PDA

View Full Version : Telecaster from hell



kidvic
2 april 2008, 11:16
Ben een beetje aan het tieteballen geweest met een mahonie telecaster clone.

Eerst alle rommel electronica eruit gesloopt en vervangen voor hoogwaardige pots en switch. Toen de matsumitsu elementen vervangen voor een 70's DiMarzio humbucker voor de brug. Ook het halselement vervangen voor een JbJr strat humbucker in single coil uitvoering van Seymour Duncan die ik nog had liggen (beide elementen had ik al eens te ruil aangeboden op dit forum, maar geen reactie op gehad) Ook de brug vervangen voor een degelijk exemplaar welke de DiMarzio kan huisvesten. String through body gemaakt, Tusq topkam, matte zwarte slagplaat. De body laat ik ongelakt. De hals is van een inferieure kwaliteit en zou deze in de toekomst eens willen vervangen voor iets anders. Heeft iemand hier nog iets leuks liggen?

Hij speelt als een motherf***er btw

http://www.aagrafx.nl/temp/tele_from_hell.jpg
http://www.aagrafx.nl/temp/tele_from_hell_2.jpg

niekb
2 april 2008, 12:27
Aan een hals kan ik je niet helpen maar ik vind m er stoer uitzien. Wellicht via Warmoth oid. Is denk ik wel te doen nu met de lage dollar.

Mooi gitaartje!
Rocken doet ie ws als een tierelier.

Suc6

kidvic
2 april 2008, 13:05
Aan een hals kan ik je niet helpen maar ik vind m er stoer uitzien. Wellicht via Warmoth oid. Is denk ik wel te doen nu met de lage dollar.

Mooi gitaartje!
Rocken doet ie ws als een tierelier.

Suc6

idd d'r zit een ongekende hoeveelheid sustain in. 'n fijne gitaar die ik kan gebruiken met optredens zonder heel erg bang te hoeven zijn dat er iets mee gebeurt.

st.robot
1 juni 2008, 21:40
hey

leuke gitaar zo

even een vraagje vanwege m'n neefje, hij wil op z'n squier telecaster ook een humbucker in de brug plaatsen. hij wil graag weten wat voor humbucker aan te bevelen is... Ik weet dat ie nogal fan is de queens of the stone age, kaiser chiefs, millionaire ... iemand een idee of wat raad dat ik hem kan voor-schotelen ?

Madcow
1 juni 2008, 22:18
hey

leuke gitaar zo

even een vraagje vanwege m'n neefje, hij wil op z'n squier telecaster ook een humbucker in de brug plaatsen. hij wil graag weten wat voor humbucker aan te bevelen is... Ik weet dat ie nogal fan is de queens of the stone age, kaiser chiefs, millionaire ... iemand een idee of wat raad dat ik hem kan voor-schotelen ?

any humbucker. elementen maken niet zoveel uit qwa geluid(laat me uitpraten aub)simpel gezegt(heel simpel) Single coil=clean, Humbucker=dirty.het ligt meer aan de instellingen van je amp.

nevyn292
2 juni 2008, 11:17
als je buizen speelt ja, transistor valt het alles mee....