PDA

View Full Version : Aanschaf elektrisch



vin
4 april 2008, 20:09
Hallo allemaal.

Ik had al een klassieke en acoustische gitaar en
heb net 2 dagen de meest goedkope elektrische-gitaar versterker combi gekocht op marktplaats.
75 euro voor een setje van stagg.
De versterker kraakt en het geluid is niet geweldig.

Nu bevalt het mij erg goed een elektrische gitaar dat ik wel eens serieus wil gaan kijken naar beter spul.

Ik heb er totaal geen verstand van en weet dus niet waar ik goed aan zal doen.
De prijzen varieren ook zo erg van niks tot een klein kapitaal.

Ik ben zelf op zoek naar een vrij clean geluid.
Warm maar wel met power.

Het geluid van Robert Plant in Big Log, Gary Moore Still Got The Blues en van de Dire Straits in Sultans of Swing en Brothers In Arms Vind ik geweldig klinken.

Nu wil ik graag weten wat voor soort gitaar dit het beste aan kan. En welke versterker kan je hier dan het beste bij nemen.

Voor de rest doe ik graag mijn eigen ding en speel ik zelfs nog fingerstyle op mijn 2 dagen geleden gekochte gitaar.

Ik hoop dat jullie mij hier wat bij kunnen helpen.

Bekeken apparatuur door mij.

Versterker:

Behringer GMX 212
Marshall MG 30 DFX
Roland Cube 30X
Peavey Bandit 112

Gitaren:

Fender De Luxe Players Strat
Ibanez 520 QM GA
PRS Santana SE
Yamaha Pacifica 612 V

Andere betere opties zijn zeer welkom.
Heb eigenlijk alleen nog maar op zicht gekeken en de goedkoopste spullen links laten liggen.

Alvast bedankt.

Vincent

kenx
4 april 2008, 20:20
hoy,

ik zou gaan voor de stratocaster. Mooie all-roundgitaar en prachtig voor de dire straits. Als versterker kan je gaan voor een Roland Cube 30. Perfecte versterker samen met de vox.

Verder kan je best de zoekfunctie een gebruiken. (daar tillen de meesten wel aan op dit forum. Je kan best ook je muziekstijl duidelijker omschrijven (rock, pop-rock, pop enz...)

Welkom trouwens.

Grtz,

Kenny

vin
4 april 2008, 20:26