PDA

View Full Version : Fulltone OCD: yummie!



Pagina's : [1] 2

Mitch
2 april 2008, 23:20
Alweer een aardige tijd geleden, nog in het oude melody Line, hoorde ik een Fulltone OCD (die later een Versie 1 zou gaan heten). Lekkere crunch in het hoog, kon makkelijk op verschillende amps, goed transparant: één van de toppers van de dag samen met de Crowther Hot Cake en HWA MiG Boost.
Afijn, vorige maand begon het een beetje te kriebelen (Gas?), want hoewel ik een aantal leker drive pedalen heb: ze werken niet goed samen. Niet echt met elkaar, om te stapelen, maar ook niet allemaal even goed met boosts ervoor en erachter. Daar wilde ik wat mee experimenteren en één van de eerste pedalen waar ik aan dacht was de OCD. Dus me over mijn Fulltone-afkeer heen gezet, tijdje gezocht en uiteindelijk via Marktplaats een V2 gekocht.

http://guitargear.files.wordpress.com/2007/08/ocd1.jpg

De LP (Low peak) setting vond ik erg goed als zeer milde drive. Ontzettend transparant, echt ongelofelijk hoe goed je je eigen sound houdt en tóch dat randje er bovenop. Uitzondelrijk goed. Maar goed, met wat meer drive vond ik 'm niet zo lekker 'snijden' dus maar gauw doorgeschakeld naar de HP (High peak) setting. Zou wat meer in het mid-hoog moeten knallen, British style amps, blablabla. Nou, het zal wel, maar nadat ik het volume wat had teruggedraaid (HP is duidelijk harder) kon ik alleen maar grijnzen. Wat een ontzettend lekkere sound zeg! Minder scherp dan ik me van de V1 herinnerde, ontzettend lekker vol in het laag zonder dat het te wollig werd en prima helder zodat ook het gebruik van hals element nog steeds goed helder klinkt.
Het klonk allemal zo lekker dat ik automatisch bleef doorspelen, altijd een goed teken. Afijn, dat was allemal nog thuis. Kom nu net van de eerste repetitie terug en de grijns is alleen maar groter geworden! Reageert prima op terugdraaien van het volume, is gelukkig niet meteen al zijn drive kwijt als je iets minder hard aanslaat maar komt gewoon ontzettend goed door.
Niet goedkoop, wel ontzettend goed. Ik zou bijna zeggen: bang for the buck ;)
Nou nog bedenken wat er van het board af moet...

Rinze
2 april 2008, 23:23
Mooi ding, hoor wel meer mensen die er erg enthousiast over zijn. Voor mij persoonlijk interessant omdat ik OCD heb, eigenlijk moet ik dan toch ook zo'n ding. Als ik niet uitkijk dan wordt het obsessief en dan kan ik er niks meer aan doen :D wat een kutsmoes

Lexvandoef
2 april 2008, 23:24
Toffe review, ben stiekem ook wel een beetje benieuwd naar een OCD als 'heftigere' overdrive op mijn oefenboardje. Jammer dat de meeting van zondag alleen over Marshalls gaat ;)

Mitch
2 april 2008, 23:33
Ik kan 'm natuurlijk altijd in mijn rugzakje gooien :D Hij klinkt echt súper over de Lead&Bass20...

Valoosj
2 april 2008, 23:41
Leuke review Mitch. De laatste tijd kom ik meer en meer goede reviews over dat ding tegen. Zoveel zelfs dat ik me al afvraag of ik hem niet eens moet bouwen :sssh:

Ik zal eens gauw naar zo'n meeting moeten om mijn zelfgemaakte dingen eens te testen op een goede amp ipv zo'n cube 30... Dan kan ik mss ook wel eens spreken over een lekker transparante drive met een fijn randje. Nu lijkt alles te sterk op elkaar.

TimmU
3 april 2008, 07:22
Toffe review, ben stiekem ook wel een beetje benieuwd naar een OCD als 'heftigere' overdrive op mijn oefenboardje. Jammer dat de meeting van zondag alleen over Marshalls gaat ;)
een aantal overdrive pedaaltjes worden wel getest hoor, als 't goed is.

Mitch, misschien cool als je hem meeneemt dan?:)

morroow
3 april 2008, 07:50
Goeie aankoop!
Na een lange zoektocht naar goede overdrives ben ik ook bij deze beland. Ik had ook een afkeer tegen Fulltone. Maar sommige pedalen zijn gewoon ontzettend goed :rockon:

Lexvandoef
3 april 2008, 09:12
een aantal overdrive pedaaltjes worden wel getest hoor, als 't goed is.

Mitch, misschien cool als je hem meeneemt dan?:)

Oh oke gaaf, heb ik dan ff niet gelezen. Welke dan (behalve een OCD ;))?

Harm
3 april 2008, 09:26
Goede Koop!!!

Ben er al jaren tevreden mee, volgens mij heb ik zelfs een versie 3.... tegenwoordig is er toch een versie 4?
Er stond trouwens ergens eens een mooi verhaal over de GT500 van Fuller, in de testfase loopt hij het pedaal door en dan wil hij vergelijken met de OCD (of ze niet te veel op elkaar lijken) en dan is hij weer helemaal verslaafd aan de sound van de OCD....
Ik blijf het een van de mooiste OD pedalen vinden, lekker voor bluesie sounds en reageert super mooi op een clean kanaal en goed op terugdraaien van de volume... Heerlijk... Ga er straks weer eens even mee spelen :P

Succes en veel plezier!

Harm

JeroenSchaaf
3 april 2008, 10:27
Hea bah nu heb ik gas!!!! ik heb zelf de fulltone fulldrive2...

Harm
3 april 2008, 11:22
Hea bah nu heb ik gas!!!! ik heb zelf de fulltone fulldrive2...

Die klinkt in combinatie met de OCD ook heel erg lekker!!! Eerst de OCD, dan de FD-2 ... tenminste vond ik wel gaaf.... :)

Tsja, GAS is er om je bezig te houden :D

Harm

Nellyrocks
3 april 2008, 12:46
Ik ben ook nog steeds heel erg blij met mijn OCD. Ik heb er een Rc Booster achter en een MI audio blueboy voor milde drive er voor. Kan met beide pedalen prima samen. Heerlijk heerlijk.

Kopen dus iedereen.

Jan Buurman
3 april 2008, 12:53
Ik herken de grijns van Mitch helemaal!!!! Precies dezelfde ervaring. Ongeveer een jaar geleden had ik er al een gekocht maar afgetest. Later bleek dat te komen doordat mijn FXloop (met Delay en Boost erin) mijn hele geluid verpestte, alsof er niet één maar drie dekens over mijn kast hingen. Toch bleef het kriebelen door reacties hier op het forum maar ook door diverse soundclipjes. Ongeveer een week geleden een V2 over genomen van een forumlid.... wat een heerlijk pedaal!!!! Ik kan niet wachten totdat mijn amp bij Chris W vandaan komt om hem daarover te horen!

AoDf
3 april 2008, 12:58
Ik herken de grijns van Mitch helemaal!!!! Precies dezelfde ervaring. Ongeveer een jaar geleden had ik er al een gekocht maar afgetest. Later bleek dat te komen doordat mijn FXloop (met Delay en Boost erin) mijn hele geluid verpestte, alsof er niet één maar drie dekens over mijn kast hingen. Toch bleef het kriebelen door reacties hier op het forum maar ook door diverse soundclipjes. Ongeveer een week geleden een V2 over genomen van een forumlid.... wat een heerlijk pedaal!!!! Ik kan niet wachten totdat mijn amp bij Chris W vandaan komt om hem daarover te horen!

He Jan, toch eindelijk aan de OCD? Kan me herinneren dat je een jaar geleden nog aan mijn deur stond tijdens je zoektocht voor een od-pedaal. Toen gaf ik je nog die gemodde SD-1 mee. Speel zelf met een v2 over een door Chris W gemodde jcm800 2203. Klinkt heerlijk! Heb voor de OCD een zelfbouw fulldrive2 die de OCD een schop onder zijn donder kan geven. Laat je trouwens de JCM888 mod uitvoeren?

Jan Buurman
3 april 2008, 13:06
He Jan, toch eindelijk aan de OCD? Kan me herinneren dat je een jaar geleden nog aan mijn deur stond tijdens je zoektocht voor een od-pedaal. Toen gaf ik je nog die gemodde SD-1 mee. Speel zelf met een v2 over een door Chris W gemodde jcm800 2203. Klinkt heerlijk! Heb voor de OCD een zelfbouw fulldrive2 die de OCD een schop onder zijn donder kan geven. Laat je trouwens de JCM888 mod uitvoeren?

Dat herinner ik mij inderdaad, heb je een andere nickname? Want AoDf herinner ik mij niet.
Nee, het wordt (helaas) geen JCM888 mod want mijn JCM800 is een splitchannel. Die Mod is voor de éénkanaals.
Ik laat mijn Loop bufferen (geloof ik) en met PreAmp buisjes experimenteren om het geluid nog iets te tweeken. Hij loopt (als het goed is) ook mijn caps even na.
En dat in combinatie met de OCD.... Ik kan niet wachten.

AoDf
3 april 2008, 13:15
Nee hoor geen andere nickname. Ik had ook niet echt de jcm888 mod want Van Weelden had ooit al eens wat gemod (effectloop met buisje) in de amp, waardoor de 888 een beetje overbodig werd. Wel effectievere mid, pushpull pre-amp (heel subtiele bright switch voor iets frisser geluid, bijv. handig voor low-input) en PPIMV. Ben echt supertevreden over die amp nu.

Rude Perception
3 april 2008, 14:00
Ik ben ook nog steeds heel erg blij met mijn OCD. Ik heb er een Rc Booster achter en een MI audio blueboy voor milde drive er voor. Kan met beide pedalen prima samen. Heerlijk heerlijk.

Kopen dus iedereen.

Je klonk inderdaad lekker met die OCD.
@Lex, misschien kom ik met een Blackstar HT-dual. Ik weet het alleen nog niet zeker, want misschien moeten ik oefenen met de band.

artnaz
3 april 2008, 15:25
Jaja... :D Kan Mitch' reactie helemaal begrijpen.

Iets soortgelijks had ik ook toen ik hem testte, ik wilde maar niet stoppen! :D Had hem bijna gekocht hoewel ik de drive uit mijn amp toch net iets fijner vind. Maar ooit koop ik nog wel een OCD voor het geval dat... :) Toppedaal!

Mitch
3 april 2008, 20:29
Iemand trouwens nog een tip voor een 18V adapter? Er is nog een ander pedaal onderweg die ook 18V kan hebben en ik wil het verschil wel eens proberen.

Wicked Willy
3 april 2008, 22:24
Toevallig zaterdag de OCD uitgetest bij Frietbak..........te gek pedaal! Maar ik heb toch de BoR van Zvex gekocht, die vond ik net iets beter....let wel net!

jonesd
4 april 2008, 08:42
Dank je wel Mitch, voor deze acute GAS-aanval!!!

8-)

Ibanez666
4 april 2008, 09:12
Is dit pedaal meer geschikt voor single coil of humbucker?
Ik heb zelf de Fulltone Distortio Pro en die schijnt ontwikkeld te zijn voor sc's, maar ik gebruik hem 99% met hb's en de sound is super.

AoDf
4 april 2008, 17:40
Is dit pedaal meer geschikt voor single coil of humbucker?
Ik heb zelf de Fulltone Distortio Pro en die schijnt ontwikkeld te zijn voor sc's, maar ik gebruik hem 99% met hb's en de sound is super.

In de LP stand zeer bruikbaar voor humbuckers ook. Gebruik 'm zelf zowel met sc's als hb's. Voor mijn strat zet ik 'm wel op HP stand, ff wat meer output.

zjanke
4 april 2008, 20:20
Hier ook SC's en Hb's, maar alhoewel mijn tele goed scheurt op mijn Mesa vind ik Hb's op de LP stand toch wel de lekkerste over mijn JCM888....

Die V2 van Jan Buurman scheelt overigens niet veel met mijn V3. Ik kon tenminste niet echt zeggen dat ik de ene beter vond dan de andere.

Ibanez666
5 april 2008, 17:49
bedankt jongens....

Mitch
6 april 2008, 11:29
Tijdje zitten zoeken naar 18V adapters, maar die zijn aanmerkelijk dunner gezaaid dan 12V. Net op het moment dat ik dacht: nou, dan ga ik maar daisy chainen van de 12V adapter die ik al gebruik kwam ik deze tegen:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120239179494&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=002
Voltage verdubbelaar van Diago (van de pedalboards). Stuk interessanter geprijsd dan de verdubbelaar van CIOKS, waar ik ook al naar had gekeken.
Misschien een tip voor wie ook zoiets zoekt...

