PDA

View Full Version : Kamelot 06-04-2008, Paradiso



JimiDylan
3 april 2008, 00:01
Kamelot staat aanstaande zondag in Paradiso, Amsterdam, ik heb mijn vriendin een kaartje gegeven toen we 6 maanden iets hadden, zelf toen ook maar eentje gekocht :P Erg goeie band, live ook, laatste plaat, The Ghost Opera was ook gewoon goed, maar ik zit vooral te wachten op nummers van The Black Halo. Zijn er verder nog meer mensen hier die gaan??

Tho
3 april 2008, 00:03
is dat gaymetal?

darkrazer
3 april 2008, 10:55
Het is powermetal, en behoorlijk goede ook, jammer dat ik er niet bij kan zijn.
Ik zag dat firewind er ook is, die band is echt geweldig en die vind ik beter dan kamelot...

JimiDylan
4 april 2008, 10:43
Het is powermetal, en behoorlijk goede ook, jammer dat ik er niet bij kan zijn.
Ik zag dat firewind er ook is, die band is echt geweldig en die vind ik beter dan kamelot...
powerslave komt ook nog, maar firewind is wel tof inderdaad.

JimiDylan
8 april 2008, 08:46
Wow!!! Gister naar Kamelot geweest in Paradiso Shocked

Programma:
Forever Slave (Spanje)
(Female Fronted Gothic Power Metal)

Niet echt geweldig, de band was goed, maar de zangeres was verschrikkelijk, kon amper fatsoenlijk engels, en was qua stage-act gelijk aan lindsay lohan.

Firewind (America)
(Symphonic Power Metal)

Echt heel erg goed, hele goeie act, een 2de gitarist die tevens formidabel toetsen speelde, de lead-gitarist was ook erg goed, beetje 80's Power Metal Stage act, en qua gitaarspel beetje richting Dimebag Darrell, Zanger was ook heel erg goed, hele goeie crowd-controller ook, mag wel wat meer microfoon-techniek krijgen wat mij betreft

Headliner
Kamelot(America)
(Symphonic Power Metal)

Kamelot
http://www.kamelot.com/images/gallery/press/Kamelot04.jpg

Zo, die waren echt krankzinnig goed.
Elke muzikant was echt geniaal, stuk voor stuk topmuzikanten, hadden allemaal echt goeie stage-act en waren ook sociaal, heb nog een handdruk gekregen van zowel Thomas Youngblood (Lead-Gitarist) als Sean Tibbits (De nieuwe bassist, sinds een jaar geloof ik)
Enige muzikant die ik niet erg geweldig vond was de drummer hij speelt wel goed, maar hij heeft wat flauwigheden, hij speelt bijvoorbeeld met een double bass pedaal, maar hij heeft een bassdrum erbij staan voor het gezicht, slaat nergens op wat mij betreft, ook heeft hij schijnbaar wat arrogante trekjes volgens wat vrienden van mij (uit eigen ervaring die avond Wink )
Verder was er echt een goeie show, flink wat pyro's en uitbundige solo's. Heel erg geslaagd! Volgende keer weer!
Verder complimenten aan Paradiso, erg vette zaal!!!

Dit zei Thomas Youngblood over Amsterdam en Wolverhampton
07 April 2008 | Kamelot on the road - Tour Post Part 1

WOW!!! Amsterdam and Wolverhampton was amazing. Let's start with Wolverhampton, great venue, packed with over 800 screamers. We didn't know what to expect since it was our first gig outside of London in the UK. The reaction was amazing and we are already planning our return to this great venue and city. Last night we played Amsterdam for the first time at the famed Paradiso. It was a sold out night with 1400+ packed from the floor to all three baconies. The Netherlands has become a second home of sorts for us and it was an evening we will never forget. On the song "Forever" I tought Roy was singing but it was you guys, soooo LOUD! Awesome! And the fire was alot of fun too huh? The tour has been great so far and Firewind and Forever Slave are doing great job every night as support. We have two off days to get ready for Antwerp and more hot nights with all of you!!

Cheers!!
Thomas and Kamelot

Jimwoud
8 april 2008, 16:19
Ik was er ook, en vond het inderdaad erg goed. Firewind was ook super, heb ze vorig jaar gezien, maar die zijn zeker gegroeid. Moet de nieuwe cd nog maar een beluisteren.

Kamelot was ook super vet. De lichtshow was ook geweldig met name de vuurpluimen waren echt vet.

@JimiDylan: Die drummer van Kamelot niet goed???? Weet niet of je veel drummers hebt gezien, maar hij was dus echt wel goed hoor. En dat met die dubbele bass, doen heel veel drummers en/of ze spelen met triggers.

Kim Wilson
8 april 2008, 16:35
Als je twee bassdrums hebt staan, gebruik ze dan ook allebei. Of gewoon eentje met een dubbel pedaal. Maar niet één gebruiken en één voor de show neerzetten, da's wel een beetje triest.

Jimwoud
8 april 2008, 16:51
Als je twee bassdrums hebt staan, gebruik ze dan ook allebei. Of gewoon eentje met een dubbel pedaal. Maar niet één gebruiken en één voor de show neerzetten, da's wel een beetje triest.
Is toch gewoon een showelement. Dan zijn er nog wel meer dingen te bedenken die triest zijn.

Is ook makkelijk met stemmen en uitversterken.

JimiDylan
9 april 2008, 03:04
Als je twee bassdrums hebt staan, gebruik ze dan ook allebei. Of gewoon eentje met een dubbel pedaal. Maar niet één gebruiken en één voor de show neerzetten, da's wel een beetje triest.
Dat bedoelde ik :rockon: Hij speeld wel goed, dat zeker :D Was ook best een lekker drumsolotje :blast: , en ja achteraf dan gehoord dat hij heel arrogant is, is niet echt een pluspunt.