PDA

View Full Version : "Don't believe the hype"/"DO believe the hype"..Arion SCH-1 'per ongeluk' verkocht..



Nitefly7
2 april 2008, 00:35
... zo'n 12 jaar geleden, maar ik heb 'm weer terug !
Eigenlijk iets teveel betaald voor het beestje, maar ach..

Hebben jullie nog verhalen (misschien GAS-gedreven) van pedalen die je achteraf misschien niet zo snel had verkocht?
of waar je eigenlijk nét wat langer over had kunnen handje-klappen om er meer uit te slepen?

Mijn verhaal: van 'Plastic chorus' naar Vai's Chorus, Eric Johnson's Chorus en eindigen bij Landau/Henderson Chorus... van plastic...

In een grijs verleden, ongeveer 12 jaar geleden, toen ik net effectjes ontdekte kreeg ik voor het bedrag van ik meen 30 gulden (JA, FLORIJNEN!) een plastic doosje in m'n handen dat 'chorus' liet zien en ook grijzig uitzag..
Er stond iets raars op, Arion (dus geen 'Boss' of .. 'vroeger hadden we nog geen Fulltone (...)' .. 'vroeger was alles beter'... of 'ignorance is bliss'..
en natuurlijk
'wat de 'fly niet kent, daar GAS't hij niet op'...

qua klank vond ik het een erg leuk pedaaltje, cheesy 80's chorus, maar absoluut niet verkeerd..
geen Google om 't ding te Googlen, dus tja..
in de verkoop dan maar..

Toentertijd was Vai mijn pedalen-voorbeeld en 'dus' heb ik de Arion destijds verkocht (met winst, dat wel) om een Boss CE-5 te kunnen bekostigen..
Aldus was het 1e (en beste?) Nitefly-plankje een feit:

Gamma-koffertje met
GCB-95, DS-1, CE-5 en DD-5

Na een tijdje te hebben ge'TC'd, werd ik wat chorus-moe..
Hoewel de SC/F ook 'n erg fijne leslie/vibe-achtige sound kan produceren, en ik eindelijk na jaren ook de flanger iets kon laten doen wat ik wilde, had ik toch besloten om 't pedaal te verkopen; hij was gewoon te duur voor wat hij in mijn setup kon doen..

Ik wil echter per sé een chorus op mijn board, als backup voor de Replifex en als rechttoe-rechtaan aanvulling op de phaser die er snel aan schijnt te komen.. (custom paint + evt. true bypass)

Omdat ik een paar dagen geleden in slaap was gesukkeld, ging de Arion SCH-1 voor 38 euro aan mij voorbij... Maar de 2e heb ik toch echt weten te scoren (10 tegen 1 dat het 't zelfde ding is... maar ach.. heb ik tenminste weer wat pleuri voor het 'Nitefly's setup 2008' die binnen 3 maanden 'af'... ish.. lijkt te zijn)

Nu heb ik dus na 12 jaar mijn 1e chorus-pedaaltje weer terug, een pedaal die doet wat hij moet doen (chorusjes en zeer bruikbare rotary/leslies) voor een enigszins schappelijke prijs..

de kleine GAS-valkuil is hier natuurlijk dat ik van de 'Plastic' Arion, naar de 'Vai'-CE-5 naar de Eric Johnson TC SC/F, en dan weer uitkom bij de 'Henderson/Landau' Arion .. a.k.a.
het plastic grijze doosje...

zo zie je maar weer : if it sounds good, don't sell it... !
...unless you can get a rediculous high margin out of it..

nu in spanning wachten op de 'echte' Arion SCH-1 chorus...

BamBuFan1
2 april 2008, 00:40
de kleine GAS-valkuil is hier natuurlijk dat ik van de 'Plastic' Arion, naar de 'Vai'-CE-5 naar de Eric Johnson TC SC/F, en dan weer uitkom bij de 'Henderson/Landau' Arion .. a.k.a.
het plastic grijze doosje...

Het is ook gewoon een verd*md lekker klinkend pedaal. Vooral idd die lesliesound!

Dirk_Hendrik
2 april 2008, 09:01
Probleem is dat er nog al veel over de landau/henderson etc chorus wordt geluld. Dan is het de SCH-1, Als het uitkomt de SCH-Z (de recente re-issue dus), en als je het helemaal correct wilt doen,

Dan scoor je jezelf de SFC-1. De Arion Fat Chorus dus.

Wat niet wegneemt dat de andere prima dingen zijn.

Nitefly7
2 april 2008, 09:21
Probleem is dat er nog al veel over de landau/henderson etc chorus wordt geluld. Dan is het de SCH-1, Als het uitkomt de SCH-Z (de recente re-issue dus), en als je het helemaal correct wilt doen,

Dan scoor je jezelf de SFC-1. De Arion Fat Chorus dus.

