PDA

View Full Version : Bas kado Geven..



ThOomii
2 april 2008, 19:52
hallo,

Ik wilde voor mijn vader (loopt al jaren te zeuren) een basgitaar kopen.
Ik zat zelf te denken aan een CORT. heb zelf een gitaar van Cort de KX1 katana en ben hier ook erg over te spreken. en heb eigenlijk over het merk nog niks slecht over gelezen.

Nu had ik een paar vragen, want ik heb zelf geen verstand van basgitaren.


(mijn vader heeft weinig/geen ervaring met het bespelen van een basgitaar).

Nu wilde ik weten wat is slimmer om te kopen..

bijv deze: CORT 4 snarig (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/15168.html)

maar voor een paar euro's meer heb je dit: CORT 5 snarig (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/12997.html)

is deze nou tov de 4 snarige veel anders qua geluid/kwaliteit..


Wat zouden jullie doen (mijn budget is 250,00) het moet leuk blijven het is voor de zomaar..


bedankt voor jullie hulp en reacties

hendrix2
2 april 2008, 20:26
Ik meen me te herinneren dat goedkopere 5-snarige basgitaren meestal wat de wensen over laten. Ik zou dus zelf voor een 4-snaar gaan. Ik ben verder geen bassist, dus heb geen idee of het waar is wat ik zeg.

Ik heb wel nog even bas gespeeld in een bandje en 4 snaren lijkt me meer of genoeg, ik heb nooit de indruk gehad dat ik een extra snaar nodig had. Denk dat dat vooral bij metalmuziek goed van pas komt.

ThOomii
2 april 2008, 21:25
Eyy Super bedankt voor je reactie. dan weet ik al genoeg.

Ik kan nu voor 160,00 een cort action kopen met tas,standaard, hoes.

Geen geld toch ?

DOEN?¿?

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 21:28
ik wilde ff zeggen dat ik dat een harstikke leuk idee vind om je vader een bas te geven..echt gaaf dat je dat doet

ThOomii
2 april 2008, 21:44
Dank je :)

Hij roept er al zo lang over en ik heb echt super ouders, dus ik dacht dit kan ik wel een keer doen..

maar ik wil hem natuurlijk geen rommel geven, vandaar dat ik jullie hulp nodig heb... ;)

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 21:48
tsja van bassen heb ik geen verstand ..maar van ouders en kinderen wel..ben t namelijk allebei haha..moeder en dochter :hippie:
mijn zoon doet ook van die lieve dingen voor mij
en ik probeer ze ook voor mijn fantastische moedertje te doen

dus ik vind het harstikke leuk om te lezen dat je zulke fijne ouders hebt en dat je dat voor je vader wilt doen :)

JazzBass
2 april 2008, 21:50
Ey,

Ik zou ook die Cort Action kopen van 160 euri..
Vooral om op te beginnen een prima ding. Heeft ie al wel een versterker oid?
Is dan anders een starterspakketje niet gemakkelijker/beter?

ThOomii
2 april 2008, 21:52
versterker hebben we al.. Tanx voor de TIP :hippie:

vincent136
3 april 2008, 10:25
cort is een gaaf merk, ik heb geen ervaring met deze bas, speel wel eens op een hele dure van ongeveer 900 euro, die klinkt erg lekker :)

ThOomii
3 april 2008, 13:53
Ik ga hem zondag ophalen, ik laat nog wel even weten of het iid iets is...
Bedankt voor jullie reacties..

ThOomii
3 april 2008, 13:59
http://www.hudobne-nastroje.sk/img_products/cort%20action%20bass.jpg

Om deze bas gaat het

Noid
3 april 2008, 15:18
Goed dat je voor een 4 snaar gaat. De lage B van die 5 snarige bassen is bij goedkope modelen (vrijwel altijd) bagger. Dwz. ongedefinieerd in het geluid. Trouwens: kan je vader bas of gitaar spelen?

ThOomii
3 april 2008, 16:17
Hij heeft vroeger :hippie: in een bandje gezeten.. speelde samen met
doe maar :rockon: hahah...

En hij heeft altijd gedrumt. Nu heeft hij verder geen ervaring met bas spelen, wel een beetje Jammen :cooler: .. maar niet serieus...

bass blom
3 april 2008, 16:34
een goeie zeun ben je :cheerup:

belfrink
3 april 2008, 17:29
Vette bas :D

Gaat je vader zeker blij mee zijn.

OJJVZ
3 april 2008, 18:04
Als je de zoekfunctie kende had je geweten dat er al minstens 25 topics zijn waar dit model wordt beschreven, in elke komt het er op neer dat het een prima bas voor het geld is, zoals alles van Cort/Ibanez. Prima om op te starten, kan je nog best even mee vooruit, langer dan je denkt voor dat geld (ook wel nette prijs, was eerst hier in de buurt altijd 240, nu 220)

Oftewel: kopen. (en please de zoekfunctie een X gebruiken)

ThOomii
3 april 2008, 19:37
Sorry dat heb ik ook gedaan maar je krijgt 10000 Topics te zien waar het woordje cort, action in voor komt.. Niet echt overzichtelijk.

En ik had natuurlijk ook de vraag ga ik voor een 5 of 4 snarige gitaar! :)

Mephistocles
3 april 2008, 21:00
Hee nocki! Das jou bas (waar ik zondag op de Gig op speel ;) ) maar dan int rood! Lache.