PDA

View Full Version : versterker als ...



MEDUSA
4 april 2008, 22:33
kan ik als ik een (gitaar)versterker koop muziek zoals cd's erop laten afspelen
dus ze gebruiken als boxen
en liefst ook mp3 erop aansluiten

zou dit lukken? enzo ja wat heb ik allemaal nodig ? en hoeveel word de prijs zo

alvast bedankt

Dirk_Hendrik
4 april 2008, 23:13
CD's kan. MP3's kan echt niet. Dan gaatie meteen stuk.


Prijs... moelluk.. voor jou is dat 23,95 ex BTW

MattellicA
4 april 2008, 23:33
Waarom zou je in hemelsnaam op een versterker muziek willen afspelen... Koop dan toch gewoon een stereo... klinkt iig beter... Speel gewoon gitaar over een versterker... Maak je eigen muziek, is echt héél leuk! :satisfie:

ropp
4 april 2008, 23:41
Om er toch even serieus op in te gaan:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=89650

met cd input...


(btw niet mijn amp)

Mattia
5 april 2008, 10:44
Kan het? Vast en zeker.

Klinkt het nog ergens naar? Mja, waarschijnlijk niet echt. De reden is vrij simpel; gitaar amps zijn low fidelity, vaak gemaakt om de distorten, en ZEKER zo gemaakt dat ze het geluid mooi kleuren. De speakers idem, niet gemaakt op het weergeven van het volle spectrum aan dynamiek en frequenties die op een CD staan. Dus optimaal zal het zeker niet klinken. Je haalt waarschijnlijk een beter geluid uit een mini stereo systeem van een beetje redelijk merk, en gebruikt daarbij ook nog eens een keer minder stroom.

Die CD input is (denk ik) meer bedoeld om lekker mee te jammen. Dan maakt 't ook wat minder uit of je alles perfect goed en mooi egaal gebalanceerd hoort, denk ik zo.

Il_Falco
5 april 2008, 11:54
CD's kan. MP3's kan echt niet. Dan gaatie meteen stuk.


Meen je dat nou? hmm cd's speel ik af via een dvd-speler op Pc boxjes. men mp3's via een kabel op men voormalige oefenampje..
Ik had door dat het heel anders klinkt, maar dat het stuk gaat... Daar schrik ik toch even van! :???:

Bij mij heeft hij de geest (nog) niet gegeven....

Riky
5 april 2008, 11:57
Meen je dat nou? hmm cd's speel ik af via een dvd-speler op Pc boxjes. men mp3's via een kabel op men voormalige oefenampje..
Ik had door dat het heel anders klinkt, maar dat het stuk gaat... Daar schrik ik toch even van! :???:

Bij mij heeft hij de geest (nog) niet gegeven....



Meen je dit nou?

Il_Falco
5 april 2008, 12:00
welja, die voormalige oefenversterker staat daar toch maar te staan. (weg geraakt hij amper; hij is namelijk 20ehands of zoiets...) En sinds hij in mijn ogen hetzelfde kan als een stereo: namelijk dingen afspelen. doet hij dit voor mij.


Moet je ook eens proberen ;)

Mattia
5 april 2008, 12:26
Dude, het was gewoon een sarcastisch antwoord op een nogal onnozele vraag (im bedoel, kom op. Alsof een versterker het verschil maakt tussen een CD of MP3) die mbv google binnen enkele seconden is beantwoord.

Il_Falco
5 april 2008, 13:00
Kmoet echt nog leren tussen de regels lezen hé....
:) nou voel ik me toch maar mooi in de zak gezet!

Robin.ke
5 april 2008, 15:51
Het blijft moeilijk om geen vooroordelen over Belgen te hebben................

JohnLord
5 april 2008, 16:02
het kan, en het kan handig zijn als je in een oefenruimte staat en je wilt even een nummertje afluisteren. Sluit gewoon een oude discman of zo aan op de CD input. Die heb je vaak alleen bij transistoramps. Geluid valt tegen, maar is voor dat doel niet zo erg.