PDA

View Full Version : POD XT Live --> Alternatief??



BartS
2 april 2008, 21:58
Hey, momenteel ben ik in het bezit van een POD XT Live. Ik ben er erg blij mee, maar eigenlijk loop ik tegen 2 dingen aan:

1. Er zit veel te veel op voor wat ik gebruik (flanger, miljoen versterkermodellen etc). Het enige wat ik nodig heb om vooruit te kunnen is een superdistortion voor thrash/death metal en een fatsoenlijke delay voor leads.
2. Hij is niet bepaald vriendelijk in gebruik met een koptelefoon (alles anders tweaken, de onmogelijkheid om via deze manier een hard scheurgeluid eruit te krijgen zonder dat alles te bassig/fuzzy klinkt).

Nou heb ik 't ding al een tijdje op marktplaats staan, en ik kan er een flinke cent voor terugkrijgen wat ik er voor heb betaald.

Nu is mijn vraag: Is er een apparaatje te verkrijgen waardoor je in een handomdraai het perfecte koptelefoongeluid (annex scheurgeluid) krijgt, wat aangesloten kan worden via de computer om eventueel mee op te nemen, en wat stukken goedkoper is?

Het koptelefoon aspect is zéér belangrijk aangezien ik volgend jaar op kamers ga. Ik heb reeds in mijn bezit een Line 6 Uber Metal pedaal, maar daar kan ik niks mee via de koptelefoon.
Op mijn versterker zit geen koptelefoon ingang, helaas.

Rhulshof
3 april 2008, 07:43
Whooo VOX Tonelab LE probeer die eens voor Metal moet dat nog wel lukken.

lekker natuurlijk geluid zonder al te digitaal te worden en makkelijk in gebruik.

GRTZ. rhulshof

BartS
3 april 2008, 09:43
Ik zal daar eens naar kijken.

Maar die heeft dus een goed scheurgeluid en klinkt beter door een koptelefoon? :soul:

BartS
3 april 2008, 10:21
En hoe zit het met de boss gt8??

dendee
3 april 2008, 10:49
Anders kan je ook eens kijken naar de zoom G9.2tt?
zelf nog geen ervaring mee maar hoor er goede dingen over

ik vond de boss gt8 minder dan de vox.
de vox is makkelijker om een goed geluid uit te halen (imho),
maar hoe goed iets is moet je zelf gaan ondervinden.

FNaRK
3 april 2008, 10:56
wellicht een Digitech GSP 2120 :stop:

Rhulshof
3 april 2008, 11:55
Ja die VOX is erg lekker qua sound en nog makkelijker in gebruik.

echt een super ding.

BartS
3 april 2008, 16:07
Anders kan je ook eens kijken naar de zoom G9.2tt?
zelf nog geen ervaring mee maar hoor er goede dingen over

ik vond de boss gt8 minder dan de vox.
de vox is makkelijker om een goed geluid uit te halen (imho),
maar hoe goed iets is moet je zelf gaan ondervinden.


Hmm ja, ik zal binnenkort eens een tripje naar feedback maken om die dingen eens uitgebreid te testen..
Maarre, speelt iemand van jullie toevallig metal? Zou goed uitkomen, want dat speel ik voornamelijk.. aan die rock/funk/jazz geluiden heb ik niet zo veel ;)

En FNaRk, post eens wat samples.

Robin.ke
3 april 2008, 19:38
Ik weet niet of de TonelabLE op metal gebied veel beter is als de SE ? De SE heb ik snel weer onder de kont geschopt. Ik vond hem prima geschikt voor alle muziekstijlen, behalve metal.

Il_Falco
3 april 2008, 19:41
De OD-20 van boss heeft een headphone out, en ik denk dat je daar wel enkele presets zal vinden voor metal....

