PDA

View Full Version : Aanschaf elektrisch



vin
4 april 2008, 20:09
Hallo allemaal.

Ik had al een klassieke en acoustische gitaar en
heb net 2 dagen de meest goedkope elektrische-gitaar versterker combi gekocht op marktplaats.
75 euro voor een setje van stagg.
De versterker kraakt en het geluid is niet geweldig.

Nu bevalt het mij erg goed een elektrische gitaar dat ik wel eens serieus wil gaan kijken naar beter spul.

Ik heb er totaal geen verstand van en weet dus niet waar ik goed aan zal doen.
De prijzen varieren ook zo erg van niks tot een klein kapitaal.

Ik ben zelf op zoek naar een vrij clean geluid.
Warm maar wel met power.

Het geluid van Robert Plant in Big Log, Gary Moore Still Got The Blues en van de Dire Straits in Sultans of Swing en Brothers In Arms Vind ik geweldig klinken.

Nu wil ik graag weten wat voor soort gitaar dit het beste aan kan. En welke versterker kan je hier dan het beste bij nemen.

Voor de rest doe ik graag mijn eigen ding en speel ik zelfs nog fingerstyle op mijn 2 dagen geleden gekochte gitaar.

Ik hoop dat jullie mij hier wat bij kunnen helpen.

Bekeken apparatuur door mij.

Versterker:

Behringer GMX 212
Marshall MG 30 DFX
Roland Cube 30X
Peavey Bandit 112

Gitaren:

Fender De Luxe Players Strat
Ibanez 520 QM GA
PRS Santana SE
Yamaha Pacifica 612 V

Andere betere opties zijn zeer welkom.
Heb eigenlijk alleen nog maar op zicht gekeken en de goedkoopste spullen links laten liggen.

Alvast bedankt.

Vincent

kenx
4 april 2008, 20:20
hoy,

ik zou gaan voor de stratocaster. Mooie all-roundgitaar en prachtig voor de dire straits. Als versterker kan je gaan voor een Roland Cube 30. Perfecte versterker samen met de vox.

Verder kan je best de zoekfunctie een gebruiken. (daar tillen de meesten wel aan op dit forum. Je kan best ook je muziekstijl duidelijker omschrijven (rock, pop-rock, pop enz...)

Welkom trouwens.

Grtz,

Kenny

vin
4 april 2008, 20:26
Mijn muziekstijl zal uiteenlopen van Bluesy tot reaggae-achtig, van Pop tot Symfonische Rock en van "Klassiek tot Oldies(klassiekers).

Verder hoop ik lekker mijn eigen ding te gaan doen.
Dan ben ik het meest gelukkig denk ik zo.
Proberen met een mengeling van bovenstaande muziek tot wat nieuws te komen.

Nino1110
4 april 2008, 20:52
Als versterker zouw ik gaan voor de Roland al is die Marshall ook niet verkeerd.

Van gitaren heb ik werkelijk geen idee dus dat laat ik aan anderen over. :)

Mr.Fingers
4 april 2008, 20:55
Squier Std Stratocaster (eventueel telecaster)

Roland Cube 15

happynjitram
4 april 2008, 20:58
Kijk echt even naar een London city spitfire, echt geweldige gitaren voor je geld.

vin
4 april 2008, 21:11
Ik hoor slechte berichten over Squier.

Terwijl ik de Black en Chrome Fat Strat zelf ook wel mooi vind.
De Standard Stratocaster Rosewood mag er ook zijn.

Zijn er mensen die die mening delen over Squier.
Of mag dit merk er op zich wel zijn.

Ik wil het liefst maar 1 gitaar kopen en niet over een aantal jaren nog eens een andere moeten komen omdat ik tegen teveel beperkingen aan loop.

Mr.Fingers
4 april 2008, 21:14
Ik hoor slechte berichten over Squier.

Terwijl ik de Black en Chrome Fat Strat zelf ook wel mooi vind.
De Standard Stratocaster Rosewood mag er ook zijn.

