PDA

View Full Version : Lege Tab Bladen..



jorne
4 april 2008, 12:17
Hier is een site met lege tabbladen voor als je zelf een muziekstuk wilt uitzoeken... Altijd wel handig dacht ik.. :)

http://www.blanksheetmusic.net

motorhan
9 maart 2018, 16:54
Hier is een site met lege tabbladen voor als je zelf een muziekstuk wilt uitzoeken... Altijd wel handig dacht ik.. :)

http://www.blanksheetmusic.net

Dit is een heel oud topic maar ik zoek zo iets maar waar je dan zelf op de pC de posities kan invullen.
weet iemand daar een link van.

Ernest01
13 maart 2018, 19:24
Is TuxGuitar misschien iets ? Is een programma dat je op de PC installeert. (dus geen link)

motorhan
14 maart 2018, 10:05
Is TuxGuitar misschien iets ? Is een programma dat je op de PC installeert. (dus geen link)

Bedankt voor je bijdrage, ik ken het niet maar ga het proberen.

Kim Wilson
14 maart 2018, 10:21
In MuseScore kan het ook. Dat is een gratis programma, en het is echt een top programma om partituren te schrijven, af te laten spelen, uit te printen, tabs te maken, wat dan ook. Je kunt via tabs invoeren, je kunt tabs maken van notenschrift, het ding houdt rekening met andersgestemde instrumenten (saxofoons en zo).

Fusion
14 maart 2018, 10:27
In MuseScore kan het ook. Dat is een gratis programma, en het is echt een top programma om partituren te schrijven, af te laten spelen, uit te printen, tabs te maken, wat dan ook. Je kunt via tabs invoeren, je kunt tabs maken van notenschrift, het ding houdt rekening met andersgestemde instrumenten (saxofoons en zo).
Vette tip, thanks!!

Kim Wilson
14 maart 2018, 10:38
Graag gedaan! Ik doe er heel veel mee. Ik ben meestal degene die muzikaal alles uitzoekt, en dit programma is een uitkomst. In het gelegenheidsbandje bij ons in de kerk hadden we op een gegeven moment twee dwarsfluiten en een sax in Eb. Met MuseScore heb ik de hele arrangementen geschreven. Maar ook nieuwe liedjes heb ik er in uitgewerkt, met alle partijen (zelfs drums), akkoorden erbij en een audio-bestandje. Ideaal.

Fusion
14 maart 2018, 10:55
Gaaf. Ik werk qua componeren in mijn eigen studiootje gewoon in de piano roll, en in de kerk werken we alleen met chord sheets, maar mocht ik ooit weer eens een partituur uitschrijven en CuBase blijkt niet flexibel genoeg te zijn ga ik dit zeker uit proberen!

Brad
14 maart 2018, 12:36
En je kunt natuurlijk ook Guitar pro aanschaffen. Versie 7 is nu te koop voor ongeveer 7 tientjes. Dat je met dat programma ook de partijen af kunt spelen is een zeer waardevol iets. Ook kun je de sound van de gitaar helemaal shapen. Je kunt uit verschillende versterkers en effecten kiezen bijvoorbeeld.
Niet gratis maar het is de investering waard.

Kim Wilson
14 maart 2018, 12:43
70 euro vind ik best een hoop geld. Interessant als je inderdaad verschillende gitaargeluiden wil maken, maar verder... MuseScore speelt ook partijen af.

D3nnis
14 maart 2018, 15:20
Ik vind het nog steeds het allerfijnst om gewoon met pen op lijntjes te kladderen....ben ik de enige?

Kim Wilson
14 maart 2018, 20:16
Vast niet. Ik hoor graag direct terug wat ik heb gedaan. Ik kan prima noten lezen en weet ook wel iets van de theorie, maar ik ben nog steeds vooral een 'op-gehoor-muzikant'.

motorhan
20 maart 2018, 14:14
Vast niet. Ik hoor graag direct terug wat ik heb gedaan. Ik kan prima noten lezen en weet ook wel iets van de theorie, maar ik ben nog steeds vooral een 'op-gehoor-muzikant'.

https://www.guitartabcreator.com/

Deze lijkt goed te werken.

Bedankt voor alle reacties en het meedenken
Met vr gr
Han

D3nnis
20 maart 2018, 15:00
Vast niet. Ik hoor graag direct terug wat ik heb gedaan. Ik kan prima noten lezen en weet ook wel iets van de theorie, maar ik ben nog steeds vooral een 'op-gehoor-muzikant'.Ik merk dat ik gitaar en computer niet graag combineer.
Gek, want het zijn juist zo'n krachtige tools. Maar ook bijvoorbeeld nummers leren vanaf een YouTube filmpje, dat is niks voor mij, ik heb liever dat het op papier staat. Nadeel daarvan is dan weer dat als ik van papier lees, ik niks uit mijn hoofd leer daardoor.

motorhan
21 maart 2018, 09:36
Ik merk dat ik gitaar en computer niet graag combineer.
Gek, want het zijn juist zo'n krachtige tools. Maar ook bijvoorbeeld nummers leren vanaf een YouTube filmpje, dat is niks voor mij, ik heb liever dat het op papier staat. Nadeel daarvan is dan weer dat als ik van papier lees, ik niks uit mijn hoofd leer daardoor.

Ik print het ook zo veel als mogelijk. Ik zoek eerst via google de tekst met akkoorden kopieer dit en controleer dan of de akkoorden op de juiste plaats staan en e.v. zet ik er een afbeelding van niet veel of weinig door mij gebruikte akkoorden bij.

Vroeger was dat niet nodig maar kan het nu niet meer allemaal onthouden, en ik kies daarom maar voor gemak.
Sommige sites hebben een kopieer beveiliging maar dan maak ik een printscreen en werkt het ook of type de tekst over en zet dan weer de akkoorden op zijn plek.

Ernest01
21 maart 2018, 12:58
https://www.guitartabcreator.com/

Deze lijkt goed te werken.

Bedankt voor alle reacties en het meedenken
Met vr gr
Han

Mooi dat die link toch iets is voor je.

Zie verder op dat je ook akkoorden noteert.
Heb hier een programmaatje voor gevonden, wat misschien ook iets voor jou is.
In onderstaande link kan je het gratis downloaden. Wel email-adres en naam invoeren, maar daar
wordt niets mee gedaan verder.

https://www.lonniewest.com/

Je vindt het rechts bij QwikChord Pro, dan via checkout kom je in het gratis download gedeelte.

motorhan
21 maart 2018, 16:01
Mooi dat die link toch iets is voor je.

Zie verder op dat je ook akkoorden noteert.
Heb hier een programmaatje voor gevonden, wat misschien ook iets voor jou is.
In onderstaande link kan je het gratis downloaden. Wel email-adres en naam invoeren, maar daar
wordt niets mee gedaan verder.

https://www.lonniewest.com/

Je vindt het rechts bij QwikChord Pro, dan via checkout kom je in het gratis download gedeelte.

Bedankt ik heb het gedownload lijkt ook een leuk programma.

Dat andere programma werkt goed met Chrome met Google zag ik de TAB balk niet en dacht daarom dat ik er niks mee kon, maar op mijn tablet opende hij zoals ik het wilde zien.

Nogmaals bedankt
Met vr gr
Han