PDA

View Full Version : Nieuwe Band, Liedjes?



jorne
4 april 2008, 12:10
Hii,
Ik hebpas een nieuwe band en we zoeken nog (gemakkelijke) liedjes die we zouden kunnen samenspelen, iemand ideetjes?
De band bestaat uit:
3 Gitaristen
1 Bassist
1 Drummer
1 Zanger (= sologitarist)
en een saxefoon, maar deze moeten we niet in elk liedje dat we spelen gebruiken :D.
We spelen vooral Rock, Classic maar ook Hard Rock; enkele voorbeelden ;
ACDC ; The Animals ; The Beatles ; Metallica ; ...

Dus, iemand ideen voor een beginnende band..?

Alvast bedankt!

vincent136
4 april 2008, 12:53
Hii,
Ik hebpas een nieuwe band en we zoeken nog (gemakkelijke) liedjes die we zouden kunnen samenspelen, iemand ideetjes?
De band bestaat uit:
3 Gitaristen
1 Bassist
1 Drummer
1 Zanger (= sologitarist)
en een saxefoon, maar deze moeten we niet in elk liedje dat we spelen gebruiken :D.
We spelen vooral Rock, Classic maar ook Hard Rock; enkele voorbeelden ;
ACDC ; The Animals ; The Beatles ; Metallica ; ...

Dus, iemand ideen voor een beginnende band..?

Alvast bedankt!

Dat hangt af van de kwaliteiten van de muzikanten in jullie band. Tussen Metallica en de Beatles zit ook een wereld van verschil. Misschien is het handig je te beperken tot een genre en daar 'goed' in te worden. Aangezien jullie een saxofonist hebben is het leuker om wat meer de kant van de Beatles op te gaan. Maar AC/DC is natuurlijk ook onwijs lekker, dat is ook weer totaal anders dan Metallica.

afijn, ik ben absoluut geen metallica en dat soort muziek liefhebber, dus ik zou zeggen; ga voor the beatles en alles wat dar bij komt kijken.

3 gitaren is eigenlijk wel veel moet ik zelf zeggen.

gitaarvrouwtje
4 april 2008, 13:22
3 gitaristen is inderdaad wel veel
de vraag is een beetje welke richting je nou echt uit wilt want als je te breed wordt dan verstrooi je je energie zo..het is handiger om gericht te werken aan een bepaald genre. en in het begin vooral niet te moeilijk te willen..zoek eerst je geluid met elkaar en probeer strak te worden en goed op elkaar ingespeeld te raken

het hangt inderdaad ook wel van je nivo af...
enne the beatles vind ik helemaal zo makkelijk nog niet om goed te coveren hoor.

de band waar ik in speel heeft bijvoorbeeld eerst gewoon een keuze gemaakt om een bepaalde sound te willen neerzetten, in ons geval dus heel erg akoestisch gebaseert.

en daar stemmen we nummers op af, wij spelen dus wel nummers van uiteenlopende artiesten maar die moeten dan wel bij ONS geluid passen.
we spelen van abba tot oasis tot bowie, the beatles, talking heads , je kunt t zo gek niet bedenken, maar zoals gezegd..wij kijken bij een nummer of het door ons op eigen wijze muzikaal mooi neergezet kan worden

het is dus handig eerst te weten wat je nou eigenlijk wilt :)

Kim Wilson
4 april 2008, 13:26
3 gitaristen is idd veel, maar het kan wel. White Cowbell Oklahoma heeft zelfs 4 gitaristen. Waar je wel om moet denken, is dat je allemaal niet ongeveer dezelfde sound hebt. En niet te hard spelen. Met drie gitaren klinkt het al gauw te hard.

Il_Falco
4 april 2008, 18:04
Paranoid is wel ne leuk liedje om te leren. mss maiden met drie gitaristen?

jorne
4 april 2008, 18:08
ja, ik weet nog niet welke muziek we precies gaan spelen.. vandaar denk ik dat het misschien goed is als je alles eens geprobeerd hebt, dan kan je daarna zien welk je het tofste vond enzo... :)


Bedankt Allemaal voor reacti's & noem maar liedjes op die niet te moeilijk zijn voor een beginnende band :soul:

Ace 1.15.19
9 april 2008, 16:49
Bryan Adams - Summer Of '69
Counting Crows - Mr. Jones
Intwine - Cruel Man
Judas Priest - Breaking The Law
Beatles - Taxman
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Pennywise - Bro Hymn
Ramones - Pinhead
Red Hot Chili Peppers - Otherside
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction
Searchers - When You Walk In The Room
Troggs - Wild Thing
The White Stripes - Seven Nation Army
Twisted Sister - We're Not Gonna Take It

enz. enz. :p

jorne
9 april 2008, 19:06
Bedankt, bedankt=O zitte er leuke tussen :d
Nu nog liedjes met Sax :dontgeti:

Groetjss :soul:

Ace 1.15.19
9 april 2008, 19:16
Golden Earring - Back Home

Probeer dat met een sax ipv een dwarsfluit. Zou dat kunnen? Ik weet niet of het klinkt en of het met een sax moeilijker is ofzo...