Zijn er mensen die die mening delen over Squier.
Of mag dit merk er op zich wel zijn.

Ik wil het liefst maar 1 gitaar kopen en niet over een aantal jaren nog eens een andere moeten komen omdat ik tegen teveel beperkingen aan loop.

De affinity's zijn niet veel soeps, maar de vintage & standardseries zijn voor hun geld erg goede gitaren! Ik heb nog altijd m'n eerste squier strat (standard), en ik speel er nog regelmatig op

Saf
4 april 2008, 21:19
ik heb een afinty staan. was ooit voor ee ndoorgeslagen relic project een sunburst. De body is een erg mooie alder plank en fijne hals de stemschroeven, brug etc zou beter kunnen. maar dat is na verloop van tijd mocht je tegen die beperkingen aanlopen makkelijk en relatief goedkoop te vervangen.

De duurdere squiers zijn in mijn ogen zeker geen slechte gitaren.

pannekoek
4 april 2008, 21:29
vin, ik heb je een pm gestuurd over een aanbieding! :D

Nino1110
4 april 2008, 22:17
Mischien dit:

http://www.thomann.de/nl/fender_squier_standard_fat_strat_ws.htm

Als gitaar , is veelzijdig door de humbucker en single coils.

Als versterker kies je een Roland Cube 30X en je bent klaar...

vin
4 april 2008, 22:32
Ik had zelf naar dezelfde in het Black Chromegekeken.
Op gitaarwinkel.nl.
Vond ik er iets strakker uit zien.
13 Euro duurder ziet ik dan bij Thomann.

happynjitram
4 april 2008, 22:39
http://www.groove-factory.nl/catalog/londen-city-spitfire-tone-sunburst-p-1253.html

vin
4 april 2008, 22:43
Die ziet er idd ook wel goed uit.

happynjitram
4 april 2008, 22:49
Die ziet er idd ook wel goed uit.

Geloof me, zo'n london city spitfire is misschien wel de beste gitaar die je voor dat geld kan krijgen. Ben niet de enige op dit forum die de spitfire bijna net zo hoog inschat als een USA fender.

vin
4 april 2008, 22:51
Is zo'n tremolo nog een pluspunt/toevoeging.
Of gebruik je dat alleen bij het ruigere werk?

vin
4 april 2008, 22:55
Had zelf ook naar deze Fender gekeken.

http://www.eilandmuziek.nl/product_info.php?cPath=27_90&products_id=1170

En dit is de Yamaha.

http://www.eilandmuziek.nl/product_info.php?cPath=27_90&products_id=574

Weet nu in ieder geval wel dat het een strat moet worden.

Onmeunig Hans
4 april 2008, 22:55
Los van alle zolderopruimingen is mijn idee dat een strat het dichtst bij je wens mbt Dire Straits en Gary Moore komt (ik weet zo niet wat RP bespeelt).
Qua merken zijn er zat goede keuzes te maken.
Bij de versterkers mis ik de opties Vox en Line 6, Mss zit daar nog iets voor je bij. De Roland wordt wel door veel mensen gewaardeerd, zou een goede keus kunnen zijn.

hans

happynjitram
4 april 2008, 23:04
Als je ipv die fender een london city koopt heb je nog veel geld over voor een goede versterker(buizen)

Ok dit is toch echt wel de laatste keer geweest dat ik het heb gezegd. Kijk maar wat je met mijn advies doet.

vin
4 april 2008, 23:12
Ok thanks.

Ik ga er in ieder geval nog eens rustig een nachtje over slapen.
Ik heb gelukkig geen haast.
Iedereen alvast bedankt voor de info tot nu toe.

vin
5 april 2008, 20:07
Als ik voor het geld van die Fender nu eens idd een London City of een Squier Strat neem kan ik voor het zelfde geld er een tweede gitaar bij nemen.