Valoosj
6 april 2008, 11:49
Ik vraag me nu echt af wat daar in zit van electronica. Ik heb al gehoord van een charge pump, maar dat is met een IC en nog enkele componenten. Hier kan echt niet veel inzitten.

JelmerOnGuitar
6 april 2008, 12:06
Bedankt Mitch, voor de rescensie! :)

Ik zit wat in dubio tussen de Fulltone Fulldrive 2 Mosfet en de OCD.

De OCD moet wel erg vet zijn, als ik dit zo allemaal lees. Maar de Mosfet heeft weer die boost functie erbij, wat mij erg aantrekt. Maar waarin verschillen ze nou zo erg? Als ik wat filmpjes van de 2 pedalen vergelijk kom ik tot de conclusie dat de Mosfet misschien ietwat extremer is qua scheur-sound (in combinatie met boostfunctie). En ik wil eigenlijk wel een pedaal die echt lekker hard scheurt als ik em opendraai, voor solo's.
Is dit waar? Is de OCD wat milder?
Verbeter me als ik gelul post, heb nog nooit op 1 van de 2 gespeeld.

Bovendien vind ik de OCD best wel duur. De Mosfet is wel goedkoper te krijgen en ook nog 2 functies...

Mijn eigenlijke vraag: Hoe erg verschilt het karakter van de 2 pedalen?

Alvast bedankt :)

Mitch
6 april 2008, 12:28
De FD2 mosfet, sja... niet gehoord. Ik ken wel de gewone FD2 en dat is duidelijk meer een TS-achtige drive qua manier van oversturen. Niet qua laag-af en mid honk hoor ;) Ik weet niet of het op de mosfet versie al anders is, maar ik vond de boost op de FD2 nogal ruk klinken. Smeerde alleen maar dicht (dus niet geschikt voor slag) en amper volume toename (dus ook niet geschikt voor leads).
Met mosfets in de clipping sectie zal -ie dan misschien iets dynamischer klinken en misschien dat de boost ook wat pittieger is, maar dat moet je even aan de eigenaren vragen.
Op voorhand zou ik denken dat de OCD verder gaat qua gain, maar misschien zit ik ernaast.... sowieso stapelt -ie heel lekker met andere drives en boosts (gisteren zitten proberen) dus een lead sound kun je makkelijk eruithalen als je 'm toch iets milder wil instellen, dan zet je gewoon nog iets anders aan ;)

shredneck
6 april 2008, 20:12
Ik gebruik een OCD v3 met daarvoor een Fulldrive2 Mosfet.

De Fulldrive is milder, heeft wel heel veel drive, maar de sound is anders dan van de OCD. Ik gebruik de OCD als een distortion in de HP stand.

Beide pedalen combineren erg goed en de sounds zijn echt verschillend, ik vind de Fulldrive wat smoother en milder terwijl de OCD een hele goede Marshall crunch met een scherpe bite doet. Heel dynamische drive. Ik ben er erg tevreden mee.

Fulltone is wel mijn ding vrees ik, ik heb ook de Clyde en die doet al 4 jaar probleemloos zijn ding, klinkt waanzinnig en was de eerste Fulltone die ik kocht. De kwaliteit is uitzonderlijk, zowel qua geluid en qua constructie.

Ooit wel eens een 69 fuzz gehoord? Dat is ook een superpedaal.

JelmerOnGuitar
6 april 2008, 23:40
Bedankt voor jullie reacties!

Oké ik had niet verwacht dat de Fulldrive milder is, goed dat ik het weet. Ik wil namelijk wel dik scheuren tijdens solo's, misschien is de OCD dan meer mijn ding. Kan ik er altijd nog een booster of ander drive-pedaaltje naast gooien..

Heb de 69 Fuzz nog nooit gehoord. Ik denk alleen wel dat een Fuzz niet echt mijn ding is, heb natuurlijk lang niet alle Fuzz pedalen bespeeld, maar kheb als ik dit zo hoor liever een OCD denk ik..

Bedankt voor jullie tips, kga er eens even kracht achter zetten om deze pedalen te bespelen.

Groet!

Lexvandoef
6 april 2008, 23:47
Ik heb vandaag Mitch z'n OCD nog ff over mijn Marshall (2203) gehoord. Niet superduidelijk (er stond een 1959 in mijn oor te blazen) maar wel een goeie indruk gehad van het pedaaltje.

Hele fijn, 'natuurlijke' od, ik had mijn amp op clean staan, en met het pedaal lijkt het net offie gewoon wat harder staat, top! Leek wel net offie een ietsiepietsie bas weg neemt, maar het kan ook zijn dat het pedaal gewoon wat meer hoog had dan de versterker, niet helemaal duidelijk vanwege geluidsoverlast :hippie: Wat trouwens ook opviel, superdynamisch, hij schoont ook mooi op, net zoals een goeie versterker hoort te doen.

Ik moet er nog eens eentje in alle rust gaan testen :)

the sure thing
7 april 2008, 09:03
, hij schoont ook mooi op, net zoals een goeie versterker hoort te doen.

Wat bedoel je hier precies mee?

Rinze
7 april 2008, 10:05
Hij bedoelt dat het geluid mooi cleander wordt wanneer hij zijn volume op de gitaar lager zet of zachter aanslaat.

Row
9 april 2008, 13:43
Ik had eigenlijk nog een vraagje over dit pedaal: zit er een groot verschil in geluid als je een 9V of 18V adapter gebruikt? Anders moet ik straks een nieuwe adapter aanschraffen voor alleen dit pedaal. Bedankt alvast.

Mitch
9 april 2008, 18:37
Als je 10 posts naar boven scrollt zie je dat je geen andere adapter hoeft te kopen. Ik wacht nog op de voltage-verdubbelaar, zodra ik hem getest heb meld ik het hier.
Over het algemeen krijg je met een hoger voltage meer headroom, dus met een scheurpedaal krijg je iets minder scheur maar vooral meer dynamiek. Of dat dus 'beter' is, is maar net wat je wil. Een heel open klinkende drive is niet voor elk genre geschikt, soms wil je juist lekker vette compressie.

Onkelpazuzu
12 april 2008, 08:58
Hoera, gisteren de Fulltone OCD aangeschaft. Wat een lekker pedaal, zelfs op mijn kleine oefenversterkertje (op High Peak dan). Scheurt lekker weg met mijn Telecaster; ik geloof zelfs niet dat ik de Drive ooit helemaal open zal hoeven zetten.

Mitch
12 april 2008, 12:27
Gefeli ! Heb er toevallig van de week mee gepeels over een FM212 (mijn favoriete Fender transistor versterker, hahahaha) en zelfs daar klonk -ie behoorlijk op. Heb toevallig nét de voltage verdubelaar binnen, zal 'm vanmiddag uittesten en waarschijnlijk vanavond live gebruiken. Voor de OCD, óf de Blues Pro die zo van het postkantoor wordt opgehaald :p

Mitch
12 april 2008, 18:30
Nou, da's duidelijk. De totale klank is met 18V helderder; vooral op laag volume is het verschil duidelijk. Het grootste voordeel is echter dat -ie nóg beter opschoont, reageert een stuk beter op de dynamiek van je aanslag. En die was al boven gemiddeld.

HaroldA
17 mei 2008, 14:22
Darned :sneaky: ... OCD in den US of A: $150 (=100 Eur) maar ze worden niet naar EU verstuurd!

Is dat niet tegen EU regels in?

Ibanez666
17 mei 2008, 14:31
Darned :sneaky: ... OCD in den US of A: $150 (=100 Eur) maar ze worden niet naar EU verstuurd!

Is dat niet tegen EU regels in?


Vergeet de verzend en inklaringskosten niet, plus het probleem van garantie...Ik weet niet of het tegen de EU regels is... en dan nog USA is geen EU

Mitch
17 mei 2008, 14:50
Fulltone is gewoon streng met zijn dealers. Hij vraagt de USA delaers om niet internationaal te vezenden maar ieder zijn markt te gunnen. Het is wel kut voor ons dat een OCD hier 199E moet kosten terwijl hij maar $150 is nieuw. Dat mag je de importeur aanrekenen.

zjanke
17 mei 2008, 14:50
Jawel hoor, ik heb de mijne allebei uit de USA gehaald. Alleen worden ze niet door iedereen verstuurd, als je een mailtje stuurt naar de ebaywinkels dan ben je er zo achter wie wel en wie niet verstuurd.
Zonder BTW en IR zit je op ongeveer 125 euro, met op 160, inclusief verzenden uiteraard.

Bernd Veenema
17 mei 2008, 17:28
Momenteel gaan ze voor 150 dollar weg, dus dat is nog minder dan 100 euro. Verder ken ik iemand die hem ook uit Amerika heeft geimporteerd en die had het geluk dat hij geen invoerrechten enz. hoefde te betalen. Het schijnt dat ze kleine pakketjes nog wel eens laten gaan. Als je wel belasting moet betalen kom je ongeveer op het volgende bedrag uit:

Aanschafprijs: 93 euro (150 dollar)
Invoerrechten (3%): 2,79 euro
B.T.W. (19%): 17,67 euro
Inklaringskosten: 16,75 euro

Totale kosten: 130,21 euro.

Dit is toch 70 euro goedkoper dan ik nederland.

artnaz
17 mei 2008, 17:53
Zjanke, hoe zit het eigenlijk met die inklaringskosten? Hoe wordt dat berekend?

Mitch
17 mei 2008, 18:23
Even voor de duidelijkheid: een OCD die je nieuw wil kopen in The States moet dus via een dealer gekocht worden. Web- of fysieke winkel maakt niet uit, het is een dealer. Fulltone staat dat niet toe omdat hij ook Europese dealers heeft. Je kan dan dus mazzel hebben dat een USA dealer het niet zo nauw neemt of je kan proberen tweedehands iets te kopen en dan het rekensommetje vann Bernd erop loslaten.

rickert
17 mei 2008, 19:25
Ik moet ook maar eens zo'n ding uittesten. Ben m'n TS9DX goed zat.

zjanke
17 mei 2008, 22:23
@ Artnaz: Bernd is bijna compleet



Aanschafprijs: 93 euro (150 dollar)
Transportkosten (afhankelijk van vervoerder) 25 euro
Invoerrechten (over aankoop)(3,7%): 3,44 euro
B.T.W. (over aankoop + transportkosten) (19%): 22,42 euro
Inklaringskosten (afhankelijk van vervoerder): 16,75 euro

Totale kosten: 160.61 euro.


Ik heb er twee zo gehaald, een met alle toeters en bellen en een is er door geslipt, dan hoef je alleen aankoop en transport bij elkaar op te tellen. Dollar stond toen nog wel wat hoger en de prijs was wat hoger.

@ Mitch, mailtje sturen naar de dealers, de meeste nemen het niet zo nauw met het verbod van Fulltone, er zijn zelfs ebaydealers die er gewoon bij hebben staan dat ze worldwide shippen

Maroon
17 mei 2008, 22:55
Ik heb vorige week ook de OCD v4 Fulltone gekocht. (€ 210,- )

Geweldig. Inderdaad erg aanslaggevoelig, transparant en dynamisch.

Helemaal prachtig vind ik dat je pedaal echt 'meegaat' met je gitaar, als je bijv de volume pot naar beneden draait. Het schopt je gitaar echt goed door de mix.

8-)

heerst er een OCD rage ofzo? iedereen heeft er ineens 1...?

Ibanez666
18 mei 2008, 09:56
Ik heb er geen, ik overweeg de MI Audio crunch box, heb een heftige solo sound nodig

Mitch
18 mei 2008, 12:28
MI Crunch Box, Barber Direct Drive, daar kom je dan wel een eind mee. Valt meer sustain uit te halen dan een OCD, als je dat zoekt in een solo sound.

Jan Buurman
19 mei 2008, 13:40
OCD over overstuurde buizenbak geeft bij mij een heerlijke solosound met veel sustain. Als stand-alone kom je denk ik idd net wat te kort....

Ibanez666
19 mei 2008, 14:07
MI Crunch Box, Barber Direct Drive, daar kom je dan wel een eind mee. Valt meer sustain uit te halen dan een OCD, als je dat zoekt in een solo sound.


ja, ik wil hem als stand alone solo pedaal kunnen gebruiken over een clean kanaal. Op dit moment heb ik altijd twee pedalen nodig om dit te bereiken:
Fulltone DP-1+ Ibbie SD-9 custom of DP-1+ Ibbie TS-9.

