PDA

View Full Version : Fulltone OCD: yummie!



Pagina's : 1 [2]

Tristan
4 augustus 2008, 23:08
Haha, oke dan 2 :D

Die man van wie ik mijn Hook heb gekocht vindt de ocd ook 3x niks :o
(Maar goed, hij vond zijn Hook blijkbaar ook niet zo denderend :satisfie: )

Huh?
Ik vin die OCD een harstikke goe dingeske hoor, kende toch lekker meu speuleh, toch, onieda, goe hoor... :D
Mee 18 Vee klinktie wel een stukkie lekkerder hoor, een stuk opener, alsofte 'm zeg maar opent weuttewel, harmonischen enzo, lekker hoor!

Harry
5 augustus 2008, 09:26
bij mij werkte het ook niet meteen hoor..... en eigenlijk ben ik nog aan het zoeken. Hopelijk heb ik snel dat Superchili ding erbij.

Hoe zit dat met die 18v, dan heb je dus een aparte voeding nodig?

Kim Wilson
5 augustus 2008, 09:57
Je hebt tegenwoordig van die kabeltjes die van 9V 18V kunnen maken. Dat zijn min of meer verlengkabeltjes voor je voeding met een soort trafo erin. Even zoeken, moment.


EDIT>
Gevonden: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111596

Harry
5 augustus 2008, 10:53
okee, dank je. Maar dat ene ding zal dus niet lekker gaan met mijn onespot. Ik zal eens verder gaan googlen.

Mitch
5 augustus 2008, 16:41
CIOKS heeft ook een voltage verdubbelaar. Ik vind het wel een aanrader bij de OCD, 18V.

Harry
5 augustus 2008, 17:33
die doet het wel met de onespot? Ik ga googlen!!

peter_heijnen
6 augustus 2008, 08:31
Let ook even op het verkeerde plugje aan de ene kant van die cioks. Niet onoverkomelijk maar ook niet geheel onbelangrijk.

Harry
6 augustus 2008, 09:35
bedankt voor de tip, kan ik meteen kijken of er een verloopje te krijgen is.

Harry
6 augustus 2008, 11:47
of is zo'n voltage verdubbelaar simpel te maken?

http://www.diystompboxes.com/pedals/vdbl.html

Misschien een idee voor de knutselaars onder ons....

MjS
8 augustus 2008, 12:03
Even een vraagje over de OCD: Ik heb zelf de MI Audio crunchbox, en nu zoek ik een distortion die wat smoother is, mag best wat compressed klinken. Ik bedoel echt die 'pinch-harmonics-vliegen-je-om-de-oren' sound. Ik kom een heel eind met de crunchbox, maar die klinkt wat 'rauw' voor die toepassing. M'n Tubeman komt wel aardig dicht in de buurt, maar die wil ik er niet voor gebruiken. Is de OCD dat? (Referentie sound: laatste Whitesnake-album)

Mitch
8 augustus 2008, 15:10
Ja, daar kom je een eind mee. Meer compressed is de barber Direct Drive, is ok wat smoother dan een crunch box, of uit dezelfde stal (duurder maar goed) de MI Audio Tube Zone.

MjS
8 augustus 2008, 15:34
Thanks Mitch! Ik ga even soundsamples speuren. :cooler:

G.G.
8 augustus 2008, 17:08
Mitch, bedankt voor het GAS!!!! Onderdelen zijn besteld. Ga een OCD in elkaar knutselen.

Mitch
8 augustus 2008, 19:09
Ik ga toch die lul van een Fuller eens bellen hoe het zit met de provisie :D

G.G.
17 augustus 2008, 17:35
Ik ga toch die lul van een Fuller eens bellen hoe het zit met de provisie :D

Bel meneer VEX ook maar want het gas voor de SHO kwam toch ook bij jou vandaan?

Alle spullen voor de OCD zijn binnen. Ik prop hem in 1 behuizing met een SHO. Zie plaatje.

http://img168.imageshack.us/img168/6474/p1010566ir0.jpg

Alles in de zwarte kaders is een normale OCD. In het rode kader is een ruimte voor de potmeter van de OCD, de on/off switch zorgt ervoor dat de SHO aan of uit staat wanneer ik de OCD gebruik en de Pre/Post switch zet de SHo voor en achter de OCD.

Van de week een echte OCD getest, en nu weet ik waarom dat ding gehyped wordt. Hij is gewoon heel erg goed en reageert lekker op het volume van de gitaar.

Mitch
17 augustus 2008, 17:45
Ziet er veelbelovend uit! Werken prima samen hoor, fijne boost zowel ervoor als erachter.
De spullen van Vex heb ik nooit gepromoot overigens, integendeel. Zeker de SHO met dat idiote gekraak en het flauwe marketingpraatje hoe hij het briljante idee van een mengtafel kreeg om van die paintjobs en de prijs nog maar te zwijgen... Oeps, doe ik het weer.

Tristan
17 augustus 2008, 17:48
Geniaal ding...

Mitch, ik snap echt niet wat jullie zo goed vinden aan de MI Audio Tubezone, toen ik hem een keer testte met Michael kwam er niets anders dan een neuzig en gecompressed pokkegeluid uit...

Mitch
17 augustus 2008, 18:43
Ja, maar jij werkt gewoon demotiverend op Michael. Toen je er niet bij was in Wateringen haalde hij een prima sound uit de Tubezone :D
Serieus, het is wel even de juiste plekken weten te vinden en dan helpt het wel als de bezitter van de Tube Zone, met genoeg ervaring met instellen, er bij is. En ja, hij is vooral geschikt voor stevige compressie, maar het was eindelijk eens een pedaal dat met een uitgebreide toonregeling ook daadwerkelijk meerdere sweet spots heeft. Stuk duurde maar ook een stuk beter dan de Crunch Box.

Nielsje
17 augustus 2008, 18:45
Stuk duurde maar ook een stuk beter dan de Crunch Box.

Mitch, hou eens op, zo verkoop ik die meuk van mij natuurlijk nóóit! :D


(ben het verder wel met je eens hoor...)

Mitch
17 augustus 2008, 18:54
Ik vind zowel de Little Big Muff als de MI Audio Crunch Box bijna net zo goed als de OCD, echt waar.

Jimwoud
17 augustus 2008, 19:01
Bel meneer VEX ook maar want het gas voor de SHO kwam toch ook bij jou vandaan?

Alle spullen voor de OCD zijn binnen. Ik prop hem in 1 behuizing met een SHO. Zie plaatje.

http://img168.imageshack.us/img168/6474/p1010566ir0.jpg

Alles in de zwarte kaders is een normale OCD. In het rode kader is een ruimte voor de potmeter van de OCD, de on/off switch zorgt ervoor dat de SHO aan of uit staat wanneer ik de OCD gebruik en de Pre/Post switch zet de SHo voor en achter de OCD.

Van de week een echte OCD getest, en nu weet ik waarom dat ding gehyped wordt. Hij is gewoon heel erg goed en reageert lekker op het volume van de gitaar.
Waarom niet nog een 3pdt om de SHO on/off te zetten. Ziet er erg goed uit GG

Lexvandoef
17 augustus 2008, 19:15
Ja inderdaad, dan is je boost ook nog eens voetschakelbaar.

G.G.
17 augustus 2008, 19:20
Ja inderdaad, dan is je boost ook nog eens voetschakelbaar.

Wordt wat krap van binnen.

Lexvandoef
17 augustus 2008, 19:21
Serieus? Het is wel erg handig hoor ;)

Mitch
17 augustus 2008, 19:34
O ja, verrek! Ik zat effe niet op te letten! Ja, die boost moet echt voetschakelbaar hoor, anders heb je er niets aan.

Tristan
17 augustus 2008, 20:05
Ja, maar jij werkt gewoon demotiverend op Michael. Toen je er niet bij was in Wateringen haalde hij een prima sound uit de Tubezone :D
Serieus, het is wel even de juiste plekken weten te vinden en dan helpt het wel als de bezitter van de Tube Zone, met genoeg ervaring met instellen, er bij is. En ja, hij is vooral geschikt voor stevige compressie, maar het was eindelijk eens een pedaal dat met een uitgebreide toonregeling ook daadwerkelijk meerdere sweet spots heeft. Stuk duurde maar ook een stuk beter dan de Crunch Box.

Haha... :D
Michael zei iets anders tegen mij, hij vond het nog steeds een kloteding, verreweg de minste van die OD Shootout, maar iedereen was er blijkbaar wild van...
Stevige compressie klinkt mij niet goed in de oren...
Het viel me toen ik 'm testte ook voornamelijk op hoe "non-tube like" dat buizending eigenlijk klonk...
Ach ja, smaken verschillen, maar ik vond het gewoon een beetje vreemd dat 'ie zo goed in de smaak viel...

Lexvandoef
17 augustus 2008, 20:50
Ik zag anders wel een voorzichtige glimlach op het hoofd van Micheal toen hij dat pedaal er tussen had staan.

Nielsje
17 augustus 2008, 21:00
Nou ja, met die Tubezone kan je naar mijn mening wel een lekkere gecomprimeerde leadsound ten tonele brengen. Voor akkoorden werk is het wat mij betreft een no-go, maar solo's wil hij zeker wel lekker doen.

Maar alles is natuurlijk smaak afhankelijk. Het is natuurlijk heel belangrijk wat voor muziek speelt. Zou hem niet gebruiken voor een jazz bandje ofzo...

Lexvandoef
17 augustus 2008, 21:05
Om lekker te beuken en een beetje in de mix te vallen in een bandje zou ik hem wel gebruiken, heel ander geluid dan de od van de Hook.

Nielsje
17 augustus 2008, 21:07
Om lekker te beuken en een beetje in de mix te vallen in een bandje zou ik hem wel gebruiken, heel ander geluid dan de od van de Hook.

Neh, ik ben juist bang dat 'ie (net als m'n LBM) niet goed door de mix zou snijden met akkoorden.

Lexvandoef
17 augustus 2008, 21:09
Neh, ik ben juist bang dat 'ie (net als m'n LBM) niet goed door de mix zou snijden met akkoorden.

Ik denk dattie daarin wat minder extreem is dan de LBM, maar ik denk dat je met de tubezone wel een beukende heavy achtergrond slag mee kan maken. Die dus niet zo extreem hoeft te prikken.

Tristan
17 augustus 2008, 22:01
Maar het moet wel beuken, en dat gaat met die Tube Zone niet lukken denk ik...

G.G.
18 augustus 2008, 05:52
O ja, verrek! Ik zat effe niet op te letten! Ja, die boost moet echt voetschakelbaar hoor, anders heb je er niets aan.

Ik ga wel ff kijken of ik wat ruimte voor kan maken. Heb gisteren een extreem kleine SHO gemaakt dus misschien lukt me dat nog wel.

HaroldA
18 augustus 2008, 09:47
Ik ga wel ff kijken of ik wat ruimte voor kan maken. Heb gisteren een extreem kleine SHO gemaakt dus misschien lukt me dat nog wel.
Wat nou als je een iets grotere behuizing pakt en er gelijk de voltage verdubbelaar (18v) (http://www.diystompboxes.com/pedals/vdbl.html) in bouwt? (evt schakelbaar)

Mitch
18 augustus 2008, 09:50
Als je die voltage verdubbelaar eenmaal hebt wil je 'm niet meer uitzetten hoor :D

Harry
18 augustus 2008, 09:50
is die voltage verdubbelaar sowieso apart te maken en te gebruiken?

(had t al eerder gevraagd, maar ik ben echt niet technisch. Zelfs het simpelste BYOC ding lukt me niet...)

HaroldA
18 augustus 2008, 09:58
Als je die voltage verdubbelaar eenmaal hebt wil je 'm niet meer uitzetten hoor :D
Schakelbaar kun je wel mooi het verschil horen...

