PDA

View Full Version : JA! Ik ben d'r...



Thundercat
4 april 2008, 01:47
Eindelijk! :)

Zo'n 3 maanden geleden besloot ik, Simone 38 jaar, dat misschien gitaar spelen toch wel wat voor mij zou zijn.
Na wat rondkijken en onderzoek kwam ik tot de conclussie dat, ongeacht mijn hardrock/metal hart, akoestisch gitaar toch het begin tot dat alles moest zijn. Vandaar dat ik een brandhout setje van Ebay kocht en ijverig begon met wat akkoorden en vingeroefeningen om wat eelt op de klauwtjes te kweken. :rockon: In de tussentijd struinde ik dit forum af om uit te vinden wat nou mooi een elektrisch gitaartje voor mij zou zijn.

Al gauw kwam ik tot de conclussie dat de overvloed van diverse soorten en verschillende gitaren het zoeken zeker niet makkelijker maakten...
Hoe kon iemand ooit een gitaar kiezen, die eigenlijk nog nooit een echte gitaar had bespeeld? Laat staan dat diegene wist hoe het hoorde te klinken?
De moed zakte mij langzaam in de zogenoemde schoenen. :(
Gelukkig las ik op een dag iemands uitspraak die zei: "Een gitaar moet je ten eerste mooi vinden. Hij moet je aanspreken en uitnodigen tot spelen."

Mooi.
Opeens was de keuze minder moeilijk.

Het werd een Dean Vendetta (1.0 wel te verstaan, want veel centjes heeft Simone niet!) + een Roland Cube 15W (want daar is iedereen ook zeer positief over.)

En daar ben ik dan!
De spullen zijn in huis!
Het eelt op de klauwtjes ook!
Nu nog leren gitaarspelen! :D

yalexw
4 april 2008, 08:34
Welkom. Leuke introductie :) . Nog veel plezier op dit forum er is hier heel veel te vinden over gitaren en versterkers dus als je wat wilt weten zit je hier volgens mij wel goed.

minoin
4 april 2008, 15:52
Eindelijk! :)

Zo'n 3 maanden geleden besloot ik, Simone 38 jaar, dat misschien gitaar spelen toch wel wat voor mij zou zijn.
Na wat rondkijken en onderzoek kwam ik tot de conclussie dat, ongeacht mijn hardrock/metal hart, akoestisch gitaar toch het begin tot dat alles moest zijn. Vandaar dat ik een brandhout setje van Ebay kocht en ijverig begon met wat akkoorden en vingeroefeningen om wat eelt op de klauwtjes te kweken. :rockon: In de tussentijd struinde ik dit forum af om uit te vinden wat nou mooi een elektrisch gitaartje voor mij zou zijn.

Al gauw kwam ik tot de conclussie dat de overvloed van diverse soorten en verschillende gitaren het zoeken zeker niet makkelijker maakten...
Hoe kon iemand ooit een gitaar kiezen, die eigenlijk nog nooit een echte gitaar had bespeeld? Laat staan dat diegene wist hoe het hoorde te klinken?
De moed zakte mij langzaam in de zogenoemde schoenen. :(
Gelukkig las ik op een dag iemands uitspraak die zei: "Een gitaar moet je ten eerste mooi vinden. Hij moet je aanspreken en uitnodigen tot spelen."

Mooi.
Opeens was de keuze minder moeilijk.

Het werd een Dean Vendetta (1.0 wel te verstaan, want veel centjes heeft Simone niet!) + een Roland Cube 15W (want daar is iedereen ook zeer positief over.)

En daar ben ik dan!
De spullen zijn in huis!
Het eelt op de klauwtjes ook!
Nu nog leren gitaarspelen!

Nou, goeie keuze hoor! Een nieuwe metal/hardrock-dame erbij is altijd mooi :D Veel plezier op het forum!

kenx
4 april 2008, 19:00
welkom!!
goeie keuze heb je daar genomen!!

Veel plezier!

grtz

Android Soul
7 april 2008, 08:51
Hoi en welkom,

ik begon ook op een Vester haha 200 gulden geloof ik zelfs. Ik denk dat niemand echt weet wat hij precies wil in het begin is ook haast niet te doen met het gitaar aanbod. Maar mijn mening is dat het daar in het begin niet echt om gaat. Je moet plezier krijgen in het spelen, als je een dag niet speel moeten je handen gaan jeuken. Dan komt de rest zoals goede spullen vanzelf wel. En je blijft elke keer weer leren. Eigenlijk is gitaar speen een eindeloze zaak haha.

Rock - on :rockon:

Dennis

Metal Chick
7 april 2008, 11:59
Welkom hier! :)

Hier nog een metal/hardrock dame die net begonnen is met gitaarspelen! :rockon:

G.G.
7 april 2008, 16:25
Leuke en goeie keus voor een startset. Die dean is echt prima voor zijn geld.


Rij jij toevallig op een 600cc Yamaha?

belfrink
7 april 2008, 16:44
Welkom Simone :)