Rhulshof
4 april 2008, 07:15
De LE is wel iets steviger qua sounds dan de SE dus ook wel meer geschikt voor metal maar uit de line6 kan je toch ook Metal sounds halen ik heb jaren een POD XT gehad qua Metal zeker goed maar qua de rest er omheen gewoon te veel zeg maar.

glennshred
4 april 2008, 12:23
Koop gewoon anders de opvolger van de xt.. de x3
alles zit er in voor metal en je kan er zelfs dual tonen met maken.

er zit daar ook een superdistortion in de killer z

als je wat samples wilt horen van het ding, sommige sound's zijn nog wel
niet helemaal klaar maar het geeft je al een idee :rockon:


http://www.soundclick.com/colorline



groeten glenn

FNaRK
4 april 2008, 12:34
En FNaRk, post eens wat samples.

kom maar zelf proberen en luisteren, apparaat staat in Delft :rockon:

BartS
4 april 2008, 21:44
Koop gewoon anders de opvolger van de xt.. de x3
alles zit er in voor metal en je kan er zelfs dual tonen met maken.

er zit daar ook een superdistortion in de killer z

als je wat samples wilt horen van het ding, sommige sound's zijn nog wel
niet helemaal klaar maar het geeft je al een idee :rockon:


http://www.soundclick.com/colorline



groeten glenn

De Killer Z zit ook op de XT Live hoor ;) Is eigenlijk de enige goede koptelefoon-distortion d'rop. Wat is er nou significant veranderd tussen die 2?

Overigens kwam ik er gister achter dat je andere pedaaltjes ook op de XT Live kan aansluiten, gaat fijn samen met m'n Uber Metal pedaaltje! De modderige basstonen blijf ik houden, maargoed, dat zal inderdaad een kwestie zijn van een betere koptelefoon.

En FNaRk, je bent een slechte verkoper ;)

Riky
4 april 2008, 23:41
Ik weet niet of de TonelabLE op metal gebied veel beter is als de SE ? De SE heb ik snel weer onder de kont geschopt. Ik vond hem prima geschikt voor alle muziekstijlen, behalve metal.


ja dat is hij, want de grootset verandering die ze hebben gedaan is er een metal distortion op zetten...

Imo heeft de tonelab LE genoeg in huis om ook een dik metal geluid te krijgen... best veelzijdig apparaat, erg makkelijk in gebruik en goed geluid...

Pod x3 is beter dan de XT qua sound... gebruiks gemak is ook wel iets beter, maar je hebt altijd te maken met menu's... tonelab kun je gewoon zien wat je doet. Ff knopje anders..

Het zijn totaal verschillende apparaten met verschillende + en - punten....

ik zou ze beide gaan testen.. proberen waard:)

later

FNaRK
5 april 2008, 15:15
En FNaRk, je bent een slechte verkoper ;)

i know, maar ik vind het weinig zinnig om een paar crappy samples neer te gooien, geeft niet echt een beeld van zo'n apparaat
Als je interesse hebt kan ik je wel een mp3 van een nummer sturen die ik met de 2120 heb opgenomen

no 1 hops
5 april 2008, 18:56
gnx pedalen.
hebben tenminste ook nog een aux in zodat je meespelen kan met muziek.
en dat blijken die tonelabs niet te hebben.
ik speel niet anders dan via hoofdtelefoon.

blijft wel dat ook op de gnx veel mogelijkheden zitten.
zou ze zeker niet vergeten.
vanaf de 2 zit er ook stompbox simulatie bij zoals de tubescreamer, rat etc.
mic aansluiting voor het talker effect

Riky
5 april 2008, 19:53
hmm nouja zo'n aux ingang is voor mij totaal overbodig, omdat ik gewoon muziek kan afspelen op mijn pc...

Ik ken de GNX niet mar ziet er uit als een heel compleet apparaat. Al twijfel ik er sterk aan (ben wel beetje bekend met digitech) of hij beter klinkt dan een tonelab...

Maar zou het in jou geval zeker uit proberen... Qua effecten is die GNX wel completer denk ik..