Ik ben trouwens heel erg benieuwd naar het resultaat en of het de originele goed genoeg benaderd. Stap 2 is dan natuurlijk de 'zelfbouw kit' (voor derden) :cooler:

G.G.
18 augustus 2008, 19:46
Wat nou als je een iets grotere behuizing pakt en er gelijk de voltage verdubbelaar (18v) (http://www.diystompboxes.com/pedals/vdbl.html) in bouwt? (evt schakelbaar)

Het is al zo krap in die behuizing en dan moet ik ook nog 2 voedingsaansluitingen maken (want de SHO werkt natuurlijk op 9V) en die verdubbelaar wegproppen. Daar heb ik de ruimte niet voor. Ben allang blij dat ik de SHO zo klein heb gekregen:

http://img241.imageshack.us/img241/4620/p1010568hq1.jpg

G.G.
22 augustus 2008, 17:22
Mijn GAS voor de OCD is nu definitief voorbij. Mijn OCD/SHO in "oude" behuizing.


http://img386.imageshack.us/img386/7884/p1010572ui1.jpg

En gutshots:

http://img296.imageshack.us/img296/6817/p1010573hr4.jpg

Wat een overdrive, helemaal geweldig. Moet wel ff stoeien met de pots, want die zijn verkeerd om bedraad. Dus dat moet nog ff aangepast worden, maar eerst lekker raggen.

EDIT: er zit nog iets vreemds aan. In bypass komt er een fluittoon uit die verdwijnt met het opendraaien van de drive pot.

HaroldA
22 augustus 2008, 17:29
Wat een overdrive, helemaal geweldig.
Wat zou het voor de gemiddelde gitaarnetter gaaf zijn als het geheel op een printplaat zou zitten en je die samen met een part list zou kunnen kopen... :cooler:

Heb jij de mogelijkheid om het OCD gedeelte te A/B'en met een 'echte'? En ben je nog een keer van plan 'm met 18V te gaan voeden?

Valoosj
22 augustus 2008, 17:30
Wat zou het voor de gemiddelde gitaarnetter gaaf zijn als het geheel op een printplaat zou zitten en je die samen met een part list zou kunnen kopen... :cooler:

Heb jij de mogelijkheid om het OCD gedeelte te A/B'en met een 'echte'? En ben je nog een keer van plan 'm met 18V te gaan voeden?

Daar dacht ik gisteren ook al aan. Ik heb namelijk een pcb ontworpen, maar momenteel nog geen tijd gehad om hem te bouwen.

Cool ding trouwens GG, maar wel nog plek zat imo...

Dit is pas krap ;)
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01576.jpg
(BoR)

G.G.
22 augustus 2008, 17:37
Wat zou het voor de gemiddelde gitaarnetter gaaf zijn als het geheel op een printplaat zou zitten en je die samen met een part list zou kunnen kopen... :cooler:

Heb jij de mogelijkheid om het OCD gedeelte te A/B'en met een 'echte'? En ben je nog een keer van plan 'm met 18V te gaan voeden?

Schemas van de OCD en de SHO zijn overal te vinden. Heb ze alleen maar aan elkaar gekoppelt en een switch genomen die ze van volgorde veranderd. Partslist moet op het newtone forum te vinden zijn.

18V gaat niet lukken, want dat zal de SHO niet leuk vinden.

Valoosj
22 augustus 2008, 17:39
Dat kan toch als je dat 18V circuit net voor de voeding naar de OCD zet.
Dan heeft de SHO er geen last van.

G.G.
22 augustus 2008, 17:56
Dat kan toch als je dat 18V circuit net voor de voeding naar de OCD zet.
Dan heeft de SHO er geen last van.

Dat zou moeten kunnen, maar voorlopig klinkt hij perfect en laat ik hem denk ik zo.

Eerst nog een paar andere dingetjes die ik wil bouwen. Wil nog een univibekloon bouwen en een wahwah en die fenderfootswitch moet ook weg. Daar moet ook een zelfbouw voor komen met een loop ernaast en een mute/tuner output. Dan wordt het tijd om een boardje te gaan maken. Mijn standpunt is: als het geen zelfbouw is, dan wil ik het niet hebben. Wordt een beetje een sport voor me. Het enige dat momenteel geen zelfbouw is is de 1spot voeding en de fenderfootswitch.

http://img296.imageshack.us/img296/8154/p1010575yl4.jpg

Valoosj
22 augustus 2008, 18:14
Als ik jou was zou ik dan eerst goed kijken naar de opbouw van die Fender switch. Het kan lastiger zijn dan je denkt om een switch met leds te maken. Kijk goed wat er nu in zit en dan mag het natuurlijk geen probleem zijn.

Ik geef je wel gelijk om voornamelijk(enkel) zelfbouw te gebruiken. Op die manier is het helemaal naar jouw wensen gedaan. Een amp en een paar pedalen zal het enige zijn in mijn setup waar ik niets aan gedaan heb.

Kleine vraag naar de advocaten/juristen (studenten in die branche zijn ook goed)
als ik die setjes voor een zelfbouw OCD zou samenstellen, doe ik dan iets illegaal?

Nielsje
22 augustus 2008, 18:18
Kleine vraag naar de advocaten/juristen (studenten in die branche zijn ook goed)
als ik die setjes voor een zelfbouw OCD zou samenstellen, doe ik dan iets illegaal?

Ergens is het natuurlijk wel broodroof.
Daarentegen worden MXR distortion + / Dod 250 kitjes ook gewoon verkocht..

Valoosj
22 augustus 2008, 18:19
Vandaar dat ik het mij dus afvraag :)
Ik vind het geweldig dat hier zeer veel aan DIY gedaan wordt, maar iets illegaal doen om mensen te helpen zie ik op dit vlak niet zitten.

Einzeln
22 augustus 2008, 18:33
Je kunt daar verschillend naar kijken: Vanuit moreel oogpunt en strikt zakelijk. Morele discussie zijn al zo vaak gevoerd dus laten we ons richten op alleen het zakelijke:
Is Fuller eigenaar van het schema? Dan ben je met een clone denk ik al strafbaar, maar zeker met het verkopen van andersmans eigendom.

peter_heijnen
22 augustus 2008, 18:45
voltage verdubbelaar (18v) (http://www.diystompboxes.com/pedals/vdbl.html) in bouwt? (evt schakelbaar)
Zou die in een normaal formaat enkel pedaal in te bouwen zijn op de plaats van bijv het 9v blokje?

EDIT: Mitch ik heb een nieuw topic gestart in werkbank.

Mitch
23 augustus 2008, 12:48
Beste mensen, ik wil dit graag on topic houden over de OCD. De discussie over zelfbouw, zowel praktisch als ethisch is leuk, maar mag verder worden gevoerd in Werkbank wat mij betreft. Ik weet niet wat handiger is, dit splitsen en dan verplaatsen en daar verder gaan of gewoon daar een nieuwe draad starten? PB maar even wat de wensen zijn, ben ik voor één keer klantvriendelijk :D

rickert
24 augustus 2008, 00:07
Mitch en cornuiten, hoe zou de Moller samenwerken met de OCD? Iemand al geprobeerd? Ik wil er nog een overdrive naast, voor een stapje verder+meer sustain ofzo, ik weet niet, ik mis nog een variatie. Die Moller leek me wel gaaf...

Nielsje
24 augustus 2008, 11:24
Mitch en cornuiten, hoe zou de Moller samenwerken met de OCD? Iemand al geprobeerd? Ik wil er nog een overdrive naast, voor een stapje verder+meer sustain ofzo, ik weet niet, ik mis nog een variatie. Die Moller leek me wel gaaf...

Leuk, dit is net een van de pedalen combinaties die ik nog uitvoerig wilde gaan proberen op een volgende mini-meeting :satisfie:

Great minds think alike!

Mitch
24 augustus 2008, 11:26
Möller + OCD lijkt me een puike manier om er een drietrapsraket van te maken. Drive van de Möller mild instellen, boost ook en 'm dan vóór de OCD zetten: moet wel goed werken. De OCD boosten lukt wel beter wanneer je 'm niet al te hoog hebt staan qua gain natuurlijk, maar dat begreep je al. OD dus misschien een tikkie minder gain dan je gewend bent en dan via de boost en de drive ervóór naar meer volume en gain.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het even overwoog toen ik er één op Marktplaats zag staan na de meeting :D Mijn GAS beheersing gaat steeds beter...

rickert
24 augustus 2008, 11:28
Ghehe oke, gelukkig niet zo'n gekke gedachten dus. Ik ga eens uitkijken naar zo'n moller, thanks mates!

Nielsje
24 augustus 2008, 12:06
Verdorie! Ik zit marktplaats e.d. ook al een tijdje in de gaten te houden mbt een Möller, nu heb ik er concurentie bij :sneaky:

:)

rickert
24 augustus 2008, 12:40
Ik koop 'm toch gewoon nieuw joh. Ruil ik gelijk die FF en die Mistress in.

rickert
25 augustus 2008, 19:34
Kan dat 18V op een OCD eigenlijk geen kwaad ofzo? Op de Fulltone zooi staat allemaal 9V... Vandaarrr

Nielsje
25 augustus 2008, 19:58
Volgens mij draait de OCD op alles tussen de 9 en 18 volt. Mitch heeft hem ook op 18V draaien dacht ik.
En anders lees je gewoon ff het topic door, luilak! :D

rickert
25 augustus 2008, 20:05
Heb ik gedaan, er komt wel uit dat mensen het zo gebruiken voor meer headroom enzo, maar ik vraag me af of het kwaad kan:D That's all!

Mitch
25 augustus 2008, 22:07
Jezus rick, doe 's een beetje moeite..... van de Fulltone site, afdeling Tech tips:
----------------------------------------------------------------------
Running the OCD, Fulldrive2, Bassdrive and FatBoost on 18 volts DC!

Won't that hurt them?

No, not at all, just make sure that the polarity is correct...meaning that the center pin gets the Negative (-) just like the 9volt adapter you'd use with it.

What will it sound like?

Quite different actually....the FD2 gets much more dynamic, a little brighter and a lot less compressed, more articulate, more amp-like, with more of the strings coming through....very nice!. The "Comp-Cut" mode gets a serious increase in headroom without distorting. Using 18volts DC, The FatBoost gets tons more Clean headroom, doesn't distort at all, and can get upwards of 30db of crystal clear gain. The Bassdrive just MUCH better for Bass guitar with the extra headroom and clarity.

WARNING !

Do NOT try this on any other pedals by any other manufacturers without first determining whether they have components with high enough tolerances or the result may be fire and/or serious injury to you and perhaps your pedal. The FD2, Bassdrive, and Fat Boost are over-engineered to withstand the higher Voltage

rickert
25 augustus 2008, 22:14
Sorry meester mitch, ik heb op de site gekeken maar er blijkbaar overheen gekeken...

Chris Winsemius
25 augustus 2008, 22:55
Rick: heeft de OCD (nog) voldoende hoog bij lagere gain-instellingen?

bvD!!! & greutjuns eut Vleutun!

rickert
25 augustus 2008, 22:58
Ja, makkelijk! Maar de setup word wat anders, de Moller komt erbij:). OCD word voor de overtreffende trap!

Mitch
25 augustus 2008, 23:04
De meest gehoorde klacht is dat -ie teveel gain heeft, maar de grap is dat je 'm in de onderste regionen van gain al kan gebruiken. Hoe lager de gain, des te transparanter hij ook is. Je kan 'm zo instellen dat je amper hoort dat je wat aan hebt staan en als je de gain dan iets verhoogt he je een prima transparante sound met en randje. Erg cool, al zal bijna iedereen 'm voor medium gain gebruiken.

zjanke
26 augustus 2008, 08:08
Mijn basisgeluid is prima voor elkaar :D en ik ben nu met mijn pedaaltjes aan het spelen om de rest ook goed te krijgen.
Gisteren inderdaad mijn gain steeds verder terug gaan schroeven op mijn OCD waarbij de stand rond 9 uur nog steeds voldoende was. Toneknop heeft ook invloed op het randje wat je krijgt bij lage drive settings, bij mij ergens rond 12 uur afhankelijk van mijn gitaar. Mijn LC comet wordt erg schel als ik er meer hoog in draai op de OCD, dan is het randje te smerig.