Marshallover
19 mei 2008, 19:46
ja, ik wil hem als stand alone solo pedaal kunnen gebruiken over een clean kanaal. Op dit moment heb ik altijd twee pedalen nodig om dit te bereiken:
Fulltone DP-1+ Ibbie SD-9 custom of DP-1+ Ibbie TS-9.

Ik gebruik 'm als puur basis solo geluid op een cleane Marshall TSL 100 maar vul het aan met een booster, een reverb en een delaytje

Ibanez666
19 mei 2008, 21:13
Ik gebruik 'm als puur basis solo geluid op een cleane Marshall TSL 100 maar vul het aan met een booster, een reverb en een delaytje


jep ik ga hem ook boosten maar dan met mn Boss GE-7, delay en reverb gebruik ik nooit

Samder
20 mei 2008, 12:16
Zit er trouwens een aasluiting op voor een 9 V adapter??

Ibanez666
20 mei 2008, 15:36
MI Crunch Box, Barber Direct Drive, daar kom je dan wel een eind mee. Valt meer sustain uit te halen dan een OCD, als je dat zoekt in een solo sound.


De MI audio Crunch box is besteld :-)

rickert
21 mei 2008, 00:06
Word zo'n OCD niet te schel met p90, tele en Vox? Ik wil m'n TS9DX eruit zoals ik zei.

EDIT: Ik krijg ineens een geil idee. OCD, met microamp ervoor voor als het nog een tikkeltje verder moet. Moet werken toch?

EDIT: Of zo'n superduper 2 in 1 van Zvex? Goedkoper, en doet praktisch hetzelfde toch? Goddamn... Effecten sucks!

Mitch
21 mei 2008, 00:55
OCD schel? Ne, de toonregeling is prima. En Z Vex, sja.... die drempel ligt psychologisch voor mij nog hoger dan Fulltone :D
Nee series, een OCD is flexibeler qua crunch. Twee SHO's op een rijtje klinkt wel aardig, maar dan zit je dus wel weer vast aan dit extra tophoog en dát zou juist wel eens teveel kunnen worden met Tele+Vox.

B_2_the_a
21 mei 2008, 01:06
Word zo'n OCD niet te schel met p90, tele en Vox? Ik wil m'n TS9DX eruit zoals ik zei.

EDIT: Ik krijg ineens een geil idee. OCD, met microamp ervoor voor als het nog een tikkeltje verder moet. Moet werken toch?



ik heb hetzelfde maar dan over een marshall 8100, klinkt echt niet schel (toneregeling is goed op de ocd!)
Hotcake ervoor, dan is het helemaal feest, inplaats van de microamp..


heb stiekem wel m'n ocd verkocht aan een maatje van me vandaag, maar er komt wel weer een nieuwe aan!

rickert
21 mei 2008, 07:15
OCD schel? Ne, de toonregeling is prima. En Z Vex, sja.... die drempel ligt psychologisch voor mij nog hoger dan Fulltone :D
Nee series, een OCD is flexibeler qua crunch. Twee SHO's op een rijtje klinkt wel aardig, maar dan zit je dus wel weer vast aan dit extra tophoog en dát zou juist wel eens teveel kunnen worden met Tele+Vox.
Oke dan moet ik maar weer eens langs feedback... Geef ervaring met boostertjes ervoor zoals MicroAmp?

@B2A: Thanks, zal eens naar Hotcake kijken!

rickert
21 mei 2008, 18:27
Iemand nog tips om die bitchass OCD effe een beetje extra op z'n flikker te geven?
-MXR MicroAmp
-Crowther HotCake
...?

B_2_the_a
21 mei 2008, 18:39
Iemand nog tips om die bitchass OCD effe een beetje extra op z'n flikker te geven?
-MXR MicroAmp
-Crowther HotCake
...?

2 hotcakes

Marshallover
21 mei 2008, 19:50
Iemand nog tips om die bitchass OCD effe een beetje extra op z'n flikker te geven?
-MXR MicroAmp
-Crowther HotCake
...?

Ik gebruik een GE-7 en een Toadworks Meat Jr.

MarkV
21 mei 2008, 22:25
Iemand nog tips om die bitchass OCD effe een beetje extra op z'n flikker te geven?
-MXR MicroAmp
-Crowther HotCake
...?

De MXR MicroAmp werkt altijd wel goed vind ik persoonlijk. Maakt niet uit welke overdrive je gebruikt is mijn bevinding tot nu toe. Heb er een TS, Muff een Emma Reezablah en de overdrive van versterkers mee geboost en dat is altijd goed bevallen.

rickert
21 mei 2008, 23:11
2 hotcakes
Die dingen zijn nog best lastig te krijgen geloofik. Waar zou ik 2 hotcakes voor de OCD hangen?

B_2_the_a
21 mei 2008, 23:23
Die dingen zijn nog best lastig te krijgen geloofik. Waar zou ik 2 hotcakes voor de OCD hangen?


mwah valt mee, je bronnen hebben
en ik denk dat de rechter kant het slimst is

rickert
21 mei 2008, 23:30
Shit, ik bedoelde WAAROM mate:D

B_2_the_a
21 mei 2008, 23:41
Shit, ik bedoelde WAAROM mate:D
wrm niet?
2 meiden in je bed is toch ook leuker dan 1?

rickert
21 mei 2008, 23:42
Neeman. 1 dame is meer dan zat!

B_2_the_a
21 mei 2008, 23:44
verschil moet er zijn eh!


ok,
dames en heren! nu ga ik weer stoppen met m'n banale geintjes...

of toch niet?

rickert
22 mei 2008, 14:23
Ik ga zo naar feedback. O.a. de OCD, fulldrive 2 mosfet en nog wat OD's uittesten. Eens kijken of we al ergens mee thuis gaan komen:D

rickert
22 mei 2008, 17:24
Potverdikkeme, het is toch de OCD geworden. En een MicroPOG.

zjanke
22 mei 2008, 17:32
En is dat een V4?

rickert
22 mei 2008, 17:36
Geen idee, serial is 16607

MarkV
22 mei 2008, 17:50
Geen idee, serial is 16607
Kan een v3 of een v4 zijn. Ik weet niet precies wat de scheidslijn tussen v3 en v4 is...

Leuke aankopen! Hoe bevalt die Micro POG?

Mitch
22 mei 2008, 21:04
Join the club dude... hij's goed hè?

rickert
22 mei 2008, 23:37
Ja ongelovelijk. Had de Blackstar HTDrive en FullDrive MOSFET dinges ernaast, en het blies alles weg. Diamond J-Drive ofzo viel me ook vies tegen. De blackstar klonk echt het slechtst. De OCD won op alle fronten.

Marshallover
23 mei 2008, 09:34
Ja ongelovelijk. Had de Blackstar HTDrive en FullDrive MOSFET dinges ernaast, en het blies alles weg. Diamond J-Drive ofzo viel me ook vies tegen. De blackstar klonk echt het slechtst. De OCD won op alle fronten.

En terecht!

Kim Wilson
23 mei 2008, 10:06
Ik denk dat ik ook maar eens een OCD'tje ga aanschaffen...

B_2_the_a
23 mei 2008, 10:27
ik voel een trend opkomen:)

of is het toch een hype (ik hoop het niet, die dingen zijn super)

Kim Wilson
23 mei 2008, 10:29
Superduur, bedoel je! Ik zit net effe op de site van Feedback te kijken. 200 euro!! :o

B_2_the_a
23 mei 2008, 10:32
ja en?
ze klinken beter dan wat voor drive pedaal dan ook

Bernd Veenema
23 mei 2008, 10:45
Ik heb hem laatst ook getest en het is idd een leuk pedaal. Volgens mij klinkt dat ding goed bij bijna elke amp en dat is toch wel vrij bijzonder.
Ik denk dat het mijn volgende prooi wordt.

Kim Wilson
23 mei 2008, 10:49
ja en?
ze klinken beter dan wat voor drive pedaal dan ook
Ja en? Ik heb ook nog andere dingen die betaald moeten worden. Het hoeft misschien niet duur te zijn, maar het is wel een hoop geld, hoe goed het ding ook is. Het blijft maar een pedaaltje. :satisfie:

Epic
23 mei 2008, 10:52
Superduur, bedoel je! Ik zit net effe op de site van Feedback te kijken. 200 euro!! :o

Of je bouwt hem zelf...
http://www.aronnelson.com/gallery/main.php/v/MarkMs-Gallery/album15/album76/OVD+LAYOUT_001.png.html

B_2_the_a
23 mei 2008, 10:55
Ja en? Ik heb ook nog andere dingen die betaald moeten worden. Het hoeft misschien niet duur te zijn, maar het is wel een hoop geld, hoe goed het ding ook is. Het blijft maar een pedaaltje. :satisfie:

mjah
ik toch ook :P
ik kan ondertussen niet meer zonder (der is een nieuwe onderweg, mijne heb ik aan m'n maat verkocht)..

Bernardduur
23 mei 2008, 21:15
mjah
ik toch ook :P
ik kan ondertussen niet meer zonder (der is een nieuwe onderweg, mijne heb ik aan m'n maat verkocht)..

Je moet je spullen ook niet verkopen he :)

B_2_the_a
24 mei 2008, 03:11
Je moet je spullen ook niet verkopen he :)

alsof jij het erg vindt

Bernardduur
24 mei 2008, 17:11
Ik????

werk is werk :)

MjS
24 mei 2008, 17:50
Ja en? Ik heb ook nog andere dingen die betaald moeten worden. Het hoeft misschien niet duur te zijn, maar het is wel een hoop geld, hoe goed het ding ook is. Het blijft maar een pedaaltje. :satisfie:

Een Tubefactor is duurder...! :cool:

Mitch
24 mei 2008, 18:04
Superduur, bedoel je! Ik zit net effe op de site van Feedback te kijken. 200 euro!! :o
Dat heeft alles met de nationale prijsstelling te maken Hans, check de rest van het topic even.

Kim Wilson
25 mei 2008, 14:37
Een Tubefactor is duurder...! :cool:
Die kocht ik tweedehands voor €110. OCD is nog (bijna) niet tweedehands te koop.


@Mitch: doe ik!

the sure thing
25 mei 2008, 14:52
...de OCD is 2e hands wel te krijgen, maar de "gangbare" prijs is momenteel EUR 150 mits ze in goede staat zijn.

Marshallover
25 mei 2008, 15:13
Gewoon ff een paar avonden iets minder bier naar binnen hakken en je OCD is binnen...

Kim Wilson
25 mei 2008, 20:18
Gewoon ff een paar avonden iets minder bier naar binnen hakken en je OCD is binnen...
Hmm, dat wordt lastig. Ik kan moeilijk elke avond min 5 bier drinken. :D

B_2_the_a
25 mei 2008, 20:51
Hmm, dat wordt lastig. Ik kan moeilijk elke avond min 5 bier drinken. :D
je kind(eren) maar verkopen dan?

Kim Wilson
25 mei 2008, 20:55
Nee, dat schiet niet echt op. De gangbare prijs op Ebay is tegenwoordig 1 euro...

B_2_the_a
25 mei 2008, 20:56
Nee, dat schiet niet echt op. De gangbare prijs op Ebay is tegenwoordig 1 euro...
mjah ff doorfokken dan maar?
of verhuren

Kim Wilson
25 mei 2008, 20:57
Of de Tubefactor verkopen...

B_2_the_a
25 mei 2008, 21:14
Of de Tubefactor verkopen...

neh
ik zou de kids eruit gooien

onze_jef
27 mei 2008, 21:21
Ook hier een zeer tevreden OCD gebruiker. Vooral als boost vind ik hem in combinatie met een vuile en redelijk donkere amp ideaal en hij kan (clean) zeer veel boosten.

Andere boosters/overdrives die ik eerder had: een TS reissue, een MXR Zakk Wilde een Zvex Supêr Duper 2 in One.

De OCD is transparanter (minder midhump) dan een tubescreamer.

De MXR vreet beduidend meer laag weg dan de OCD, de OCD nog altijd een beetje, maar dat vind ik er net fijn aan. 100% transparant is ie niet.

De Zvex en de Super Duper zijn als booster even leuk, maar de OCD kan ook extra drive toevoegen, vat ik een toegevoegde waarde vind.



