PDA

View Full Version : op zoek naar een bassversterker!!!!!!!



Geoffrey
2 april 2008, 22:39
Misschien is dit al veel gevraagd..maar wat ik vind word ik niet veel wijzer van.

Ik speel al 13jaar electrische gitaar: BC Rich door Peavey
Maar ik ben onlangs gevraagd om in een band bass te gaan spelen aangezien een derde gitarist wat moeilijk is en hun bassist pas de groep verlaten heeft.
(en eigenlijk heb ik altijd wel al bass willen spelen.. :satisfie: )

Nu ben ik dus op zoek naar een degelijke versterker (liefst 2de hands) die vooral metal aankan.. als dit er iets to doet voor een bassversterker natuurlijk.
De bass word normaal een BC Rich beast NJ

Aangezien dat mijn gitaarversterker een Peavey is was ik nu ook graag bij Peavey gebleven..
Maar ik weet totaal niet waar ik moet op letten qua wattages e.d.
De versterker moet dus de repetities aankunnen en ook optredens..

Graag had ik dus eigenlijk geweten waar ik moet op letten..
heb ik een head en cab nodig of enkel een combo?
hoeveel speakers?
....
tips zijn zeker en vast welkom!!

Geoff
3 april 2008, 04:05
hey Geoffrey,

volgens mij is het interessant om eerst een budget in gedachten te hebben, dan weet ik al meer wat ik zou aanraden.

peavey heeft zeer goede combo's, de tnt serie, klinkt zeer vet. en de cabinets van peavey met de black widow speakers klinken ook zeer vet, en zijn redelijk makkelijk te vinden 2de hands.

verder is het ook aan te raden om even het gerief van de andere bandleden mee te delen, als zij op combo's spelen, is het vaak niet echt interessant om met een grote stack af te komen, en als je drummer niet te luid klopt ook heeft het ook niet veel zin om grote gitaarmonsters te kopen.

Belangrijk als je er mee wil gaan repeteren is dat iedereen zichzelf, en elkaar goed hoort, en eigenlijk is dit in een live situatie net hetzelfde.

greetz

Geoff

Geoffrey
3 april 2008, 20:54