PDA

View Full Version : U2 coverband "on the Edge" in Terneuzen



Mephistocles
3 april 2008, 19:44
http://www.youtube.com/watch?v=fF4sBzojNfg
http://www.legerdesheilsterneuzen.nl/U2-Gig-6-april-2008.70.0.html

Komt allen.

Zondag 6 april in het Leger des Heils gebouw in Terneuzen, in Zeeland.

Geweldige coverband, ik heb ze zelfs een paar keer life gehoord. Zeker de bassist.

Er worden mensen van overal in Nederland verwacht, en dat voor zo'n uithoek van Nederland ;)

Mitch
3 april 2008, 20:27
En waar kan ik dan muziek horen van deze band? Ik dacht dat ik redelijk op de hoogte was, maar deze kende ik nog niet!

Mephistocles
3 april 2008, 20:53
Euh... Na zondag... (de eerste gig :) en ik speel voor de eerste keer bas op een gig :D Tsja, de andere gitarist speelt geen bas... maar één nummertje op de gitaar kan ik natuurlijk niet laten.) Misschien nemen we wel wat op bij de generale vrijdag.

We kenden mekaar al langer als vrienden, U2 fans, en in de kerk ook samen in de band spelen, maar dit is voor het eerst voor volle zaal.

De bedoeling is om eenmalig op te treden. Mocht het nou zo'n succes worden, en is de gelegenheid er weer, doen we het misschien nog een keer, maar een vaste U2 coverband in Terneuzen, zijn nu de fundamenten voor gelegd, dan moeten we zeker na zondag wel doorzetten, wat ik eigenlijk van plan ben, des noods met een geheel andere bezetting. Het ijzer smeden nu het nog warm is, zeg maar.

Dus wees niet bang dat het een paar broekies zijn die net een jaartje spelen, het zijn broekies die al jaren met elkaar spelen, wekelijks voor een publiek van 200 à 300 mensen.


O ja, we zijn ook op de locale radio geweest, even wat laten horen daar, ik en de Nathaniel met 2 gitaren, mondharmonica (Running to stand still) en een sopraanglockenspiel (Electrical Storm ;) ) en zo hebben we 5 nummers gespeeld. Daar hebben we heel veel positive reacties over gehad.

Mitch
3 april 2008, 21:37
Hahahah, oké, ik dacht al! Met name onze bassiste is een kei in het ontdekken van nieuwe U2 initiatieven, dus ik vroeg me al af hoe jullie aan haar radar ontsnapt konden zijn :D

Mephistocles
3 april 2008, 21:57
Voor een U2 hyveser: onmogelijk :)

Mephistocles
3 april 2008, 22:04
Maar er zitten een paar gitaarnetters hier in de buurt. Eentje in axel, nocki en ik dan natuurlijk... Goede smoes om ff langs te komen en gear bewonderen en ff bij te kletsen.

Overigens: tis nog niet eens een uurtje rijden van Antwerpen. Een half uurtje van gent. Waarom heb ik van de vlaamse U2 fans nog niets gehoord?

Maar als jullie komen, laat t ff weten, dan zet ik thuis bier koud (geen bier in een leger des heils gebouw ;) ) en pizza oid klaar voor in de oven. Das wel lekker als je net zo'n eind naar hier hebt gereden, en 's avonds weer een eind moet rijden. Dan geen bier natuurlijk :)

Mitch
3 april 2008, 23:00
Tja, het is op het forum stoerder om U2 af te kraken dan te zegen dat je 't wel wat vindt, dus ik geef je weinig kans op respons :D
Helaas, zondag ga ik toch echt naar de Marshall meeting in Amsterdam, die Ierse kutmuziek luister ik het hele jaar al naar, ghehe. Veel succes trouwens (ook met het verkleinen van je sig...ahum...)

Valentijn
3 april 2008, 23:21
Hahahah, oké, ik dacht al! Met name onze bassiste is een kei in het ontdekken van nieuwe U2 initiatieven, dus ik vroeg me al af hoe jullie aan haar radar ontsnapt konden zijn :D

ze komen uit terneuzen....

;)

Veel plezier met t optreden, hoop dat t een beetje bevalt. Ben zelf geen fan van U2, en t is ook een redelijk eind weg.. ik laat deze keer dus aan me voorbijgaan

Mephistocles
5 april 2008, 22:39
Oeh... spannend... tis morgen al... Mensen duim voor ons. (we hebben het nodig, gezien het aantal problemen dat we tegenkwamen op de generale)

Nocki
7 april 2008, 19:07
Hee!

Het was erg leuk! ik heb erg genoten en ik heb weer een hoop leuks gezien en gehoord.

hoogte punt was toch wel die intzettend mooie gibson explorer!!!

Mephistocles
8 april 2008, 11:32
Jazeker. Voor herhaling vatbaar, wat miji betreft. Het ging lekker. Ik heb overigens iets horen waaien over Zierikzee :???: :sssh:

DTmaster
8 april 2008, 11:52
ken je ook Joe2 das ook geen goeie coverband.

Mitch
9 april 2008, 09:50
ken je ook Joe2 das ook geen goeie coverband.
Da's knap, twee bands beledigen in één zin :D

DTmaster
9 april 2008, 10:08
sorry ik bedoelde "een" hahahahahaha

Mephistocles
9 april 2008, 11:13
Ja ik ken ze een beetje. T klinkt allemaal veel beter, professioneler, mooier... en ik hoop dat ik er niemand mee beledig, maar behalve de gitaar! T valt vies tegen. Onze gitarist is stukken beter. Beter spelen, betere gear, etc. Maar voor de rest zijn ze in alles beter voor zover ik weet.

Enfin, dr zouden filmpjes op youtube komen, die zijn er nog niet, komt wel.