Toch nog even bij vermelden dat een vriend van me totaal geen fan van de OCD is omdat hij vind dat er een irritant "metal gehalte" aan de pedaal is dat hij er nooit uitkrijgt.


Dus zoals met alles: try before you buy.

Marshallover
27 mei 2008, 22:21
Ook hier een zeer tevreden OCD gebruiker. Vooral als boost vind ik hem in combinatie met een vuile en redelijk donkere amp ideaal en hij kan (clean) zeer veel boosten.

Andere boosters/overdrives die ik eerder had: een TS reissue, een MXR Zakk Wilde een Zvex Supêr Duper 2 in One.

De OCD is transparanter (minder midhump) dan een tubescreamer.

De MXR vreet beduidend meer laag weg dan de OCD, de OCD nog altijd een beetje, maar dat vind ik er net fijn aan. 100% transparant is ie niet.

De Zvex en de Super Duper zijn als booster even leuk, maar de OCD kan ook extra drive toevoegen, vat ik een toegevoegde waarde vind.



Toch nog even bij vermelden dat een vriend van me totaal geen fan van de OCD is omdat hij vind dat er een irritant "metal gehalte" aan de pedaal is dat hij er nooit uitkrijgt.


Dus zoals met alles: try before you buy.

Metal gehalte? Zal vast aan z'n amp liggen..

Mitch
28 mei 2008, 12:00
Net het Feedback krantje doorgebladerd en goed nieuws: de OCD is nu 179E. Het zou natuurlijk ook goddomme tijd worden, het prijsverschil was niet meer recht te praten.

onze_jef
28 mei 2008, 13:49
Metal gehalte? Zal vast aan z'n amp liggen..

Een Silverface Bassman die redelijk donker klinkt... niet echt een metal amp.

Hij bedoelde dat hij iets irritants hoorde in het hoog wat er niet uit te tweaken valt.

pjotr
28 mei 2008, 18:32
Net terug van Feedback en jawel, ook een OCD gescoord. Nog een Blackstar en een Fulldrive mosfet geprobeerd; Blackstar vond ik te rasperig, Fulldrive had net dat te weinig wat de OCD wel heeft. Prachtig pedaaltje (en voor minder ;)

Kim Wilson
28 mei 2008, 22:05
Net het Feedback krantje doorgebladerd en goed nieuws: de OCD is nu 179E. Het zou natuurlijk ook goddomme tijd worden, het prijsverschil was niet meer recht te praten.
Ik heb het gezien!! :cheerup:


(iemand een Tubefactor kopen? :D )

Mitch
28 mei 2008, 23:14
Biedt 'm dan aan voor 179E :D

Kim Wilson
28 mei 2008, 23:15
Ghehe, ik moet hem wel kwijtraken hè? :D

boss
28 mei 2008, 23:15
Net het Feedback krantje doorgebladerd en goed nieuws: de OCD is nu 179E. Het zou natuurlijk ook goddomme tijd worden, het prijsverschil was niet meer recht te praten.Ja ik zag het ook. Maar ik zag ook gelijk dat het de twee (2) knops versie is.
Dus al een ouder type....
Bij Fulltone op de site meer info: http://www.fulltone.com/ocd.asp
Misschien toch maar eens bellen met frietbak?!?!?

B_2_the_a
28 mei 2008, 23:17
uhm
het is ook gewoon een 3 pots versie
alleen tone heeft een heeel klein knopje


maar het is gewoon de nieuwe, denk niet dat feedback zo stoer is om oude shit te verkopen (was het maar zo'n feest, alle mooie oude spullen staan achter glas)

Mitch
28 mei 2008, 23:20
Heeeeel goed kijken.......dan zie je dat de fotograaf het niet zo nauw nam en een foto heeft genomen van een pedaal waarvan de toonknop ontbreekt. Je kunt zien dat er wel degelijk een pot-staafje zichtbaar is. Nogal logisch, want er bestaat ook geen twee-knops versie. Ahum.
Overigens is het wel een iets ouder pedaal dat is afgebeeld, want er staan geen pijltjes-graphics om de knoppen heen die er vanaf v4 op staan. Dat dan weer wel :D

Kim Wilson
28 mei 2008, 23:21
Wat denk je Mitch, zou ik met die OCD (evt. met BD-2 en licht oversturende amp) ook een dikke vette distortion uit mijn set kunnen trekken?

Lexvandoef
28 mei 2008, 23:25
Wat denk je Mitch, zou ik met die OCD (evt. met BD-2 en licht oversturende amp) ook een dikke vette distortion uit mijn set kunnen trekken?

Ik heb die van Mitch over mijn cleane jmp gehoord en daar kwam een hele aardige bak heftige overdrive uit :)

Mitch
28 mei 2008, 23:25
Het leuke van de OCD is dat je 'm in LP stand echt heel transparant kan gebruiken (dan ga je ineens schrikken van het laag-af van je Bluesdriver ;) ) voor een super licht randje tot aan een medium, tweed-achtige overdrive en in de HP stand scheurt -ie ietsje meer, maar heeft -ie ook een beetje extra hoogmid en iets meer laag-af waardoor het iets meer rock wordt. Je kan 'm dan nog evt. stacken met de BD2 maar ik denk niet eens dat dat nodig is.
Hij is zonder meer geschikt voor je werk met de WES maar hij zou absoluut meer kunnen rocken als je dat wil, zeker met je Baja Tele.

B_2_the_a
28 mei 2008, 23:27
Wat denk je Mitch, zou ik met die OCD (evt. met BD-2 en licht oversturende amp) ook een dikke vette distortion uit mijn set kunnen trekken?

Ik heet danwel geen Mitch, maar ik heb ook een beetje een OCD Fetish en ik wil bij deze de post van Mitch bevestigen.

Ik had hem eigenlijk alleen maar gekocht om m'n geluid een beetje te kleuren (wat vetter te maken), maar ik gebruikte hem overal voor! (lo tot hi gain)

Kim Wilson
28 mei 2008, 23:27
Het leuke van de OCD is dat je 'm in LP stand echt heel transparant kan gebruiken (dan ga je ineens schrikken van het laag-af van je Bluesdriver ;) ) voor een super licht randje tot aan een medium, tweed-achtige overdrive en in de HP stand scheurt -ie ietsje meer, maar heeft -ie ook een beetje extra hoogmid en iets meer laag-af waardoor het iets meer rock wordt. Je kan 'm dan nog evt. stacken met de BD2 maar ik denk niet eens dat dat nodig is.
Hij is echter absoluut geschikt voor je werk met de WES maar hij zou absoluut meer kunnen rocken als je dat wil, zeker met je Baja Tele.
Mooi om te weten! Stacken vind ik op zich wel prettig, i.v.m. een extra gainstage. Een enkel pedaal op een éénkanaals amp maakt je nogal beperkt.

Thanks so far!

Mitch
28 mei 2008, 23:32
De grap met de OCD is dat -ie heel anders op je volume reageert dan de meeste pedalen. Hij schoont wat subtieler op, de draai die je aan je volume kan geven is wat ruimer en je kan daardoor behoorlijk met je volumepot de hoeveelheid gain bepalen. Om dan nog te zwijgen over je aanslag....
ik heb al twee repetities gedaan met alleen de OCD voor scheur en een booster voor solo's. Met de OCD gain op 12u kon ik met de volumepot en aanslag gaan van lichte crunch tot stevige crunch.

rickert
28 mei 2008, 23:35
Ja ik zag het ook. Maar ik zag ook gelijk dat het de twee (2) knops versie is.
Dus al een ouder type....
Bij Fulltone op de site meer info: http://www.fulltone.com/ocd.asp
Misschien toch maar eens bellen met frietbak?!?!?

Dat is alleen de foto hoor... Die kloppen wel vaker niet in de frietbekkrantjes

EDIT:Ghehe spuit 11.

boss
28 mei 2008, 23:41
Heeeeel goed kijken.......dan zie je dat de fotograaf het niet zo nauw nam en een foto heeft genomen van een pedaal waarvan de toonknop ontbreekt. Je kunt zien dat er wel degelijk een pot-staafje zichtbaar is. Nogal logisch, want er bestaat ook geen twee-knops versie. Ahum.
Overigens is het wel een iets ouder pedaal dat is afgebeeld, want er staan geen pijltjes-graphics om de knoppen heen die er vanaf v4 op staan. Dat dan weer wel :DBedankt voor de rechtzetting Mitch!!
Nog even aan het zoeken geweest en kwam nog deze pagina tegen met veel uitleg: http://www.pedalarea.com/ocd.htm
mmmm GAS!! :)

pjotr
29 mei 2008, 07:53
Welke versie, welke looks? "OCD versions, the straight poop: OCD's are now version4 (we call 'em v1.4), have been out for since late 2007, anything serial # 16,061 and higher IS THE NEWEST VERSION regardless of cosmetics.". Zo zeggen ze op de site van Fulltone. Mijn OCD heeft niet van die pijltjes om de knoppen maar het is wel de nieuwste versie, #16694.

Mitch
29 mei 2008, 09:35
Dat klopt, ik generaliseerde iets teveel :satisfie: Ergens in de run van v4 zijn ze begonnen met de andere graphics inderdaad. Met pijltjes is dus sowieso v4, maar niet iedere v4 heeft pijltjes. OMG wat een nerd info....

Einzeln
29 mei 2008, 11:33
Heeeeel goed kijken.......dan zie je dat de fotograaf het niet zo nauw nam en een foto heeft genomen van een pedaal waarvan de toonknop ontbreekt. Je kunt zien dat er wel degelijk een pot-staafje zichtbaar is. Nogal logisch, want er bestaat ook geen twee-knops versie. Ahum.
Overigens is het wel een iets ouder pedaal dat is afgebeeld, want er staan geen pijltjes-graphics om de knoppen heen die er vanaf v4 op staan. Dat dan weer wel :D

Klopt denk ik niet wat jij zegt: Tenminste niet in de zin dat er een knop zou ontbreken. Dit is versie 1 en die heeft een klein toonknopje of alleen de potstaaf zelf net zoals op de dis-pro wordt gebruikt.

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Fulltone/ocd_small.jpg

Kim Wilson
29 mei 2008, 11:40
Waarom is dat pedaal eigenlijk zo allemachtig duur? Wij weten toevallig dat het wel een heel erg goed pedaal is, maar voor de rest lijkt het mij een gewoon overdrive pedaaltje, net als alle anderen van dit formaat. Wat is er zo bijzonder (met name inwendig) dat het grote prijsverschil kan verantwoorden?

M Kactus
29 mei 2008, 11:46
Waarom is dat pedaal eigenlijk zo allemachtig duur? Wij weten toevallig dat het wel een heel erg goed pedaal is, maar voor de rest lijkt het mij een gewoon overdrive pedaaltje, net als alle anderen van dit formaat. Wat is er zo bijzonder (met name inwendig) dat het grote prijsverschil kan verantwoorden?

Dat is geen vraag die gesteld dient te worden in de boutique-wereld :) (of net wel ?)

the sure thing
29 mei 2008, 11:53
Goed nieuws: Feedback gaat dit pedaaltje tijdens hun opruiming voor EUR 180,- verkopen (nieuw!). Scheelt weer EUR 20,-.... En kan je weer afpingelen voor diegenen die hem 2e hands te koop aanbieden.

Kim Wilson
29 mei 2008, 11:54
Nou ja, de Blackstar pedalen zijn net zo duur, en daaraan kan ik zelfs nog zien dat dat dure pedalen zijn. Buisje erin, hoop knoppies, mooi afgewerkt. Maar een OCD ziet er bijna uit als een zelfbouw pedaaltje. Ofwel, ik kan er nog niet aan afzien waarom die OCD net zo duur mag zijn als een Blackstar HT Distortion.

Damn, wat ben ik eigenlijk een knieperd. :D

@ the Sure Thing:
Daar waren we toch al achter? ;)

Einzeln
29 mei 2008, 11:57
Goed nieuws: Feedback gaat dit pedaaltje tijdens hun opruiming voor EUR 180,- verkopen (nieuw!). Scheelt weer EUR 20,-.... En kan je weer afpingelen voor diegenen die hem 2e hands te koop aanbieden.

Dat werd in post # 104 al genoemd (179 €)

Lexvandoef
29 mei 2008, 11:57
Nou ja, de Blackstar pedalen zijn net zo duur, en daaraan kan ik zelfs nog zien dat dat dure pedalen zijn. Buisje erin, hoop knoppies, mooi afgewerkt. Maar een OCD ziet er bijna uit als een zelfbouw pedaaltje. Ofwel, ik kan er nog niet aan afzien waarom die OCD net zo duur mag zijn als een Blackstar HT Distortion.

