PDA

View Full Version : op zoek naar een bassversterker!!!!!!!



Geoffrey
2 april 2008, 22:39
Misschien is dit al veel gevraagd..maar wat ik vind word ik niet veel wijzer van.

Ik speel al 13jaar electrische gitaar: BC Rich door Peavey
Maar ik ben onlangs gevraagd om in een band bass te gaan spelen aangezien een derde gitarist wat moeilijk is en hun bassist pas de groep verlaten heeft.
(en eigenlijk heb ik altijd wel al bass willen spelen.. :satisfie: )

Nu ben ik dus op zoek naar een degelijke versterker (liefst 2de hands) die vooral metal aankan.. als dit er iets to doet voor een bassversterker natuurlijk.
De bass word normaal een BC Rich beast NJ

Aangezien dat mijn gitaarversterker een Peavey is was ik nu ook graag bij Peavey gebleven..
Maar ik weet totaal niet waar ik moet op letten qua wattages e.d.
De versterker moet dus de repetities aankunnen en ook optredens..

Graag had ik dus eigenlijk geweten waar ik moet op letten..
heb ik een head en cab nodig of enkel een combo?
hoeveel speakers?
....
tips zijn zeker en vast welkom!!

Geoff
3 april 2008, 04:05
hey Geoffrey,

volgens mij is het interessant om eerst een budget in gedachten te hebben, dan weet ik al meer wat ik zou aanraden.

peavey heeft zeer goede combo's, de tnt serie, klinkt zeer vet. en de cabinets van peavey met de black widow speakers klinken ook zeer vet, en zijn redelijk makkelijk te vinden 2de hands.

verder is het ook aan te raden om even het gerief van de andere bandleden mee te delen, als zij op combo's spelen, is het vaak niet echt interessant om met een grote stack af te komen, en als je drummer niet te luid klopt ook heeft het ook niet veel zin om grote gitaarmonsters te kopen.

Belangrijk als je er mee wil gaan repeteren is dat iedereen zichzelf, en elkaar goed hoort, en eigenlijk is dit in een live situatie net hetzelfde.

greetz

Geoff

Geoffrey
3 april 2008, 20:54
De twee gitaristen spelen op Marshall stacks.. en de drummer slaat er op alsof hij zijn drum aan het afbreken is.. :satisfie:
Dus ik heb wel redelijk wat power nodig..ook omdat we nog moet beginnen met optredens doen en deze in het begin zeker niet altijd door een PA gaan.
Daarom dacht ik dat een combo misschien niet zwaar genoeg is?

Budget draait ergens rond 500-600 euro maar dan liefst voor 2de hands spullen..het mag eventueel iets meer zijn zolang ik maar zeker ben dat de versterker de verschillende omstandigheden aankan: repeteren, optreden,..

CasB
3 april 2008, 21:23
Een Ashdown MAG 300 combo gaat hard zat (4x10), en klinkt erg goed.

Geoffrey
3 april 2008, 21:29
En zijn er nog bepaalde dingen waar ik moet op letten als ik 2de hands ga zoeken..?

Geoffrey
3 april 2008, 22:03
peavey heeft zeer goede combo's, de tnt serie, klinkt zeer vet. en de cabinets van peavey met de black widow speakers klinken ook zeer vet, en zijn redelijk makkelijk te vinden 2de hands.



Is dit dan een TNT130..?

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Speakers/8212232/Peavey_Box_400W.html

Is dit een bass-cabinet..?

En wat is het vershil tussen de 115, 130, 160,..?

Geoffrey
3 april 2008, 22:25
De Peavey Mark-4 kom ik ook regelmatig 2de hands tegen..
Iemand ervaring met deze..?
En de Mark-3..?

Geoffrey
3 april 2008, 23:35
PEAVEY BH400 bastop 400Watt..
Kent iemand hier iets van?

CRATE 4x10" speakercabinet
En dit?
Iemand ervaring met deze?

Peavey T-max basversterker
Iemand..?


Ik post gewoon alles wat mij intressant lijkt.. :hippie:

Geoffrey
4 april 2008, 17:43
Er moet toch iemand zijn die hier iets van kent..

hopelijk..

Kaboemba
4 april 2008, 19:56
Geen idee waar je woont maar er staan op marktplaats nu een paar Green Audio basversterkers te koop, nee niet de mijne die blijft nog ff.
Echt een aanrader vind ik.

Geoffrey
5 april 2008, 10:19
Geen idee waar je woont maar er staan op marktplaats nu een paar Green Audio basversterkers te koop, nee niet de mijne die blijft nog ff.
Echt een aanrader vind ik.

Ik woon in België..maar ik wil gerust een heel eind rijden zolang ik maar weet dat ik een degelijke versterker ga ophalen..

Klopt het dat daar een sigarettenaansteker inzit? :satisfie:

Geoff
6 april 2008, 03:00
hey,

die peavey luidspreker lijkt me zeer interessant, maar let op volgens mij weegt hij wel een pak, als je (nog) geen last van je rug hebt, is dit wel een aanrader.

verder ben ik persoonlijk enorme fan van de hartke ha 3500, en die is 2de hands ook rond de 250-350 euro's.

Geoffrey
6 april 2008, 15:07
hey,

die peavey luidspreker lijkt me zeer interessant, maar let op volgens mij weegt hij wel een pak, als je (nog) geen last van je rug hebt, is dit wel een aanrader.

verder ben ik persoonlijk enorme fan van de hartke ha 3500, en die is 2de hands ook rond de 250-350 euro's.