Toch ook maar eens 18V proberen?

Ibanez666
4 september 2008, 14:43
Omdat naast de OCD ook de MI Audi Crunch box en de Barber Direct Drive vaak genoemd worden, is het misschien wel aardig om ze eens te vergelijken. Ik vond deze test op youtube:

http://nl.youtube.com/watch?v=0XYi4sEVrD4
(weet niet of deze al eens gepost is)

Nielsje
4 september 2008, 15:07
Hm...

blijkt maar weer dat ik een SoHo 65 wil. Zelfs een crunchbox klinkt daar nog lekker op! Vind ze daar best veel op elkaar lijken, terwijl tijdens de mini-meet de crunchbox en OCD nogal behoorlijk verschilden.

HaroldA
4 september 2008, 15:07
Toch ook maar eens 18V proberen?
Gisteren heeft onze bassist 18v op een Fulltone Bassdriver geprobeerd.

Dat is een verschil!!! Heerlijk helder laag en veel minder 'knor' ;)

Ibanez666
4 september 2008, 15:54
Hm...

blijkt maar weer dat ik een SoHo 65 wil. Zelfs een crunchbox klinkt daar nog lekker op! Vind ze daar best veel op elkaar lijken, terwijl tijdens de mini-meet de crunchbox en OCD nogal behoorlijk verschilden.


Ik vind de verschillen ook niet echt schokkend, wel qua prijs als je deze test bekijkt

Nielsje
4 september 2008, 15:59
Ik vind de verschillen ook niet echt schokkend, wel qua prijs als je deze test bekijkt

Tja, dat komt denk ik ook gewoon door youtube. Je hoort hier niet wat ze live doen. Had laatst ook ergens een link gepost met het verschil tussen een mxr phase 90 en een EHX smallstone. Op het youtube filmpje is het verschil niet echt groot, maar in het echt merk je dat wel degelijk.

Het is leuk om deze filmpjes als indicatie te bekijken/beluisteren, maar of het pedaal werkelijk wat voor je is, kom je eigenlijk alleen achter door het te proberen binnen bandverband.

Dat is ook de reden dat ik best veel pedalen op het moment door m'n handen laat gaan :D

Ibanez666
4 september 2008, 16:06
Tja, dat komt denk ik ook gewoon door youtube. Je hoort hier niet wat ze live doen. Had laatst ook ergens een link gepost met het verschil tussen een mxr phase 90 en een EHX smallstone. Op het youtube filmpje is het verschil niet echt groot, maar in het echt merk je dat wel degelijk.

Het is leuk om deze filmpjes als indicatie te bekijken/beluisteren, maar of het pedaal werkelijk wat voor je is, kom je eigenlijk alleen achter door het te proberen binnen bandverband.

Dat is ook de reden dat ik best veel pedalen op het moment door m'n handen laat gaan :D

Ik moet wel zeggen dat de pedalen die ik niet geprobeerd heb, maar alleen via youtube en andere sites gehoord heb en daarop heb aangeschaft, wel aan de verwachtingen voldeden. Maar als ik dan lees dat de verschillen in het echt groter kunnen zijn, dan is zelf testen natuurlijk altijd het beste. En dan nog het liefst over je eigen set up, want het blijft natuurlijk gissen hoe het klinkt als je het alleen over een amp en een plank van de winkel hebt getest.

MarkV
4 september 2008, 16:12
Toch ook maar eens 18V proberen?

Zeker proberen op 18V, ik merk het meteen met de mijne als ik wissel tussen 9v en 18v. Het hele schele en het dozerige (ls iemand dat begrijpt) gaat er meteen mee weg.

HaroldA
4 september 2008, 16:33
Tja, dat komt denk ik ook gewoon door youtube.
De 18 volts test van onze bassist zul je ook niet kunnen ontdekken op youtube. Dat moet je echt zelf horen...


Gisteren heeft onze bassist 18v op een Fulltone Bassdriver geprobeerd.

Nielsje
4 september 2008, 16:37
Volgens mij was op de meeting de OCD van Mitch aangesloten op 18V, en die van Harry op 9V. Helaas niet naast elkaar gehad, en mijn geheugen verteld me ook niet meer hoe of wat.. jammer :(

Harry
4 september 2008, 16:50
ik gebruikte sowieso te veel gain, bedenk ik achteraf. Maar die 18v komt er bij mij ook nog 's!

Nielsje
4 september 2008, 16:53
ik gebruikte sowieso te veel gain, bedenk ik achteraf. Maar die 18v komt er bij mij ook nog 's!

Die dingen vrij goedkoop zelf te bouwen (of door D_H)

Volgens mij zijn er op het moment drie leveranciers die een powerpump achtig iets verkopen, waarvan ik op het moment alleen de Godlyke even kan aanhalen.

HaroldA
4 september 2008, 17:15
Volgens mij zijn er op het moment drie leveranciers die een powerpump achtig iets verkopen, waarvan ik op het moment alleen de Godlyke even kan aanhalen.
Cioks booster flex (http://www.cioks.com/products/booster.htm). (3 tientjes)

Mitch
4 september 2008, 19:24
Ik vind de verschillen ook niet echt schokkend, wel qua prijs als je deze test bekijkt
Ik heb de Direct Drive gehad, de Crunch Box niet maar wel gehoord en de OCD momenteel in bezit. Dat zegt 't wel, eigenlijk :D
Er zit best wat verschil tussen de beestjes...

Ibanez666
4 september 2008, 21:39
Ik heb de Direct Drive gehad, de Crunch Box niet maar wel gehoord en de OCD momenteel in bezit. Dat zegt 't wel, eigenlijk :D
Er zit best wat verschil tussen de beestjes...


ik geloof je meteen, maar ik doelde op het verschil op het youtube filmpje. Wel vaag dat ze het filmpje posten, als het eigenlijk niet een echt goede vergelijking is...

LordRiffenstein
5 september 2008, 08:05
Het is waarschijnlijk al aan bod gekomen maar gewoon even ter herinnering :cooler:, kan je de OCD met de gain relatief laag ook lekker boosten met een ander pedaaltje?

Ik heb een pedalboard in opbouw en een OCD v1 onderweg. OCD moet de wat meer rock tones leveren en voor de OCD komt een Okko Diablo die lower gain zal doen. Ik vermoed dat de combinatie ook wel lekker zal zijn.

Mitch
5 september 2008, 08:10
Boost of low gain drive ervoor is geen probleem, mijn klon(e) doet het daar nu prima. Of de band moet érg luid zijn, dan kan de boost er beter achter maar daar vertel ik je niets nieuws mee ;)

Einzeln
5 september 2008, 08:51
Ik heb de Direct Drive gehad, de Crunch Box niet maar wel gehoord en de OCD momenteel in bezit. Dat zegt 't wel, eigenlijk :D
Er zit best wat verschil tussen de beestjes...

Herken je in het filmpje dat verschil?

peter_heijnen
5 september 2008, 09:42
Volgens mij was op de meeting de OCD van Mitch aangesloten op 18V, en die van Harry op 9V. Helaas niet naast elkaar gehad, en mijn geheugen verteld me ook niet meer hoe of wat.. jammer :(
Het verschil is best erg groot, ook op youtube en zelfs op je laptop speakertjes.

Vanaf 7.40 min:
http://www.youtube.com/watch?v=tZ3iumBEvCE

Harry
5 september 2008, 10:07
D_H is al met iets bezig, maar geen idee hoe het gaat. En van de andere opties is niet bekend of ze goed samengaan met mijn Onespot, of dat er een goed verloopje te krijgen is.

Het wachten is dus op mijn grote pedalenheld!



Die dingen vrij goedkoop zelf te bouwen (of door D_H)

Volgens mij zijn er op het moment drie leveranciers die een powerpump achtig iets verkopen, waarvan ik op het moment alleen de Godlyke even kan aanhalen.

peter_heijnen
5 september 2008, 10:20
D_H is al met iets bezig, maar geen idee hoe het gaat. En van de andere opties is niet bekend of ze goed samengaan met mijn Onespot, of dat er een goed verloopje te krijgen is.

Het wachten is dus op mijn grote pedalenheld!
Het werk van D_H zit al in mijn boost&buff en dat gaat prima (met de onespot btw...)! :)

HaroldA
5 september 2008, 10:27
D_H is al met iets bezig, maar geen idee hoe het gaat. En van de andere opties is niet bekend of ze goed samengaan met mijn Onespot, of dat er een goed verloopje te krijgen is.
Waarschijnlijk kan ik je binnenkort vertellen of de Cioks 18 volter op een 1-spot werkt...

Ik zie trouwens niet in waarom dat niet zou werken.

LordRiffenstein
5 september 2008, 11:47
Boost of low gain drive ervoor is geen probleem, mijn klon(e) doet het daar nu prima. Of de band moet érg luid zijn, dan kan de boost er beter achter maar daar vertel ik je niets nieuws mee ;)

Oh ja, een cleane boost erachter om enkel het volume een trap te geven komt er uiteraard ook nog bij, dat spreekt voor zich :cooler:

Harry
5 september 2008, 12:01
@Peter: dat is mooi, best snel gegaan ook!

@Harold: omdat ze anders werken misschien? Heb er geen verstand van, en er wordt op de site gewaarschuwd om geen systemen door elkaar te gebruiken. Ik wilde geen risico lopen, en heb D_H gevraagd of hij iets voor me kon maken. En dat kon, dus ben ik ook straks geholpen.

Dirk_Hendrik
5 september 2008, 12:30
Ik ga je uitgebried mailen/PM-en Harry ;)
Het is alléén dat als ik eindelijkeen vrije minuut vind die meteen wordt opgevuld door een soldeervaud van Peter :D....

peter_heijnen
5 september 2008, 12:35
Het is alléén dat als ik eindelijkeen vrije minuut vind die meteen wordt opgevuld door een soldeervaud van Peter :D....
Mijn oprechte excuses daarvoor! :)

Harry
5 september 2008, 13:10
tuurlijk joh, ik hoor het wel. Heeft geen haast, dus....




Ik ga je uitgebried mailen/PM-en Harry ;)
Het is alléén dat als ik eindelijkeen vrije minuut vind die meteen wordt opgevuld door een soldeervaud van Peter :D....

Nielsje
5 september 2008, 15:22
Ik ga je uitgebried mailen/PM-en Harry ;)
Het is alléén dat als ik eindelijkeen vrije minuut vind die meteen wordt opgevuld door een soldeervaud van Peter :D....

Mag ik me bij deze ook even aanmelden als geďnteresseerde voor deze gadget?

Dirk_Hendrik
5 september 2008, 15:40
Ja hoor.
Het enige met deze Gadget is dat hij niet in staat is een LED te driven en het interne circuit dus zo aangepast moet worden dat de LED gewoon op 9V blijft zitten.

Nielsje
5 september 2008, 15:42
Ja hoor.
Het enige met deze Gadget is dat hij niet in staat is een LED te driven en het interne circuit dus zo aangepast moet worden dat de LED gewoon op 9V blijft zitten.

Hangen we daar toch gewoon een batterijtje aan? :seriousf:
Hm.. maar hoe doen ze dat dan met de Fulltone pedalen? Want als je een Godlyke powerpump d'r aan hangt, dan blijft 'ie het toch wel gewoon doen?
Wellicht begrijp ik je verkeerd....

Dirk_Hendrik
5 september 2008, 15:45
Nee. In het geheeel niet.
Ik vraag me sowieso af hoe blij die LED er mee is om ineens de dubbele spanning voor z'n mik te krijgen.

Harm
5 september 2008, 15:51
Het is waarschijnlijk al aan bod gekomen maar gewoon even ter herinnering :cooler:, kan je de OCD met de gain relatief laag ook lekker boosten met een ander pedaaltje?

Ik heb een pedalboard in opbouw en een OCD v1 onderweg. OCD moet de wat meer rock tones leveren en voor de OCD komt een Okko Diablo die lower gain zal doen. Ik vermoed dat de combinatie ook wel lekker zal zijn.