Damn, wat ben ik eigenlijk een knieperd. :D

@ the Sure Thing:
Daar waren we toch al achter? ;)

Maar alsie beter klinkt dan een Blackstar, wat maakt het uiterlijk dan uit? ;)

Harry
29 mei 2008, 11:58
klinkt leuk, hoe denk je dat ie het met mijn Vox zou doen?


De grap met de OCD is dat -ie heel anders op je volume reageert dan de meeste pedalen. Hij schoont wat subtieler op, de draai die je aan je volume kan geven is wat ruimer en je kan daardoor behoorlijk met je volumepot de hoeveelheid gain bepalen. Om dan nog te zwijgen over je aanslag....

ik heb al twee repetities gedaan met alleen de OCD voor scheur en een booster voor solo's. Met de OCD gain op 12u kon ik met de volumepot en aanslag gaan van lichte crunch tot stevige crunch.

M Kactus
29 mei 2008, 11:58
Nou ja, de Blackstar pedalen zijn net zo duur, en daaraan kan ik zelfs nog zien dat dat dure pedalen zijn. Buisje erin, hoop knoppies, mooi afgewerkt. Maar een OCD ziet er bijna uit als een zelfbouw pedaaltje. Ofwel, ik kan er nog niet aan afzien waarom die OCD net zo duur mag zijn als een Blackstar HT Distortion.

Damn, wat ben ik eigenlijk een knieperd. :D

@ the Sure Thing:
Daar waren we toch al achter? ;)

Nou, de OCD ís dan ook (of was) een zelfbouwpedaaltje. En de dure prijs komt onder andere door een goede marktstrategie van Fuller, hypes op fora (waarschijnlijk terecht, want het blijft duren) en de reputatie van het pedaal. Wacht tot ie ermee stopt en ze op e-bay tweedehands verkocht worden...

EDIT: Jee, iedereen middagpauze ? ;)

Einzeln
29 mei 2008, 11:59
Dat werd in post # 104 al genoemd (179 €)
En dat in post # 127

Lexvandoef
29 mei 2008, 12:02
klinkt leuk, hoe denk je dat ie het met mijn Vox zou doen?

Vraag eens aan Rick, die heeft er nu ook eentje voor zijn AC30 :)

JipStoop
29 mei 2008, 12:03
En op een Vox AD50VT ? :)

the sure thing
29 mei 2008, 12:06
Ha Kimmiebimmie, .... ALs je de OCD binnen hebt, dan wil ik wel heeeeel graag weten hoe die op je Bandmaster klinkt! De mijne is bij CMW momenteel voor de mastervolume mod en checken of ie in goede staat is

Kim Wilson
29 mei 2008, 12:10
Maar alsie beter klinkt dan een Blackstar, wat maakt het uiterlijk dan uit? ;)
Ja, niks natuurlijk. Maar je snapt mijn punt toch wel? Ik vind dat de waarde van een pedaal niet alleen afhangt van hoe hij klinkt.

Lexvandoef
29 mei 2008, 12:31
Ja, niks natuurlijk. Maar je snapt mijn punt toch wel? Ik vind dat de waarde van een pedaal niet alleen afhangt van hoe hij klinkt.

Jaja ik snap je punt ook wel.

Het maakt voor mij een stuk minder uit hoe dat ding er uit ziet, als hij qua sound maar een heleboel 'mooiere' pedalen eruit blaast.

Mitch
29 mei 2008, 12:39
Ja, niks natuurlijk. Maar je snapt mijn punt toch wel? Ik vind dat de waarde van een pedaal niet alleen afhangt van hoe hij klinkt.
De grap is dat je dat dus wel moet doen. Het zijn juist bijna nooit de componenten waar je voor betaalt, maar voor het goede idee. Of het leuke handgeschilderde buitenkantje.... :stop:
Maar goed, de manier waarop de OCD werkt is gewoon vrij uniek.
Of nou ja, uniek... de in de OCD gebruikte technieken waren er al wel, maar niet echt op die manier zo gecombineerd. En de grap is dat -ie daardoor een stuk groter dynamisch bereik heeft dan veel andere pedalen.
Dat dus en niet te vergeten de enorme marge. $150 kostte hij en hier E199. Daar mag je meneer v/d Haar voor bedanken ;)

@Nico: bedankt voor de anvulling, je hebt helemaal gelijk

Nielsje
29 mei 2008, 13:06
Misschien moet ik maar gewoon m'n Dod, Little Big Muff en m'n barber de deur uit doen ;)

Alhoewel de Barber wel een lastige beslissing zou gaan worden..

Lexvandoef
29 mei 2008, 13:18
Misschien moet ik maar gewoon m'n Dod, Little Big Muff en m'n barber de deur uit doen ;)

Alhoewel de Barber wel een lastige beslissing zou gaan worden..

Ik zou je little big muff en je dod het huis uit doen. Die LTD zou weleens lekker kunnen combineren met een OCD ;)

Kim Wilson
29 mei 2008, 13:23
Ik zou je little big muff en je dod het huis uit doen. Die LTD zou weleens lekker kunnen combineren met een OCD ;)
Of die LTD juist wegdoen. Als ik het een beetje goed begrijp, doet die OCD hetzelfde als de LTD, en dan nog meer, en beter. Ik zou dan juist een ander pedaal houden om meer divers te zijn in je sound. De Big Muff bijvoorbeeld. Tenzij je natuurlijk genoeg hebt aan overdrive/distortion over je basissound van je amp.

Lexvandoef
29 mei 2008, 13:29
Of die LTD juist wegdoen. Als ik het een beetje goed begrijp, doet die OCD hetzelfde als de LTD, en dan nog meer, en beter. Ik zou dan juist een ander pedaal houden om meer divers te zijn in je sound. De Big Muff bijvoorbeeld. Tenzij je natuurlijk genoeg hebt aan overdrive/distortion over je basissound van je amp.

Van ons mag hij z'n muff niet gebruiken :seriousf:

Maar het lijkt me wel handig om die LTD voor low-gain Oasis achtige sounds te gebruiken en dan de OCD voor de medium/heaviere gain dingen te gebruiken.

Zo zou ik het doen, zo heb ik de kanalen ook ingesteld op mijn Hook :)

rickert
29 mei 2008, 14:00
klinkt leuk, hoe denk je dat ie het met mijn Vox zou doen?
Super! Het blijft gewoon een superdynamisch pedaal. Je kan er lichte overdrive mee doen, maar ook als standalone distortion. Hij laat het gewoon klinken alsof de Vox knoertehard staat te overdriven vanuit zichzelf, maar dan op schappelijk volume. Volgende week in repetitie gebruiken, ben beniehieuwd.

Harry
29 mei 2008, 14:46
thanks, ik zal er een uit gaan proberen. Heb nu zeker een lekker geluid, maar ik wil kijken of het nog beter kan.

rickert
29 mei 2008, 16:03
Nou ja, de Blackstar pedalen zijn net zo duur, en daaraan kan ik zelfs nog zien dat dat dure pedalen zijn. Buisje erin, hoop knoppies, mooi afgewerkt. Maar een OCD ziet er bijna uit als een zelfbouw pedaaltje. Ofwel, ik kan er nog niet aan afzien waarom die OCD net zo duur mag zijn als een Blackstar HT Distortion.

Jezus, Hans, wat een ONZIN zeg. Het ligt verdomme op de grond en je trapt er met je poten op, het is niet gemaakt om naar te kijken! Je verbaasd me weer enorm:seriousf:


Harry: Zzzeker doen man!

Kim Wilson
29 mei 2008, 16:11
Jezus, Hans, wat een ONZIN zeg. Het ligt verdomme op de grond en je trapt er met je poten op, het is niet gemaakt om naar te kijken! Je verbaasd me weer enorm:seriousf:

Dat geloof ik graag. :D

Maar goed, mijn gevoel zegt dus dat een pedaal met een buisje erin duurder zou zijn dan een klein bakkie vol torren zoals de OCD. Wist ik veel dat je bij pedalen voor de hype betaalt...

rickert
29 mei 2008, 16:16
Het is ook handgebouwde shizzle, en het klinkt als een tet, dat mag wat kosten.

Kim Wilson
29 mei 2008, 16:19
Dat is natuurlijk ook weer een waarheid als een koe (niet persoonlijk bedoeld). :)

the sure thing
29 mei 2008, 16:40
GVD.... Ik heb last van GAS!!!!!! Net 10 minuten mijn Boss DD-7 binnen (ooooooohhhhhhhhhhh!!!!) en geen amp om m aan de tand te voelen.... En ik wil NU ook al een OCD! Terwijl ik nog met mijn DD7 moet gaan spelen....

Ik haat GAS :sneaky:

pjotr
29 mei 2008, 16:43
Gewoon eerst een OCD halen, dan een versterker regelen :).

the sure thing
29 mei 2008, 16:48
Lul ! :) :)

pjotr
29 mei 2008, 16:50
Er moet toch vast een muziekzaak in de buurt zijn? Kom op joh, pak je auto of fiets!! (hahaha)

JipStoop
29 mei 2008, 16:52
Hoe reageert de OCD op een amp als de mijne, de Vox AD50VT ?

Iemand een idee ?

the sure thing
29 mei 2008, 16:58
Er moet toch vast een muziekzaak in de buurt zijn? Kom op joh, pak je auto of fiets!! (hahaha) Ik woon 25 km van Feedback (Apeldoorn) vandaan, dus "don't tempt me" .........

the sure thing
29 mei 2008, 16:59
Hoe reageert de OCD op een amp als de mijne, de Vox AD50VT ?

Iemand een idee ? Het kan niet anders dan dat dat helemaal goed is. Ten tijde van het groeien van dit topic groeit ook de match tussen dit pedaaltje en elke amp die je maar kan bedenken.......... :)

pjotr
29 mei 2008, 17:07
Daar heb ik hem gisteren nog gekocht. Vandaag even lekker thuis uitproberen, en hij wel erg goed hoor. Lekker open, mooie boventonen (of hoe heten die dingen), en een lekkere volle "punch" om het zo maar te noemen.

Valoosj
29 mei 2008, 17:17
Het is ook handgebouwde shizzle, en het klinkt als een tet, dat mag wat kosten.


Ahaa :D eindelijk iemand anders die bevestigd dat zelfbouw mag kosten!

the sure thing
29 mei 2008, 17:18
Daar heb ik hem gisteren nog gekocht. Vandaag even lekker thuis uitproberen, en hij wel erg goed hoor. Lekker open, mooie boventonen (of hoe heten die dingen), en een lekkere volle "punch" om het zo maar te noemen. LUL :) :) GAS GAS GAS GAS

Mitch
29 mei 2008, 18:05
Hoe reageert de OCD op een amp als de mijne, de Vox AD50VT ?

Geen directe ervaring mee. Ik heb 'm al wel op één van de minste transistor amps van dit moment gehad (FM212) en daar klonk -ie tot mijn eigne verrassing zéér behoorlijk op. De echte interactie met een transistor- of modellingamp is natuurlijk anders, het klinkt meer als een pedaal, waar de OCD op een goeie buizenamp meer als een verlengstuk van je amp klinkt.
Maar goed, als je het er voor over hebt: het is een goed ding.

paulusdeBKB
29 mei 2008, 19:38
vlag op een modderschuit...

Mitch
10 juni 2008, 10:09
Sorry hoor, laatste keer dat ik dit bump, maar ik heb dus gisteren voor het eerst met mijn Les Paul gerepeteerd en bijna de hele set met de OCD aan. Ik was al uitermate tevreden over de HP stand, voor single coils of medium output pups, om nét dat lekkere beetje hoogmid toe te voegen wat je prima kan gebruiken voor een lekkere rocksound, maar die LP-stand.....dat staat helemaal niet voor Low Peak, dat staat voor Les Paul :D
Echt ongelofelijk, zó'n lekkere bluesrock sound. Tegen de tijd dat onze nieuwe oefenruimte klaar is (bijna, bijna....) zal ik, als ik me een avondje verveel, toch eens clips maken.

Kim Wilson
10 juni 2008, 10:13
Ik heb mijn Tubefactor inmiddels voor een mooi prijsje verkocht. Na de vakantie maar eens naar de muziekwinkel. :)

Harry
10 juni 2008, 10:36
tja, met een vlaag van schaamrood op mijn kaken beken ik dat ik er ongeluisterd een heb gekocht. Er was geen mogelijkheid tot uitproberen en ik had geen zin om te wachten. Morgen kan ik er mee aan de slag in de oefenruimte.

