PDA

View Full Version : Slash Signature



SGbanez
3 april 2008, 23:16
Mensen.

Dinsdag was een grote dag. Een concert van Velvet Revolver in de HMH(waar ik tot mijn zeer grote spijt niet ben geweest) dat hun laatste gig met Scott Weiland blijkt te zijn.
Daarnaast is de nieuwe signature serie van Slash uitgekomen en OMG wat zijn ze mooi. Er is voor ieder wat wils. Voor de (gevorderde) beginners is er de Epiphone, voor de echte fans de Gibson USA Signature en voor de rijke stinkerds de Gibson Custom signature.

Ik persoonlijk vind de custom natuurlijk het mooist, maar ook het onbereikbaarst. de Epi ligt iets dichter bij mijn budget. (ik heb net een nieuwe SG dus denk er nog niet eens over, maargoed)

Wat vinden jullie ervan? Welke is het mooist? Is het niet een beetje onzin dat Slash, ookal issie dan god, nu al z'n 2e of 3e signature serie uitbrengt?(ohja, bij de Custom krijg je een Slash leren jasje en bij de Epi z'n bio, een strap en plectrums, wat me een beetje een verkooptrukje lijkt, maar wel leuk :soul: )

R.J
3 april 2008, 23:18
pfoe, je heb de oude sig van gnr, die van snakepit, en nu die van vr

1 per band? Zozo.

Nou ja, kijk naar Dean..... *houd daar maar over op*


Heb je toevallig even een linkje naar de slash sig serie?
Persoonlijk zou ik een betere epi lp kopen en er invaders in proppen > instant slash.

SGbanez
3 april 2008, 23:19
ohja kijk hier maar even: http://www.gibson.com/slash/
Slash gebruikt zelf toch Seymour Duncan Alnico II pro's?

R.J
3 april 2008, 23:23
Dacht dat ie ten tijde van gnr ofzo invaders gebruikte in zijn les paul.

Ook van seymour duncan trouwens.

wrc_46
3 april 2008, 23:26
waaaw die custom is toch echt wel vet! En die leren jacket, tsja heb je ineens een podiumoutfit erbij

SGbanez
3 april 2008, 23:28
mkay. In al die nieuwe sig gitaren zitten trouwens SD Alnico II Pro's...

Gebruikte hij die invaders ook nog bij snakepit?

Orpheo
3 april 2008, 23:53
slash met INVADERS?? maak 't m nou :stop: alnico2pro's, altijd al gedaan, voor zover ik weet.

Otje
4 april 2008, 07:04
Ik heb de Epi sig in m'n handen gehad en er lekker op gepingeld. Mijn totaal persoonlijke mening is dat de Slash sig de beste Epi Les Paul is die ik ooit heb mogen beroeren. En dat komt niet alleen door de elementen. De nieuwe LP Ultra II komt qua kwaliteit in de buurt maar haalt 't uiteindelijk niet bij de Slash. Kost wat, maar dan heb je wat.

TimoSomers
4 april 2008, 07:47
Kun je niet beter gewoon een fucking goeie les paul kopen i.p.v. zo'n Slash sig? Lijkt mij iig een dikke verkooptruc, maargoed.

Orpheo
4 april 2008, 09:59
vroeger was de slash sig heel goed. die ene met piezo. nu vind ik het rip offs. alsof ik niet zelf een setje alnico2pro's erin kan klussen.doe ik er nog liever mijn eigen pups in ipv die krengen.

Kamiess
4 april 2008, 12:19
Ik vind Slash geweldig en heb m nu 2x gezien.
Daarbij heb ik m die 2x niet op een signature gitaar zien spelen.(alle 3 de versies niet)

Moet eerlijk zeggen dat ik die signature beetje flauwekul vind > als ie er zelf dan ook nog niet op speelt.

Volgens mij ben je beter uit met een gewone les paul en daar andere elementen inzetten.

Otje
4 april 2008, 13:04
Volgens mij ben je beter uit met een gewone les paul en daar andere elementen inzetten.Voor de Gibsons: ja. Voor de Epi: nee. Een gewone Epi LP Standard is geen vergelijk met de Slash sig, los van de pups.

janpetrarca
4 april 2008, 14:10
Ik ben inmiddels eigenaar van de epi slash signature! Speelt als een tiet! :gitarist:

Tubescreamer
4 april 2008, 15:08
Ik ben inmiddels eigenaar van de epi slash signature! Speelt als een tiet! :gitarist:
Nou gefelici! Die Epi heeft toch ook een long tenon neck (voor de LP puristen onder ons). Staat in de ad in magazines volgens mij. Merk je er ook echt wat van?
Wat die Invaders betreft: heeft -ie idd in ieder geval niet in zn oude GNR dagen gebruikt. Toen -ie zijn beroemde '59 replica gebruikte voor Appetite zaten er al Alnico's in, en die heeft hij naar eigen zeggen gelijk ook in de Les Pauls die hij daarna kreeg gestopt zoals zijn 80er cherry sunburst. Das wat ik 'r van weet. Tja...