Paul Lenders is voor mij bezig om dat te doen met zijn boost....
Dus puur de od's geeft dan:
- Trebletool
- OCD
- Pauls Boost...

Heb het gehoord bij hem en het klinkt super! Natuurlijk staan er nog wat effecten tussen... maar binnenkort laat ik het wel even zien als ik het pedalboard krijg!

Harm

Nielsje
5 september 2008, 15:54
Nee. In het geheeel niet.
Ik vraag me sowieso af hoe blij die LED er mee is om ineens de dubbele spanning voor z'n mik te krijgen.

hm... Blijkbaar overleven ze het wel, anders waren ze toch allang terug gekomen? Wellicht zit er een leuk systeempje in het circuit die de spanning op 9V houdt? (alhoewel me dat behoorlijk stug lijkt.)

Valoosj
5 september 2008, 16:11
Ja hoor.
Het enige met deze Gadget is dat hij niet in staat is een LED te driven en het interne circuit dus zo aangepast moet worden dat de LED gewoon op 9V blijft zitten.

Het interne circuit veranderen :D is het niet gewoon een grotere weerstand erin steken? Of 1 naar 18V en 1 van dezelfde waarde naar GND?

Omdat iedereen zo enthousiast is over drive pedalen op 18V heb ik mij ook maar de nodige spullen besteld om voltage doublers te maken.

Dirk_Hendrik
5 september 2008, 16:25
Het interne circuit veranderen :D is het niet gewoon een grotere weerstand erin steken? Of 1 naar 18V en 1 van dezelfde waarde naar GND?


Een simpele LT1044 (of any variant daarop) chargepump spanningsverdubbelaar kan die stroom voor die Led niet niet leveren.

Dirk_Hendrik
5 september 2008, 16:26
Omdat iedereen zo enthousiast is over drive pedalen op 18V heb ik mij ook maar de nodige spullen besteld om voltage doublers te maken.

Laat het effe weten als je er 1 hebt die uit 9 volt een spaning >40 volt weet te pompen met een "net" rendement.

Valoosj
5 september 2008, 16:48
Een simpele LT1044 (of any variant daarop) chargepump spanningsverdubbelaar kan die stroom voor die Led niet niet leveren.

Volgens mij begrijpen we mekaar hier verkeerd :)
Waar ik op doel is dat om je led te redden je een spanningsdelertje adhv 2 weerstanden voor je led moet zetten, om zo terug op 9V te komen bij de led. De rest van het circuit zit gewoon op 18V.

De spanningsverdubbelaar die ik ga maken is deze.

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/vdbl.gif


Maar waarom wil jij een spanning hoger dan 40V?

Nielsje
5 september 2008, 16:49
Maar waarom wil jij een spanning hoger dan 40V?

Is het niet zo dat er een aantal EHX effecten op 40V draaien?

Dirk_Hendrik
5 september 2008, 18:20
Volgens mij begrijpen we mekaar hier verkeerd :)
Waar ik op doel is dat om je led te redden je een spanningsdelertje adhv 2 weerstanden voor je led moet zetten, om zo terug op 9V te komen bij de led. De rest van het circuit zit gewoon op 18V.

De spanningsverdubbelaar die ik ga maken is deze.

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/vdbl.gif


Maar waarom wil jij een spanning hoger dan 40V?
Probleem is dat die spanningsverdubbelaar de stroom voor een led niet kan leveren nadat je er 18 volt van gemaakt hebt.

En doe jezel een lol en check even de datasheet voor een 7660. Er zijn 2 "doubler" varianten. Die die je bovenstaand post is de (2*vcc)-1 optie, ideaal 17 volt dus. De andere is de 2*vcc, 18 volt dus. Net iets mooier en voor de kosten hoef je het niet te laten.

Die 40 volt is voor een heel ander project wat geen ene fuk met opamps te maken heeft;)

Valoosj
5 september 2008, 19:44
Ik dacht dat leds amper stroom verbruikten. Maar als jij het zegt dan zal het zo wel zijn.

Wat je zegt van die datasheet, doel je dan op de varianten van de chip zelf, of ook op het schema? Ik kon namelijk enkel aan een ICL7660S geraken. Als het dus van de chip afhangt dan kan ik er toch niets aan veranderen.

Dirk_Hendrik
5 september 2008, 20:31
Ik dacht dat leds amper stroom verbruikten. Maar als jij het zegt dan zal het zo wel zijn.

Wat je zegt van die datasheet, doel je dan op de varianten van de chip zelf, of ook op het schema? Ik kon namelijk enkel aan een ICL7660S geraken. Als het dus van de chip afhangt dan kan ik er toch niets aan veranderen.

Schema. Er zijn meerdere varianten van het ding die misschien in werking (de klokfrequentie) anders zijn maar verder pin-compatible en dus ook schakeling compatible. de LT1044 is er bijvoorbeeld zo-een. Andere varianten heten ook allemaal xx1044.

Valoosj
5 september 2008, 20:35
Ok, dan kijk ik wel eens op de datasheet wat ik nog moet aanpassen in het schema om hem op 18V te krijgen ipv 17.

Nielsje
9 september 2008, 19:50
Zo, ik heb er ook eentje :D
V4, met van die duimschroeven. Helaas heeft de doune hem onderschept, waardoor ik én 30 euro armer ben én een van die duimschroeven mis. Gelukkig wordt deze nagestuurd door de verzender.

heb het pedaal alleen nog maar thuis getest, maar de anti-dichtgemeerdheid van het pedaal vind ik heerlijk! Schoont heerlijk op, en is een heerlijke combi met m'n les paul. Enigzins jammer vind ik wel het volume verschil met de hp/lp stand, maar ik moet nog even uitvogelen wat het beste werkt in de band. Thuis werkt 'ie met alle knoppen op 12 uur verdomd fijn! Voor de liefhebbers, er zit een echte Golden Power batterij in :D. Lex had het erover dat de kleur van de ledjes wel eens varieert, de mijn is in ieder geval rood.

Nu ben ik razend benieuwd hoe die werkt binnen de band, en ook hoe 'ie op 18V werkt. Mitch, bij de verdubbelaar van jou, werkt het ledje dan nog met 18V?

Mitch
9 september 2008, 23:22
Yep. Hij wordt er wel acuut blauw van :D Je krijgt zo PB trouwens...

Nielsje
9 september 2008, 23:30
Ah, dat betekend dus dat Valoosj en D_H niet langer hoever te zoeken naar een oplossing :). Zal vandaag of morgen even twee battery-clips aan elkaar solderen, ben wel erg nieuwsgierig...

Mitch
9 september 2008, 23:31
Als je 'm al niet dichtgesmeerd vindt op 9V ga je blij worden van 18V....en je hebt nu PB trouwens.

tillens
9 september 2008, 23:42
Ik heb die ocd ook wel eens aan de tand gevoeld, maar was er juist niet zo weg van. Ik heb dat bij meerdere fulltone pedalen, dat ze enorm gehyped zijn, maar ik vind het niet je van het...

Zeker voor die prijzen is er beter te vinden.. my two cents...mitch je hebt trouwens pb....

Valoosj
9 september 2008, 23:45
Ah, dat betekend dus dat Valoosj en D_H niet langer hoever te zoeken naar een oplossing :). Zal vandaag of morgen even twee battery-clips aan elkaar solderen, ben wel erg nieuwsgierig...

Eens ik mijn clone gemaakt heb ga ik wel eens wat testen met leds. En ik had al een oplossing in gedachten, maar moet die nog testen.

Mitch
9 september 2008, 23:49
Ik heb die ocd ook wel eens aan de tand gevoeld, maar was er juist niet zo weg van. Ik heb dat bij meerdere fulltone pedalen, dat ze enorm gehyped zijn, maar ik vind het niet je van het...

Zeker voor die prijzen is er beter te vinden.. my two cents...mitch je hebt trouwens pb....
Ik heb behoorlijk de schurft aan Fulltone en een hoop van zijn producten, maar hier maak ik met alle plezier een uitzondering voor.

PB gezien maar nog niet teruggemaild zoals je als anti-PB'er verzocht ;)

Nielsje
14 september 2008, 21:22
hm.. vandaag nog even heerlijk met m'n OCD gespeeld, word er nog steeds errug blij van. De hoeveelheid gain is inderdaad errug veel, ik varieer tussen 9 en 12 uur, en dat scheurt wel lekker. Vind het wel jammer dat tussen hp/lp meteen je volume moet bijstellen.

Overigens heb ik het idee dat 'ie wat laag wegsnoept. Kijken hoe dat morgen is bij de bandrepetitie.

rickert
14 september 2008, 21:23
Ik heb hem ook rond 9 uur, en dan af en toe eens flink de Moller er overheen:D

Nielsje
14 september 2008, 21:35
Ik heb hem ook rond 9 uur, en dan af en toe eens flink de Moller er overheen:D

Merk jij ook dat er ietwat laag verdwijnt?

rickert
14 september 2008, 21:36
Zou best kunnen maar ik heb nergens last van!

Mitch
14 september 2008, 21:41
Overigens heb ik het idee dat 'ie wat laag wegsnoept..
En je probleem is? :D
Het laag-af is echt minimaal hoor. In HP ietsje meer dan LP maar allebei zeer subtiel.
Ik heb 'm van de week over de Vox voor het eerst écht als booster gebruikt in plaats van drive, met de gain op nog lager dan 9u. Klonk erg lekker, de totale helderheid nam er mooi van toe, waardoor -ie heel lekker door de mix sneed terwijl het volume niet veel hoger stond dan unity. Een beetje de truuk waar ik normaal gesproken de gemodde SML/MS10 voor gebruik maar met de OCD was 't een stukkie subtieler en ronder.

zjanke
14 september 2008, 21:52
Ik heb ook eens de fout gemaakt om hem als booster te gebruiken, toen wilde ik er meteen twee :)

Nielsje
14 september 2008, 22:27
Ik heb ook eens de fout gemaakt om hem als booster te gebruiken, toen wilde ik er meteen twee :)

pfff...sukkel!



:D

Gebruikt alleen Mitch nou z'n ooceedee nou op 18V, of ook anderen?
Hoe zou het klinken als je d'r gewoon een potmeter tussen zit, die je met je voet kan regelen? traploze headroom :D

rickert
14 september 2008, 22:28
Ik heb ze beide geprobeerd maar vind nu 9V nog wat lekkerder. Nog geen tijd om in de band te proberen!

Nielsje
16 september 2008, 14:32
Woei, net weer even heerlijk d'r mee gepield en tot de ontdekking gekomen dat de LP stand heerlijk werkt! Gain wederom onder 12 uur, maar volume wat opdraaien, Les paul d'r aan en gaan!

Goh wat ben ik blij :)

M'n möller is overigens ook binnen, dat is echt een lekker pedaal. Heb die overigens ná m'n ocd staan, zodat de boost ook echt m'n solo's kan versterken. Hoe het allemaal werkt binnen de band is nog even afwachten, maar ik verwacht positieve resultaten :)

timkermans
16 september 2008, 16:26
Woei, net weer even heerlijk d'r mee gepield en tot de ontdekking gekomen dat de LP stand heerlijk werkt! Gain wederom onder 12 uur, maar volume wat opdraaien, Les paul d'r aan en gaan!

Goh wat ben ik blij :)

M'n möller is overigens ook binnen, dat is echt een lekker pedaal. Heb die overigens ná m'n ocd staan, zodat de boost ook echt m'n solo's kan versterken. Hoe het allemaal werkt binnen de band is nog even afwachten, maar ik verwacht positieve resultaten :)

Hehe,

na de meeting ben ik inderdaad ook op zoek gegaan naar de Moller 2dehands, maar nog niet gevonden tegen een deftige prijs...

rickert
16 september 2008, 16:27
Misschien ook maar eens die Moller erna proberen. Dan gebruik je de OCD als Boost zegmaar?

