PDA

View Full Version : andere klank van nieuwe snaar



Voidhead
15 februari 2003, 18:22
telkens als ik een nieuwe snaar op m'n gitaar leg dan is de klank van deze snaar anders als de wat oudere snaren, het klinkt wat 'metaal' achtiger. Maar meestal is die klank er na een paar dagen weer af. Hebben jullie dit ook? en kun je die klank niet behouden ofzo want ik vind het wel mooi klinken :smile:

koen_V
15 februari 2003, 18:28
Daar kan je bij mij weten niets aan doen, om die klank zo te houden.

burt
15 februari 2003, 19:42
Als je voor en na het spelen je snaren afveegt met een droge doek, blijven je snaren een stuk langer 'nieuw' klinken. Blijven ze vaak ook langer heel!

green_day
15 februari 2003, 19:46
juist, komt door et zweet.. maar veeg gewoon elke x na et spelen ff met een stofdoek je snaren en hals af

Static-M
15 februari 2003, 20:55
Ik heb nu Nanoweb snaren van Elixir, sie hebben een coating, en volgens Music Maker houden deze snaren hun toon veel langer.

Negative K3 fan
15 februari 2003, 21:00
Je kunt je snaren afvegen na het spelen, of eerst talkpoeder op je handeen doen, of eerst je handen goed wassen voor je gaat spelen, of elixir snaren kopen (extra duur emt speciale coating) of dat allemaal tegelijk.

Voidhead
15 februari 2003, 21:04
thanx voor die reacties alvast



Op 2003-02-15 20:55, schreef Static-M:
Ik heb nu Nanoweb snaren van Elixir, sie hebben een coating, en volgens Music Maker houden deze snaren hun toon veel langer.


en hoe lang is veel langer? ik heb d'adario snaren en na een paar dagen is die toon er al af :sad:

Static-M
15 februari 2003, 21:21
Je kan een gratis proefsetje aanvragen, heb ik ook gedaan, maar ik heb ze er vandaag pas op gezet. Volgens het doosje gaan ze 3 tot 5 keer langer mee, en volgens Music Maker (tijdschrift) klopt dat wel zo'n beetje.

burt
15 februari 2003, 21:36
Gratis proefsetje?! Waar?! Ik eerst! Ik eerst!

Guitarfreak
15 februari 2003, 21:39
hahahaha, volgens mij moet je dan eerst lid worden, niet?!

moretel
15 februari 2003, 21:41
Die metalen klank is er bij elke snaar na een paar dagen af.

Bij elektrisch vind ik het verschil minder groot dan bij akoestisch.
Sommige gitaristen haten het geluid van nieuwe snaren (Leo Kottke liet zijn snarenb er soms een jaar opzitten), ook Bob Dylan hield van oude snaren.

Ook bij goed onderhoud van de snaren gaat het metalige er snel af.
De enige oplossing is elke week snaren vervangen.

green_day
15 februari 2003, 22:00
Op 2003-02-15 21:04, schreef Voidhead:
thanx voor die reacties alvast



Op 2003-02-15 20:55, schreef Static-M:
Ik heb nu Nanoweb snaren van Elixir, sie hebben een coating, en volgens Music Maker houden deze snaren hun toon veel langer.


en hoe lang is veel langer? ik heb d'adario snaren en na een paar dagen is die toon er al af :sad:

ik heb d'addario .10's maar die blijven lang goed oor

Negative K3 fan
15 februari 2003, 22:01
zlef hou ik meer van wat ingespeelde snaren :smile:

savecracker85
15 februari 2003, 22:04
Op 2003-02-15 20:55, schreef Static-M:
Ik heb nu Nanoweb snaren van Elixir, sie hebben een coating, en volgens Music Maker houden deze snaren hun toon veel langer.


kep gehoord dat dat echt iets heels vernieuwend en goed is.... mn gitaarleraar gaf me ook al het advies die te kopen... ze zijn wel n stuk duurder maar ze schijnen echt rustig n paar maanden mee te gaan :smile:

Guitarfreak
15 februari 2003, 22:13
Klopt ik heb ze ook ze gaan vet lang mee, ze zijn wel wat duurder. Maar dat zijn ze zeker waard!

Ic3gl0vE
15 februari 2003, 22:18
geef mij maar gewoon el Cheapo "d'arco" snaren


Kun je tussendoor je hoge E en B ook nog eens vervangen... want die zitten 2 keer in 1 pakje. Setje snaren kost €6,80 ofzo

Static-M
16 februari 2003, 13:10
Ik had het gratis tijdschrift Meet Music Magazine meegenomen, en toen zag ik die advertentie. M'n oom en tante hadden ook zo'n blad, dus op hun adres heb ik ook nog een setje aangevraagd, kan ik weer een jaar vooruiT! :grin:

blimb
16 februari 2003, 13:25
ik heb zelf altijd dat ik het geluid van oude snaren eigtenlijk beter vindt, maar niewe snaren spele zo veel lekkerder

vulvasonic
19 februari 2003, 00:34
Je moet er ten eerste voor zorgen dat je snaren niet zo snel breken (dikkere snaren, Graph tech zadeltjes.....) en als er dan een snaar breekt vervang je gelijk alle snaren.
Worden ze in ieder geval ook altijd samen oud.

Kjiratsiekoedel
19 februari 2003, 08:46
De bon voor gratis proefsetje zit in de GItarist van januari. Ik heb afgelopen week de eerste setjes binnengekregen.

Zie topic: 'Gratis elixir snaren' bij akoustische gitaren.