PDA

View Full Version : Heeft er iemand een PRS? Welk muziekgenre is ie geschikt voo



anoniem
5 december 2001, 17:55
Heeft er iemand van jullie al eens gespeeld op een PRS? Ik zou graag willen weten voor welke muzikale genres deze geschikt is?

poeyerke
5 december 2001, 19:22
In muziekgenre's waar heel veel geld verdient wordt! :grin: :grin: :grin:

ff serieus, ik denk dat een PRS voor iedere muzieksoort wel geschikt is. Misschien niet voor de hardste metal, maar verder to zeker voor alles wel.

Ik zou er in ieder geval graag een hebben, maar kan het momenteel ff niet betalen.

Outshine
5 december 2001, 19:31
Santana speelt erop en ik geloof ook dat Marc Tremonti van Creed op een prs speelt. Tis dus een veelzijdige gitaar.

Noctiis
5 december 2001, 19:31
Cradle of Filth gebruikt tegenwoordig ook PRS gitaren, dus ook voor de wat hardere metal schijnen ze geschikt te zijn.
Maar als je echt zo'n gitaar wilt, laat er dan eentje bouwen door Huub Boel (www.huubboel.nl) scheelt je veel geld en volgens mij zijn die ook nog beter :smile:

JV
5 december 2001, 19:51
wes borland speelt tegenwoordig ook op prs. nickelback speelt erop. zo ken ik er nog wel een paar noemen, is voor veel dingen geschikt, alleen echte full gain ala metallica zal denk ik niet gaan, maar verder isie wel bijna overal geschikt voor

Ic3gl0vE
5 december 2001, 20:06
die lui van Sum41 spelen ook op PRS

Roel
6 december 2001, 18:29
Ik vind die PRS gitaren altijd een beetje half-Strat en half-Les Paul. Lekker veelzijdig maar niet mijn "piece of cake". Kwalitatief erg goed maar ze missen m.i. karakter.

Groeten,

Roel

Ditmar
6 december 2001, 19:21
Tegenwoordig speelt elk overgewaardeerd nu-metal bandje op die dingen, en Cradle of Filth natuurlijk, enne, Mike Einziger van Incubus. Maar ze zijn bijvoorbeeld ook heel geschikt voor jazz (ik heb weer geen McCarthy hollowbody van sinterklaas gekregen :sad: ). Het hangt er vanaf wat voor soort PRS je wil hebben. De CE 24 en CE 22 zijn eigenlijk rockgitaren, de SingleCut is vrij allround en de McCarthy is meer voor Blues en Jazz vinnik.

anoniem
7 december 2001, 10:28
PRS brengt HFS pickups uit. Kan iemand deze beschrijven aan de hand van wat hij zelf al gehoord heeft? Want op de site zelf is alles natuurlijk wel mooi voorgesteld.

anoniem
15 december 2001, 21:17
Pas op PRS met 5 standen schakelaar gespeeld
heeft zowel Gibson- als Fender-achtige sound. Dus breed inzetbaar. Bij LL-Music in Maaseik (België) zeer gunstige prijs, nog twee exemplaren waarvan één met vibratosysteem.
beide type "24" ca. fl. 4250,=
veel plezier er mee
mst

Outshine
18 december 2001, 11:51
En die Santana signature, is dat wat? Die is relatief niet zo duur (2400)