Nielsje
16 september 2008, 16:30
Misschien ook maar eens die Moller erna proberen. Dan gebruik je de OCD als Boost zegmaar?

Nee, eerder gewoon de OCD als drive, en de boost van de moller gewoon gebruiken voor meer herrie :D

rickert
16 september 2008, 16:31
Oke. Niet echt logisch volgensmij, de Moller en de OCD kunnen namelijk heel goed samenwerken, ook zonder de boost van de Moller:D

Nielsje
16 september 2008, 16:35
Oke. Niet echt logisch volgensmij, de Moller en de OCD kunnen namelijk heel goed samenwerken, ook zonder de boost van de Moller:D

Ja klopt. Als je de volgorde omdraait (ocd -> möller) is dat voordeel dus een beetje weg. Maar als je (möller -> ocd) doet, dan maakt de boost je geluid alleen ietwat dikker, terwijl ik graag wil dat met een boost m'n geluid voornamelijk harder gaat. Iets zegt mij dat de möller intern ook (drive->boost) zo geschakeld is.

rickert
16 september 2008, 16:39
Geen idee! Als je drive wat lager zet en volume ietsies meer van OCD doet die boost ook weer anders werken. Het blijft leuk speelgoed allemaal:D

Don Olivier
28 september 2008, 14:07
Ik heb gelezen dat de nieuwe versie (de OCD 4) gebruikt maakt
van A-symetrische clipping. Kan ik hieruit concluderen dat de drive een beetje richting de oude Boss SD-1 gaat? Was dat niet het eerste pedaal met a symetrische clipping????

HaroldA
28 september 2008, 14:11
van A-symetrische clipping. Kan ik hieruit concluderen dat de drive een beetje richting de oude Boss SD-1 gaat? Was dat niet het eerste pedaal met a symetrische clipping????
Geen idee, maar was het eerste OD pedaaltje met asymmetrische clipping niet de OD-1?

Mitch
28 september 2008, 14:35
Ik denk niet dat ik overdrijf als ik stel dat de OCD een nieuwe maatstaf is geworden. Vergelijken met iedere willekeurige Boss overdrive gaat niet, zowel qua sound als dynamiek. Niet iedere auto met dieselmotor is vergelijkbaar met de ander ;)

JelmerOnGuitar
28 september 2008, 23:49
Hehe,

na de meeting ben ik inderdaad ook op zoek gegaan naar de Moller 2dehands, maar nog niet gevonden tegen een deftige prijs...
Bij muziekwinkel "de snaar" staat een Möller voor 179 euro, geen idéé of dat veel/weinig is.. Kijk ook hier (http://www.desnaar.nl/index2.php?aid=11).
Goh, ik ben toch wel erg benieuwd naar die hele OCD, ik wordt er wel warm van, denk dat ik er ook maar aan moet geloven straks. Lijkt me een lekkere OD...
Het is toch wel een heel ander pedaal dan de Möller? Die viel me tegen namelijk.. Niet heel mooi vond ik.. De OCD heeft wat meer mogelijkheden en wat meer ballen zeker? De Möller is milder? Minder drive?
Zie ik het goed dat je met de OCD wel de milde klank van de Möller zou kunnen behalen (afgezien van de boost van de Möller natuurlijk), maar dat je er ook nog veel meer mee kunt?

Nielsje
28 september 2008, 23:53
Ik vind beide pedalen erg fijn, maar het is echt afhankelijk van de amp of het
'voldoende' klinkt of 'perfect'. Ik zou de möller hoeveelheid drive niet uit een ocd proberen te halen. Het kan wel, maar de ocd vind ik toch lekkerder als het nét iets steviger mag. De möller heeft een heerlijke mix knop, waardoor je een erg fijne combi krijgt tussen clean/drive.

Ibanez666
23 december 2008, 11:02
Heb de OCD welgeteld een week gehad, totaal onbruikbaar voor mij. Eigenlijk zwaar k*t zelfs. Heb diverse amps gebruikt, buizen en transistor, humbucker gitaren en single coil, maar kon er voor mij geen enkel goed geluid uit halen. Een overdrive kanaal ermee boosten gaat wel, maar dat gaat met veel meer pedalen. Heb ook met volume van mn gitaar gespeeld, alle mogelijke instellingen, maar nope hij is alweer verkocht. Mijn Fulltone DP-1 en mn MI Audio Crunch box vegen in mijn mogelijke set-ups de vloer aan met de OCD

Chiel
23 december 2008, 11:27
De Crunch box is echt met geen enkele mogelijkheid te vergelijken met de OCD. Ik heb echt al vrachtladingen aan pedalen gehad en ook de DP-1 en de Crunchbox. Zijn beide prima pedalen maar compleet anders als de OCD.
De OCD op een clean kanaal van een goede buizenbak is echt onwaarschijnlijk goed en staat voor mij zeker in de top 3 van soortgelijke pedalen. Ik heb hier een oude Fender Bassman 50 staan, een Hook top en een racksetup met een VHT2/50/2 en CAE 3+ SE. Op alle drie klinkt de OCD onwaarschijnlijk goed voor een lichte en vooral dynamische oversturing. Je zegt dat het boosten van een overdrivepedaal wel gaat met een OCD, maar daar vind ik hem juist veel minder bruikbaar voor. Hij is op zijn best om een clean buizenkanaal lekker over de rand van oversturing te krijgen.

Ibanez666
23 december 2008, 11:34
De Crunch box is echt met geen enkele mogelijkheid te vergelijken met de OCD. Ik heb echt al vrachtladingen aan pedalen gehad en ook de DP-1 en de Crunchbox. Zijn beide prima pedalen maar compleet anders als de OCD.
De OCD op een clean kanaal van een goede buizenbak is echt onwaarschijnlijk goed en staat voor mij zeker in de top 3 van soortgelijke pedalen. Ik heb hier een oude Fender Bassman 50 staan, een Hook top en een racksetup met een VHT2/50/2 en CAE 3+ SE. Op alle drie klinkt de OCD onwaarschijnlijk goed voor een lichte en vooral dynamische oversturing. Je zegt dat het boosten van een overdrivepedaal wel gaat met een OCD, maar daar vind ik hem juist veel minder bruikbaar voor. Hij is op zijn best om een clean buizenkanaal lekker over de rand van oversturing te krijgen.

Heb hem ook over een 100 watt Basmann geprobeerd..

Chiel
23 december 2008, 11:42
En dus? Ik zeg alleen dat je uit de OCD geen Crunchbox achtige vervorming zult krijgen. En dan kan ik mij voorstellen dat hij jou inderdaad tegen valt.

Ibanez666
23 december 2008, 11:43
En dus? Ik zeg alleen dat je uit de OCD geen Crunchbox achtige vervorming zult krijgen. En dan kan ik mij voorstellen dat hij jou inderdaad tegen valt.

Ik heb al een Crunch box dus ik was niet op zoek naar hetzelfde. Maar hoe dan ook het is mijn geluid niet en jouw review verandert daar niks aan. Als hij het voor jou wel doet, prima toch?

Nielsje
23 december 2008, 12:13
Bewijst maar weer eens dat over smaak niet te twisten valt, en dat sommige pedalen absoluut niet werken met bepaalde versterkers.

Ik gebruik m'n OCD nu met veel liefde en plezier, de crunchbox heb ik slechts een ruime maand gehad, die vond ik echt nergens naar klinken (en met mij een aantal anderen...)

Ibanez666
23 december 2008, 12:16
Bewijst maar weer eens dat over smaak niet te twisten valt, en dat sommige pedalen absoluut niet werken met bepaalde versterkers.

Ik gebruik m'n OCD nu met veel liefde en plezier, de crunchbox heb ik slechts een ruime maand gehad, die vond ik echt nergens naar klinken (en met mij een aantal anderen...)


Da's maar goed ook anders had iedereen hetzelfde spul.... :)

toneblo
23 december 2008, 14:21
Da's maar goed ook anders had iedereen hetzelfde spul.... :)



Kijk,..........wijsheid!!
b.t.w: Chrunch is geen drive en andersom ook niet!!:satisfie:

Ibanez666
23 december 2008, 14:38
Kijk,..........wijsheid!!
b.t.w: Chrunch is geen drive en andersom ook niet!!:satisfie:

Het gekke is, bij vergelijkingen op youtube klinken ze toch aardig hetzelfde. Maar omdat de praktijk vaak anders blijkt en de verhalen ook verschillend waren, wilde ik hem gewoon eens proberen. Blijken ze inderdaad heel verschillend te zijn, maar niet op een manier die voor mij geschikt is.

toneblo
23 december 2008, 14:41
Het gekke is, bij vergelijkingen op youtube klinken ze toch aardig hetzelfde.


Gewoon uit nieuwsgierigheid en om te vergelijken:

Luister je via een laptop met ingebouwde speakers of met een comp met 5.1 dolby bios system?

Laatste doe ik, dan hoor ik weldegelijk dat de crunchbox iets meer "dicht smeert " dan de ocd...

Maar nogmaals, wie ben ik...:satisfie:

Nielsje
23 december 2008, 14:44
Maar nogmaals, wie ben ik...:satisfie:

Iemand met een onbegrijpelijke sig, en alsnog vind ik het heel erg riskant om iets te beoordelen via een youtube filmpje..

Gewoon allebei lekker kopen en testen, werkt het beste :)

toneblo
23 december 2008, 14:52
Iemand met een onbegrijpelijke sig, en alsnog vind ik het heel erg riskant om iets te beoordelen via een youtube filmpje..

Gewoon allebei lekker kopen en testen, werkt het beste :)

Absoluut, je moet niet op alleen een filmpje afgaan, dat staat buiten kijf, heb ze zelf ook in set-up gehoord, getest.

Voor wat betreft sig: Gaat om werkzaamheden, diensten voor 3en, mocht niet meer openbaar van mods .... en dat doen we dan ook niet.
Met enig creatief denken snap je het misschien beter..tevreden?!

Nielsje
23 december 2008, 14:56
Voor wat betreft sig: Gaat om werkzaamheden, diensten voor 3en, mocht niet meer openbaar van mods .... en dat doen we dan ook niet.
Met enig creatief denken snap je het misschien beter..tevreden?!

Okidoki....

begrepen...


Over een paar weken hebben hier in Delft een feestje bij de lokale homo-bar.. kan ik jou dan een PM sturen, of begrijp ik het dan toch niet goed...?

toneblo
23 december 2008, 15:01
Over een paar weken hebben hier in Delft een feestje bij de lokale homo-bar.. kan ik jou dan een PM sturen, of begrijp ik het dan toch niet goed...?

...ik denk dat je mij niet geheel goed begrepen hebt, maar mocht je toch zin hebben in dat feestje, ga er zelf gerust heen!!!
Ik heb niets tegen homo's maar jouw smaak feestjes is de mijne niet.

Zie de sig meer in de trend van fretwerk, afstellingen, customizen amps etc..

Ibanez666
23 december 2008, 15:03
Gewoon uit nieuwsgierigheid en om te vergelijken:

Luister je via een laptop met ingebouwde speakers of met een comp met 5.1 dolby bios system?

Laatste doe ik, dan hoor ik weldegelijk dat de crunchbox iets meer "dicht smeert " dan de ocd...

Maar nogmaals, wie ben ik...:satisfie:


Desktop, speakers, actieve subwoofer..

Nogmaals ik ben dus ook afgegaan op de verhalen hier en ik kan de positieve ervaringen er in de praktijk niet uithalen.

Nielsje
23 december 2008, 15:03
Ah okee!

Dan begreep ik je verkeerd. Aangezien je vermeldde dat je het niet in je sig mocht vermelden, dacht ik uiteraard meteen aan vieze dingen.

Maar fretwerk en dergelijke mag je toch best aanprijzen? Er zijn zat mensen die dat doen toch?

Ontopic: :cheerup: OCD olé! :cheerup:

Ibanez666
23 december 2008, 15:11
Ah okee!

Dan begreep ik je verkeerd. Aangezien je vermeldde dat je het niet in je sig mocht vermelden, dacht ik uiteraard meteen aan vieze dingen.