Mitch
10 juni 2008, 11:17
Als dat een tegenvaller wordt eet ik mijn Big muff op :satisfie:
(pun intended)

rickert
10 juni 2008, 11:20
Het effectenpedaal of die van je vrouw?

Harry
10 juni 2008, 11:34
na jullie advies geloof ik niet in een tegenvaller......

Lexvandoef
10 juni 2008, 14:04
Het effectenpedaal of die van je vrouw?

:seriousf:

@Harry, die OCD gaat echt niet tegenvallen, ken maar 1 iemand die het helemaal niks vindt.

Michael AE
10 juni 2008, 14:48
:seriousf:

@Harry, die OCD gaat echt niet tegenvallen, ken maar 1 iemand die het helemaal niks vindt.

Let me guess...Tristan? :D

Lexvandoef
10 juni 2008, 15:00
Let me guess...Tristan? :D

Haha, oke dan 2 :D

Die man van wie ik mijn Hook heb gekocht vindt de ocd ook 3x niks :o
(Maar goed, hij vond zijn Hook blijkbaar ook niet zo denderend :satisfie: )

Nielsje
10 juni 2008, 15:30
Ik wil er denk ik ook eentje...


Ik vind het wel erg leuk dat Lexje in z'n 'gezocht onderschrift' zo'n beetje alle dingen heeft staan die ik ook heb: Les Paul met P-90's, Diego trem, fatsoenlijke pups.. :D

Harry
10 juni 2008, 15:38
nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen maar op de goede verhalen en wat geluidsfragmenten af ben gegaan. Dus het is best spannend..... maar ik heb er alle vertrouwen in.

Lexvandoef
10 juni 2008, 15:43
Ik wil er denk ik ook eentje...


Ik vind het wel erg leuk dat Lexje in z'n 'gezocht onderschrift' zo'n beetje alle dingen heeft staan die ik ook heb: Les Paul met P-90's, Diego trem, fatsoenlijke pups..

Jij hebt geen fatsoenlijke pups in je strat ;)
Ik vind mijn trem nog steeds echt aartslelijk, en ik gebruik hem toch niet om te tremoleren :satisfie:
En een les paul met p90's, tsja, les pauls zijn cool, p90's zijn cool...

Don't give yourself so much credit ;)

Edit: maar heel stiekem ben je wel mijn proefpersoon als ik nieuwe shit wil, laat Nielsje er maar eerst mee kloten, dan ga ik het bij hem wel proberen, en dan kan ik het wel gaan kopen :seriousf:

Bernd Veenema
15 juni 2008, 13:20
Of je bouwt hem zelf...
http://www.aronnelson.com/gallery/main.php/v/MarkMs-Gallery/album15/album76/OVD+LAYOUT_001.png.html

Heeft iemand dit geprobeerd? Ik heb wel zin in zo'n OCD, maar heb momenteel even niet het budget. Heb net 2 versterkers gekocht en 2 cabinetten gebouwd en dat kost al met al behoorlijk wat. Ik vraag me af of het schema op de genoemde website een goede kloon is. En ik vraag me ook af of dit enigszins makkelijk te bouwen is. Het lijkt mij namelijk wel een interessante optie.

HaroldA
15 juni 2008, 14:05
Heeft iemand dit geprobeerd? Ik heb wel zin in zo'n OCD, maar heb momenteel even niet het budget.
Hier (http://www.buildyourownclone.com/board/viewtopic.php?f=28&t=7855&start=25) wordt het schema uitgebreid geanalyseerd en een stukje verderop staat:

Review: its close. i don't think many people can recreate what makes the OCD so good, but its close. it really doesnt have that rich, deep, harmonicish sound i get with the real one. good pedal though, but im going to keep the real one.

Valoosj
15 juni 2008, 15:07
Hier (http://www.buildyourownclone.com/board/viewtopic.php?f=28&t=7855&start=25) wordt het schema uitgebreid geanalyseerd en een stukje verderop staat:

Ik heb een andere bron waar een schema te vinden is en een iets andere layout.
Artnaz en ik gaan die bouwen. Normaal gezien is die hetzelfde als de originele versie, want zo hebben ze er verschillende opengevezen (alle 4 de versies) en die dan getraced. Eens hij af is post ik wel eens een soundclipje.

HaroldA
15 juni 2008, 15:12
Ik heb een andere bron waar een schema te vinden is en een iets andere layout.
Artnaz en ik gaan die bouwen.
Cool! :cooler:

Ga je die toevallig ook als DIY bouwpakketje verkopen? ;)

Ben heel erg benieuwd naar een A/B test met de originele (die ik een beetje 'overpriced' vind)

Edit:
'We' verwachten natuurlijk wel een vers topic met jullie bouwperikelen!

Valoosj
15 juni 2008, 15:33
Kijk eens in de werkbank, daar staat een gigantisch topic met mn bouwperikelen. Ik ben nog een beetje naar de schema's en layouts aan het kijken, want met die 4 versies is het nogal een gedoe. Een A/B wil ik best wel eens doen. Over enkele maanden (4tal hoop ik) ga ik samen met Ponq een werkbankmeeting proberen te organiseren. Als er dan iemand een originele kan meebrengen...

Mitch
15 juni 2008, 16:41
Overpriced? Zo lang -ie weer op het normale niveau is zoals hij ook wordt aangeboden in The States is het juist hét pedaal dat zijn geld dubbel en dwars waard is. Dat je te gierig bent je geld uit te geven aan een Fulltone product kan ik inkomen, ik moest ook een drempel over, maar dan moet je inderdaad de kloon-hoek in. Kost je wel meer tijd (research..."is dit nou de goeie?") en zoeken naar juiste componenten, troubleshooten als je bouw verkeerd is gegaan en een verwaarloosbare doorverkoopwaarde mocht het pedaal je niet bevallen.
Your choice...

HaroldA
15 juni 2008, 16:53
Overpriced? Zo lang -ie weer op het normale niveau is zoals hij ook wordt aangeboden in The States is het juist hét pedaal dat zijn geld dubbel en dwars waard is. Dat je te gierig bent je geld uit te geven aan een Fulltone product kan ik inkomen
Ik wil het niet 'gierig' noemen, eerder 'prijsbewust'...

De OCD kost in de States 100 euro en hij heeft hier lange tijd het dubbele gekost. Fulltone staat parallel-import niet toe, dus er 1 uit de states halen kan alleen via ebay o.i.d.

Fulltone gebruikt ongetwijfeld goede componenten in de OCD, maar ik kan me niet voorstellen dat hij zo duur is om te maken.

Lexvandoef
15 juni 2008, 17:07
Ik wil het niet 'gierig' noemen, eerder 'prijsbewust'...

De OCD kost in de States 100 euro en hij heeft hier lange tijd het dubbele gekost. Fulltone staat parallel-import niet toe, dus er 1 uit de states halen kan alleen via ebay o.i.d.

Fulltone gebruikt ongetwijfeld goede componenten in de OCD, maar ik kan me niet voorstellen dat hij zo duur is om te maken.

Tis niet alleen de componenten wat het zo duur maakt, maar ook research en development kosten en natuurlijk de markt waarin Fulltone opereert. Tis niet voor niks een 'boetiek' merk ;)

Mitch
15 juni 2008, 20:25
Juist. Verzin er zelf één en kijk dan eens hoeveel tijd je daaraan kwijt bent. De wisselkoers had al veeeeeel eerder doorgevoerd moeten worden natuurlijk, maar overpriced is een veel te zware term. Iets dat slecht klinkt en 80E kost is in mijn ogen meer overpriced dan iets dat 180E kost en prima klinkt.

HaroldA
15 juni 2008, 21:21
Juist. Verzin er zelf één en kijk dan eens hoeveel tijd je daaraan kwijt bent.
De OCD is niet 'verzonnen' maar 'aangepast'. Het is eigenlijk gewoon een tubescreamer...


The method used seems clear: Remove a few critical components and try different values, listen carefully and analyze what the changes do. Go with what sounds the best. No rocket science here, not even firecracker science, just tuning. Anybody can learn to do that.

Maar ik ben met je eens dat ik liever 180,- betaal voor iets goeds dan 80,- voor iets slechts. Alleen wil ik dat dat apparaat van 180,- ook zo veel waard is. Daar twijfel ik nog een beetje aan bij de OCD.

Nielsje
15 juni 2008, 21:24
Mjah..

ik twijfel een beetje : Een ocd zoeken, of een crunchbox, ik heb idee dat die ook verdomd goed is voor z'n geld.

Lastig..

Valoosj
15 juni 2008, 21:28
Beide gaan testen/bouwen :D?

Mitch
15 juni 2008, 21:35
De OCD is niet 'verzonnen' maar 'aangepast'. Het is eigenlijk gewoon een tubescreamer...

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Kijk je nu alleen naar de grove opbouw? Tachtig procent van de drives heeft een dergelijke opbouw, maar o.a. de OCD verschilt daar juist behoorlijk van, vooral qua clipping. Niet dat het uniek was, de techniek was al eens eerder gebruikt, maar niet op deze manier.
Een OCD is niet, zoals zo veel andere pdrives, een TS met alleen iets afwijkende componentwaardes.
Als jij een standaard tubescreamer zonder problemen kan ombouwen tot een OCD krijg je van mij gelijk :listen:
En het belangrijkste: in de praktijk heeft het NIETS van een tubescreamer. Met de gain laag vrijwel geen compressie, dynamisch in crunch op aanslag én volumestand op de gitaar en een totaal andere oversturingskarakteristiek en groter bereik in drive én volume.

Lexvandoef
15 juni 2008, 21:38
Mjah..

ik twijfel een beetje : Een ocd zoeken, of een crunchbox, ik heb idee dat die ook verdomd goed is voor z'n geld.

Lastig..

En dat zegt dat IK alleen maar spullen wil die jij ook heb/wil :seriousf:

Maar met beide gaat het wel lukken, hoewel de CB meer gain en compressie heeft als de OCD. Wel een goeie aanvulling op je LTD denk ik.

Mitch
15 juni 2008, 21:50
ik twijfel een beetje : Een ocd zoeken, of een crunchbox, ik heb idee dat die ook verdomd goed is voor z'n geld.

De OCD is breder instelbaar van volledig transparant, via een randje tot lekkere scheur, de Crunch Box begint bij meer gain en compressie en gaat duidelijk verder. Beetje a la Direct Drive. Niet de één beter dan de ander, maar afhankelijk van wat je zoekt.

Nielsje
15 juni 2008, 22:03
De OCD is breder instelbaar van volledig transparant, via een randje tot lekkere scheur, de Crunch Box begint bij meer gain en compressie en gaat duidelijk verder. Beetje a la Direct Drive. Niet de één beter dan de ander, maar afhankelijk van wat je zoekt.

Ja, dat is een goeie vraag. Ik denk dat ik iets zoek wat bij m'n LTD past. Ik denk dat een Crunch box dan daar beter bij gaat, ik vermoed dat ze elkaar wat minder in de weg zitten. Alhoewel ik wel verdomd onder de indruk ben van sommige youtube samples van de ocd, qua veelzijdigheid en bereik.

Zit nu een paar filmpjes te beluisteren op de verschillen tussen de versies van de ocd, maar dat komt niet echt naar voren bij zo'n filmpje. Ik denk dat het verschil sowieso niet echt waarneembaar is binnen een band..

the sure thing
15 juni 2008, 22:20
Zit nu een paar filmpjes te beluisteren op de verschillen tussen de versies van de ocd, maar dat komt niet echt naar voren bij zo'n filmpje. Ik denk dat het verschil sowieso niet echt waarneembaar is binnen een band..Precies. In de studio misschien waarneembare verschillen, maar op het podium in de mix valt dat echt compleet weg.

