PDA

View Full Version : Bas kado Geven..



ThOomii
2 april 2008, 19:52
hallo,

Ik wilde voor mijn vader (loopt al jaren te zeuren) een basgitaar kopen.
Ik zat zelf te denken aan een CORT. heb zelf een gitaar van Cort de KX1 katana en ben hier ook erg over te spreken. en heb eigenlijk over het merk nog niks slecht over gelezen.

Nu had ik een paar vragen, want ik heb zelf geen verstand van basgitaren.


(mijn vader heeft weinig/geen ervaring met het bespelen van een basgitaar).

Nu wilde ik weten wat is slimmer om te kopen..

bijv deze: CORT 4 snarig (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/15168.html)

maar voor een paar euro's meer heb je dit: CORT 5 snarig (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/12997.html)

is deze nou tov de 4 snarige veel anders qua geluid/kwaliteit..


Wat zouden jullie doen (mijn budget is 250,00) het moet leuk blijven het is voor de zomaar..


bedankt voor jullie hulp en reacties

hendrix2
2 april 2008, 20:26
Ik meen me te herinneren dat goedkopere 5-snarige basgitaren meestal wat de wensen over laten. Ik zou dus zelf voor een 4-snaar gaan. Ik ben verder geen bassist, dus heb geen idee of het waar is wat ik zeg.

Ik heb wel nog even bas gespeeld in een bandje en 4 snaren lijkt me meer of genoeg, ik heb nooit de indruk gehad dat ik een extra snaar nodig had. Denk dat dat vooral bij metalmuziek goed van pas komt.

ThOomii
2 april 2008, 21:25
Eyy Super bedankt voor je reactie. dan weet ik al genoeg.

Ik kan nu voor 160,00 een cort action kopen met tas,standaard, hoes.

Geen geld toch ?

DOEN?¿?

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 21:28
ik wilde ff zeggen dat ik dat een harstikke leuk idee vind om je vader een bas te geven..echt gaaf dat je dat doet

ThOomii
2 april 2008, 21:44
Dank je :)

Hij roept er al zo lang over en ik heb echt super ouders, dus ik dacht dit kan ik wel een keer doen..

maar ik wil hem natuurlijk geen rommel geven, vandaar dat ik jullie hulp nodig heb... ;)

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 21:48