PDA

View Full Version : mijn allereerste wah!



pannekoek
3 april 2008, 21:55
hey forumleden,

ik ben gister na school(na een onverwachte financiele meevaller) meteen naar nederlandmuziek gegaan en ik heb een aantal wah's getest.

de dunlop zakk wylde wah:

erg goede wah, goede sound maar heel erg eenzijdig, de tone vond ik een beetje vlak klinken.

rmc wizard wah:

goed klinkende wah! ik vond hem erg mooi en vol klinken alleen niet helemaal geschikt voor mijn tone!

rmc 2:

wow! lekkere tone, net zo lekker als die wizard wah! maar dan nog een stapje beter! echt mooi klinkend op high gain in de stijl van slash, kirk hammet, zakk wylde en natuurlijk mijn eigen sound!

ik speelde op een jvm215c en een gibson les paul standard with 50's neck (honey burst) wow wat een lekker gitaartje!!! als ik het geld had was ik zelfs met die gitaar naar buiten gelopen!
jezus wat een exemplaar, enorm volle tone, klonk beter dan 80% van de customs, ontzettend licht gitaartje en de hals speelde zooo geil!

genoeg geluld:
ik heb gister dus een reservering gedaan voor die rmc2 en en ibanez poweradapter, ik ga de wah morgen halen! want ik mocht hem niet alleen halen(mijn vader vond het verstandiger als hij erbij was).

morgen rond 1 uur ben ik thuis met mijn wah! ik zal ook wat foto'tjes posten :) en misschien een sound clip!

gr, stephan!

TimmU
3 april 2008, 22:01
oh yeah. dan gaat ie overmorgen stuk, en over vier dagen heeft ie een Morley Wah . :)

R.J
3 april 2008, 22:02
Kiijk, da's je wah :P

Die rmc moest ik ook maar eens gaan testen ja, samen met een 535 Q van dunlop en een fulltone.

Nu nog een disto he?


@ Timmu: Bad horsey? :seriousf:

pannekoek
3 april 2008, 22:03
oh yeah. dan gaat ie overmorgen stuk, en over vier dagen heeft ie een Morley Wah . :)


bij alles wat ik koop krijg ik dat soort reacties:p

t is nu niet meer zo grappig meer

pannekoek
3 april 2008, 22:05
Kiijk, da's je wah :P

Die rmc moest ik ook maar eens gaan testen ja, samen met een 535 Q van dunlop en een fulltone.

Nu nog een disto he?


@ Timmu: Bad horsey? :seriousf:

hmm, ik w8 nog ff met een disto denk ik! mijn optreden waar ik zo een disto nodig heb is pas over 2 maanden dus ik kan eerst kijken wat voor versterkers er staan en bij de jamstudio leen ik een disto van iemand:D

Rude Perception
3 april 2008, 22:17
Uhm, je hebt een JVM, waarom dan nog een distortionpedaal? Of ga je me vertellen dat je die JVM alleen thuis gebruikt?:nervous:

pannekoek
3 april 2008, 22:19
Uhm, je hebt een JVM, waarom dan nog een distortionpedaal? Of ga je me vertellen dat je die JVM alleen thuis gebruikt?:nervous:


ik gebruik de jvm thuis en bij optredens, tijdens repetitie neem ik hem maar heel soms mee, en bij sommige optredens ben ik genoodzaakt met de gear van het zaaltje te speleb :)

Mitch
3 april 2008, 22:54
RMC rules, da's duidelijk.

pannekoek
3 april 2008, 22:58
RMC rules, da's duidelijk.

ja zeker! ik ging in de eerste instantie voor een dunlop ofzo, zakk wylde signature, lekker goedkoop en er stond zakk wylde op.

tot ik laatst hier een topic opende en de rmc werd voorgesteld waarover heel veel positieve reacties kwamen. testen dus die handel!

ik kende rmc toen nog helemaal niet.

de rmc2 is wel 2x zo duur als de zakk wylde wah maar cker 3x zo goed en dat heb ik er graag voor over!!!

R.J
3 april 2008, 23:03
Ik heb het niet zo op signature dingen :chicken:
Tenminste bij muziek maken.