Mitch
16 juni 2008, 09:33
Ik heb wel hier en daar berichten gelezen van gasten die vonden dat hun v4 beter door de mix prikte dan een v1 of v2 of iets dergelijks, maar als ik merk hoe mijn v2 door de mix prikt dan zie ik het probleem niet zo...

skinny
19 juni 2008, 17:44
Schijnbaar hebben we bij ons een verschrikkelijk dure gitaarzaak..
Ik heb nog 215 betaald voor wat ik lees, anderen voor 180 krijgen.
Maar goed, ik wil er weer van af, dus ieder die wil.
Ik heb nog een V3 te koop op marktplaats, link verwijderd, jullie kunnen vast wel zoeken ;)


Mitch

the sure thing
19 juni 2008, 20:55
Bij Feedback vestigingen kosten ze nu standaard EUR 180 nieuw. Dus EUR 150 lijkt mij wat veel.... Ik denk dat je voor EUR 130 wel uit gaat komen. ...

skinny
19 juni 2008, 21:21
Zo, dat is nog eens spam! ik heb er geen problemen mee.... Bij Feedback verstigingen kosten ze nu standaard EUR 180 nieuw. Dus EUR 150 lijkt mij wat veel.... Ik denk dat je voor EUR 130 wel uit gaat komen. ...

geeft niet, ik had de advertentie al klaar, voor dat ik wist dat ik teveel betaald had, maar oke, mensen kunnen bieden, en ik kan ermee accoord gaan of niet.

DaveItUp
20 juni 2008, 11:15
Had een v1 toen dat ding net uit was, nu een tijdje een bad monkey(jaja!) na verkoop van de oc, maar ik mis de ocd echt super erg realiseer ik me. Weer eff 1 op de kop tikken. Hoe zijn die nieuwere versies? Wat is er anders?

skinny
20 juni 2008, 11:29
? Wat is er anders?
http://www.pedalarea.com/ocd.htm
iets verder dan het midden van de pagina naar beneden scrollen. daar staan de verschillen naast elkaar.

DaveItUp
20 juni 2008, 11:39
Thanks! Interesting...

Djankie
20 juni 2008, 19:58
gebruikt iemand een ts 9 in combinatie met de OCD ? om wat te boosten ofzo ?

ik ben nieuwe hoe dat klinkt

zjanke
20 juni 2008, 20:57
Wel eens een rangemaster clone op de full boost stand geprobeerd voor mijn OCD, maar dat is eigenlijk niet echt jofel. Dan wordt het wat schreeuwerig, vooral het midhoog lijkt dan een trap te krijgen...

skinny
21 juni 2008, 11:31
gebruikt iemand een ts 9 in combinatie met de OCD ? om wat te boosten ofzo ?

ik ben nieuwe hoe dat klinkt
Ik zal het proberen te omschrijven
Rekening houdende met,
Ik ben niet kapot van de TS-9 en/of de OCD.
Als tubescreamer gebruik ik de maxon OD-808. het verkopers verhaaltje erbij verteld, dat de OD-808 en de eerste ibanez ts de zelfde elektronica hebben. Ik zelf heb in ieder geval geen verschil kunnen bemerken tussen de 2. een groter verschil zit er tussen de TS-9 en de OD-8o8.
(ik heb wel nog een TS-9 liggen als reserve, dus deze test wel even kunnen uitvoeren.)

De OCD, leuk apparaatje zolang je hem niet te grof afstelt.
Voor een vette distortion heb ik de marshall guvnor (gv-2) gekocht, als vervanging van me ibanez tubeking (TK-999)

Dan de combinatie, TS-9/ OCD
Het zal je niet verbazen dat ik de combinatie OD-808/ OCD beter vind dan de TS-9/ OCD combi, maar dat ligt aan de OD-808/TS-9 niet aan de OCD.
Als ik denk aan een buizengeluid, denk ik altijd aan glas, of een glazige sound, (kan het niet anders uitleggen) ik doel op de warmte, scherprandje enz.
De tubescreamer als booster (drive niet verder dan de helft) en de OCD (volume op 2,5 - drive op 3 of 4) voor een vet randje werkt prima.
Dit geeft volop warme glazige toontjes. Stel je de boel te grof af, gaat de klank richting plastic. (H&k versterkers enz), daar vind ik hem niet meer mooi, maar zoals gezegd, goed afgesteld (niet te grof) geeft een overvloed aan warme en scherpe klanken.

Als ik niet zo eigenwijs was, zou het voldoende zijn voor mij.
Toch ik wil terug naar me oude jcm800. bij een rustige aanslag een mooie clean, ga je grover spelen, word de sound ook grover. (waar ik nu op me fender amp de OCD voor gebruik)
Voor (de bite) solo’s en toontjes die er uit moeten springen de od-808 en voor de vette distortion de marshall gv-2.

Conclusie;
TS-9 of OD-808 in combi met OCD gaat prima,
maar op de juiste versterker heb je geen OCD nodig, ;-(

PS. Als er mensen zijn die wel met de grovere instellingen van de OCD wegkomen, vertel maar hoe, of nog beter, laat maar horen.

Mitch
21 juni 2008, 11:48
Goed punt. Ik gebruik 'm met gain op 12 uur. Met meer gain krijg je wel lekker mer sustain, mooier vor leads, maar dan gaat -ie toch een tikkie dichtsmeren. Minder gain vind ik net iets te subtiel, dat kun je ook uit een hoop andere pedalen of je amp zelf halen. Doet de OCD dus prima, zeker in de LP setting, maar ik vind het een beetje zonde om 'm daarvoor te gebruiken ;)
Wellicht dat de gitaar/pickups ook veel uitmaakt op met hoeveel gain je wil spelen. Mijn Tele met lage output pickups kan heerlijk rocken met de gain halverwege en de OCD in HP stand. Terugdraaien van volume gaat dan tot bijna clean. Met mijn LP moet de OCD in LP stand en kan ik prima soleren met de OCD, waar ik bij de Tele dan toch écht nog een booster nodig heb.

skinny
21 juni 2008, 12:05
mitch. over welke versterker speel je?

Mitch
21 juni 2008, 12:15
Momenteel over een Boogie Studio.22+ Heb de OCD ook getest over de CMW Plexi Jr (ook een cleane bak maar dan net effe anders), mijn eigen semi-clean CMW's zijn rsp. in onderhoud en aanbouw.

skinny
21 juni 2008, 12:59
Ik kende deze amp niet, effe zoeken zag ik deze;
http://www.youtube.com/watch?v=oMQfFWpULOk
ik denk, effe meespelen.
Pak de ocd, een zelfde gibson special ;-) en kom er achter.
Ligt er maar aan welke muziek je maakt, maar een randje aan me geluid toevoegen heb ik de ocd niet voor nodig, speel nu hot rod deluxe, het drive kanaal geeft een soortgelijk randje.

En net als de OCD, moet de drive niet te ver open, anders verlies je toon en word het een kraak.
(mot er bij zeggen dat de drive van de fender amp, sneller gaat vervuilen als de drive van de ocd ;-(

Ik zelf speel veel ska (clean) soms met een randje(kanaal 2, drive op 4 of de OCD), en als er gesoleerd word, gaat het vaak richting de zware metalen, daar komt de gv2 weer,
Maar goed, voor mij is het duidelijk, in de zware metalen,punk enz, lijkt de OCD me niet bruikbaar. Of misschien zoek gewoon in een overdrive dingen die meer in een distortion thuishoren. Wie weet.
Wie voorbeelden heeft, dat het wel kan, laat maar horen.

ps update; status verkocht

Bernd Veenema
22 juni 2008, 15:30
Ik heb de OCD ook eens met de Maxon OD-808 geprobeerd toen ik mijn Blackheart kocht en die combinatie is zo leuk dat ik waarschijnlijk binnenkort toch een OCD ga kopen. Ik moet eerst weer even sparen, maar heb net een nieuwe bijbaan (gitaren verkopen bij een leuke zaak!), dus dat hoeft niet zo lang te duren.

Ik vond de combinatie OCD/Maxon erg fijn. Deze combinatie werkt echt perfect op de blackheart. Lekker de OCD gebruiken voor de rhytmdingen en de Maxon erbij voor de solo's. Erg fijn allemaal!

Harry
3 juli 2008, 09:30
zooo, heb gisteravond de OCD pas goed aan het werk gehoord. Doordat we voor de gelegenheid in een andere oefenruimte waren kon ik mijn versterker flink opendraaien, en dan doet de OCD het pas lekker. Ik zet voortaan mijn versterker op de grond, zodat ie niet in ieders oren blaast, en dan het volume wat verder open en dan heb ik me toch een geluidje! Voor lagere volumes is het ding dus niet zo geschikt voor mijn spulletjes.

Mitch
3 juli 2008, 21:05
Dit weekend mijn CMW top weer terug en een minimaal uitversterkte kroeg-gig gedaan. Lekker de master open dus! Daar kon ik de OCD dus voor het eerst op een van nature oversturende amp gebruiken.....lovely. Wat me ontzettend opviel was dat ik de gain van de OCD amper terug hoefde te draaien. Een hoop drives worden op een oversturende amp een storende factor als de gain op het pedaal hoog genoeg staat dat ze een lekkere drive geven op een cleane amp (in dit geval 11uur). Standaard is: drive laag, volume hoog, maar dat was hier dus total niet nodig. Zegt wel iets over de transparantie van de LP stand!
Eerlijk gezegd beviel -ie nog beter dan mijn clean boost en da's voor het eerst met deze setting van de amp. Clean boost klinkt nog iets opener qua crunch, maar geeft net iets minder sustain.

techfrenk
4 juli 2008, 16:16
De OCD werkt die ook prima op een transistor versterker?
Ik heb een Peavey Bandit 112 Transtube, en wil graag de OCD kopen.
Afgaande van jullie verhale natuurllijk...
Maar ik heb ook de Fulldrive 2 en vind deze ook niet helemaal uit de verf komen op mijn versterker.

Mitch
4 juli 2008, 17:45
Vanaf post 37 ;)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107271&page=2&pp=20
Fulldrive is inderdaad en pedaal dat écht een buizenbak nodig heeft, net als een tubescreamer.

techfrenk
4 juli 2008, 18:47
das dus duidelijk...
dat wordt sparen...

Nog advies voor een goede buizenbak voor relatief weinig geld?
En die op het podium zijn mannetje staat?

Ibanez666
4 juli 2008, 19:14
das dus duidelijk...
dat wordt sparen...

Nog advies voor een goede buizenbak voor relatief weinig geld?
En die op het podium zijn mannetje staat?

Als je veel met pedalen gaat werken is een amp met alleen een clean kanaal super. Ik speel zelf over een Bassman kloon en dat werkt perfect voor mij.

Kim Wilson
14 juli 2008, 19:42
En die van mij is ook binnen! Wat een heerlijk pedaaltje zeg! Anders dan ik had verwacht trouwens, het is meer een distortion met weinig compressie. En ik denk ook dat ie de BD-2 niet gaat vervangen. Maar het is ook voor mij een zeer bruikbaar pedaal. Hij tovert mijn setje om in een heerlijke rock&roll stack!

drap
14 juli 2008, 21:12
Told ya! Het is nauwelijks nog een overdrive te noemen, zoveel gain heeft dat ding. Maar goed te lezen dat je er blij mee bent! http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Mitch
14 juli 2008, 21:32
Told ya! Het is nauwelijks nog een overdrive te noemen, zoveel gain heeft dat ding.
Volgens mij zit er een knop aan dat ding ;) Met de gain laag kan -ie volledig transparant klinken, alsof je er geen drive pedaal tussen hebt staan en met de gain vol open is het een flinke bak sustain. Maar alles daartussen dus ook.
Maar goed, gefeliciteerd Kim! Wat zijn je settings?

Damster
14 juli 2008, 21:43
Dit pedaaltje blijft maar door me hoofd spoken
(Weinig pedalen waar zo veel mensen positief over zijn)
Toch maar eens gaan uitproberen denk ik.

drap
14 juli 2008, 21:45
Volgens mij zit er een knop aan dat ding ;) Met de gain laag kan -ie volledig transparant klinken, alsof je er geen drive pedaal tussen hebt staan en met de gain vol open is het een flinke bak sustain. Maar alles daartussen dus ook.
Maar goed, gefeliciteerd Kim! Wat zijn je settings?

Dat is inderdaad ook wel weer waar en iets wat ik ook wonderbaarlijk vond/vind aan dat ding. Knop naar beneden en het is niet veel meer dan een transparante booster. Draai je de knop volledig om en het is eigenlijk een distortion, zowel qua gain als qua sustain. Het ding heeft in ieder geval een behoorlijk bereik wat dat aangaat. Persoonlijk houd ik wat meer van een wat rommelig, fuzzerig karakter, maar in wat ie moet doen is het wel één van de betere pedalen die ik heb gehoord.

the sure thing
14 juli 2008, 21:52
En die van mij is ook binnen! Wat een heerlijk pedaaltje zeg! Anders dan ik had verwacht trouwens, het is meer een distortion met weinig compressie. En ik denk ook dat ie de BD-2 niet gaat vervangen. Maar het is ook voor mij een zeer bruikbaar pedaal. Hij tovert mijn setje om in een heerlijke rock&roll stack!Ja vertel! Hoe reageert ie met je bandmaster?? Werkt ie ook lekker als je de gain van je pedaaltje wat meer openschroeft?

