PDA

View Full Version : metal zone problemen



andy
15 februari 2003, 17:52
Vraagje.
Ik heb al een tijd wat problemen met mijn Boss Metal zone. Geluid viel af en toe weg en er was een vervelende klik als je het ding aantrapte.
Heb de zaak open gemaakt, schoongemaakt, alles goed vast gezet en het euvel leek verholpen.
Begint dat kut ding gisteren na twee weken weer te eikelen.
Die klik is ineens weer terug en dit keer knijpt de vervormer in de solo"s ineens de boventonen en bijna alles wat je onder de 12e fret pielt af.
Ik heb verder alle andere mogelijkheden voor het euvel zoals krakende snoeren, haperende gitaar en versterker uitgesloten. Want met mijn oude Boss Distortion feedbacker was er de hele avond verder niets aan het handje.
Wat kan het zijn?? Ik heb die metal zone zo"n 6 of 7 jaar geleden nieuw gekocht.

sash
15 februari 2003, 22:20
Misschien een weerstandje dat kapot is.

green_day
15 februari 2003, 22:23
hmm.. licht het niet aan die stomme schroef waarmee je em ope kan doen? draai je hem te los doet ie et niet goed (hoor je die klik), en als je hem te vast draait ook niet (dan gaat ie ineens aan/uit en hoor je je gitaar niet meer)
Tenminste dit is mijn ervaring met een soortgelijk KUTpedaal, boss DS-2

EdJ
16 februari 2003, 00:10
Wat ik zou doen is de elco`s vervangen in de 1e plaats en alle soldeerverbindingen even nat maken.Of eerst zou ik de voltages checken.en dan de rest.Als je `m wilt behouden wil ik je wel helpen.Mail ff.