Mitch
3 april 2008, 23:04
Ze zijn niet goedkoop, maar als je het vergelijkt met de 'goedkope' broeders dan is het prijs/kwaliteits verschil nog steeds levensgroot. Of beter: dan vind ik een aantal Dunlops eigenlijk nog te duur.

TimmU
3 april 2008, 23:28
ik gebruik de jvm thuis en bij optredens, tijdens repetitie neem ik hem maar heel soms mee, en bij sommige optredens ben ik genoodzaakt met de gear van het zaaltje te speleb :)
huh ? mag je niet eens je eigen top mee nemen?

Rude Perception
3 april 2008, 23:28
ik gebruik de jvm thuis en bij optredens, tijdens repetitie neem ik hem maar heel soms mee, en bij sommige optredens ben ik genoodzaakt met de gear van het zaaltje te speleb :)

Ok, ik heb hetzelfde hoor. Niet alle optredens speel ik met m'n eigen versterker, maar ik vroeg het me af, want ik dacht dat jij nog niet zo lang in een band speelde, iig kreeg ik niet echt het idee dat je veel gig-ervaring had. Daarom vroeg ik me af of je uberhaupt wel eens optrad met dat ding. Gelukkig heb ik nu 2 buizenbakken, dus kan ik repeteren en thuis over een goede versterker spelen.

Rude Perception
3 april 2008, 23:30
huh ? mag je niet eens je eigen top mee nemen?

Misschien ouders die niet kunnen rijden? Ga jij de dertigste je cabs meeslepen;)? Hoe laat speel je eigenlijk, weet je dat al? Als het nodig is ga ik nog wel even achter dat nummer aan morgen. Je moet me maar even bellen als dat nodig is.

Ibanez666
4 april 2008, 10:40
hey forumleden,

ik ben gister na school(na een onverwachte financiele meevaller) meteen naar nederlandmuziek gegaan en ik heb een aantal wah's getest.

de dunlop zakk wylde wah:

erg goede wah, goede sound maar heel erg eenzijdig, de tone vond ik een beetje vlak klinken.

rmc wizard wah:

goed klinkende wah! ik vond hem erg mooi en vol klinken alleen niet helemaal geschikt voor mijn tone!

rmc 2:

wow! lekkere tone, net zo lekker als die wizard wah! maar dan nog een stapje beter! echt mooi klinkend op high gain in de stijl van slash, kirk hammet, zakk wylde en natuurlijk mijn eigen sound!

ik speelde op een jvm215c en een gibson les paul standard with 50's neck (honey burst) wow wat een lekker gitaartje!!! als ik het geld had was ik zelfs met die gitaar naar buiten gelopen!
jezus wat een exemplaar, enorm volle tone, klonk beter dan 80% van de customs, ontzettend licht gitaartje en de hals speelde zooo geil!

genoeg geluld:
ik heb gister dus een reservering gedaan voor die rmc2 en en ibanez poweradapter, ik ga de wah morgen halen! want ik mocht hem niet alleen halen(mijn vader vond het verstandiger als hij erbij was).

morgen rond 1 uur ben ik thuis met mijn wah! ik zal ook wat foto'tjes posten :) en misschien een sound clip!

gr, stephan!

wat gaatie kosten?

JeroenSchaaf
4 april 2008, 11:35
RMC rules, da's duidelijk.
Mee eens!

+ 1234

pannekoek
4 april 2008, 13:47
@ timmu: niet altijd kan ik mijn top meenemen omdat ze in de zaaltjes graag hun eigen gear gebruiken(ivm met voorbereidingen en eventuele probleempjes die er kunnen komen als je je eigen gear gaat gebruiken).

@rude perception: ik heb beidde ouders die kunnen rijden en de auto's zijn groot genoeg om al mijn gear erin kwijt te kunnen, dus dat is het probleem niet

@ibanez666, het kostte me 270 euro inclusief ibanez adapter

ik heb hem net gehaald, ik ga nog even verder spelen met dat ding en misschien schiet ik zo wel wat foto'tjes


gr, stephan


overegins, tot nu toe is het een top ding :D

Ibanez666
4 april 2008, 14:00
Veel plezier ermee!