Maar fretwerk en dergelijke mag je toch best aanprijzen? Er zijn zat mensen die dat doen toch?

Ontopic: :cheerup: OCD olé! :cheerup:

Dat je daar bij mijn sig nou meteen aan zou denken kon ik nog wel begrijpen ;-)

Maare on topic: OCD weg ermee! ;)

toneblo
23 december 2008, 15:18
Maare on topic: OCD weg ermee! ;)


....idd, on-topic: hij mag van mij blijven!:satisfie:

Ibanez666
23 december 2008, 15:24
....idd, on-topic: hij mag van mij blijven!:satisfie:

Suit yourself :-)

In ieder geval allemaal fijne feestdagen met of zonder OCD!!

toneblo
23 december 2008, 15:27
In ieder geval allemaal fijne feestdagen met of zonder OCD!!

...Likewise!!:strat: in 2009!

LordRiffenstein
23 december 2008, 21:46
De OCD op een clean kanaal van een goede buizenbak is echt onwaarschijnlijk goed en staat voor mij zeker in de top 3 van soortgelijke pedalen. Ik heb hier een oude Fender Bassman 50 staan, een Hook top en een racksetup met een VHT2/50/2 en CAE 3+ SE. Op alle drie klinkt de OCD onwaarschijnlijk goed voor een lichte en vooral dynamische oversturing. Je zegt dat het boosten van een overdrivepedaal wel gaat met een OCD, maar daar vind ik hem juist veel minder bruikbaar voor. Hij is op zijn best om een clean buizenkanaal lekker over de rand van oversturing te krijgen.

Hier ben ik het volledig mee eens. De OCD werkt schitterend op mijn 2 Marshalls maar inderdaad net zo goed op het cleane kanaam van de CAE 3+SE. Heb de V1, behoorlijk wat laag maar klinkt prima en vooral heel dynamisch.

Mitch
23 december 2008, 23:39
Ik geloof wel dat ik de meeste kritiek hoor komen uit de hoek van V4 gebruikers. Geen idee of dat toeval is, toch eens testen.

Kim Wilson
23 december 2008, 23:44
Het is ook erg versterker-afhankelijk, is mijn ervaring. Met de Bandmaster klonk ie heerlijk rond, met mijn JTM klinkt ie vrij rafelig. Ik hoop dat ie met die andere speakers wat beter klinkt, anders gaat ie lekker in de verkoop. Ik heb trouwens ook een V4.

Mitch
23 december 2008, 23:59
Met de Bandmaster klonk -ie prima, met de JTM rafelig. En wiens schuld is dat? Het pedaal?
Nou ja zeg... life sucks to be an overdrive pedal.

Kim Wilson
24 december 2008, 00:01
Nee, dat ligt niet aan het pedaal, dat heb ik nooit gezegd. Het is een waanzinnig pedaal, maar werkt blijkbaar niet op alle amps.

Mitch
24 december 2008, 00:04
Ja, het succes van het pedaal hangt van de versterker af zeg je. Maar wat gaat dan de verkoop in? Het pedaal. Terwijl hij het niet kan helpen. Da's toch sneu voor zo'n lief wit beestje?

rickert
24 december 2008, 00:09
Het is gewoon zo zonde dat die Bandmaster weg ging voor zo'n korrelige Marshall.... Altijd al gezegd.

Nielsje
24 december 2008, 00:10
Volgens mij klinkt die JTM best lekker met een paar goeie speakers.

Mitch
24 december 2008, 00:14
Dat rafelige haal je een heel eind naar benden, geheid. Die Heritage 65's zijn goed rond, vooral naar het laag toe. Zit je maar te plagen hoor Hans (vandaag bij mijn ouders geweest én mijn schoonmoeder op visite gehad, dan mag dat).

shredneck
24 december 2008, 00:31
Weet je wat gek is? Vorig jaar was ik ook lyrisch van de OCD....maar ik kan me er nu helemaal niet meer in vinden. Ik vind het een agressief en "hard" geluid, ik had een V3 en ik vond zelf dat dit pedaal te veel midhoog had. Dynamisch reageren deed ie prima, maar of dat nou een pre is, er zijn er veel meer die dat doen.
Niet mijn cup of tea meer iig. Nu is het voor mij de Barber direct drive en een fulldrive in de flatmids stand. Ik gebruik een plexi stack.


Over die jtm, tip: bij van de Haar deden we vaak een celestion alnico gold en een g12h30 in een 2x12 , dat klonk met de meeste britse amps geweldig. Rob Winter vond de combi zo tof dat ie in zijn HOOK cabinetten (voor de wit licht shows, die zilveren) ook die combi wilde (wel 4x12's) Dat klonk ook top (heb ze er zelf ingezet en getest met o.a. jtm45 en fargen plexi).

HaroldA
24 december 2008, 16:17
Ik geloof wel dat ik de meeste kritiek hoor komen uit de hoek van V4 gebruikers. Geen idee of dat toeval is, toch eens testen.

Ik heb zowel een V3 als V4 zelf gebouwd, en de V4 is voor mij veel 'gaver' ;)

De V3 had last van 'drukverlies' en de V4 weet gewoon precies de extra schop aan mijn over z'n nek gaande preamp van de JCM800/888 2204 en de JMP 2204 te geven.

Veel beter dan mijn/zijn voorganger: een OD-1.

United
5 maart 2009, 10:22
Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een OCD. Mn eerste indruk is erg goed moet ik zeggen! Die OCD klinkt heerlijk over mn tele.

De afgelopen dagen ben ik al aan het zoeken gegaan naar wat goede settings van de volume, tone en drive. Zowel de HP als LP zijn erg bruikbaar!
Ik ben benieuwd naar jullie settings aan de hand van de volgende punten zodat ik komend weekend wat verschillende settings van jullie kan gaan proberen en wellicht dingen tegenkom die me erg bevallen

humbucker of single coil?
HP of LP?
klokstand volume?
klokstand tone?
klokstand drive?

Voel je vrij om zinvolle aanvulling te geven op het onderwerp :ok:

Nielsje
5 maart 2009, 10:23
Nou, de enige zinvolle opmerking die ik kan bedenken: Bij mij verschillen de instellingen nogal. Is geheel afhankelijk van de versterker en de gebruikte speakerkast.

United
5 maart 2009, 10:44
okee, dus jij hebt niet een soort van basissetting die je gebruikt en vervolgens bijdraait waar nodig is?

Nielsje
5 maart 2009, 10:54
okee, dus jij hebt niet een soort van basissetting die je gebruikt en vervolgens bijdraait waar nodig is?

Oh jawel hoor, maar het is nogal afhankelijk van amp, kast en gitaar.
Ik probeer in ieder geval op unity gain te spelen, de gain en tone knope draai ik gewoon bij. Ligt er aan waar ik zin in heb.

jonesd
5 maart 2009, 11:06
Als het je kan helpen, mijn basis instelling is:

Vox ac30 clean
Ocd: tone: 12u
gain: 9u of iets minder
volume: 3u of iets meer
lp mode

Met deze instellingen heb ik een klein randje op een volume dat nagenoeg gelijk is aan het cleane volume. Voor meer scheur boost ik de ocd met een tubescreamer. Voor solo's staat er nog een emma Reezafratzitz achter voor een volume- en lichte gainboost. Deze voegt ook nog wat compressie toe.

MarkV
5 maart 2009, 13:17
Zowel voor humbucker als single coils gebruik ik dezelfde settings (charme van de verschillende pickups, geen reden om settings te tweaken als je daardoor twee verschillende soorten elementen hetzelfde gaat laten klinken)

Op een cleane versterker, OCD als basis overdrive:

Volume 10 uur
Tone: 12 uur
Gain: 10 uur

HP mode

jonesd
5 maart 2009, 15:20
O ja, mijn settings gelden zowel voor een gewone tele als voor een thinline met humbuckers. Met deze laatste is er uiteraard wat meer oversturing.

Mitch
5 maart 2009, 18:54
humbucker of single coil?
HP of LP?
klokstand volume?
klokstand tone?
klokstand drive?


LP stand bij hummies, HP bij single coil (meestal)
Volume op unity gain, op gehoor stellen dus.
Tone: ja eeeh, niet te scherp en niet te dof, wederom op gehoor dus.
Drive zul je ook zelf uit moeten zoeken, ik heb er persoonlijk niet teveel gain in, daar gebruik ik een ander pedaal voor.

dacrow
22 april 2009, 22:37
Al duidelijk uitgebreid getest door velen, dus ik hoop hier een antwoord te vinden.

Is dit pedaal (buiten de overdrive etc functies) geschikt als distortion voor sc's ?
Iemand raadde me het pedaal daarvoor aan maar heb het nog niet uitgetest.
Ik heb een BD-2 Keeley waar ik live geen transparante ditortion uitkrijg.

MarkV
22 april 2009, 23:09
Al duidelijk uitgebreid getest door velen, dus ik hoop hier een antwoord te vinden.

Is dit pedaal (buiten de overdrive etc functies) geschikt als distortion voor sc's ?
Iemand raadde me het pedaal daarvoor aan maar heb het nog niet uitgetest.
Ik heb een BD-2 Keeley waar ik live geen transparante ditortion uitkrijg.

Ik zou het niet gebruiken als distortion met single coil gitaren. De OCD blijft te dynamisch en uncompressed en er zit te weinig gain in om als distortion te fungeren. Ook de BD-2 kan dat niet. Die wordt veel te fizzy met veel gain naar mijn mening.

Of ben je gewoon op zoek naar een high gain overdrive en niet een distortion? Een distortion kleurt vaak veel meer dan een transparante overdrive. Weinig goede ervaringen met distortions, maar de emma reezafratzitz vond ik wel aardig.

jonesd
23 april 2009, 10:25
Inderdaad is de emma aan te raden.

OCD kan ook maar dan is het best om deze te stacken met nog een booster (ts-9 of iets dergelijk). Op die manier wordt de boel toch nog een beetje gecompressed.

Marshallover
23 april 2009, 10:33
Ik zou het niet gebruiken als distortion met single coil gitaren. De OCD blijft te dynamisch en uncompressed en er zit te weinig gain in om als distortion te fungeren. Ook de BD-2 kan dat niet. Die wordt veel te fizzy met veel gain naar mijn mening.

Of ben je gewoon op zoek naar een high gain overdrive en niet een distortion? Een distortion kleurt vaak veel meer dan een transparante overdrive. Weinig goede ervaringen met distortions, maar de emma reezafratzitz vond ik wel aardig.

Te weinig gain om als distortion te fungeren? Ik krijg er toch een aardig vette distortion uit hoor! Zonder andere pedalen...

Chiel
23 april 2009, 12:00
Idem dito hiero. Gebruik hem met Suhr single coils op een Strat. Je kunt er inderdaad moeilijk Rammstein sounds uit halen maar hij scheurt echt wel genoeg voor mij hoor!

Harm
23 april 2009, 12:26
Ik kan me met de OCD altijd prima redden voor een vrij cleane top of combo, perfect voor de basis overdrive, ongeacht strat of LP... Geen metal ok, maar dat speel ik niet :)

Nellyrocks
23 april 2009, 15:06
Ik heb de drive nooit over de helft staan. je moet echt wel van een bak scheur houden als je dat ding te weinig vindt.

MarkV
23 april 2009, 18:45
Maakt niet echt uit hoeveel gain je nou erin draait. De OCD blijft een overdrive en wordt geen distortion. Als je heel veel gain op de OCD zet dan wordt het een mal zooitje m.i. en geen lekkere strakke high gain distortion.

Er zit een verschil tussen in 'clipping' bij overdrive en distortion. Bij een distortion is het clippen veel extremer en wordt het signaal afgeknipt. Bij een overdrive wordt het signaal alleen maar afgerond/platgedrukt (compressie).

