PDA

View Full Version : rare trilling



demetalenman
4 april 2008, 09:24
ik heb een beetje een raar probleem met mijn telecaster.

sla ik een C op elke willekeurige positie op de hals, dan begint er iets op mijn gitaar te trillen. eerst dacht ik dat het fretbuzz was, maar dat is het dus niet. iets anders trilt, het zijn niet me straplocks. best wel vaag. wellicht wel een bekend probleem. Maar het rare is dus dat hij het op elke willekeurige snaar doet als het maar een C is.

Orpheo
4 april 2008, 10:20
en dat noemen we resonantie.


aaah, geweldig toch, natuurkunde! effe uitzoeken wat resoneert, en dat vast tapen/lijmen/klemmen.

rock 'n roll
4 april 2008, 10:38
resonantie heb ik al veel mee te maken gehad in huis.
- Veren van de tremelo
- De verwarming :seriousf:
- ...

Gewoon alles wat los staat eens nakijken kan echt het stomste kleinste ding zijn

G.G.
4 april 2008, 11:43
Jack loshalen, spuitmondje erin en spuiten maar:


http://blobs.shoppay.be/products/429-876428822007419-SimsonPur%20copy.jpg




























Neee, serieus, alles even grondig nalopen, er zit iets los.

Eko
4 april 2008, 11:57
Kijk je zadels even na. Het komt wel eens voor dat de zadels niet op allebei de schroeven rust. Die willen dan nog wel eens resoneren met enkele frequenties. Inderdaad de jackingang vastzetten. Als laatste kun je even de schroeven controleren van het brugelement. Soms zit 1 van de drie iets los en gaat hij trillen. Je hals element zit vast met schroeven maar die zouden niet moeten kunnen resoneren ( andere bevestiging).

demetalenman
4 april 2008, 12:23
dank je, ik heb zelf een beetje gevogeld en gevonden, het was 1 van de stemmechanieken die een beetje los zat.