PDA

View Full Version : Man, man, man, man, man, man, man, er valt nog veel te oefenen



Otje
5 april 2008, 08:33
Hot f'n damn (http://www.youtube.com/watch?v=QuID42TCaeU). Aan 't eind gaan ze nog veel sneller en ze blijven de single-note loopjes perfect synchroon spelen. Net alsof er 1 gitarist speelt die 4 armen heeft.

Ik ga maar 's een beetje oefenen vandaag.

Flipkoos
5 april 2008, 09:00
Leuk hoor! Ff lekker virtuoos ouwehoeren als broertjes. Ik had Phils hoofd nog nooit gezien maar hij heeft net zo'n apekop als zijn broer haha.
Ik krijg na het zien van dit soort stukjes nooit zin om te oefenen... Gelukkig speel ik ook orgel en piano dus dan ga ik dat maar doen. Dat kunnen zij tenminste niet(hoop ik)...

Otje
5 april 2008, 12:18
Ik ben al jaren een enorme fan van TE. Wat me zo verbaast is dat hij alles lijkt te kunnen. Hij is met name bekend vanwege zijn talent als fingerpicker, maar in deze clip met zijn broer laat hij zien dat hij ook flatpicking beheerst als de beste. Als je verder gaat zoeken op YouTube en zijn oude albums beluistert dan zul je zien dat hij ook electrisch onwijs goed is. Wat kan deze man niet?

Il_Falco
5 april 2008, 12:21
1'30'': Daar ben ik van mijn stoel gevallen....

Tho
5 april 2008, 12:56
Damn. Dat is wel behoorlijk indrukwekkend zeg

bass blom
5 april 2008, 13:09
fokking hell, ja daar kan bijna iedereen een puntje aan zuigen :chicken:

heinz3110
5 april 2008, 13:38
Hahaha, wauw, fantastisch!

(Ik krijg juist dan wél zin om te oefenen. Niet dat ik dat niveau haal natuurlijk....)

hezz
5 april 2008, 13:45
Kijk, dat is dus echte shredding! Weg met die metal onzin, dit is melodieus, snel, technisch hoogstaand en gewoon prachtig om naar te luisteren en zien. :rockon:

Tho
5 april 2008, 13:46
Kijk, dat is dus echte shredding! Weg met die metal onzin

anders hou je even je smoel?

happynjitram
5 april 2008, 13:48
Kijk, dat is dus echte shredding! Weg met die metal onzin, dit is melodieus, snel, technisch hoogstaand en gewoon prachtig om naar te luisteren en zien. :rockon:

Dus je wil zeggen dat er in metal geen gitaristen zijn die melodieus, snel, technisch hoogstaand en gewoon prachtig om naar te luisteren en te kijken zijn?

verder kijken dan je neus lang is?

Pais
5 april 2008, 15:26
anders hou je even je smoel?

Hey mattie, het is hier subforum akoestisch he ;) In subforum elektrische gitaren mag je ook naar hartelust akoestische muziek afkraken :speed:



Dat filmpje... tjonge, wat een zenuwachtig geriedel. Heel virtuoos, maar niet iets waar ik vrijwillig naar luister.

Gitaar4LifeDude
5 april 2008, 15:59
anders hou je even je smoel?

moet je pijn? XD metal 4 life

hendrix2
5 april 2008, 16:27
Ontopic graag!
Discussie over metal vs. akoestisch (!) heb ik hier echt geen zin in. Tho, het zou fijn zijn als je zulke opmerkingen beperkte tot in offtopic, hier zie ik ze liever dus niet.


Die Emmanuels kunnen wel overweg met een gitaar :o! Mij lijkt het fysiek altijd onmogelijk om zo snel te spelen. Maar die gasten lachen er nog eens bij ook en lijken zich prima te vermaken ook... Oefenen zeker?

Otje
5 april 2008, 20:07
Oefenen zeker? Ja, vele uren per dag vanaf leeftijd 4.

De broers waren prof toen ze 6 waren. Is geen geintje, zoek het maar na. De overheid zat achter pa en ma aan om te zorgen dat de leerplicht werd nageleefd. Op YouTube staan een aantal documentaires en interviews met en over de broers inclusief foto's uit de oude doos en zo.

--=HANS=--
5 april 2008, 21:52
Origineel gepost door Pais: Dat filmpje... tjonge, wat een zenuwachtig geriedel. Heel virtuoos, maar niet iets waar ik vrijwillig naar luister.

+ 1 !

