PDA

View Full Version : potwaxen?



jacobhdejong
2 april 2008, 21:38
hallo beste mensen,

Ik heb van betrouwbare bron gehoord dat mijn elementen moeten worden gepotwaxt. Ik had er nog nooit van gehoord.
Zijn er misschien mensen die dit ooit hebben gedaan?
Ik heb gehoord dat dit niet moeilijk is, maar ik weet werkelijk niet wat het is,
en wat het inhoud. Laat staan dat ik weet hoe het moet.

Help me!

Mattia
3 april 2008, 00:09
hallo beste mensen,

Ik heb van betrouwbare bron gehoord dat mijn elementen moeten worden gepotwaxt. Ik had er nog nooit van gehoord.
Zijn er misschien mensen die dit ooit hebben gedaan?
Ik heb gehoord dat dit niet moeilijk is, maar ik weet werkelijk niet wat het is,
en wat het inhoud. Laat staan dat ik weet hoe het moet.

Help me!

Zie hier, tekst en uitleg:

http://www.stewmac.com/freeinfo/Electronics/Pickup_building/a-lindyfralin.html

jacobhdejong
3 april 2008, 09:35
Zie hier, tekst en uitleg:

http://www.stewmac.com/freeinfo/Electronics/Pickup_building/a-lindyfralin.html

Thnx.
Maar die man is een profesional. Ik zou graag willen weten hoe ik het zelf
thuis kan doen.

leroylafontaine
30 oktober 2008, 14:47
Thnx.
Maar die man is een profesional. Ik zou graag willen weten hoe ik het zelf
thuis kan doen.

Ik zou dit ook graag willen weten

bert k
30 oktober 2008, 14:54
Je zou kunnen beginnen met het waxpotten te noemen in plaats van potwaxen...

Dirk_Hendrik
30 oktober 2008, 15:53
Thnx.
Maar die man is een profesional. Ik zou graag willen weten hoe ik het zelf
thuis kan doen.

Zo te zien door uit te vinden hoe je iets op een stabiele temperatuur van 150 graden Fahrenheit kunt houden en waar je je "wax" vandaan haalt. waxinelichtjes met bijenwas dus. Xenos en knutselwinkel.

etc etc.. improviseer, echt complex ziet het er niet uit.... als je de ballen hebt tenminste.

Duff
30 oktober 2008, 17:06
"ik heb van een betrouwbare bron gehoord" klinkt mij altijd zo vaag in de oren, waarom wil je je elementen waxpotten en wat denk je er mee te bereiken, je kan je elementen er ook mee verkloten als je het fout doet

bassej
4 november 2008, 21:34
omdat je elementen dan minder als microfon werken en meer als element:cooler:

150 graden fahrenheit:chicken: niet gewoon celcius, volgens mij sis kaarsvet eerder in de vaset fase dan water.

Wat die 150 graden wat dan ook betreft--> een waterbad op school, als je daar nog op zit. Anders in je binas kijken welke stof bij 150 graden kookt( het liefst een niet al te giftige stof..... maarja een binas heb je ook alleen als je op school zit;)

guitarnijboer
4 november 2008, 21:54
Heb een paar keer elementen gewaxed met goed resultaat. Echt heel simpel om te doen.

Koop bij de Xenos een goedkope wegwerp schaal van metaal en zoek een pan van je moeder waar de schaal in past, maar wel zo dat ie op de rand blijft hangen. Vul de pan met water en zet hem op het vuur. Zet de schaal er in zodat die in het water komt en vul de schaal met waxinelichtjes (parafine) en bijenwas (kaars van bijenwas) Laat de kaarsen smelten en zorg dat het water dusdanig warm is dat er net hele kleine belletjes op de bodem van de pan ontstaan (+/- 70 graden Celcius)

Elementje in de was met de onderkant naar boven. Even wachten tot ie opgewarmt is en daarna even wachten tot je geen luchtbelletjes meer ziet. Even heen en weer bewegen in de wax tot er echt geen belletjes meer zijn... Dan voorzichting er uit halen en voorzichtig neerleggen op een paar vellen keukenrol om af te koelen.

Na het afkoelen met keukenrol de buitenkant afpoetsen en klaar.

Gebruik altijd een pan met water!

bert k
4 november 2008, 22:16
omdat je elementen dan minder als microfon werken en meer als element:cooler:

150 graden fahrenheit:chicken: niet gewoon celcius, volgens mij sis kaarsvet eerder in de vaset fase dan water.

Wat die 150 graden wat dan ook betreft--> een waterbad op school, als je daar nog op zit. Anders in je binas kijken welke stof bij 150 graden kookt( het liefst een niet al te giftige stof..... maarja een binas heb je ook alleen als je op school zit;)
Van deze post snap ik dus werkelijk niets... O ja, 65 graden Celcius.

bassej
5 november 2008, 19:46
Van deze post snap ik dus werkelijk niets... O ja, 65 graden Celcius.

hoeft ook niet meer, het kan gewoon met water zie ik nu:P als je bang bent dat je de temoeratuur van de pan niet goed op 70 graden kan houden kan je een waterbad gebruiken of een vloeistof die kookt bij 65 graden. Maar met water gaat zo te horen ook gewoon goed........