PDA

View Full Version : Probleem volume drop met Boss turbo overdrive



bassbob
5 april 2008, 10:43
yooo

Ik ben ervaren gitarist maar effecten zijn nog steeds een raadsel voor me !
Ik heb een tweedehands turbo overdrive gekocht van boss maar als ik die wil gebruiken gebeurt iets raars: na spelen op normaal volume met m'n bluesdriver (boss) en ik zet bd af en zet turbo overdrive pedaal aan dan is men volume vier keer minder !!!!

Heeft dit met gain te maken ??? moet ik schakelen via mijn fx loops (send and return) ???? Mijn volgorde is: tuner - boss bluesdriver - turbo overdrive

Wel maken ze die overdrive al een hele tijd niet meer....
Mijn amp : laney LX120T http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=LX120RT

Ook mijn bluesdriver speelt op normaal volume, maar eens de overdrive van men amp zelf ingeschakeld dan is het volume weer veel te laag !!!

help !

guitargeek3
5 april 2008, 11:04
Boss heeft wel vaker pedalen die een volume verlies hebben.
Weinig aan te doen volgens mij.

Il_Falco
5 april 2008, 11:55
Mijn vraag aan de kenners...

bestaat er daar geen mod voor?

arjanb01
5 april 2008, 11:59
Ja... Keeley (die van de Boss DS-1 mods) in de US of Paul Lenders (die bekende van die Marshall Mods) kan je wel helpen !

Succes !

dunnoaname
5 april 2008, 12:16
ff checken hoor, heb je wel geprobeerd het volume van het pedaaltje omhoog te draaien?

Mitch
5 april 2008, 15:48
Boss heeft wel vaker pedalen die een volume verlies hebben.
Weinig aan te doen volgens mij.
Onzin, daar zijn plenty mods voor. En over welke Bosspedalen heb je het dan?


Ja... Keeley (die van de Boss DS-1 mods) in de US of Paul Lenders (die bekende van die Marshall Mods) kan je wel helpen
Onzin nummer 2, Lenders is van o.a. de pedalboards, cabs, etc. Van Weelden is van de Marshall mods (en zijn eigen amps niet te vergeten).
Er zijn in NL wel meer mensen die modificaties aan pedalen doorvoeren, kijk Marktplaats er maar eens op na. Dat alleen Keeley dat deed was misschien in 1995, maar het is toch echt 2008...

En bassbob, asjeblieft... ik heb een poging gewaagd je tekst weer enigszins leesbaar te maken maar doe volgende keer zelf je best. Sowieso is je vraagstelling erg onduidelijk, ondanks de lengte van het verhaal.

guitargeek3
5 april 2008, 16:40
Onzin, daar zijn plenty mods voor. En over welke Bosspedalen heb je het dan?

Ik zeg ook niet dat er geen mods voor zijn.
Ik ken er ook een maar heb hem nooit getest en weet ook niet of het volume probleem daarmee is opgelost.

En bijvoorbeeld de DS-1.
Die kun je wel opkrikken door aan de level te draaien maar daar wordt het niet mooier door (je moet er van houden).
Ik doe zelf de DS-1 Keeley mod en daarmee krijg je een berg meer volume en dynamiek.

Tuurlijk heb je ook de TR-2.
1 condensator verwijderen en je volume drop is weg.

Ik bedoelde dat je zonder mod er niets aan kunt doen (had het misschien iets beter moeten formuleren, excuses).

Speeddemon
5 april 2008, 16:43
[QUOTE=Mitch]
Tuurlijk heb je ook de TR-2.
1 condensator verwijderen en je volume drop is weg.

?

Volgens mij is de TR-2 mod dat je een 10k weerstand vervangt met één van 6k8, en was het verwijderen van een condensator van invloed op de klank, maar niet het volume.

guitargeek3
5 april 2008, 16:46
Shit, klopt.
Ik had een andere mod in de kop.
Volgens mij was het zelfs 4k7.
Maar minder dan 10k werkt al.

Speeddemon
5 april 2008, 16:54
Shit, klopt.
Ik had een andere mod in de kop.
Volgens mij was het zelfs 4k7.
Maar minder dan 10k werkt al.
Met 4k7 heb je een lichte boost, t.o.v. unity gain. 6k8 is ideaal wanneer je de 'depth' tussen 50 en 100% zet. Bij minder 'depth' boost ie ook een klein beetje, maar 4k7 is (voor mij storend) hoorbaar qua boost.

Ik snap ook niet dat Boss dit niet standaard doet, want dan zou een TR-2 heel wat minder negatieve publiciteit krijgen, omdat zoveel mensen nu klagen over die volume-drop (die overigens ook nihil is, als je de 'depth' op 0 zet, dus mogelijk dat ze bij Boss 'm zo getest hebben...)

EuroCinema
5 april 2008, 17:13
Nou bassbob, die vraag over je versterker kan ik ook na vijf keer lezen niet ontcijferen. Verder... niet elk (Boss)pedaal is even hard. Het kan zijn dat je het level van je turbo overdrive helemaal open moet draaien om hem even hard te krijgen als je Blues Driver op half volume is bijvoorbeeld.