In mijn ogen/oren is de OCD een overdrive pedaal ook al draai je er erg veel gain in.

shredneck
25 april 2009, 11:31
Maakt niet echt uit hoeveel gain je nou erin draait. De OCD blijft een overdrive en wordt geen distortion. Als je heel veel gain op de OCD zet dan wordt het een mal zooitje m.i. en geen lekkere strakke high gain distortion.

Er zit een verschil tussen in 'clipping' bij overdrive en distortion. Bij een distortion is het clippen veel extremer en wordt het signaal afgeknipt. Bij een overdrive wordt het signaal alleen maar afgerond/platgedrukt (compressie).

In mijn ogen/oren is de OCD een overdrive pedaal ook al draai je er erg veel gain in.

Yep, dat klopt. Ik had versie drie, maar ben veel blijer met de fulldrive.

dacrow
27 april 2009, 15:37
Ik zou het niet gebruiken als distortion met single coil gitaren. De OCD blijft te dynamisch en uncompressed en er zit te weinig gain in om als distortion te fungeren. Ook de BD-2 kan dat niet. Die wordt veel te fizzy met veel gain naar mijn mening.

Of ben je gewoon op zoek naar een high gain overdrive en niet een distortion? Een distortion kleurt vaak veel meer dan een transparante overdrive. Weinig goede ervaringen met distortions, maar de emma reezafratzitz vond ik wel aardig.

Juist! De bd-2 ook mét Keeley mod is niet echt geschikt voor distortion, ik denk dat de OCD ook meer een overdrive pedaal is en ben echt niet opzoek om het te combineren met een andere booster/overdrive om hem 'op te pompen' om zo een distortion klank te verkrijgen.

Ik zoek écht een stand-alone distortion pedaal, damn moeilijker als ik dacht ! :)

Als ik mijn TS-808 combineer met mijn booster(box of rock) krijg ik een strakke sound, dat met iets meer laag misschien en iets meer gain en dat in éen enkel pedaal.

Wie heeft er iets dat zéker id buurt komt?

Fender Strat---->Twin

LordRiffenstein
27 april 2009, 16:04
Als ik mijn TS-808 combineer met mijn booster(box of rock) krijg ik een strakke sound, dat met iets meer laag misschien en iets meer gain en dat in éen enkel pedaal.

Wie heeft er iets dat zéker id buurt komt?

Fender Strat---->Twin

Maxon SD9, als het kan met Analogman mod, die maakt de tone control bruikbaar.

dacrow
27 april 2009, 16:51
Maxon SD9, als het kan met Analogman mod, die maakt de tone control bruikbaar.

Bedoel een distortion pedaal...

tillens
27 april 2009, 21:01
de maxon sd 9 is dus een sonic distortion. . hence the name..

dacrow
28 april 2009, 05:51
Inderdaad, ik dacht direct aan Maxon's tubescreamer clone..

tillens
28 april 2009, 07:21
nope dat is geloof ik de od8 of zoiets... en daarnaast hebben ze ook geloof ik nog een od808... dat is meer de ts kant op. de sd9 is echt een distortion...

schizo910
28 april 2009, 10:23
Juist! De bd-2 ook mét Keeley mod is niet echt geschikt voor distortion, ik denk dat de OCD ook meer een overdrive pedaal is en ben echt niet opzoek om het te combineren met een andere booster/overdrive om hem 'op te pompen' om zo een distortion klank te verkrijgen.

Ik zoek écht een stand-alone distortion pedaal, damn moeilijker als ik dacht ! :)

Als ik mijn TS-808 combineer met mijn booster(box of rock) krijg ik een strakke sound, dat met iets meer laag misschien en iets meer gain en dat in éen enkel pedaal.

Wie heeft er iets dat zéker id buurt komt?

Fender Strat---->Twin

Misschien toch ook eens een van de blackstar pedalen proberen...

dacrow
29 april 2009, 08:34
Misschien toch ook eens een van de blackstar pedalen proberen...

Lijkt op een roulette, VIVA LAS VEGAS :)

HaroldA
29 april 2009, 10:28
Nou, mijn OCD v4 heeft het bordje ook moeten verlaten en zijn/haar plaats af moeten staan aan een Digitech Slechte Aap (TM)...

Ik begon me steeds meer te storen aan de OCD maar kan nog steeds niet zeggen waaraan. De BadAap is veel 'actiever' en duwt je geluid veel beter de speakers uit, maar blijft toch heel prettig om naar te luisteren!

Ik heb al wel de mid mod uitgevoerd op de Bad Monkey en ga nog op zoek naar de juiste condensator voor een laag modje...

Mooie vergelijkingssite (maar helaas wel op een cleane versterker): http://oldtonezone.herokugarden.com/

Chris Winsemius
30 april 2009, 12:26
Nou, mijn OCD v4 heeft het bordje ook moeten verlaten en zijn/haar plaats af moeten staan aan een Digitech Slechte Aap (TM)...

Ik begon me steeds meer te storen aan de OCD maar kan nog steeds niet zeggen waaraan. De BadAap is veel 'actiever' en duwt je geluid veel beter de speakers uit, maar blijft toch heel prettig om naar te luisteren!

Ik heb al wel de mid mod uitgevoerd op de Bad Monkey en ga nog op zoek naar de juiste condensator voor een laag modje...

Mooie vergelijkingssite (maar helaas wel op een cleane versterker): http://oldtonezone.herokugarden.com/

Congrats!

Qua SlechteAapAanpassingen: heb zelf wat lopen experimenteren met de non-smd-onderdelen.... stock bleek toch voor mij het handigste.

Ik gebruik meestal de volgende instellingen:
- gain afhankelijk v/d rest, meestal redelijk laag of 'n beetje
- bass: kwart over drie, meer wordt modderig
- hoog: idem of voluit
- level: ook weer afhankelijk v/d rest

Met 'n (Taiwan) Boss SD-1 er voor (gain voluit) is het ook 'n lekkere combi.

Mooiste: goedkope/NON-boutique BM vind ik handiger/leuker/etc. dan die SD-1 of m'n oude (80s) TS-9...........

Negative K3 fan
1 mei 2009, 14:22
ik hoorde dat er bij mij ook een bad monkey ging komen...

Chris Winsemius
1 mei 2009, 14:26
ik hoorde dat er bij mij ook een bad monkey ging komen...

Ok!

Nog wat: 'n klant van mij heeft 'n aantal oude TSjes, waaronder ook de TS 808 en 'n vroege 9 maar (live) gebruikt hij 'n Bad Monkey voor drive en die 808 voor boost.

Wicked Willy
13 mei 2009, 14:52
Mijn ervaringen met de OCD:

Gisteren eindelijk mijn OCD in de oefenruimte kunnen uitproberen. Ik heb mijn Box of Rock tijdelijk van mijn pedalboard afgehaald en vervangen door de OCD om deze uit te kunnen proberen. Uiteindelijk komen beide pedalen terug op mijn board...........gebruik de OCD gewoon op 9V overigens

Even wat info vooraf: OCD gebruikt in combinatie met Koch Multitone 100 (kanaal 2 en 3) en een PRS Singlecut en een CU22.

Op kanaal 2 gebruikt om kanaal te boosten en net een extra randje er aan te geven........heerlijk krijg een Foo Fighter-achtige sound met veel definitie en punch. Op dezelfde stand maar dan kanaal drie brute heavy rock sound...lekker lekker lekker.

Ik vind het een heel ander pedaal dan de BOR ook al maken veel mensen de vergelijking........meer in your face en wat moderner qua sound. Beste aankoop die ik in tijden gedaan heb!

bloodgulge2
2 juni 2009, 22:11
Dag beste gitaarnetters, ik wil even het verhaal van mijn ocd delen.

Het begon allemaal op mijn eerste amp, een spider 2. Dat ding is best oke voor mee te beginnen, maar ik merkte toch dat ik altijd wat miste in mijn sound. Toen over het internet wat te weten gekomen over pedaaltjes en voor ik het wist stond ik in de winkel voor iets wat ik niet kon uitleggen. Ik wist immers niet echt wat ik zocht en kon het nog minder goed uitleggen, dus het kwam erop neer dat ik in de muziekwinkel totaal verschillende dingen testte.

Ik testte een paar boss blues drivejes, de ocd, en een zvex fuzz factory xD Uiteindelijk scoorde de ocd het best op deze amp, waar hij eigenlijk toch niet eens tot zijn recht kwam, maar kom. Impulsief heb ik hem gekocht. Sinsdien gebruikte ik de ocd als mijn enige overstuurde geluid. Ondertussen had ik al een bandje gevonden waar het er nogal luid aan toe ging, en vond dat het tijd was voor een goeie versterker. Ik wou natuurlijk minder impulsief kopen, maar kwam niet onder mijn verlegenheid uit en testte slechts een amp of 4.
Dit gebeurde zonder de ocd, wat ik misschien beter had moeten doen. Ik kwam buiten met een buizenampje van orange (rocker30). Dit was natuurlijk een hele vooruitgang, de ocd hield net als mij ook meer van buizen.

Naarmate ik beter werd, leerde ik meer en meer uit mijn gear halen, en ik experimenteerde met de volgorde van mijn pedalen. Op een gegeven moment plaatste ik de boss ge-7 eq achter de ocd en WOW. Het was dag en nacht verschil. Het leek alsof er een deken voor mijn speaker werd uitghaald, het maakte niet eens uit of de eq aan of uit stond. Nadien las ik wat over buffers, en ik neem nog steeds aan dat het door een buffer komt, maar nu komt het eigenaardige: Dit effect slaat ALLEEN OP DE OCD. Wanneer ik andere pedalen apart neem (dus ook zonder eq) is het verschil te verwaarlozen (door lengte van de keten), maar het verschil met de ocd is gigantisch.

Nu hou ik echt van dit geluid, als allround main overdrive, maar ik vind het
idioot dat mijn overdrive afhankelijk is van een ander pedaal. Ik zit nu een
beetje vast aan die eq, (die ik nu tevens ook gebruik als solo boost) Ik zou
voor mijn solos een andere booster willen gebruiken, maar dat laat de ocd
niet toe... Normaal ben ik ook van het principe, if its not broken, don't fix it,
maar ik ben nu op zoek naar een permanente oplossing

Nu is de vraag: is dit wel degelijk een bufferwerking? (ik vind het bizar)
en of er iets gedaan kan worden waardoor ik mijn ocd onafhankelijk dat
geluid kan laten produceren. Of zoek ik misschien toch beter verder naar
een ander pedaal?

hugo123
2 juni 2009, 22:40
Een Mi Audio Boost n' Buff dan, de buffer staat altijd aan, en je kan dan ook boosten. Dan heb je toch een buffer erachter en een boost!;)

bloodgulge2
2 juni 2009, 22:58
is dat dan normaal dat buffers zo selectief werken?

hugo123
2 juni 2009, 23:14
Ik neem aan van wel! Ik denk dat sommige pedalen gewoon beter reageren op een buffer.

rijsberman
2 juni 2009, 23:23
oh, zo'n ocd.


Ik verwachtte al een persoonlijk verhaal over je obsessive compulsive disorder c.q. dwangneurose.

bloodgulge2
2 juni 2009, 23:29
Oke bedankt, ik zal er eens over nadenken

dacrow
3 juni 2009, 09:57
Uw citaat is geweldig (bloodgulge)
Evenals de OCD, straks eens experimenteren met de eq erachter, ik vind het wel raar, de meeste pedalen zijn toch FET gewijs gebufferd?
Ik heb er een Tubescreamer achter staan die net als (bijna) alle BOSS pedalen een FET gebruikt met een theoretisch oneindige ingangsweerstand.
Een van de uitzonderingen is een wah pedaal en een fuzz..

Ik heb pas een V3 OCD gekocht, iemand een idee of er een duidelijk verschil is tussen de verschillende versies?

Mitch
3 juni 2009, 11:36
Effe samengevoegd.