Ik heb goede berichten gehoord over de Les Pauls van Richwood. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

Ik dacht zelf dat je dan met een Strat en een Les Paul toch wel alle soorten muziek zo'n beetje aankan.

Mike999999999
5 april 2008, 20:15
kun je niet beter een epi les paul kopen als je zo'n allround muziekstijl hebt?

Rormo
5 april 2008, 20:24
LP's vind ik toch minder alround dan strats.

Die London City Spitfire is echt the way to go hier. Pracht gitaar!

Frenk95
5 april 2008, 20:37
Als ik voor het geld van die Fender nu eens idd een London City of een Squier Strat neem kan ik voor het zelfde geld er een tweede gitaar bij nemen.

Ik heb goede berichten gehoord over de Les Pauls van Richwood. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

Ik dacht zelf dat je dan met een Strat en een Les Paul toch wel alle soorten muziek zo'n beetje aankan.

Ik zou niet gelijk beginnen met een verzameling. Zorg als eerst maar dat je een goeie gitaar hebt waar je een jaar of 3/4 meer vooruit kunt :)

vin
5 april 2008, 20:39
Ik heb in ieder geval al 2 acoustische gitaren.
En dan dat gebakkie van Stagg om het uit te proberen.
Elektrisch speelt een stuk soepeler als acoustisch en er is veel meer mogelijk.
Vandaar mijn keuze nu voor elektrisch.

Frenk95
5 april 2008, 20:45
Klopt helemaal. Wat voor Stagg is t eigelijk? Les Paul?

Mike999999999
5 april 2008, 20:45
je kunt beter één goede gitaar kopen als twee slechten, beetje jammer van het geld. en strats en les pauls zijn beide allround. Alleen een les paul is iets warmer en ik dacht dat je daar wel naar zocht. je kunt iig beter een fender strat of een goede epi les paul kopen ipv een squir en een richwood. dan heb je twee gitaren die het net niet hebben.:P

vin
5 april 2008, 20:52
De Stagg is ook een strat modelletje.
Maar erg veel slecht geluid en ruis over de amp.
Maar ja was even om uit te proberen.

Had ook al naar deze Fender zitten kijken.
http://www.eilandmuziek.nl/product_info.php?cPath=27_90&products_id=1170

En naar deze Les Paul.http://www.eilandmuziek.nl/product_info.php?cPath=27_90&products_id=412

Merk wel dat iedereen toch zo zijn eigen mening heeft. De één zegt goedkoop beginnen met Squier of London City.
De ander zegt dat je beter een stap hoger kan doen.

Nino1110
5 april 2008, 21:00
Stap hoger is altijd beter...

Wat voor versterker neem je trouwens?

vin
5 april 2008, 21:04
Na diverse goede berichten hier over de Roland Cube 30X denk ik dat die het gaat worden.

happynjitram
6 april 2008, 02:44
Ik zal op dit moment nog niet voor 2 verschillende gitaren gaan. Misschien een beetje zonde van het geld. Zelf vind ik de london city's beter dan de fender's in de prijsklasse onder de 1000 euro. het overige geld zou ik zelf in een betere versterker stoppen.

Misschien dat die koch studiotone nog op marktplaats staat?

vin
6 april 2008, 22:54
Ik denk dat ik voorlopig maar even door ga met sparen.
Dan kan ik in 1 keer een goede gitaar en versterker aanschaffen.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten als ik er 1 ga kopen.
Of is het gewoon een kwestie van luisteren en proberen.

Kan ik het beste naar Feedback of Vox-Humana gaan of zijn er nog andere aan te raden winkels hier in de buurt.

Mike999999999
6 april 2008, 23:12
voor uitproberen zijn dat goede winkels, maar feedback is niet goed voor kopen. ze zijn dar wel goedkoop maar je hebt niks aan je garantie als er een keer iets fout gaat, ze hebben daar echt de ballen verstand van gitaren

vin
6 april 2008, 23:33
Wat zijn nog meer goede winkels in de buurt van Vlaardingen, Rotterdam of Westland dan?
Zowel prijstechnisch als verstand van gitaren.

