PDA

View Full Version : Floyd Rose Intonation Key!



peter_heijnen
2 april 2008, 13:37
Tijdje geleden was iemand op zoek naar een intonation key voor de floyd. Ik was er zelf ook naar op zoek en heb er vandaag eindelijk eentje gevonden: http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=product&id=1921&parent=0

Harm
2 april 2008, 16:03
Puur voor Floyd Rose? zou deze het ook doen bij de Ibanez pro edge en lo pro edge bruggen?

Mooi!!! Scheelt een hoop gedonder met intoneren!!!

Harm

Texter
2 april 2008, 23:26
Hehe ik heb de originele set van drie voor OFR, Edge en Lo-pro, allemaal niet onderling uitwisselbaar dus...kostte me destijds 55 dollar inclusief de postzegel, geloof ik. 24 euri voor 1 zo'n ding is echt zware afzetterij, ook al is die pijn gauw verdwenen (als hij tenminste past)

LP_CL
3 april 2008, 18:54
Hoe werkt zo'n ding? KBen wel geïnteresseerd eigenlijk.

Harm
3 april 2008, 19:15
Hoe werkt zo'n ding? KBen wel geïnteresseerd eigenlijk.

Ik ken ze voor de edges en lo pro edges:

Hoe ik het deed... heel simpel...
Je zet dat ding over de brug en dat hij vastklemt aan het zadeltje (dus zadeltjes staat vast), je draait met de schroef los waar het zadeltje aan vast zit (wel ff de snarenspanning er een beetje afheln, deed ik tenminste) en past dmv het schroeven op de intonator de intonatie aan... klinkt moeilijk als ik dit zo lees...

In ieder geval... Toen ik eerder zonder zo'n ding een zwevende brug intoneer moet ik de snaarspanning er helemaal afhalen, imbus los, voorzichtig de intonatie aanpassen, tenminste als ik goed afgetekend heb waar het zadeltje stond, dichtschroeven, spanning erop en controleren...

Met deze tool gaat het net iets makkelijk en nauwkeriger...

Pfff.... hopelijk snap je het... het leest verdomde lastig weg...

Harm