PDA

View Full Version : gretsch G 5120



Mike999999999
5 april 2008, 13:04
ik zag laatst bij feedback een gretsch voor 650 euro, ik dacht huh? Weet iemand waarom deze gretsch zo veel goedkoper is als zijn broers en of het toch wel een goede gitaar is :speed:

Mr.Fingers
5 april 2008, 13:13
ik zag laatst bij feedback een gretsch voor 650 euro, ik dacht huh? Weet iemand waarom deze gretsch zo veel goedkoper is als zijn broers en of het toch wel een goede gitaar is :speed:

Omdat het een electromatic is, dit is de goedkopere versie van Gretsch, die wordt in Korea gemaakt, in tegenstelling tot de "echte", die in japan gemaakt is.

Mike999999999
5 april 2008, 13:21
dus dat is gewoon mindere kwaliteit...

Mr.Fingers
5 april 2008, 13:23
dus dat is gewoon mindere kwaliteit...

Pfff, persoonlijk merk ik het verschil nauwelijks, een echte gretsch heeft FilterTrons's, een electromatic Gretschbuckers, dus de sounds is vooral anders, maar contruct-technisch zijn ze aan elkaar gewaagd

Luke-wannabe
5 april 2008, 13:49
Prima gitaar!
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99962

wikwakka
5 april 2008, 15:08
Ach, volgens mij zijn ze erg lekker voor de prijs. Hagstrom heeft ook al laten zien dat je erg lekkere gitaren in China (of korea voor gretsch) kan laten maken!

Mike999999999
5 april 2008, 20:05
ik merkte met het spelen ook al niet veel verschil moet ik zeggen, maar ik heb hem ook niet aangesloten gehad op een amp. Maar als ik dit zo hoor, is het wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. Misschien ga ik er wel eentje halen. :rockon:

Mr.Fingers
5 april 2008, 20:09
ik merkte met het spelen ook al niet veel verschil moet ik zeggen, maar ik heb hem ook niet aangesloten gehad op een amp. Maar als ik dit zo hoor, is het wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. Misschien ga ik er wel eentje halen. :rockon:

U moest al onderweg zijn ;)

Mike999999999
5 april 2008, 20:11
haha, moet ik eerst geld hebben, ik ga binnenkort mijn brommer verkopen (yamaha fs1 2ru) en als ik dat geld heb kan ik er een gaan halen. :hippie:

Rormo
5 april 2008, 20:19
Ik heb het broertje gekocht de 5129. Heerlijke gitaar. Ja, ze hebben wat van de problemen die alle low budget gitaren hebben (ontstemmen wat sneller en de afwerking is hier en daar net iets minder), maar voor de prijs is het echt een hele goede gitaar.

Rocketman
5 april 2008, 21:23
Ik heb wel eens een paar keer op zo'n ding gespeeld, op een AC-15.

Ik vond het geluid modderig vergeleken met mijn Tennessean, vooral in de lage regionen. Niet van die leuke individuele toontjes met zo'n mooie twang. En dat speelt dan minder lekker voor mij want ik wil alle aparte nootjes die ik speel goed kunnen horen. Op zich zijn het verder mooie gitaren hoor.

blindfaith85
6 april 2008, 11:55
HI

Ik heb er en paar weken geleden 1 gekocht, sound i sheerlijk metname op ene buizen amp, ik heb hem op mij fender blues deluxe, was gevalletje vn op spelen en moest hem gewoon gelijk meenemen omdat ik er anders spijt van ging krijgen. hij speelt prima en van ontstemmen geen last van gehad. het enige wat ik minder vind was dat als je acous hoog spelt de snaren achter de brug nAar de bigsby mee gaan resoneren. maar klein tapeje erop en klaar. Afwerking was perfect geen foutje kunnen vinden.

groet ferry

Rutger
6 april 2008, 13:45
Even een inhoudelijk vraagje. Je hebt Gretsches uit Japan, Korea en China... maar ik snap niet helemaal wanneer welke serie uit welk land kwam.

Dat vraag ik, omdat ik met name geinteresseerd ben in de lijn die uit de Peerless fabriek kwam. Maar welke dat precies zijn en in welke periode, dat is me vrij onduidelijk. Heeft iemand een idee hoe dat te achterhalen is?

Rocketman
6 april 2008, 13:53
je kan het ff hier vragen: www.gretschpages.com/forum .

Daar weten ze alles.

Eko
6 april 2008, 22:00
Er worden zelfs nog Gretsches gemaakt in Amerika. Eigenlijk is het net als bij de rest van de Fender merken. Om goedkopere versies te leveren wordt er geproduceerd in goedkopere landen. Eigenlijk wordt in USA alleen de allerduurste versies geproduceerd. De normale ( dure ) versies zoals de signatures van Brian Setzer worden in Tarada (Japan ) gemaakt. De Electromatics worden in de goedkopere fabrieken in China of Korea gemaakt.

Rocketman
6 april 2008, 23:57
Welke Gretsches worden dan gemaakt in de USA?

Kim Wilson
7 april 2008, 09:06
Ik vond de Electromatics nou niet echt fantastisch afgewerkt. De Ibanez Artcores die ernaast hingen, waren stukken beter afgewerkt dan de Gretsches, terwijl die laatste toch twee keer zo duur zijn. Bespeelbaarheid vond ik ook niet je van het, maar dat kan iets persoonlijks zijn, en ik weet ook niet hoe de bespeelbaarheid van een dure Gretsch is. Ik ben niet echt enthousiast over de Electromatics, al heb ik ze nog nooit versterkt gehoord. Ik haakte altijd al eerder af.

Rutger
7 april 2008, 09:23
k Vond het een tijd geleden wel een fijn gitaartje, rook een beetje naar Tele met die 2k's. En dat is niet verkeerd :)

Ik let dan weer wat minder op afwerking, maar de goedkopere Gretsches zijn inderdaad minder mooi afgewerkt.


je kan het ff hier vragen: www.gretschpages.com/forum .

Daar weten ze alles.
Thanks! Heb me al aangemeld :)

gitaarvrouwtje
7 april 2008, 11:16
gisteren even zo n gitaar vastgehouden, onze gitarist heeft er één gekocht, een witte met zwart slagplaatje, MOOOOI
en t geluid is super over zn fender versterkertje..
echt een mooie gitaar , niks mis mee:)

Eko
7 april 2008, 11:48
Als je even de moeite neemt om op de Gretsch site te kijken staat er een kleine groep US Custom. Vaak bouwt Gretsch in de US alleen maar de Anniversary modellen of een bepaald jaarstuk.
Ik moet zeggen dat ik de in Tarada gebouwde modellen net zo goed vind. Ik vermoed dat de kwaliteitsnormen uit Japan zelfs nog hoger ( constanter) zijn. Mijn Brian Setzer signature is in ieder geval door een USA niet te overtreffen ( alleen in prijs!).
De laatste vergelijking die ik kon maken was mijn huidige gitaar met een White Falcon uit USA. De laatste had alleen het merkje USA er op. Voor de rest was de kwaliteit van afwerking en lakken precies hetzelfde.