HalfBlindLefty
6 april 2008, 23:36
Hey,

Mijn zoon heeft een De luxe Player (blue/gold) en dat is absoluut geen verkeerde gitaar. Hij heeft gewoon mazzel dat ik een lefty ben, anders stond hij regelmatig bij mij.

Probeer er bij de keuze van versterker tijdens het uitproberen, op te letten hoe de amp op huis/slaapkamer volume klinkt.

De Rolands doen dat best aardig (heb nog zo'n cube 15 staan). De Fox AD15VT klinkt ook niet verkeerd (zoon)
mijn Fender (maar die zit een paar prijsklasse hoger) klinkt super op elk nivo (Cybertwin SE)

/Hans

vin
15 april 2008, 19:20
Is een epiphone SG400 met een 15w line6
versterker wat.
Zag zo'n setje op marktplaats staan.
Is op zeker beter als mijn stagg setje.
Maar kan je hier wel even mee vooruit en
kan deze nog een beetje clean spelen ook?

pannekoek
15 april 2008, 19:25
huh volgens mij had een forumlid een roland cube te koop staan, hij is te vinden door naar zijn sig te kijken.

maare, roland cube 30x is echt een geweldige versterker! :D

vin
15 april 2008, 19:41
Ja die Roland Cube was wel interessant
maar zijn gitaar sprak mij niet aan.
Als ik een leuke losse gitaar scoor kan ik
hem altijd nog berichten voor die cube.

Ik zit er aan te denken om in de toekomst bijv.
een Cube 60 aan te gaan schaffen met echt een
goede gitaar. Als ik nog niet heb kunnen slagen. Tot die tijd wil ik wat leuks om op te
spelen. Die set van stagg klinkt voor geen meter.

Sartsj
15 april 2008, 20:04
Voor zover ik het kan beoordelen als beginnende gitaarspeler, is de Line 6 Spider III 15 zeker geen slechte versterker (ik neem aan dat het daarover gaat), ik heb nu een Roland Cube 15X en die Line 6, de line6 had ik eerder, en klinkt zeker niet slecht, heeft wat leuke effectjes (tremolo, reverb/echo en nog wat andere dingen die ik ff kwijt ben), een 4-tal distortion presets (crunch/metal/'insane', de vierde ben ik ff kwijt), en hij heeft 3 knoppen voor bass/mid/treble. Het enige wat de line6 niet heeft tegenover de cube is een gain knop, maar de cube heeft dan weer niet de speciale effecten.

Ik heb de cube nu een paar dagen, en ik heb het idee dat hij qua geluid iets veelzijdiger is, de bass/treble/mid knoppen lijken meer effect te hebben iig, maar dat kan aan mij liggen. Bijde versterkers hebben dus hun goede dingen.

Zie maar wat je met mijn info doet, ik ben iig mijn 2 centen kwijt. :)

vin
17 april 2008, 21:17
Ik heb een leuke koop gedaan vanavond.

Een Rockwood by Hohner LX250G Les Paul model van zeker 25 jaar oud.
Een Epiphone/Gibson Strat model van zeker 20 jaar oud.
Een National GA-99TR Vintage Versterker van 10 Watt en ruim dertig jaar oud.
Een gitaarkabel van 5 meter en een gitaarstandaard.

Dit hele pakket voor 200 EURO.

Ik ben nog niet zo'n goede speler maar het spul klinkt erg goed vind ik.
Zelfs mijn Stagg Strat klinkt redelijk goed op deze versterker.

De vorige eigenaar ging even jammen enw at een geluid dan zeg.
De goede man speelde al zeker 25 jaar en dat kon je best wel horen.

Nu is mijn zoektocht gestaakt en gaat ik mijn tijd en energie steken ik spelen.
Iedereen bedankt voor de info tot nu toe.

Ik zal binnenkort proberen wat foto's te posten hoop dan nog wat van jullie te horen.