Ace 1.15.19
9 april 2008, 19:19
Denk achteraf dat het niet gaat aangezien een dwarsfluit hoger klinkt... Oops :p.

hansli
10 april 2008, 14:35
makkelijke liedjes?

misschien bestaan die niet eens, maar ik denk dat je liedjes met weinig accoorden bedoelt?

Beatles: Get Back
Chuck Berry: Memphis Tennesee
Nanci Griffith: Wing and the wheel

om er maar een paar te noemen.
Maar ik waarschuw maar vast: ook simpele liedjes moeten goed gebracht worden om te overtuigen, je wilt niet weten hoeveel tijd ik al besteed aan Memhis Tennesee en Wing and the Wheel.
En 1 belangrijke tip: als je aan een liedje begint en het lijkt je wat moet de zanger DE TEKST ZO SNEL MOGELIJK UIT HET HOOFD LEREN!!!!!!!!!
Dat bevordert het muzikale proces enorm.

succes ermee

kenx
11 april 2008, 18:07
dat met de drie gitaristen lukt...

dit (http://video.google.nl/videoplay?docid=-6074024463840833066&q=pearl+jam+en+U2&total=528&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0) filmpje bewijst het :)
grtz

Daan_B
12 april 2008, 14:30
Mustang sally, kan niet missen!

LeonD
12 april 2008, 17:04
liquido - narcotic
hardstikke makkelijk om te spelen, en slaat altijd aan. let op de ontbrekende maat na "and i called your name... my cocaine"

De Beer
12 april 2008, 23:39
Met Sax....Dog Eat Dog - "Who the King", of "No Fronts" eigenlijk is "Rocky" een beter nummer maar daar zit net weer geen sax in geloof ik.

Rocketman
14 april 2008, 19:26
De Beatles hebben ook een tijdje 3 gitaristen gehad.

Rocketman
14 april 2008, 19:33
Peter Gunn theme..... met 3 gitaar solo's en een sax solo.

http://www.youtube.com/watch?v=dcflCzZlLcQ&feature=related

spike67
4 mei 2008, 15:48
kan je hier misschien wat mee

Polle eduard ik wil jou
jazzpolitie liefdesliedjes
guus meeuwis passionele nachten
andre hazes bloed zweet en tranen
herman brood pijn
guus meeuwis het is een nacht
the scène blauw
raymond v/h groen meisjes
freek de jonge leven na de dood
Liquido narcotic
the beatels get back
ccr bad moon rising
john lennon stand by me
rolling stones satisfaction
tina turner proud mary
neil young keep on rocking
bob Dylan all along the watchtower
lynyrd skynyrd simple man
status quo rocking all over the word
grand funk some kind a wonderfull
herman brood saterday night
guus meeuwis ik wil je
van dik hout stil in mij
herman brood never be clever
u2 with or without you
de kast teken van leven
peter koelewijn kom van dat dak af
vader a kleine cafe aan de haven

pannekoek
4 mei 2008, 22:43
3 gitaristen is idd veel, maar het kan wel. White Cowbell Oklahoma heeft zelfs 4 gitaristen. Waar je wel om moet denken, is dat je allemaal niet ongeveer dezelfde sound hebt. En niet te hard spelen. Met drie gitaren klinkt het al gauw te hard.

mijn band heeft ook 3 gitaristen, aangezien we eigen nummers maken is het heel veel passen en meten, je kan niet met z'n 3en t zelfde akkoordje gaan raggen dus we hebben veel meerstemmige riffs en veel solo's

met volume is het erg oppassen, en je moet heel erg op elkaar ingespeeld zijn

iron maiden-achtig in de stijl van metallica en dream theater

t kan dus wel :hippie:

zeiler
5 mei 2008, 10:32
hebben jullie wel allemaal electrische gitaren :)???

Smoke on the water is niet heel moeilijk (sologedeelte wel?)

Parasite
6 mei 2008, 16:27
3 gitaristen he? probeer es wat van iron maiden!