*beetje offtopic* ik ben wel bij het HMH optreden van VR geweest, en hoewel ze strak speelden, was het wel een beetje een songbook en een beetje onpersoonlijk naar het publiek toe. Behalve Duff die had flink contact met het publiek, en Dave Kushner (zwaar onderschat IMO) rockte ook als een malle en had eigenlijk veel mooiere gitaren dan Slash :D.
Maarja ik wist al van het weggaan van Scott en dat het evt de laatste gig was dan bekijk je het anders he....

pannekoek
4 april 2008, 15:19
shit he! overpriced of moet dat ding echt zo goed zijn?

je betaalt al 1000 euro voor een epi!!!

janpetrarca
4 april 2008, 16:28
Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Dit is pas mijn tweede gitaar, en hij speelt in ieder geval stukken beter dan mijn Richwood Stratocaster! Dus wat die long neck nu precies inhoud geen idee. Hij speelde gewoon geweldig vandaar dat ik hem heb gekozen.

Orpheo
4 april 2008, 17:01
long neck tennon: hals loopt verder door in de body dan normaal.

SGbanez
4 april 2008, 21:00
ok, dus dan heb je wat extra frets ofzo?

Lexvandoef
4 april 2008, 21:48
Nee, dan is de hals-body verbinding een stukkie steviger. En je hebt extra mojo, want zo deden het vroeger ook :D

ieme
4 april 2008, 22:07
ik heb slash dinsdag wel op zn nieuwe signature zien spelen...

ieme
4 april 2008, 22:10
Slash heeft tijdens de laatste tour ook op zn eerste signature, die rode met het snakepit logo op de body gespeeld...

ps. mijn voorkeur zou uitgaan naar een customshop 58 of 59...

SGbanez
4 april 2008, 23:16
hij blijft vet. Alleen kan je nu bijna net zo goed een standard tabacco burst met Alnico II's d'rin nemen of niet? Die Snakepit was een stuk origineler.

Orpheo
5 april 2008, 16:20
ok, dus dan heb je wat extra frets ofzo?

oh boy..... hoe hopeloos is dit. nee, natuurlijk niet. de hals loopt alleen dieper in de body door, precies zoals ik zeg.

http://img.villagephotos.com/p/2003-7/273544/tenon.jpg

onder is long tenon, boven normaal. zie ook hoe belachelijk veel ruimte er zit tussen de body en de hals.... en iedereen meer kwelen 'oh oh oh, gelijmde halzen zijn zo goed en bolton is zo kut...' dit relativeert toch wel weer.

SGbanez
5 april 2008, 16:24
Die bovenste ziet er idd niet bepaald stevig uit...

marter544
5 april 2008, 16:36
oh boy..... hoe hopeloos is dit. nee, natuurlijk niet. de hals loopt alleen dieper in de body door, precies zoals ik zeg.

http://img.villagephotos.com/p/2003-7/273544/tenon.jpg

onder is long tenon, boven normaal. zie ook hoe belachelijk veel ruimte er zit tussen de body en de hals.... en iedereen meer kwelen 'oh oh oh, gelijmde halzen zijn zo goed en bolton is zo kut...' dit relativeert toch wel weer.

Dat zijn de doorsnedes van 2 Gibsons neem ik aan? Die bovenste foto is idd redelijk schokkend, als je bedenkt hoeveel je voor zoiets betaald! Dan verwonder ik me nog dat vaak de kop afbreekt bij het vallen van een Gibson, ipv. gewoon de hele hals.. Ik vraag me af hoe dat bij andere merken zit, zoals bijvoorbeeld m'n Schecter. Als ik teveel geld had, kocht ik er nog één en zaagde ik em doormidden.

torgal
6 april 2008, 20:26
Zal ik jullie even warm doen krijgen?

Hier mijn twee epiphones slash's signatures.
Dit weekend ben ik zijn laatste modelletje gaan halen, er zijn er maar 2400 van gemaakt.

http://users.telenet.be/jimmy.peeters/gitaar/100_1336_1.JPG
http://users.telenet.be/jimmy.peeters/gitaar/100_1386_1.JPG

kassie
6 april 2008, 23:59
Zal ik jullie even warm doen krijgen?

Hier mijn twee epiphones slash's signatures.
Dit weekend ben ik zijn laatste modelletje gaan halen, er zijn er maar 2400 van gemaakt.

http://users.telenet.be/jimmy.peeters/gitaar/100_1336_1.JPG
http://users.telenet.be/jimmy.peeters/gitaar/100_1386_1.JPG

zijn leuke gitaartjes, maar voordat ik me een slash signature koop, spaar ik toch liever door voor een echte gibbie. epi is toch niet de real deal.

SGbanez
8 april 2008, 18:06
Vette shit ouwe!

Maar is die rooie Snakepit er ook van Gibson?

kassie
8 april 2008, 21:09
Vette shit ouwe!

Maar is die rooie Snakepit er ook van Gibson?

jazeker

http://texasrat.com/gunsnroses/p/photo54.JPG

4000 stuks van gemaakt wereldwijd geloof ik.