Vind het ook allemaal erg virtuoos maar kan er ook niet naar luisteren, niet mijn ding.
Komt op mij meer over als een kunstje dan als kunst. We studeren iets in, noot voor noot, en voeren de snelheid steeds een beetje op met als uiteindelijk resultaat wat je in het filmpje ziet.

piet elektron
5 april 2008, 22:57
Minder snel, maar minstens zo mooi:

http://nl.youtube.com/watch?v=Ni8KBhnebwE

remcol
5 april 2008, 23:18
en het zelfde nummer met wel 4 echte handen op 1 gitaar.....

http://nl.youtube.com/watch?v=i4BYMvVvMg0

epiphone4life
5 april 2008, 23:24
ik vind het echt niks om naar te luisteren.. ligt gewoon niet lekker in mn gehoor. Ik krijg er de zenuwen van... (smaak)
het is technisch wel superieur!!! sjongejonge wat kunnen die gasten spelen..
in hun genre dan.. weet verder niet wat ze allemaal nog meer kunnen, maar dit is echt gweldig goed!

Ik vind andy mckee veel fijner in het gehoor liggen, hij is technisch ook geweldig.

zucht, over smaak valt te twisten, gelukkig...

piet elektron
5 april 2008, 23:51
en het zelfde nummer met wel 4 echte handen op 1 gitaar.....

http://nl.youtube.com/watch?v=i4BYMvVvMg0

vet :B


----------
bladibla

Rinze
6 april 2008, 00:49
Ik vind het eerlijk gezegd net zulk geriedel als die snelle shredders in de metal. De zenuwen krijg ik er van. Wel knap hoor, daar niet van. Maar het lijkt wel een beetje een kunstje.

epiphone4life
6 april 2008, 09:24
haha Rinze, dat bedoelde ik ook, alleen je verwoord het een beetje beter :satisfie:

Harald
6 april 2008, 09:32
Ik vind andy mckee veel fijner in het gehoor liggen, hij is technisch ook geweldig.

zucht, over smaak valt te twisten, gelukkig...

Hadden we al gezegd dat Andy eind mei in Nederland speelt?

Harald
6 april 2008, 09:47
Gelukkig speelt en schrijft Tommy ook uitstekend ballads. Als je dit soort nummers een heel optreden zou hebben zou het inderdaad snel gaan vervelen. In Italië had hij het ook daarover, kan het niet meer letterlijk quoten, maar was in de geest van Met virtuose techniek alleen houd je je publiek tien minuten vast, maar om dat een hele avond te doen heb je meer nodig.

Maar het gros van de gitaristen kickt blijkbaar toch erg op techniek. Als mensen hier een filmpje posten is het meestal zoiets, een nummer als Stay close to me, Questions, The robin (en een heleboel meer) worden eigenlijk niet gepost. Vorig jaar deed Tommy een middagconcert in Raalte met vrijwel alleen ballads. Een van de beste sets die ik hem heb zien doen. Dacht dat het nu ook wel op youtube te vinden is. Bekijk dat maar eens...

http://nl.youtube.com/watch?v=2iUc3uAtHrA (De rest is ook wel te vinden)

Otje
6 april 2008, 09:51
Helemaal mee eens, Harald. Als je ziet hoe TE Somewhere Over The Rainbow doet, of een oude song als Nine Pound Hammer of zelfs House Of The Rising Sun, dan staat 't kippevel op mijn armen. Snelle loopjes doen me weinig, maar dit clipje straalt zoveel lol uit dat ik niet kon laten om het te posten. En daarnaast ben ik gewoon stomverbaasd dat iemand die beschouwd wordt als (één van) 's wereld beste fingerpicker(s) ook blijkt te kunnen flatpicken als de beste.

Pais
6 april 2008, 12:07
Nouja, zijn stukken als Angelina, I've always thought of you, mombasa, etc zijn toch ook inmens populair.
T zijn trouwens mijn favorieten, 3 stukken die een soort ereplaatsje op mn iPod hebben :chicken:

peter_heijnen
6 april 2008, 12:20
anders hou je even je smoel?
Tho, in off topic kom je daar mee weg maar hier doen we dat niet, volgende keer ga je met vakantie.

Mr.Fingers
6 april 2008, 12:48
Dit vind ik anders ook best wel straf (http://youtube.com/watch?v=gZey9fRiH4w)

Okee, ze zijn met 5, en ze hebben een bassist mee, maar ik blijf het straf vinden.