MichaelSS
4 april 2008, 14:40
Alle respect hoor,

Maar wie betaald er nu 270 euro voor een WAH WAH pedaaltje. Kom op zeg.
Voor 270 euro kun je ook een boss gt6 halen met 10 wahwah's aan boord ofzo. Heus wel één die jij goed vind + heel wat andere effecten.

En een wahwah is zoieso eenzijdig maja.

TimmU
4 april 2008, 14:46
Misschien ouders die niet kunnen rijden? Ga jij de dertigste je cabs meeslepen;)? Hoe laat speel je eigenlijk, weet je dat al? Als het nodig is ga ik nog wel even achter dat nummer aan morgen. Je moet me maar even bellen als dat nodig is.
de dertigste gaan er 2 cabs mee ja.
Als het kan , graag, even dat nummer fixen. Ik ga ervanuit dat wij ook kunnen spelen, en anders is er nog een mogelijkheid om in Amsterdam te spelen hoorde ik vanmiddag, en nog een kroeg inHaarlem. Maar even kijken wat we gaan doen. Misschien gaan we wel gewoon voor de deur in de Pubcrawler een concert geven als het lekker weer is . Of zoiets.

JeroenSchaaf
4 april 2008, 14:57
Alle respect hoor,

Maar wie betaald er nu 270 euro voor een WAH WAH pedaaltje. Kom op zeg.
Voor 270 euro kun je ook een boss gt6 halen met 10 wahwah's aan boord ofzo. Heus wel één die jij goed vind + heel wat andere effecten.

En een wahwah is zoieso eenzijdig maja.

Heb je wel eens een RMC geprobeerd :sssh:

Ibanez666
4 april 2008, 14:59
Alle respect hoor,

Maar wie betaald er nu 270 euro voor een WAH WAH pedaaltje. Kom op zeg.
Voor 270 euro kun je ook een boss gt6 halen met 10 wahwah's aan boord ofzo. Heus wel één die jij goed vind + heel wat andere effecten.

En een wahwah is zoieso eenzijdig maja.

Hmm, ik denk juist: wie gaat er nou 270 euro betalen voor een gt6 met allemaal net niet geluiden...

JeroenSchaaf
4 april 2008, 15:03
Hmm, ik denk juist: wie gaat er nou 270 euro betalen voor een gt6 met allemaal net niet geluiden...
Amen!!!!!!

pannekoek
4 april 2008, 15:08
Alle respect hoor,

Maar wie betaald er nu 270 euro voor een WAH WAH pedaaltje. Kom op zeg.
Voor 270 euro kun je ook een boss gt6 halen met 10 wahwah's aan boord ofzo. Heus wel één die jij goed vind + heel wat andere effecten.

En een wahwah is zoieso eenzijdig maja.


ik betaal 270 euro voor die wah en heb er nog geen 1 seconden spijt van gehad! die wah's uit de gt6 zijn niet zo goed als een echte rmc! en de rmc 2 is echt niet eenzijdig hoor! dat is onzin wat je zegt.

gt6 is misschien wel handig maar ik heb liever losse pedaaltjes als ik ooit eventueel een reverb chorus, flanger of wat dan ook nodig heb, de boss gt6 is mij veel te ingewikkeld en de geluiden zijn allemaal niet goed genoeg, bovendien, ik heb al een gruwelijke distortion met me jvm dus voor de sound vhoef ik het ook niet te doen!

MichaelSS
4 april 2008, 16:23
Ik zeg toch ook niet dat je er spijt van moet krijgen ...

Ieder zijn mening over de GT6, en ook over jouwn wahwah uiteraad. Toch vind ik het veel geld voor een pedaal.

Naja have fun met je WAH WAH pedaal.

JeroenSchaaf
4 april 2008, 16:28
Ik zeg toch ook niet dat je er spijt van moet krijgen ...

Ieder zijn mening over de GT6, en ook over jouwn wahwah uiteraad. Toch vind ik het veel geld voor een pedaal.

Naja have fun met je WAH WAH pedaal.

tjah een fulltone fulldrive kost ook 250..... dus wat is veel geld?