Kim Wilson
14 juli 2008, 23:06
Volgens mij zit er een knop aan dat ding ;) Met de gain laag kan -ie volledig transparant klinken, alsof je er geen drive pedaal tussen hebt staan en met de gain vol open is het een flinke bak sustain. Maar alles daartussen dus ook.
Maar goed, gefeliciteerd Kim! Wat zijn je settings?
Alles op 12 uur vind ik geloof ik wel het mooist. Hij kan best transparant, maar het blijft een distortion, en geen overdrive. LP geeft een mooie subtiele dist, op HP is het echt knallen. Op een oversturende Bandmaster klinkt ie echt super. Vrij veel mids trouwens, hij kleurt meer dan de BD-2. En het viel me ook op dat hij maar weinig compressie heeft. Minder zelfs dan de BD-2.


EDIT>
Dat kleuren valt trouwens wel mee. Als je je amp flink laat werken, en je trapt de OCD er bij in, komt er gewoon een bak gain bij in.

Of ik ben vergeten hoe mijn amp klonk (lang niet meer aangehad), of ik heb de instellingen verkeerd, of er is iets anders mis. Maar het lijkt wel of ik iets van een volumedrop heb. Eerder overstuurde die amp al als ik het kanaalvolume op 5 had, nu moet ik hem naar 7 draaien om hetzelfde te krijgen. Ook veel mids, weinig dynamisch meer, en naar mijn idee minder volume. Brak voorbuisje denk ik (hoop ik).

Mitch
15 juli 2008, 15:42
Alles op 12 uur vind ik geloof ik wel het mooist. Hij kan best transparant, maar het blijft een distortion, en geen overdrive.
Dat blijft een vage terminologie, voor mij is het namelijk absoluut een overdrive. :listen: Het blijft natuurlijk gewoon een vet ding...

Nielsje
15 juli 2008, 15:45
Het blijft natuurlijk gewoon een vet ding...

Remreiniger vriend, niets ontvet zo fijn als Remreiniger!!

Kim Wilson
15 juli 2008, 15:49
Dat blijft een vage terminologie, voor mij is het namelijk absoluut een overdrive. :listen: Het blijft natuurlijk gewoon een vet ding...
Tja, zo had ik ook al eens een discussie met iemand over hoeveelheid gain. Hij vond zijn geluid behoorlijk clean, terwijl ik vond dat ie met redelijk veel gain speelde. Het is allemaal relatief.

Met distortion bedoel ik dat ie de golven vrij recht afkapt, de oversturing is vrij scherp. De natuurlijke overdrive van mijn amp klinkt veel "ronder". En bij de OCD lijken de afgekapte golven veel dichter bij elkaar te zitten dan bij wat ik overdrive noem. Overdreven gezegd het verschil tussen GGGGGGGG en RRRRRRRR.

Lastig, tonen omschrijven. :D

Mitch
15 juli 2008, 16:50
Met distortion bedoel ik dat ie de golven vrij recht afkapt, de oversturing is vrij scherp. De natuurlijke overdrive van mijn amp klinkt veel "ronder".
> kijkt naar D_H met zijn scoop < :listen:

Trouwens, ik vergeet nu dat ik 'm alleen nog maar gebruik op 18V. Dat scheelt wel een stukje in headroom, dus 't klinkt allemaal iets dynamischer en minder geclipt.
Voor degenen die nu meteen gaan vragen hoe ze dat ook kunnen doen: even zoeken binnen dit topic op 'diago', daar heb ik de voltage verdubbelaar vandaan.

Angel
15 juli 2008, 18:16
Had jarenlang de V1, verkocht om andere dingen te kopen en deze week zal ik hem terughebben. Zal lekker gaan knallen weer.

Dirk_Hendrik
15 juli 2008, 18:49
Met distortion bedoel ik dat ie de golven vrij recht afkapt, de oversturing is vrij scherp. De natuurlijke overdrive van mijn amp klinkt veel "ronder". En bij de OCD lijken de afgekapte golven veel dichter bij elkaar te zitten dan bij wat ik overdrive noem. Overdreven gezegd het verschil tussen GGGGGGGG en RRRRRRRR.

Lastig, tonen omschrijven. :D

Grin. Inderdaad.

Op het moment dat je je sinus bijna intact laat en 1 van de flanken alléén een klein deukje geeft ervaar je dat al als dito overdrive (Boss DS1, Tubescreamer e.d.) Ga je de golftoppen echt afronden dan wordt het idd distortion. In het geval van hard clippen ga ja det ervaren als schel is is het eerste wat je doet je toneknop wat terugdraaien... met vervormde driehoeken als gevolg.

en da's echt een minimal notedopje.

Dirk_Hendrik
15 juli 2008, 19:12
Zit ik nou in een Fulltone topic te posten!!?:o

Harry
16 juli 2008, 09:18
het is je vergeven Barend.

Michael AE
17 juli 2008, 16:05
Boosters werken het beste voor de OCD. Je krijgt dan meer gain en een andere kleur. Als je ze er achter zet, boost je als het ware met je OCD. Kan ook mooi zijn, maar een TS-achtige voor je OCD werkt denk ik het beste.

Michael AE
17 juli 2008, 16:06
Hey, heb je nu je vraag weg gehaald, Hans?

Kim Wilson
17 juli 2008, 16:09
Ghehe, ja idd. :D

Ik kreeg via een ander topic al een antwoord. Maar toch bedankt. :D

Ik zal de vraag nog even neerzetten, misschien zijn er meer mensen nog met ervaringen.

De vraag was dus of ik mijn overdrives (BD-2 en TS-kloon), die ik voornamelijk als booster gebruik, vóór of achter de OCD moet plaatsen.

Misschien de TS ervoor en de BD-2 erachter?

Michael AE
17 juli 2008, 16:12
Ja, dat zou kunnen, maar ik denk dat het beter klinkt om je OCD te boosten met je BD dan andersom. Ik zou, zoals je al kunt lezen in het volgorde topic, eerst de TS doen, dan de BD en dan de OCD.

Kim Wilson
17 juli 2008, 16:14
Oké man, bedankt!

Laten we de verdere discussie dan maar in het volgorde-topic voortzetten. :satisfie:

Michael AE
17 juli 2008, 16:15
Yep! :D


10 tekens...

jonesd
28 juli 2008, 14:52
Dank je wel Mitch, voor deze acute GAS-aanval!!!

8-)

De GAS is eindelijk onder controle gekregen...

De OCD is onderweg. Yippee!!!!

Harry
29 juli 2008, 11:00
maar goed dat je gisteren niet op de meeting was, dan was de GAS voor de rest van je leven niet te stillen.....

Ik ken het, mede dankzij Mitch... ;)

jonesd
30 juli 2008, 15:11
Op zich valt de gas bij mij wel mee over het algemeen. (behalve dan dat ik graag nog een vibe, een es335, een nieuwe strat, nog een kleinere versterker voor repetities buitenshuis en een jaguar zou willen... :))


De OCD is trouwens binnen. Eerste indrukken zijn zeer goed (ik weet dat het verkeerd is maar ik heb hem zonder te testen van ebay gehaald, so many people can't be wrong...) maar uiteindelijk is de vuurproef toch een repetitie.

Ik moet ook nog zien welke functie hij gaat krijgen en waar hij ergens in mijn keten moet komen te hangen. Ik heb nu 4 drives op mijn bord (emma reezafratzitz, TS9, boss sd1 en ocd. De bedoeling zou zijn om de sd1 weg te laten maar dat wil ik dus uitgebreid testen.

Als er mensen overigens nog tips voor de volgorde hebben hoor ik het graag :)

O ja, ik speel overigens op een ac30cc2.

Harry
30 juli 2008, 17:35
ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen, ik heb de ocd flink openstaan qua level, met gain op heel weinig, en dan gaat mijn Vox AC30 CC1 al mooi zingen. Maar ik wil er nog iets bij om te boosten, dat wordt waarschijnlijk een Super Chili Picoso van Catalinbread, al denk ik nog aan een MXR micro amp....

peter_heijnen
30 juli 2008, 17:52
waarschijnlijk een Super Chili Picoso van Catalinbread, al denk ik nog aan een MXR micro amp....
En google anders even de mi-audio boost&buff, geweldige booster en buffer.

Nielsje
30 juli 2008, 17:58
Maar ik wil er nog iets bij om te boosten, dat wordt waarschijnlijk een Super Chili Picoso van Catalinbread, al denk ik nog aan een MXR micro amp....

Hm.. Ik denk dat je MXR minder zal vinden. De Catalinbread is cleaner, en de nieuwe versie heeft, zoals mitch reeds vertelde, wat meer bruikbaar laag. Erg fijn. De MXR vind ik toch niet zo fijn. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat het al wel weer 3 jaar terug was dat ik een MXR micro amp heb gehoord..

jonesd
30 juli 2008, 18:07
En google anders even de mi-audio boost&buff, geweldige booster en buffer.

Godverdomme, weer GAS...













:) Heel interessant pedaaltje als ik de soundsamples mag geloven.

peter_heijnen
30 juli 2008, 21:50
Het is een prachtpedaal!

drap
30 juli 2008, 23:41
Hm.. Ik denk dat je MXR minder zal vinden. De Catalinbread is cleaner, en de nieuwe versie heeft, zoals mitch reeds vertelde, wat meer bruikbaar laag. Erg fijn. De MXR vind ik toch niet zo fijn. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat het al wel weer 3 jaar terug was dat ik een MXR micro amp heb gehoord..

De MXR moet je ook heel subtiel gebruiken. Voor bijvoorbeeld puur extra clean volume vind ik 'm ook niet zo geschikt, maar stel je dat ding lekker in en ben je wat zuinig met de gainknop dan prikt je signaal echt heerlijk overal door en lijkt het wat strakker te worden, zowel voor clean als voor scheur. Die van mij staat in ieder geval altijd aan en altijd op dezelfde stand. Ik kan me niet meer zonder voorstellen, dan mist er gewoon iets aan het geluid.

Harry
31 juli 2008, 10:22
bedankt voor de extra info mannen, ik check die MI Audio zeker ook, heb maandag wat leuke pedalen van dat merk gehoord.

Harry
31 juli 2008, 22:33
ik kan die Super Chili Picoso nergens vinden, ook niet bij de Gier..... dus dat wordt lastig...

Mitch
31 juli 2008, 22:58
Huh? Ja, verrek, alleen de Serrano Picoso (kleinere versie zonder extra laag). Is ook goed, maar als je die nog met je voet wil regelen heb je een grotere knop nodig. Misschien is -ie tijdelijk niet op voorraad, je kan ;m altijd even mailen of bellen, hij is nog niet met vakantie.

Harry
1 augustus 2008, 00:19
tnx, zal ik morgen meteen doen. Zag dat ie ook in de USA te bestellen is, maar dat doe ik liever niet.

Harry
1 augustus 2008, 14:08
pfff, ze zijn op bij de Gier. Sander stuurt me nog een mailtje wanneer ze weer binnenkomen, maar hij zei dat er meestal 5 tot 7 weken overheen gaan...... da's wel balen eigenlijk.

Mitch
1 augustus 2008, 14:13
Je mag de mijne wel een paar weken lenen als je het echt niet meer droog houdt zonder...

Harry
1 augustus 2008, 15:56
haha, dank je voor het aanbod, maar zo'n vaart zal het niet lopen. Het is meer zo dat ik afgelopen maandag behoorlijk lekker ben gemaakt met al die mooie spulletjes, en dan wil ik er iets mee. :)

En weer een onschuldig slachtoffer ten prooi gevallen aan GAS.

Harry
4 augustus 2008, 12:24
klopt het dat die op 18v werkt? Op mijn voeding zit alleen maar 9v......




En google anders even de mi-audio boost&buff, geweldige booster en buffer.

Angel
4 augustus 2008, 12:26
klopt het dat die op 18v werkt? Op mijn voeding zit alleen maar 9v......

Hij werkt ook gewoon op 9V.

Harry
4 augustus 2008, 13:08
dank je, goed om te weten. Maar ik geef de voorkeur aan de Catalinbread, want die heb ik aan het werk gehoord op mijn spullen. Maar wie weet als het te lang duurt voordat die weer ergens verkrijgbaar is....