PDA

View Full Version : Gedistort Clean op MB Rectifier



Veekeren
3 april 2008, 17:03
Ik heb dus een 2channel Dual Rectifier, maar afgelopen repetitie had ik opeens geen clean meer. Vies gedistort opeens vanaf het begin van de repetitie, maar het distortionkanaal lijkt nog prima.

Ik heb eerst de preamp buisjes vervangen, ik weet niet of dit een logische stap was want ik ben niet zo'n expert, maar het hielp in ieder geval niet. De eindbuizen lijken ook nog oke, ook geen rare bijgeluiden als je er zacht op tikt.

Ik had echter nog niet naar mijn instellingen gekeken, die staan gewoon standaard op hetzelfde. Nou blijkt dat de gainknop van het cleane kanaal gewoon niet goed is, als ik er aan draai valt het geluid soms ook weg.

Kan ik zoiets zelf vervangen? Is het simpel daar bij te komen of kan ik het maar beter aan een expert over laten... Potmeters vervangen op gitaren is overigens geen probleem, kan niet enorm veel maar wel "iets". Nog tips eventueel met wat ik het zou moeten vervangen en waar dat te koop is?

Thanks!

B_2_the_a
3 april 2008, 17:33
ik zou het maar laten doen!
ff bij mijn oude balie afgeven ;)

Veekeren
3 april 2008, 18:17
ik zou het maar laten doen!
ff bij mijn oude balie afgeven ;)

Wil hem de 18e gebruiken bij een vrij groot optreden, dus nou ja, do the math...

B_2_the_a
3 april 2008, 18:52
moet lukken

of werk je er niet meer?