Mitch
4 april 2008, 17:44
Het is een bak geld, absoluut. Maar zeik daar asjeblieft niet over, zeg. Komt zo kinderachtig over.

Nielsje
4 april 2008, 17:48
Gefelicteerd! RMC's zijn super lekker, ik heb helaas niet die financiele meevallers ;).

Ik vind het overigens wel schattig dat je wel in je eentje pedalen gaat proberen, maar dat je hem niet alleen mag halen van je pa :satisfie:

Lexvandoef
4 april 2008, 17:49
Gefelicteerd! RMC's zijn super lekker, ik heb helaas niet die financiele meevallers ;).

Ik vind het overigens wel schattig dat je wel in je eentje pedalen gaat proberen, maar dat je hem niet alleen mag halen van je pa :satisfie:

Jij vind wel meer schattig Nielsje ;)

Nielsje
4 april 2008, 17:51
Jij vind wel meer schattig Nielsje ;)

Echt waar lex, deze opmerking komt zó ontzettend gay over! :D Ach, je zal je leren polsbandje wel weer omhebben ;)

Lexvandoef
4 april 2008, 18:03
Echt waar lex, deze opmerking komt zó ontzettend gay over! :D Ach, je zal je leren polsbandje wel weer omhebben ;)

Euh oke :hippie:

Anyway, pannekoek, gefeliciteerd met je nieuwe wah, wel erg vet dat je alles in 1 keer gelijk goed doet :rockon:

Mitch
4 april 2008, 18:24
Euh oke :hippie:

Anyway, pannekoek, gefeliciteerd met je nieuwe wah, wel erg vet dat je alles in 1 keer gelijk goed doet :rockon:

Ik denk dat je zijn sig mist....


metal set te koop:
peavey rotor exp, roland cube 30x, boss fs-5u pedaal, gitaar-tas, alles is bijna in nieuwstaat

Zal wel niet van zijn zusje zijn hè...

pannekoek
4 april 2008, 20:07
Gefelicteerd! RMC's zijn super lekker, ik heb helaas niet die financiele meevallers ;).

Ik vind het overigens wel schattig dat je wel in je eentje pedalen gaat proberen, maar dat je hem niet alleen mag halen van je pa :satisfie:

naja, mijn pa raakt altijd snel geiriteerd als ik lang iets ga testen, overigens was hij woensdag aan het werk dus ik moest zowieso alleen testen (met de fiets ben ik met 15 minuten bij nederlandmuziek)

maar ik mocht niets zelf kopen, alleen met hem erbij omdat hij het een redelijk grote uitgave vond.... (ik had hemnet zo goed woensdag mee kunnen nemen maarja)

ik ben er iniedergeval vandaag zeer blij mee :D

pannekoek
4 april 2008, 20:10
Euh oke :hippie:

Anyway, pannekoek, gefeliciteerd met je nieuwe wah, wel erg vet dat je alles in 1 keer gelijk goed doet :rockon:


@lexvandoef: hoe bedoel je dat ik altijd alles in 1x gelijk doe? :)

@mitch: nee dat setje is van mij, die heb ik vorige jaar gekocht als mijn allereerste gitaar setje maar aangezien ik in de zomer een gibson les paul heb gekocht en afgelopen januari een marshall stack heb ik dat setje dus niet meer nodig, en met het geld dat ik daarvan krijg wil een een nieuwe gitaar kopen.

ik zit heel erg te gassen op een jackson rr5/rr24 of.... ja.... een telecaster john 5 signature met 3 humbuckers!

Tupelo
4 april 2008, 20:12
oh yeah. dan gaat ie overmorgen stuk, en over vier dagen heeft ie een Morley Wah . :)Ken die RMC's niet maar ik heb 2 Dunlops versleten voor ik het beu was, een Morley kocht, en dat is inmiddels 10 jaar geleden. (Speel 16 jaar)

pannekoek
4 april 2008, 20:27
Ken die RMC's niet maar ik heb 2 Dunlops versleten voor ik het beu was, een Morley kocht, en dat is inmiddels 10 jaar geleden. (Speel 16 jaar)

ik heb ook geen idee hoelang een wah mee gaat, rmc is goede kwaliteit dus ik denk niet dat ie deze maand nog kapot gaat!