Orpheo
8 april 2008, 21:20
4000? 40 eerder, geloof ik. maar zeker niet 4000

Mattia
8 april 2008, 22:41
Dudes, echt, beide neck joints zijn ronduit belabberd. De bovenste stukken erger dan de onderste, maar beiden zijn volstrekt onacceptabel. Nu weet je waarom Gibson geen tenons op volle breedte en diepte maakt...

Tubescreamer
9 april 2008, 10:16
Ik zou wel een bovenaanzicht van die foto's willen zien :D

G.G.
9 april 2008, 10:25
Dudes, echt, beide neck joints zijn ronduit belabberd. De bovenste stukken erger dan de onderste, maar beiden zijn volstrekt onacceptabel. Nu weet je waarom Gibson geen tenons op volle breedte en diepte maakt...
Ik als hobbybouwer zou me heel diep schamen als ik zoiets af zou leveren.

Dirkdewaard
9 april 2008, 14:54
Dudes, echt, beide neck joints zijn ronduit belabberd. De bovenste stukken erger dan de onderste, maar beiden zijn volstrekt onacceptabel. Nu weet je waarom Gibson geen tenons op volle breedte en diepte maakt...

Misschien had de LP van Kossoff of Page ook wel een neck joint als dit, en die klinken toch best goed.

MAW, als een gitaar goed klinkt waarom zou je hem doorzagen?
Geniet gewoon van je gitaar.

Robin5150
9 april 2008, 16:39
Aaagh hou toch op met zeuren.
De nieuwe serie is hartstikke mooi en Dean bakt er niks van want een goedkope Evo komt lang niet in de buurt van een Les Paul.
Ja bijna alle Les Paul's zijn mooi zo ook de Signature Slash Series.

ACSlater
9 april 2008, 18:12
Ik als hobbybouwer zou me heel diep schamen als ik zoiets af zou leveren.

Op het Les Paul forum waren de kenners het er over eens dat het geen Gibsons op die foto zijn. Deze foto circuleerd al jaren op het net maar ik heb nog nooit gehoord dat Gibson zulke neckjoints maakt.

Mattia
9 april 2008, 19:00
Voor zover ik weet komt dat plaatje gewoon van de Gibson site; hebben ze alleen snel er weer af gehaald - maar ik heb dat ook maar 'van horen zeggen', dus wie weet... Maargoed, dat 'niet doormidden zagen' - je hebt best kans dat er gewoon andere dingen mis mee waren (hals getordeerd, barst in de body, whatever, alle productie heeft rejects), en ze daardoor gewoon 'even' door midden zijn gezaagd. Gibson zit z'n gitaren echt niet op tone te quality controllen.

Verder vind ik de afwerking van bijna alle Les Pauls die ik zie hun prijskaartje niet waard; orange peel, fretwerk dat onder de maat is...de quality control is te bagger voor een gitaar die zo duur is. Het klinkt inderdaad misschien prima. Leuk. Maar ik verwacht enige trots en nauwkeurigheid bij een merk met een rijke historie als Gibson. Ik verwacht het ook van mezelf als ik mijn gitaren bouw. Dus 'misschien klinkt het wel prima' vind ik geen excuus - een gitaar van 2000+ euro hoort gewoon degelijk in elkaar gezet te zijn. Zie PRS. Dat is wat mij betreft de gouden standaard voor quality control (fretwork, afwerking, finish) in die prijsklasse, en als je die twee naast elkaar houd komt Gibson gewoon in de problemen.

Over sound kun je twisten (ze zijn immers anders gebouwd, andere pickups, andere scale, andere feel), over looks idem, maar het blijft gewoon zo dat je bij Gibson goed moet zoeken om een echte topper te vinden. En dat vind ik vooral jammer.

DaveItUp
9 april 2008, 19:24
Is die epi $1000? Tering, hoe gek ben je dan als je die koopt...

Tubescreamer
10 april 2008, 01:59
Op het Les Paul forum waren de kenners het er over eens dat het geen Gibsons op die foto zijn. Deze foto circuleerd al jaren op het net maar ik heb nog nooit gehoord dat Gibson zulke neckjoints maakt.
Jongens.....laten we er over ophouden...
http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=127408
http://www.mylespaul.com/forums/epiphone-les-pauls/3903-elitist-long-neck-tenon-question.html
Voordat we over "transitional" gaan lullen..de "kenners" op het LPforum my ass, daar zitten net zoveel mafkezen tussen.
Dit topic is Slash Signature, laten we het daarover blijven hebben. (Dat bedoel ik vriendelijk trouwens, niet om te zeuren :D tenons prima maar dat is niet on dit topic. Of is dit mijn plaats niet om te bepalen? Mods? O jee :sssh: )

Ik herhaal 'm gewoon nog een keer (van het LPforum):

"Long tenon, short tenon, what the fuck does it matter when the drummer comes in" :D

kassie
10 april 2008, 19:48
4000? 40 eerder, geloof ik. maar zeker niet 4000

klopt, ik was in de war met zijn signature amps, daar waren 4000 van gemaakt. van de gibson snakepit les paul waren er 75 gemaakt, slash bezit de eerste 2. zijn dus 73 op de markt wereldwijd.