PDA

View Full Version : fretvijl



snellyd
4 april 2008, 18:45
Hallo mensen kan er mij iemand vertellen of een link sturen waar ik een fretvijl kan kopen alvast bedankt greetz Danny

Nielsje
4 april 2008, 18:52
Hm... nu snap ik goed waar Mattia en G.G. zich druk om maken..

1: zoekfunctie
2: google
3: zoekfunctie
4: google

www.tonefactory.nl
www.guitarsupplies.nl

grizzly
4 april 2008, 19:02
Ook eens geprobeerd om het woord fretvijl in google in te typen :) ,
1 ste hit is dit.
Voxhumana (http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=373_376&products_id=2050)

prijs 24€,
dat was snel.

snellyd
4 april 2008, 19:25
Bedankt voor de snelle reaktie

SGbanez
4 april 2008, 23:45
welke opzich best wel onnodig was... Maargoed, waarom kosten sommige veilen ook echt iets van 80 euro per stuk? Het is een veil... Bij de Praxis zijn ze ongeveer 4 euro geloof ik... Ik snap wel dat die minder delicaat zijn enzo, maar toch...

Nielsje
4 april 2008, 23:55
welke opzich best wel onnodig was... Maargoed, waarom kosten sommige veilen ook echt iets van 80 euro per stuk? Het is een veil... Bij de Praxis zijn ze ongeveer 4 euro geloof ik... Ik snap wel dat die minder delicaat zijn enzo, maar toch...

Wat denk je zelf?

Waarom kost de ene steeksleutel 2 euro, en de ander 20?

jan jansen
5 april 2008, 09:01
Wat denk je zelf?

Waarom kost de ene steeksleutel 2 euro, en de ander 20?


De een geproduceerd in china oid waar dat het dagloon (2 dollar)is van de arbeider en de ander hier in europa met een hele marketing machine erachter...

Soms is kwaliteit een niet uit te leggen begrip.Als die vijl van 2 dollar aan mijn eisen voldoet koop ik geen een van 20 dollar.

jj

grizzly
5 april 2008, 09:49
Maak voor je zelf de rekensom.

Gebruik ik een vijltje 1 x, dan is de kwaliteit niet echt belangrijk. Zolang hij het maar die ene keer uithoud.
Ben je van plan meer van dat zelfde soort werk te doen, is een betere kwaliteit wel handig.
Zeker bij vijlen merk je dat bij een slechte kwaliteit metaal, de vijl al snel niet meer goed werkt.
Dan erger je jezelf rot en kun je weer teug naar de winkel.
Ik ben geen profi, dus neem genoegen met een middelmatige kwaliteit.
Zo doe ik het met het meeste van mijn gereedschappen.

Iemand die meer beroepsmatig/semi beroepsmatig bezig is, zal niet afhankelijk willen en kunnen zijn van pruts materiaal en koopt kwaliteit.
Ook daar is wel weer verschil in te vinden, en net als met gitaren, betaal je soms ook gewoon veel geld voor een naampje. :)

oknarb180
9 april 2008, 00:27
Hey,

Ik kan je uit ervaring vertellen dat een goede veil aanzienlijk prettiger en sneller werkt, zeker om bijv. een hals te scallopen o.i.d. of fretwerk te kunnen doen. Gues what, geleerd van een halsje scallopen, Met een setje van 5 veilen uit de 5 euro bak een hele avond bezig geweest om 2 fretten te scallopen, en de avond daarna met 1 goede veil van 10 euro een halve hals in 1 avond.

Als je het idee hebt dat je ze vaker nodig hebt, dan kun je beter een paar euro extra uitgeven.

vr.gr.

Branko