PDA

View Full Version : zelf leren spelen met een electrische gitaar?



Robert Jan
15 februari 2003, 17:52
hoi,

Ik wil graag electrische gitaar spelen, maar ik heb lang op de muziekschool gezeten (blokfluit en klarinet) en dat trekt mij helemaal niet. Kan ik met bepaalde methodes zelf leren Electrische gitaar spelen?

Groetjes RJ

Kan iemand mij precies vertellen wat je allemaal nodig hebt voor een electrische gitaar?? Zoals versterker, enzz......
Wat voor gitaar moet ik hebben? moeten er nog belangrijke zaken opzitten?? waar moet ik op letten als ik een 2ehandse koop of nieuwe?

BLOK182
15 februari 2003, 17:54
Zelf leren is te doen, tis een kwestie van doorzetten en flink oefenen. Er zullen vast allerhande handige boekjes voor zijn, misschien weet iemand er een paar?

In totaal heb je een gitaar, een versterker, en een kabel nodig, dus dat valt nog wel mee. De grote vraag is alleen, hoeveel wil je uitgeven en wat voor muziek wil je erop spelen?

Negative K3 fan
15 februari 2003, 18:03
misschien is het leuk als je de searhc gebruikt of in wat oudere topics leest?

Robert Jan
15 februari 2003, 18:10
Hoi,

Gaat lekker snel hier dat antwoorden :smile:

Ik wil graag een gitaar waarmee je zoveel mogelijk soorten muziek kan spelen(ik houd wel van hardrock maar ook van wat gewonere muziek. Het liefst het goedkoopste wat er is, maar het moet wel van goede kwaliteit zijn. Hoeveel kan ik dan ± klaar zijn?

Groetjes RJ

Voidhead
15 februari 2003, 18:18
Je kunt trouwens wel gewoon les nemen hoor... is niet te vergelijken met een muziekschool als je priveles neemt...

Robert Jan
15 februari 2003, 18:40
Hoi,

Ik wil graag zelf uitmaken wanneer ik kan spelen. Omdat ik het ook nogal druk heb wil ik zelf kunnen spelen wanneer ik het kan.
Ik wil geen vaste tijden.

Groetjes RJ

p.s. en het kost weer geld en ik ben 15

Fatal Fairytale
15 februari 2003, 18:49
jezelf leren spelen kan best, ben zelf 2,5 jaar bezig en heb nog geen een les gehad. Dus als je geen les wil kan je het beste beginnen met cd´s proberen mee te spelen(wel iets simpels,bijvoorbeeld nirvana)desnoods met tabs erbij.

Robert Jan
15 februari 2003, 18:52
Tabs??

Groetjes RJ

BLOK182
15 februari 2003, 19:22
Een tab van een nummer is net zoiets als het notenschrift ervan, alleen dan met een systeem van nummertjes, erg makkelijk. Aangezien je een hoop wilt spelen en aangezien je niet veel wilt uitgeven en niet veel ervaring hebt met verschillende gitaren, lijkt me het beste voor je een leuke Yamaha pacifica 112 en een roland cube 15 versterker, ik heb er goeie dingen over gehoord en ze zijn erg betaalbaar. Samen zit je op zo'n 400 euro denk ik.

Fatal Fairytale
15 februari 2003, 19:22
tabs, die je bijvoorbeeld van http://www.olga.net haalt, zijn een soort schema´s, waarin staat welke snaar je waar en wanneer moet aanslaan (de nummertjes is de fret waar je de snaar in moet drukken), t lijkt moeilijk, maar als je eenmaal een gitaar hebt en je kijkt ff naar een paar tabs terwijl je de muziek erbij luisterd, heb je het zo door en waag je zo een poging tot meespelen

Robert Jan
15 februari 2003, 20:08
Hoi,

Is er niks goedkopers??
ik heb deze bij dortmans musiccenter in Veghel gezien:

Washburn Wrt120 electrische gitaar, Bd10 gitaar versterker, stemapparaat, aansluitkabel, draagband, div. plectra
op=op
317,-

Groetjes RJ

ohja, welk programma moet ik gebruiken om die tabs te openen??

BLOK182
15 februari 2003, 20:16
Geen idee welke link je hebt gecheckt, maar bij http://www.ultimate-guitar.com en http://www.olga.net kan je ze gewoon bekijken en afdrukken via word enzo. Je zou ook eens kunnen kijken voor spullen op marktplaats, daar is wel een setje te vinden voor zo'n 200 euro denk ik. Reken er wel op dat het vaak niet al teveel is, zo'n yamaha en een roland cube is toch wat degelijker. En als je het gewoon nieuw bestelt, kan je 10% korting vragen, das standaard bij muziekzaken, dan valt de prijs wel mee denk ik.

Robert Jan
15 februari 2003, 20:29
Hoi,

in de aanbieding van dortmans:
Washburn Wrt120 electrische gitaar, Bd10 gitaar versterker, stemapparaat, aansluitkabel, draagband, div. plectra
317,-

Wat vonden jullie nou van deze, hij is nieuw

Groetjes RJ

Ik heb het al uitgevonden, maar voor mij is het nog algabra die tabs. Komen we wel uit met de "gebruiksaanwijzing"

Kun je zo'n ding trouwens niet huren ofzo??

BLOK182
15 februari 2003, 20:37
Huren is echt veeeel duurder dan kopen, en trouwens, veel zaken verhuren niet voor lange termijn, ze doen hoogstens iets verhuren als je het snel ff een dag/week nodig hebt.

Robert Jan
15 februari 2003, 21:03
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,

in de aanbieding van dortmans:
Washburn Wrt120 electrische gitaar, Bd10 gitaar versterker, stemapparaat, aansluitkabel, draagband, div. plectra
317,-

Wat vonden jullie nou van deze, hij is nieuw

Groetjes RJ