PDA

View Full Version : waarde Koch Twintone gedaald



ash
3 april 2008, 10:56
Ik heb zo'n 8 maanden geleden een tweedehands Koch Twintone topje gekocht voor 650 euro. Dat leek me een nette prijs aangezien ik ze voor rond de 700 euro zag weggaan. Het is wel de Koch Twintone I, maar wel de laatste versie (dus met het Koch logootje zoals we die nu kennen) De versterker was alleen thuis gebruikt en de luxe hoes die ook al zo'n 50 euro kost kwam erbij. Hoe dan ook, een nette prijs voor 650 euro dacht ik.
Nu 8 maanden later is de versterker in dezelfde staat (alleen thuis gebruikt) en heb ik 'm een paar weken op internet staan voor 575 euro omdat ik er toch snel van af wilde en niet de hoofdprijs hoef. Dit leek mij een erg nette prijs. Het verbaasde me dat ik al 4 of 5 mailtjes heb gekregen van mensen die zeggen dat mijn prijs van 575 te hoog is! Hoe kan dit nu? Is mijn prijs echt niet realistich? Is er iets gebeurd in de afgelopen 8 maanden dat ervoor heeft gezorgd dat Koch's niet meer gewild zijn? Vanwaar die enorme daling in waarde in 8 maanden? Moet ik mijn prijs aanpassen? Alvast bedankt!

Mitch
3 april 2008, 11:23
Nou, dat lijkt me toch een alleszins redelijke prijs. Ik denk dat je gewoon de belastingteruggaaf moet afwachten ;) Ik heb ook wat spulletjes te koop staan en er komt momenteel geen hond op af of ze willen het bijna gratis overnemen. Nee dank je. Over het algemeen word geduld op Marktplaats wel beloond.

Baker
3 april 2008, 11:28
Je moet gewoon even je poot stijf houden en geduld hebben.
Er staan er meerdere op marktplaats en kopers proberen altijd aanbieders tegen elkaar uit te spelen. Een paar weken is ook een relatief korte periode. Toen ik mijn multitone aan het verkopen was stonden er ook 4 of 5 dezelfde amps te koop en kreeg ik ook mailtjes dat ik te duur was. Toch nog verkocht voor de prijs die ik wilde. En toen ik een maand later weer keek stond er niet 1 multitone meer op marktplaats....

Even geduld hebben dus.

pimmetje
3 april 2008, 11:28
Ach... 't is altijd te proberen, he.
Ik vind dat je met die 575 nog iets aan de lage kant zit... (niet belachelijk, maar ook al staat er vaste prijs bij... dat geloven mensen op marktplaats niet :D).

Misschien dat je daarom juist dat soort mailtjes krijgt. Een lagere prijs kan betekenen dat je 'm snel kwijt wilt, dus dan achten dat soort kloot-omhogen 't wellicht mogelijk om met wat druk de prijs nog wat omlaag te duwen...
Idd gewoon ff geduld hebben, dan komen de serieuze bieders vanzelf uit hun hoeken.

bass blom
3 april 2008, 11:34
vlak bij mij staat er 1 te koop, vraagprijs 795, bod, 650..

pimmetje
3 april 2008, 11:42
Voor de top?

Herman
3 april 2008, 11:42
Ik vind zelf 575 voor een Twintone een heel mooie prijs. Sterker nog, als ik jou was zou ik de prijs gewoon in eerste instantie nog weer wat opschroeven. (Maar goed, ik ben ook niet per accuut geld nodig ;)).

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn Koch Twintone I (ook met het nieuwe logo) gekocht voor 700 euro, wat me toen ook een nette prijs leek gezien de anderen.

*EDIT: Sorry, ik zag over het hoofd dat het om een topje ging, ik heb dan wel een combo :chicken:

bass blom
3 april 2008, 11:54
Voor de top?

ah, oeps, combo :D

the sure thing
3 april 2008, 12:22
Tsja.... kwestie van vraag en aanbod. Misschien een combinatie? Koch is niet vreselijk populair EN ook even geduld hebben.... Eenzelfde voorbeeld is de Fulltone OCD: soms stonden er 5 te koop en 2 weken later geeneen...

BartL
3 april 2008, 12:30
m.i. heeft het er ook mee te maken dat er steeds meer mk2 Kochs op de (tweedehands) markt komen. Zeker bij de Twintone betekent dat veel meer schakelmogelijkheden als je hem vergelijkt met de mk1.

JohnLord
3 april 2008, 13:17
Heb een paar maanden geleden een nauwelijks gebruikte twintone 1 (nieuw logo) gekocht voor 725. De verkoper woont 125 km verderop en heeft hem voor 700 gebracht (toevallig werkt hij een dag in de week in Heerenveen en kocht hij mijn oude oefenampje).

ash
3 april 2008, 17:05
Heb een paar maanden geleden een nauwelijks gebruikte twintone 1 (nieuw logo) gekocht voor 725. De verkoper woont 125 km verderop en heeft hem voor 700 gebracht (toevallig werkt hij een dag in de week in Heerenveen en kocht hij mijn oude oefenampje).


Was dat een topje of een combo?

JohnLord
3 april 2008, 17:34
Combo.

7 8 9 11

new deep
3 april 2008, 23:29
m.i. heeft het er ook mee te maken dat er steeds meer mk2 Kochs op de (tweedehands) markt komen. Zeker bij de Twintone betekent dat veel meer schakelmogelijkheden als je hem vergelijkt met de mk1.

valt wel mee, gewoon een extra kanaaltje wat nog geen eens heel erg anders is.

JohnLord
3 april 2008, 23:30
Schakelbare reverb ook.

BartL
4 april 2008, 00:15
valt wel mee, gewoon een extra kanaaltje wat nog geen eens heel erg anders is.
Voor mij maakt het nogal een verschil of ik 2 kanalen kan schakelen en een boost of reverb. Dan heb ik liever 3 schakelbare kanalen EN een boost EN reverb.

Orpheo
4 april 2008, 14:07
Voor mij maakt het nogal een verschil of ik 2 kanalen kan schakelen en een boost of reverb. Dan heb ik liever 3 schakelbare kanalen EN een boost EN reverb.

agreed.

10 tekens