PDA

View Full Version : Hulp met een mooi stukje...



wortel187
2 april 2008, 02:42
Hoi allemaal,

Ik heb op youtube een gitaarles gezien die ik wil leren. Maar ik ben op een probleem gekomen, ik ben op de helft maar nu ben ik op een punt gekomen waar ik niet hoe ik mijn hand moet houden.

Bij ongeveer 2:00 min tot en met 2:15 begint ie met een stukje, maar ik weet niet goed hoe ik mijn hand moet houden en met welke vingers ik tonen moet pakken.

Het gaat om deze les: http://nl.youtube.com/watch?v=0K-zyeLuKho

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt allemaal

B_2_the_a
2 april 2008, 02:53
barré akkoorden
goooglemaar

wortel187
2 april 2008, 03:04
O ok ik wist niet dat het zo heette, dus in principe is de basis om met je wijsvinger alle snaren aan te spannen?

Begrijp ik het zo goed?

gitaarvrouwtje
2 april 2008, 07:39
ja, je legt je wijsvinger over de hele hals (of soms in ieder geval meerdere snaren ) en drukt die zo stevig aan dat er een heldere klank aangeslagen kan worden
met je andere vingers op andere posities bepaal je verder het akkoord

even oefenen maar je moet t zeker leren..anders ben je beperkt in je spel vooral als je hoger de hals op wilt

wortel187
2 april 2008, 12:50
Ok hartelijk bedankt en heb weer wat geleerd.

Nog een fijne dag verder iedereen....

JazzBass
2 april 2008, 22:36
nog een kleine noot.. Probeer de barré's niet te hard te knijpen.. :hippie:

Zen
3 april 2008, 00:42
prachtige liedje :)
probeer deze video voor de vingers en succes!

http://nl.youtube.com/watch?v=leX0IbvCeRc

Joppnl
3 april 2008, 10:59
lekker accentje heeft die Gary zeg.....


barré accoorden zijn in het begin erg lastig om 'kraak-vrij' te pakken.

Maar blijf hierop oefenen want als je die eenmaal kan kan je elk accoord maken en ook z'n eigen klankkleur geven. Bv: als je een C wilt spelen kan je een standaard C pakken maar ook een C gebaseerd op een E oftewel je wijsvinger op de 8e fret en met de andere vingers pak je een E-vorm.

Of op basis van een A: wijsvinger op 3e fret en met de overige vingers een A Maken )of de luie methode: wijsvinger wederom op 3e fret en met je ringvinger nog een soort barré-tje op de 5e fret. (hoge e dempt vanzelf).

Als je je wijsvinger iets kantelt zodat de zijkant van je vinger meer op de snaren drukt gaat het kraak-vrij spelen iets makkelijker maar dat moet je maar even proberen. Succes.