nevyn292
4 april 2008, 20:30
@lexvandoef: hoe bedoel je dat ik altijd alles in 1x gelijk doe? :)

@mitch: nee dat setje is van mij, die heb ik vorige jaar gekocht als mijn allereerste gitaar setje maar aangezien ik in de zomer een gibson les paul heb gekocht en afgelopen januari een marshall stack heb ik dat setje dus niet meer nodig, en met het geld dat ik daarvan krijg wil een een nieuwe gitaar kopen.

ik zit heel erg te gassen op een jackson rr5/rr24 of.... ja.... een telecaster john 5 signature met 3 humbuckers!

hmm, John 5 is vet, maar ik was over die sig met 3 fender split humbuckers toch minder te spreken, maar dan vergelijk ik hem wel met mijn ibanez en die zit toch in een iets andere prijsklasse. hij ziet er wel retegaaf uit :hippie:

Ibanez666
5 april 2008, 17:50
hmmmm, denk dat ik mijn Zakk Wylde maar eens ga inruilem

Lexvandoef
5 april 2008, 18:50
@lexvandoef: hoe bedoel je dat ik altijd alles in 1x gelijk doe? :)

Ik was in de veronderstelling dat je gibson/jvm/rmc je allereerste set is, vandaar het in 1 keer goed doen :satisfie:

@Mitch, ja die had ik ff gemist ja :hippie:

Ibanez666
5 april 2008, 19:02
Ik was in de veronderstelling dat je gibson/jvm/rmc je allereerste set is, vandaar het in 1 keer goed doen :satisfie:

@Mitch, ja die had ik ff gemist ja :hippie:

Dat zou in ieder geval een hele andere set zijn dan mijn eerste set :)

Lexvandoef
5 april 2008, 19:05
Dat zou in ieder geval een hele andere set zijn dan mijn eerste set :)

hehe, ja daarom vond ik het al dattie het leuk doet zo :satisfie:

pannekoek
5 april 2008, 22:36
hehe, ja daarom vond ik het al dattie het leuk doet zo :satisfie:


hehe :P maar alsnog ken ik niemand die zoveel spullen heeft als mij, (die ook net meer dan een jaar speelt) er zijn vast wel nog meer doorgeslagen pubers maar ik ken ze niet :satisfie:

gr, stephan

Ibanez666
5 april 2008, 23:33
hehe :P maar alsnog ken ik niemand die zoveel spullen heeft als mij, (die ook net meer dan een jaar speelt) er zijn vast wel nog meer doorgeslagen pubers maar ik ken ze niet :satisfie:

gr, stephan


ach een goed begin is het halve werk :-)

Ibanez666
6 april 2008, 17:58
Heb er ook maar 1 besteld, lekker zonder hem geprobeerd te hebben :-)

Ibanez666
8 april 2008, 14:01
Morgen binnen als alles goed gaat :-)

Zal proberen ff wat op te nemen..

TimmU
8 april 2008, 16:05
hehe :P maar alsnog ken ik niemand die zoveel spullen heeft als mij, (die ook net meer dan een jaar speelt) er zijn vast wel nog meer doorgeslagen pubers maar ik ken ze niet :satisfie:

gr, stephan
Nou ik ben ook een aardig doorgeslagen puber op 't gebied van gear...

Mitch
9 april 2008, 09:45
Morgen binnen als alles goed gaat :-)

Zal proberen ff wat op te nemen..
Waaghals ;) Zal je vast niet tegenvallen, ben benieuwd naar je clip!

Lexvandoef
9 april 2008, 11:12
Nou ik ben ook een aardig doorgeslagen puber op 't gebied van gear...

hehe, ik houd ook wel van mooie spulletjes :satisfie:

Ibanez666
9 april 2008, 11:15
Waaghals ;) Zal je vast niet tegenvallen, ben benieuwd naar je clip!


Ik heb 90% goede ervaringen met het kopen van gear dat ik niet zelf getest heb....mijn grootste "gok" was de Distortion Pro van fulltone en die is me zeer goed bevallen, ondanks uiterste meningen over dit pedaal.