PDA

View Full Version : Multi-effect?



Den Joe
2 april 2008, 14:27
Hoi,
Ik speel nu ongeveer een klein jaar gitaar.
Ik zoek eigenlijk iets waarmee ik mijn sound een beetje kan oversturen, ik speel nu op een Mexicaanse Strat over een Vox Cambridge.
Nu ik weet nog niet echt wat mijn stijl juist is.
Ik speel graag dingen in het genre van Clapton, Hendrix, Santana, Aerosmith, Guns N Roses, Led Zeppelin,..
Dat ligt allemaal een beetje uit mekaar en niet altijd goed te bespelen met een Strat.
Ik zoek dus vooral iets dat mijn sound romiger, warmer en scheurender maakt.

Ik heb al vaak gehoord dat aparte pedaaltjes beter zijn dan zo'n multi-effect, maar ik weet eigenlijk niet echt welke pedaaltjes te kopen dus ik dacht misschien van een multi-effect te kopen.
Dan kan ik zien welke effecten ik uiteindelijk nodig heb en dan later aparte pedaaltjes kopen.
Wat denken jullie hierover?
Welk multi-effect zouden jullie dan kopen? Mijn budget is ook eerder beperkt, een kleine 150€.

Alvast bedankt!
Groetjes :)

MattellicA
2 april 2008, 14:30
Tweedehands POD XT 8-)

Riky
2 april 2008, 16:28
Tweedehands POD XT 8-)

+1 voor de POD XT

Joppnl
2 april 2008, 20:16
wat ik er van lees is dat een VOX ToneLab beter klinkt dan de XT. De XT zou meer (freaky) mogelijkheden hebben dan de VOX maar de VOX klinkt veel warmer, veel natuurlijker en minder digitaal.

De Tonelab SE en LE heb je zeker niet voor dit geld maar de allereerste Tonelab moet 2e hands aardig in de richting komen. Laatst 1 op MP langs zien komen met voetpedaal (de eerste Tonelab was geen vloermodel) voor een vraagprijs van 175. Dus al aardig in de richting.

Verder zou je een humbucker in je strat kunnen zetten in de brugpositie (alleen met een goede ben je al over de helft van je budget heen....)

Als laatste: besef dat je nooit het exacte geluid van een Slash of wie dan ook zult krijgen met een multieffect/modeller. Dat scheelt een paar nullen en een paar vingers ben ik bang voor.... Maar zeker als je verschillende stijlen speelt is een multi aan te raden tenzij je natuurlijk zo veel €€€€€€ hebt dat je voor ieder geluidje een aparte amp met pre's kunt neerzetten :-)

Den Joe
2 april 2008, 22:23
De POD XT is nog vrij veel te vinden 2dehands, die Tonelab niet zozeer.
Das wel jammer.

Ik heb ook al gedacht aan een humbucker in de brugpositie, dat zou er dan eventueel nog bij kunnen.
Zijn er voor ><150€ echt geen deftige dingetjes te vinden?
(Boss ME20?)

Groetjes

Timotio
2 april 2008, 22:45
boss me50 is wel voor 150 euro te vinden. Ik heb zelf de korg ax1500g, waar ik zeer tevreden over ben. die was nieuw 200, dus 2e hands ook wel voor onder de 150.