Die TE & PE muziek is precies country op speed. Op half de snelheid vind ik het imho veel mooier

Hennie V
6 april 2008, 16:46
Pffff,Tommy doet dat in z'n eentje en de contrabas doetie dan wel met z'n poepert :D

peter_heijnen
7 april 2008, 11:49
Ik had Phils hoofd nog nooit gezien maar hij heeft net zo'n apekop als zijn broer haha.
Ik zou ipv apekop eerder zeggen native australian, zou dat dan hun grote talent kunnen verklaren?

piet elektron
7 april 2008, 13:42
Niet dat ik erg veel geloof hecht aan "volksaard" en een etnische aanleg voor iets als muziek, maar ik zou zeggen dat aborigenals van nature niet erg muzikaal zijn, afgaande op dat getoeter op een didgeridoo, of hoe zo'n ding mag heten... ;)

sanderz
7 april 2008, 17:01
'Volksaard' mag volgens mij niet eens meer gebruikt worden, behalve als het positief is (...) Als het negatief is, is het discriminatie. Als het positief is, is het ehm... nog steeds discriminatie. Maar goed.

In een boek met scales (hoe zeg je dat in het Nederlands?) zag ik verschillende scales (...) waaronder Oosters, Midden Oosters, Westers en ik dacht ook Volendams.

Wat wij 'vals' vinden, vinden ze in Papoea Nieuw Guinnea een 'vet coole sound' (hoe zeg je dat in het Papoea Nieuw Guinees?).

Aboriginee zijn weldegelijk muzikaal, maar ik moet je gelijk geven; het is net of je uitlaat lekt op een ongemakkelijk punt als ze op zo'n ding toeteren.

Hoewel ik wat Tommy en zijn broer doen in het filmpje uitzonderlijk knap vind, zou ik er niet graag langer dan 5 minuten naar luisteren. Maar Stochelo ook niet. Werkt me echt te veel op mijn zenuwen.

piet elektron
7 april 2008, 18:37
'Volksaard' mag volgens mij niet eens meer gebruikt worden, behalve als het positief is (...) Als het negatief is, is het discriminatie. Als het positief is, is het ehm... nog steeds discriminatie. Maar goed.

In een boek met scales (hoe zeg je dat in het Nederlands?) zag ik verschillende scales (...) waaronder Oosters, Midden Oosters, Westers en ik dacht ook Volendams.

Wat wij 'vals' vinden, vinden ze in Papoea Nieuw Guinnea een 'vet coole sound' (hoe zeg je dat in het Papoea Nieuw Guinees?).

Aboriginee zijn weldegelijk muzikaal, maar ik moet je gelijk geven; het is net of je uitlaat lekt op een ongemakkelijk punt als ze op zo'n ding toeteren.

Hoewel ik wat Tommy en zijn broer doen in het filmpje uitzonderlijk knap vind, zou ik er niet graag langer dan 5 minuten naar luisteren. Maar Stochelo ook niet. Werkt me echt te veel op mijn zenuwen.

:p goed gezegt. Uiteraard zijn niet westerse muziekstijlen muziekaal, en zoms ook erg interessant. Maar vermoedelijk is nooit een heel volk muziekaal begiftigd. Ik moet er niet aan denken dat al mijn buren ook muzikanten zijn, en al helemaal niet dat ze net zo goed zijn als ik ;)
Overigens zijn, heb ik wel eens begrepen, bijvoorbeeld philipino's veel met muziek maken bezig. Meer een kwestie van cultuur dan "volksaard" denk ik.

Dat muzikale gerace vind ik op zich ook niet interessant. Ik heb een famillielid dat pretendeerd verzot te zijn op van die hele heavy bebop. Ik heb hem wel eens gevraagt of hij die melodielijnen nou kon volgen, en of hij er dan eens eentje na kon zingen :confused:

Blend
7 april 2008, 19:06
Dus je wil zeggen dat er in metal geen gitaristen zijn die melodieus, snel, technisch hoogstaand en gewoon prachtig om naar te luisteren en te kijken zijn?

verder kijken dan je neus lang is?

plus 1! in heb begin had ik ook een hekel aan metal, totdat ik wat riffjes van Stryper hoorde, sindsdien heb ik heel veel respect voor een boel metal mannen!

peter_heijnen
7 april 2008, 22:24
Ok iedereeen, en nu dus weer on topic, je weet wel TE en PE.

Discussies over metal of volksaarden graag in hun eigen topic!

hadv
9 april 2008, 00:34
technische perfectie en snelheidsrecords zijn niet hetzelfde als interessante muziek