PDA

View Full Version : [09/05/2008] Johnny Winter @ Boerderij



fsleeking
2 april 2008, 12:02
Johnny Winter (geboren John Dawson Winter III op 23 februari 1944 in Texas) is een Amerikaans bluesgitarist, zanger en producer.

Johnny Winter begon op 5-jarige leeftijd met muziek maken op de klarinet. Later koos Johnny de ukelele, en op aandringen van zijn vader koos hij voor de gitaar als instrument. Op 11-jarige leeftijd begon hij een duo samen met zijn broer Edgar. Vanaf 1959 speelde hij in verschillende onbekende bandjes totdat hij in 1968 zijn grote doorbraak maakte.

Eind jaren zestig profiteerde Winter van het succes van een nieuwe generatie van rockgitaristen, zoals Jimi Hendrix, Eric Clapton, en Carlos Santana. In 1968 wordt hij door het blad Rolling Stone samen met Janis Joplin uitgeroepen tot één van de grote beloften in de rockmuziek. Johnny valt, behalve door zijn virtuoze gitaarspel, op door het feit dat hij, net als broer Edgar, een albino is. In 1977 begint hij samen te werken met Muddy Waters. In de jaren tachtig maakt Winter een aantal albums met bluesrock in een geheel eigen stijl, waaronder Guitar Slinger en Third Degree.

Op dit moment speelt Winter nog volop, brengt geregeld (live)albums uit en wordt hij nog steeds gezien als dé ambassadeur voor de Texaanse blues.


Vr. 9 mei 2008
locatie: Boerderij, Zoetermeer
www.boerderij.org

fsleeking
1 mei 2008, 15:21
voorprogramma is Big Blind!

Big Blind is een energieke bluesband uit Noordwijk. Deze jonge band is in de herfst van 2006 opgericht. Big Blind haalt inspiratie uit oude, maar ook hedendaagse (blues)muziek. Inspiratie haalde de band uit Howlin' Wolf, Lester Butler, Stevie Ray, Jimmie Vaughan, The Hoax en Nederlandse bluesgroepen als Cuban Heels. Met hun punky attitude rocken ze gewoon de blues en raken de luisteraar daarbij in de hartstreek en vooral de onderbuik.

Valentijn
1 mei 2008, 17:12
ik heb zomaar het idee dat je iets met de boerderij te maken hebt... aangezien al je posts (op 1 topic na) aankondigingen zijn van concerten daar

hansli
1 mei 2008, 17:41
ik heb zomaar het idee dat je iets met de boerderij te maken hebt... aangezien al je posts (op 1 topic na) aankondigingen zijn van concerten daar

nou eh..... om Johnny Winter te promoten is imo alles geoorloofd hoor, wat een gitarist, en wat een zanger....

ik heb ooit second winter gehad, en de lp een keer geruild met mijn broertje, dat had ik nooit moeten doen, wat verschrikkelijk goed, en wat een mooie opnmame, gewoon alles in 1 keer natuurlijk.......

Barkeepert
1 mei 2008, 17:42
Ik ga volgende week zaterdag naar een concert van 'em in Paradiso, heb er zin in. :)

fsleeking
3 mei 2008, 23:03
ik werk idd bij de boerderij, maar ik promoot hier echt concerten om liefhebbers op de hoogte te stellen. Ik zal niet 3 in een dozijn bandjes hier vermelden. Het wordt dus geen overmatig spamgebruik oid.

gr.

Floor

rocker_71
5 mei 2008, 10:06
ik werk idd bij de boerderij, maar ik promoot hier echt concerten om liefhebbers op de hoogte te stellen. Ik zal niet 3 in een dozijn bandjes hier vermelden. Het wordt dus geen overmatig spamgebruik oid.

gr.

Floor

Hey Floor, ik vind het goed hoor!
Is het concert van Johnny nog niet uitverkocht dan?
Gr, Otto

fsleeking
8 mei 2008, 17:19
dat niet, maar de voorverkoop gaat zeer hard.