PDA

View Full Version : Tele body gekocht, wat nu?



teejoo
4 april 2008, 22:35
Ik heb in een impulsieve bij een (Fender MIM) tele body gekocht. Nu heb ik absoluut geen enkele ervaring in het in mekaar knutselen van gitaren.
Als ik bvb. bij Rockinger (http://rockinger.com/index.php?cat=WG034&product=N008R%2FN008M%2FN011R%2FN011M) een hals, een neckplate en tuners bestel en dit in mekaar draai heb ik een werkende tele? Of mis ik iets?

Dan ook nog een vraagje over de nek radius; Is een "rond" of een "vlak" fretboard comfortabeler om barré akkoorden mee te spelen?

Pepe
4 april 2008, 23:36
Ach, zie het al een leuk projectje, houd je van de straat en je leert razendsnel iets over den gitaar in het algemeen en de telecaster in het bijzonder.
Het allerbelangrijkste is dat wanneer je dingen los koopt ze ook passen.
Als het een body is uit de classic serie dan zal dat niet zo'n probeem zijn, als het eentje uit de standaard serie is weet ik het zonet nog niet.

Als je eenmaal een neck hebt die past dan heb je tuners nodig (die passen), pickups, de electronica, knoppen, afdekplaatjes, pickguard, brug, draagknoppen.. en misschien vergeet ik nog wat.
Tis net een bouwdoos. Je kan zo'n tele op een regenachtige middag in elkaar schroeven. Kind kan de was doen.

Hoe groter de radius, hoe vlakker de toets. Een smalle radius is beter voor barrees, een vlakke toets is beter voor snelle runs.

G.G.
4 april 2008, 23:36
Yep. gewoon losse zooi kopen en vastschroeven. Ronde neck is iets comfortabeler bij akkoorden. Maar waarom test je niet gewoon even een paar gitaren naast elkaar met kleine en grote radius?

jan jansen
5 april 2008, 09:03
Ik heb in een impulsieve bij een (Fender MIM) tele body gekocht. Nu heb ik absoluut geen enkele ervaring in het in mekaar knutselen van gitaren.
Als ik bvb. bij Rockinger (http://rockinger.com/index.php?cat=WG034&product=N008R%2FN008M%2FN011R%2FN011M) een hals, een neckplate en tuners bestel en dit in mekaar draai heb ik een werkende tele? Of mis ik iets?

Dan ook nog een vraagje over de nek radius; Is een "rond" of een "vlak" fretboard comfortabeler om barré akkoorden mee te spelen?


het grebrfuik van de zoekfunctie op deze site beantwoordt volledig aan de gestelde vragen...


jj