hij zit nu qua klank in tussen een Boss BD-2 en een OD-3. De Tone knop kan echt van wollig dof tot snerpend fel (ruis neemt dan ook aardig toe), maar rond '12 uur' à '1 uur' is ie voor mij ideaal.

Had 'm gekocht voor de verzameling (aangezien ik nu op de FZ-5 na, alle 3-flutehead-knob pedalen van Boss heb), maar uiteindelijk is dit best een goed pedaaltje om bijvoorbeeld mee te nemen naar jamsessies, als je het een beetje allround wil houden en niet voor lul te staan met een te heftige (metal)distortion.

Ideaal voor liefhebbers van classic rock tot hardrock, met blues invloeden.
Denk Deep Purple, Thin Lizzy, Led Zeppelin, etc.

Speeddemon
6 april 2008, 12:38
WTF? M'n pedaal komt niet van GTRgear vandaan, dus krijgt m'n revieuw 0,0 reacties?! :stop:

Il_Falco
6 april 2008, 12:55
zou het kunnen om fragmentjes te posten? (mss meer reacties ;) )

Ik volg dit topic met veel interesse...

Swan
6 april 2008, 13:07
GTRgear? wasda

Speeddemon
6 april 2008, 13:11
GTRgear? wasda
Inside joke. :sssh:

JeroenSchaaf
6 april 2008, 13:13
lol,

heb je hem toevallig tweedehands uit Appingedam?

Speeddemon
6 april 2008, 14:11
Nee, hij kwam uit Deventer.

Zo,
ik heb net effe wat opgenomen, luitjes!

Signaalpad:
Ibanez S540FM TTS (met DiMarzio Evo brug en Air Norton hals)--->Boss DN-2--->H&K Tubefactor--->Roland JC-55 Jazz Chorus.

Mic signaal:
Studio Projects B3 (cardioid)--->M-Audio DMP-3--->FMR RNC (compressor, lichtjes ingesteld tegen extreme pieken)--->Yamaha AW2400 recorder.

Instellingen van de Dynadrive (op een schaal van 1 t/m 10):
Drive=6
Tone=5
Level=6

Boss DN-2 test mp3 (http://soundclick.com/share?songid=6434249)

Tubefactor test mp3 (http://soundclick.com/share?songid=6434254)

Op ongeveer 2/3e van de Tubefactor test, schakel ik nog een keer over naar de DynaDrive met een vergelijkbaar stukje.

Dweezman
6 april 2008, 14:48
gromt behoorlijk, bij hogere gainsetting beetje te donker timbtre voor mij. Wel mooie crunch vind ik.

Il_Falco
6 april 2008, 16:59
Klinkt behoorlijk goed!
Is volgens mij zeker een houder.

Speeddemon
6 april 2008, 17:34
Heb net nog wat zitten stoeien;

wat me opvalt aan de DN-2, zeker in vergelijking met de Tubefactor, is dat het uitsterven van het geluid (de decay) gepaard gaat met wat licht hoorbare 'fizz'. In een live-setting valt dit zeer waarschijnlijk niemand op, maar in een studio kan 't best irritant zijn. Dit is makkelijk te verhelpen door de tone-knop van de DN-2 op '11 uur' te zetten, en vervolgens ergens anders (EQ pedaal, versterker's EQ, et.c) het hoog wat bij te draaien.

WillemdaGuide
7 april 2008, 12:20
lijkt me ook een gaaf pedaal maar wil eerst mijn verzameling 2-flutehead-knob pedalen compleet hebben voordat ik verder ga met de 3 knobs....

Ibanez666
7 april 2008, 12:57
Hmm, ik vind ze allebei niet klinken eigenlijk...

Samder
7 april 2008, 17:00
reageert het pedaal ook goed op het terugdraaien van je gitaarvolume???

Speeddemon
9 april 2008, 19:26
reageert het pedaal ook goed op het terugdraaien van je gitaarvolume???
Ja, als 't goed is, is dat ook te horen in de samples, waarbij ik bij het schakelen van brug- naar hals-element het volume ook eerst heb teruggedraaid (tijdens het 'bluesy' stukje).

@Ibanez666; WAT precies vind je dan niet goed klinken en kun je een voorbeeld noemen van iets wat je wel goed vind klinken? Beetje referentiekader is wel fijn.

Stel dat ik een manneke van 15 was, die al 3 jaar aanrommelt op een Boss MT-2, tja... dan vind ik een KOT/Timmy/Bluesbreaker/Eternity ook een 'mietjes' overdrive. :satisfie:

Ibanez666
9 april 2008, 20:10
@Ibanez666; WAT precies vind je dan niet goed klinken en kun je een voorbeeld noemen van iets wat je wel goed vind klinken? Beetje referentiekader is wel fijn.


Ik vind ze schel, dun en korrelig klinken.

Einzeln
9 april 2008, 22:03
Het boss filetje klinkt alsof er een wah pedaal aanstaat.

Speeddemon
9 april 2008, 23:03
Ik vind ze schel, dun en korrelig klinken.
Bij de DN-2 kan ik hier inkomen, maar alle eventuele korreligheid die je bij de Tubefactor hoort, is puur mp3 codering...

Ibanez666
10 april 2008, 08:58
Bij de DN-2 kan ik hier inkomen, maar alle eventuele korreligheid die je bij de Tubefactor hoort, is puur mp3 codering...

zal best kunnen, maar ik reageer op wat ik hier hoor, niet op hoe het zou kunnen zijn als het niet in mp3 gepost zou zijn. Ik heb aan de andere kant ook genoeg mp3 sound clipjes gehoord hier die wel minder schel en korrelig klonken. Komt misschien ook omdat ik zelf altijd veel mid. gebruik en zeer weinig hoog, dan vind je iets misschien sneller schel.