De OCD, in ieder geval de eerste series, heeft inderdaad een iets andere output, zat geloof ik geen output buffer in. Sorry, precies weet ik het niet meer, ben geen techneut, maar hij kan inderdaad wat sterker reageren op plaatsing in de keten t.o.v. gebufferde pedalen dan je gewend bent van andere pedalen. Een voordeel van de gebruikte techniek was volgens mij dat -ie ook wel dynamischer kon zijn qua scheur in relatie tot attack en volumestanden van je gitaar.

Meer over de verschillende versies:
http://www.pedalarea.com/ocd

bloodgulge2
3 juni 2009, 15:15
Uw citaat is geweldig (bloodgulge)
Evenals de OCD, straks eens experimenteren met de eq erachter, ik vind het wel raar, de meeste pedalen zijn toch FET gewijs gebufferd?
Ik heb er een Tubescreamer achter staan die net als (bijna) alle BOSS pedalen een FET gebruikt met een theoretisch oneindige ingangsweerstand.
Een van de uitzonderingen is een wah pedaal en een fuzz..

Ik heb pas een V3 OCD gekocht, iemand een idee of er een duidelijk verschil is tussen de verschillende versies?

Ja, het rare is dat de eq niet het verlies in toon 'herstelt' want met enkel de ocd en korte kabels klinkt hij net hetzelfde als in een ketting van 2 lange kabels + 10 effecten met allemaal patch kabels van 30 cm, zo is de ocd gewoon, maar met de equalizer erachter (uit of aan maakt niet uit) lijkt het alsof de hele voicing van de ocd opgehelderd wordt.

Btw is er veel verschil tussen buffers? anders wil ik wel een DIY poging wagen voor een aparte of misschien zelfs ingebouwde buffer.

(en bedankt vr het compliment over de citaat ;) )

E-J
3 juni 2009, 21:46
Even een klein vergelijkinkje tussen 5 OD pedalen waaronder een OCD...

Ik ben een indie/alternatieve rockband aan het opzetten en zoek daarvoor naar een mooie cleane Fender amp en een leuk oversturingspedaaltje. Toevallig kreeg ik vorige week een aantal pedalen op bezoek, namelijk een USA Proco Rat, een oude Marshall Guv'nor en dus een Fulltone OCD. Deze mochten het gaan opnemen tegen met '80 Chandler Tube Driver en een Digitech Bad Monkey.

De Tube Driver en de Guv'nor waren de onbetwiste winnaars. De Tube Driver voor de warme maar toch ook korrelige oversturing (beetje Marshall JMP 2203) en de Guv'nor voor het iets smoothere en donkere (Plexi) Marshall geluid.

Zij waren de winnaars omdat ze in mijn ogen het meeste het gevoel creeeren dat de oversturing van een mooie buizenversterker komt. Voor mij ligt dat aan het midlaag, zowel de Tube Driver als de Guv'nor hebben lekker veel ballen in dat gebied en zijn allesbehalve krasserig.

De OCD volgde op een gepaste afstand, hij heeft wat minder ballen en klinkt wat minder 'vet'. Minder 'amplike' Wel een mooi pedaal maar toch is het nou een gevalletje net niet.

De USA Rat (zonder LM308 chip) viel een beetje tegen. Hij mist bas en midlaag, hij klinkt daardoor erg dun en zelfs wat midscooped, bijna als de oversturing van een transistorversterker. Wel lekker veelzijdig.

De Digitech Bad Monkey is een geweldig ding wanneer je hem als booster gebruikt maar oversturing is het mid toch wel wat te veel van het goede. Hij kleurt je geluid veel meer dan bijvoorbeeld de Tube Driver, die veel transparanter is. Ook heeft hij eigenlijk te weinig oversturing als je hem voor allerlei soorten stijlen wilt gebruiken. Zeker niet slecht maar stukken beter op zijn plaats als booster.

Ik heb verschillende types van de Tube Driver geprobeerd het laatste halfjaar. De zwarte vijfknops Tubeworks, 3 knops Tubeworks nieuwe BK Butler Reissues met verschillende buizen en nu dan het origineel: een '80s Chandler (By BK Butler) Tube Driver. De 4 knobs Tube Drivers (zoals de nieuwe reissues en de originele Chandler by BK Butler) zijn verreweg de beste van het zooitje en in mijn ogen toch wel echt een van de beste oversturingspedalen, daar ze gewoon enorm als een goede overstuurde buizenversterker klinken. De Guv'nor zit er dicht in de buurt, heeft net wat meer instelmogelijkheden en klinkt wat donkerder.

Kim Wilson
4 juni 2009, 08:29
Op welke amp heb je ze getest? Ik heb gemerkt dat de OCD veel mooier werkt op mijn Vibrolux dan op mijn ex-JTM.

the sure thing
4 juni 2009, 10:06
Op welke amp heb je ze getest? Ik heb gemerkt dat de OCD veel mooier werkt op mijn Vibrolux dan op mijn ex-JTM. Ha Kimmiebimmie :)

Hoe merk je verschil? EN heb je nou eindelijk FOTO'S van de beauty!!!!!!

Kim Wilson
4 juni 2009, 10:16
Nee, nog geen foto's, sorry. :makeup:

Op de Vibrolux klinkt ie veel schoner, transparanter en minder rafelig dan op de JTM. Ik heb deze combi nog niet helemaal op volle sterkte kunnen testen, maar de eerste indrukken zijn goed. Lekker open geluid.

HaroldA
4 juni 2009, 10:56
Op welke amp heb je ze getest? Ik heb gemerkt dat de OCD veel mooier werkt op mijn Vibrolux dan op mijn ex-JTM.

En ik ben er achter dat een OCD alleen maar lekker klinkt op een cleane amp, anders gaat hij verzuipen...

E-J
4 juni 2009, 11:02
Op welke amp heb je ze getest? Ik heb gemerkt dat de OCD veel mooier werkt op mijn Vibrolux dan op mijn ex-JTM.

Ik heb ze getest op mijn Orange AD30TC. Eerst op kanaal 2: klinkt een beetje als een Hiwatt, clean, helder etc, daarna op kanaal 1, die wat meer klinkt als een Bluesbreaker, vetter, warmer, donkerder. Beide kanalen stonden gewoon clean afgesteld, zonder oversturing.

SloeGin
6 juni 2009, 01:55
Heeft iemand de OCD al gebruikt in combinatie met een Marshall JCM 900 of 800?
Ik gebruik nu een Boss SD-1 als boostpedaal.
Geeft die OCD nu echt een groot verschil t.o.v. de Boss SD-1, zoals minder bas wegnemen?

Kellet
6 juni 2009, 02:38
Ikke! OCD voor een JCM900. Resultaat? GEWELDIG! Ik gebruikte de OCD om de Marshall's distortion nog wat meer te verzadigen. Met de OCD aan werd de sound crunchier, zwaarder en het hoog ronder.

Chris Winsemius
6 juni 2009, 10:14
Had laatst 'n OCD geprobeerd (V4 versie dacht ik) met 'n Tele en 'n Fender rei. PrincetonReverb (clean afgesteld) en vond 'm zeer ok, draait mooi clean en de piches zijn ook lekker imho.

SloeGin
6 juni 2009, 11:45
Ikke! OCD voor een JCM900. Resultaat? GEWELDIG! Ik gebruikte de OCD om de Marshall's distortion nog wat meer te verzadigen. Met de OCD aan werd de sound crunchier, zwaarder en het hoog ronder.

Speel je nu op een JCM of op de ENGL?
Heb je soms soundclips van die JCM met de OCD ?

HaroldA
7 juni 2009, 14:02
Heeft iemand de OCD al gebruikt in combinatie met een Marshall JCM 900 of 800?

Ikke op de JMP en JCM 800. Ik vond het (uiteindelijk) helemaal niets. Werd totaal dichtgesmeerd... :stop:

Op dit moment is mijn Bad Monkey mijn main overdrive, maar de plannen voor een DIY Fat Boostered zijn al gesmeden!

Mitch
7 juni 2009, 20:36
De vragen en antwoorden over buffers heb ik afgesplitst naar en eigen topic in Werkbank, genaamd "Zelfbouw buffer".

tillens
7 juni 2009, 22:31
Ik heb ook weleens op de ocd gespeeld, met een strat ervoor over een klein buizenampje, maar ik vond het niet veel soeps.. althans niet voor zoon bedrag. dan liever een hydra boost van carl martin... die een stuk transparanter is!

LordRiffenstein
8 juni 2009, 09:33
Ik heb ook weleens op de ocd gespeeld, met een strat ervoor over een klein buizenampje, maar ik vond het niet veel soeps.. althans niet voor zoon bedrag. dan liever een hydra boost van carl martin... die een stuk transparanter is!

Typisch voorbeeld van verkeerd item voor de toepassing. Een Hummer koop je niet om snel door te bochten te kunnen, een OCD niet omdat hij super transparant is. Ik heb een OCD v1 en ben er super tevreden mee. Zowel in combi met mijn 50w JMP Bass als mij rack setup vind ik hem PRIMA klinken op een cleane sound. Ik wil er ergelijk nog eentje bij zodat ik in beide setups de OCD heb.

soup
14 oktober 2009, 20:29
Hebben jullie die switch op HP of LP staan?

Ik heb hem op LP staan, klinkt iets donkerder (en beter imho).


http://www.makenmusic.com/productimg/Fulltone_OCD.jpg

Chris Winsemius
14 oktober 2009, 21:19
(elektronisch gezien een) eenvoudig hoog-af-filter;
LP stand geeft wat minder hoog door dan de HP stand

Mitch
14 oktober 2009, 21:26
Toch werkt -ie wel goed in de praktijk. Nou ken ik het schema niet maar op gehoor lijkt het meer dan alleen een hoog-af filter. Bij de LP stand moet je het volume wat verder open draaien en hij lijkt iets meer compressed, in de HP stand is er ook een iets duidelijker hoog mid en wat minder laag. Ik vond de LP stand het lekkerst met LP's :)

Blokkie
7 november 2009, 20:35
Ik heb er net een binnen (versie 4, nieuw). Vandaag kan ik hem niet meer testen, morgen ga ik los.

Blokkie
8 november 2009, 15:57
wat een geweldig veelzijdig pedaal is dit.

Tot voor kort deed ik alles met mijn Marshall Valvestate 8080. Sinds een week of 6 ben ik overgestapt op een Blues jr texas red en een marshall guv'nor plus. Nu met de OCD erbij kan ik alle geluiden vinden die ik wil.
Erg leuk om te blijven draaien aan de knopjes. Op zoek naar die geweldige tone. Voor mijn strat heb ik hem inmiddels gevonden. Met de OCD.

rocker_71
3 december 2009, 15:54
Heb hem ook besteld. Was aan het twijfelen, en OCD of een Barber LTD, maar het is de OCD geworden. Via Ebay bestald, dus niet zo verschrikkelijk duur als ie hier in NL wordt verkocht.

Ben echt mega benieuwd hoe deze gaat klinken. :cheerup:

Zal ik hem inzetten als vervanging van mijn Maxon OD808 (lead) of gaat ie mijn double muff (slag) vervangen?

HaroldA
3 december 2009, 15:58
Heeft iemand de OCD al gebruikt in combinatie met een Marshall JCM 900 of 800?


Ikke op de JMP en JCM 800. Ik vond het (uiteindelijk) helemaal niets. Werd totaal dichtgesmeerd... :stop:

Op dit moment is mijn Bad Monkey mijn main overdrive, maar de plannen voor een DIY Fat Boostered zijn al gesmeden!

De Fat Boostered is het ook niet geworden en de Bad Monkey heeft onderdak gevonden bij ene C. W. te V.

Ik ben nu helemaal Blues Pro fanaat geworden!!! :cheerup:

tomdiedom
4 december 2009, 01:53
aaah ik heb zowel de blues pro en de ocd en vind ze beide zeer bruikbaar. smaken blijven verschillen.....

soup
16 december 2009, 18:28
Heeft iemand zijn OCD al op 18 volt laten draaien?

Mitch
16 december 2009, 22:02
Ja. Met een V2 vond ik het een duidelijke verbetering, met een V4 vond ik het niet zo heel veel toevoegen.