Heb ik dus jammergenog wel al last van.. maar ik vind me misschien wel een slaafje :satisfie:

Ik had gedacht aan een Peavey Mark III of IV.. ik lees er toch veel goede commentaren over..

Geoffrey
8 april 2008, 21:55
Anders nog eventuele aanraders..?

Kim Wilson
9 april 2008, 08:19
Peavey Firebass 700:

http://www.harmony-central.com/Newp/WNAMM00/Peavey/Peavey_Fire_bass_lg.jpg

Met een 4x10 cab en een 1x15 Black Widow cab, en je blaast de rest van de band tegen de muur!

http://www.e-av.co.uk/products/BACBASPEATVX410.jpg
http://www.musik-service.de/images/ProduX/000000118j00.jpg

Geoffrey
9 april 2008, 09:19
Owkey..bedankt voor de aanrader!
Deze cabs ben ik 2de hands al regelmatig tegengekomen..en voor een goeïe prijs ook!

Kaboemba
9 april 2008, 09:43
Ik woon in België..maar ik wil gerust een heel eind rijden zolang ik maar weet dat ik een degelijke versterker ga ophalen..

Klopt het dat daar een sigarettenaansteker inzit? :satisfie:

Ghehehe ja helemaal klaar voor het rookvrije cafe dus :chicken:

Maar over de versterker ik vind het echt een heel mooi ding voor erg weinig geld.
Had zelf een trace elliot versterker en heb toen deze erbij gekocht, de trace was toen snel weg. Waar de trace wat wolliger klonk heeft de GA wat punch en klinkt het geluid wat compacter.
Momenteel heb ik een Tecamp setup, maar de GA blijft mooi voor thuis.

almarvk
9 april 2008, 09:46
Trace Elliot vond ik altijd super klinken. Hartke maakt prima spul tegen een prima lage prijs en Peavey kan gewoon niet stuk. Altijd goed spul.

Kim Wilson
9 april 2008, 09:48
Mijn broer heeft die Firebass gehad. Een echte rockamp in hart en nieren. Man, wat kwam daar een power uit! Met oefenen hebben we hem eens echt opengedraaid, en het gruis kwam uit het systeemplafond! :D

Geoffrey
9 april 2008, 10:45
Mijn broer heeft die Firebass gehad. Een echte rockamp in hart en nieren. Man, wat kwam daar een power uit! Met oefenen hebben we hem eens echt opengedraaid, en het gruis kwam uit het systeemplafond! :D

Dan is dit blijkbaar precies wat ik zoek.. :satisfie:

GRUIS WIL IK ZIEN!!!!!! :angry:

Ik heb de Firebass ondertussen al 2de hands gavonden..maar in het wit.
Is dit dan een nieuwer of een ouder model..?

Geoffrey
9 april 2008, 10:46
Maar waar moet ik zeker op gaan letten als ik 2de hands ga testen..
Op gebied van bass zit bij mij alles nog wat in zijn kinderschoentjes.

Geoffrey
9 april 2008, 15:25
Iemand ervaring met de Peavey Sessionbass..?

marter544
9 april 2008, 15:29
Ghehehe ja helemaal klaar voor het rookvrije cafe dus :chicken:

Maar over de versterker ik vind het echt een heel mooi ding voor erg weinig geld.
Had zelf een trace elliot versterker en heb toen deze erbij gekocht, de trace was toen snel weg. Waar de trace wat wolliger klonk heeft de GA wat punch en klinkt het geluid wat compacter.
Momenteel heb ik een Tecamp setup, maar de GA blijft mooi voor thuis.

Heb het ff opgezocht, der zit idd een sigarettenaansteker op! :eek: Brilliant, dat zou standaard moeten worden op gitaarversterkers!

Geoffrey
9 april 2008, 15:32
FEIT!!!
En ook handig voor in de repetitieruimte..: een asbak

Geoffrey
10 april 2008, 13:05
Een Peavey Firebass700 voor 300 euro.. koopje?

Kim Wilson
10 april 2008, 13:12
Als dat die uit Zwolle is, en als die cab erbij hoort, dan zeker. Voor de losse top lijkt het me een vrij reële prijs.

TimmU
10 april 2008, 13:12
Trace Elliot vond ik altijd super klinken. Hartke maakt prima spul tegen een prima lage prijs en Peavey kan gewoon niet stuk. Altijd goed spul.
Nou , peavey kan wel stuk hoor. Niet zo snel alleen.
Sommige modellen hebben echt hun mankementen, verder zijn ze supertof.

Geoffrey
10 april 2008, 13:26
Als dat die uit Zwolle is, en als die cab erbij hoort, dan zeker. Voor de losse top lijkt het me een vrij reële prijs.

Dat is inderdaad die uit zwolle..ken je die?
(is ongeveer 3u rijden voor mij)
Die cab zal er waarschijnlijk niet bijhoren.. voor 300euro zou ik dan toch niet twijfelen :satisfie:

Kim Wilson
10 april 2008, 13:29
Nee, ik ken hem niet, ik zag hem net op Marktplaats. Maar het lijkt mij wel een geschikte amp voor dat geld ja.

Geoffrey
10 april 2008, 13:34
Bedankt..
Ik probeer misschien wel nog wat af te doen van de prijs.

Deze versterker ophalen word een klein daguitstapje.. :satisfie: