PDA

View Full Version : Akoestisch multieffect?



Acousticaster
2 april 2008, 21:48
Goeienavond geachte forumleden,

Aangezien ik primilary akoestisch speel, lus ik deze bij het spelen in oefenruimtes of optredens direct over de pa. Dat klinkt best lekker, maar ik mis dan toch een goede reverb en wat kleine effectjes. Wat ik dus zoek is een effectje dat ik tussen mijn gitaar en pa kan zetten die dat kan. Ik heb geen behoefte aan een acoustic modeler, en ook niet om gitaar te laten klinken als een UFO.

Een paar vereisten zijn toch wel een antifeedback-mogelijkheid en wat basiseffectjes als reverb, chorus en misschien een leuke flanger/phaser/tremolo etc. Alles wat ie nog meer kan (wie weet een paar klankkastsimulaties) is leuk meegenomen maar echt niet nodig. Wat ik ook erg belangrijk vind is dat 'ie een steengoeie true-bypass functie heeft (wat vervelende ervarigen mee in het verleden) en dat hij niets van het geluid afsnoept, dus dat ik gewoon mijn gitaar blijf horen met een klein 'dingetje' eroverheen. Prijs maakt me niet heel veel uit, al groeit het geld me niet op de rug. Degelijkheid, betrouwbaarheid en geluid vind ik belangrijker dan de prijs.

En ja, natuurlijk ga ik muziekzaken afstruinen en testen tot mijn vingers blauw zijn maar misschien hebben jullie goede ideeën, tips of ervaringen?

Jedeel
2 april 2008, 22:16
.....
Een paar vereisten zijn toch wel een antifeedback-mogelijkheid en wat basiseffectjes als reverb, chorus en misschien een leuke flanger/phaser/tremolo etc. Alles wat ie nog meer kan (wie weet een paar klankkastsimulaties) is leuk meegenomen maar echt niet nodig. Wat ik ook erg belangrijk vind is dat 'ie een steengoeie true-bypass functie heeft (wat vervelende ervarigen mee in het verleden) en dat hij niets van het geluid afsnoept, dus dat ik gewoon mijn gitaar blijf horen met een klein 'dingetje' eroverheen.

Zoek eens op 'Zoom A2', 'Aphex' in de sub-forums; Effectpedalen en Akoestische gitaren'.
Dan kom je al wel soortgelijke 'draadjes' tegen.

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 22:33
ik gebruik een fishman aura acoustic imaging blender tussen de gitaar en de versterking die ik in permanente bruikleen heb van een goede vriend.
ik weet niet of daar in zit wat jij zoekt maar het is wel een geweldig aparaat
onze andere gitarist in de band gebruikt em ook

Mitch
2 april 2008, 22:45
Yamaha AG Stomp.Wereldding!

peter_heijnen
3 april 2008, 01:08
Yamaha AG Stomp.Wereldding!
Ik heb er een liggen, pm maar indien interesse.