Baker
4 april 2008, 23:48
Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Marshall JVM 410H.
Zie onder meer dit topic voor een review: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97545&page=1&pp=10
Nou was ik vanmiddag even bij de gitaarboer en ik zag dat ze daar de JVM210H (de tweekanaals versie) binnen hebben.
"Ik durf het bijna niet te vragen maarre... mag ik even?"
Opmerkelijk genoeg zijn bij mijn lokale gitaarboer beide amps ongeveer even duur: iets meer dan 1500 Euro.
Even een LP ingeprikt voor een quickscan.
De feel sound en features zijn echt vergelijkbaar met de JVM410 (logisch)
Het verschil zit hem in de voicings van de kanalen.
De 410 heeft 4 kanalen: Clean, crunch, OD1 en OD2
met per kanaal 3 modes: green orange red
De 210 heeft 2 kanalen:Clean/Crunch en Overdrive
De vertaling is als volgt:
JVM 210 JVM410
Clean/crunch green => Clean green
Clean/crunch orange => Crunch orange maar dan met meer gain
Clean/crunch red=> Crunch red
Overdrive green => OD1 green
Overdrive orange => OD1 orange
Overdrive red => OD1 red
Dit is ongeveer de vertaling. Alle voicings klinken wel nét iets anders. Hoewel dat ook door de speakerkast kan komen. Ik heb geen a/b test kunnen doen.
Wat me erg opviel was dat mijn twee favoriete kanalen van de 410, crunch orange en crunch red niet helemaal terug te vinden waren op de 210. Met name de clean/crunch orange op de 210 heeft wat meer gain dan de crunch orange op de 410. Sterker nog, ik vond er dat er relatief weinig verschil zat tussen clean/crunch orange en overdrive red. En dat is erg jammer.
Ook clean orange (clean met een randje) is niet terug te vinden op de 210. Ook jammer. Ik ben er wel uit. Ik ben blij dat ik de 410 heb, hoewel de 210 ook prima is en voor sommigen prima zou kunnen werken.
Zie onder meer dit topic voor een review: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97545&page=1&pp=10
Nou was ik vanmiddag even bij de gitaarboer en ik zag dat ze daar de JVM210H (de tweekanaals versie) binnen hebben.
"Ik durf het bijna niet te vragen maarre... mag ik even?"
Opmerkelijk genoeg zijn bij mijn lokale gitaarboer beide amps ongeveer even duur: iets meer dan 1500 Euro.
Even een LP ingeprikt voor een quickscan.
De feel sound en features zijn echt vergelijkbaar met de JVM410 (logisch)
Het verschil zit hem in de voicings van de kanalen.
De 410 heeft 4 kanalen: Clean, crunch, OD1 en OD2
De 210 heeft 2 kanalen:Clean/Crunch en Overdrive
De vertaling is als volgt:
JVM 210 JVM410
Clean/crunch green => Clean green
Clean/crunch orange => Crunch orange maar dan met meer gain
Clean/crunch red=> Crunch red
Overdrive green => OD1 green
Overdrive orange => OD1 orange
Overdrive red => OD1 red
Dit is ongeveer de vertaling. Alle voicings klinken wel nét iets anders. Hoewel dat ook door de speakerkast kan komen. Ik heb geen a/b test kunnen doen.
Wat me erg opviel was dat mijn twee favoriete kanalen van de 410, crunch orange en crunch red niet helemaal terug te vinden waren op de 210. Met name de clean/crunch orange op de 210 heeft wat meer gain dan de crunch orange op de 410. Sterker nog, ik vond er dat er relatief weinig verschil zat tussen clean/crunch orange en overdrive red. En dat is erg jammer.
Ook clean orange (clean met een randje) is niet terug te vinden op de 210. Ook jammer. Ik ben er wel uit. Ik ben blij dat ik de 410 heb, hoewel de 210 ook prima is en voor sommigen prima zou kunnen werken.