Wat niet wegneemt dat de andere prima dingen zijn.

Nou, om eerlijk te zijn ben ik geen grote fan van Scott of Mike, maar ik heb wel immens respect voor de heren.. Heb ook nog geen tijd gehad om hun platen te beluisteren.... of hersencellen getraind om hele Tribal Tech cd's te biljven luisteren..

Hun chorus/leslie-sounds vind ik echter wel 'dik in orde', een geluid dat ik bij de CE-5 niet echt heb gevonden/gebruikt destijds..
En toen ik zag dat die sound uit dat 'goedkope plastic doosje' kwam..

De CE-2 doet z'n ding ook erg goed, maar die zit op 'n ander board..

Ik hoop 'dit keer', na die 12 jaar en genoeg GAS-fueled aankopen, dat ik voor minder dan 100 euro gewoon 'n lekker chorusje heb, met lekkere leslie-sounds..
Tegelijkertijd kan ik iemand anders blij maken met een van die 'andere' lekker chorusjes, maar die meer dan 100 euro moet kunnen opleveren..

Chorus/leslie pedalen zijn voor minder dan 100 euro te krijgen, alles wat duurder is, hoef ik even niet te rechtvaardigen..

Ah well, ik heb -binnenkort- weer een prima chorus én geld op de bank voor kabels, in reparatie zijnde pedalen en de huur van een studentenkamer/studiootje..

imlikeajungle
2 april 2008, 10:04
Een keer bijna mijn Ibanez CD10 verkocht... Bijna!
Ondertussen al een aantal digitale delays, maar ook bvb een Boss DM2 versleten. Op een pedalenmeeting een tiental anderen naast gezet. En wat was ik blij dat ik die CD10 had. Nu nog steeds gelukkig dat ik die CD10 toch net heb gehouden. Mijn gevoel was juist, niet wegdoen die handel. Kost een derde van die DM2.

LordRiffenstein
2 april 2008, 10:38
Probleem is dat er nog al veel over de landau/henderson etc chorus wordt geluld. Dan is het de SCH-1, Als het uitkomt de SCH-Z (de recente re-issue dus), en als je het helemaal correct wilt doen,

Dan scoor je jezelf de SFC-1. De Arion Fat Chorus dus.

Wat niet wegneemt dat de andere prima dingen zijn.

Ik heb ze allemaal gehad, 3 SCH-1s waaronder een grijze, 2 SCH-Z en een SFC-1. Had er op een bepaald moment 4 in huis. :stop: Allemaal vergeleken en een gewone SCH-1 gehouden, die klonk het beste. Leuk pedaaltje.

Nitefly7
2 april 2008, 11:34
Ik heb ze allemaal gehad, 3 SCH-1s waaronder een grijze, 2 SCH-Z en een SFC-1. Had er op een bepaald moment 4 in huis. :stop: Allemaal vergeleken en een gewone SCH-1 gehouden, die klonk het beste. Leuk pedaaltje.

hihi, misschien wordt het dan de Youri/Henderson/Landau-chorus :satisfie:

mijn 'teruggekochte' SCH-1 is een grijze, heb jij de zwarte gehouden?
of ook 'n grijze ?

hij zit niet in je rack-lade, of wel?

LordRiffenstein
2 april 2008, 12:41
hihi, misschien wordt het dan de Youri/Henderson/Landau-chorus :satisfie:

mijn 'teruggekochte' SCH-1 is een grijze, heb jij de zwarte gehouden?
of ook 'n grijze ?

hij zit niet in je rack-lade, of wel?

:cooler:

Ik heb een zwarte gehouden omdat ik die beter vond klinken dan de grijze en andere zwarte. De SFC-1 was ook wel leuk maar niet noodzakelijk. SCH-1 staat ondertussen wel weer op mijn rack-lade, gebruik hem ook voor leslie sounds.

Sinner
2 april 2008, 14:04
Ooit mijn DD2 en NS-2 verkocht omdat ik overging op multieffect (GT-5).

Nu heb ik ze allebei weer. Om te overcompenseren heb ik nu twee DD2's en ondertussen ook een DM2, DM3 en CD10, dus nu wil ik een DD2 weer verkopen, en zo blijf je aan de gang :hippie:

Angel
2 april 2008, 17:22
Mijn SCH-1 ziet netjes in mijn rack.

R.J
2 april 2008, 17:43
Ik zit hier toevallig met een ACH-I op schoot.... En hij is zwart, met blauw.

Lekker pedaaltje, veel lekkerder dan de boss chorus die ergens in een hoekje in de gang ligt.

Maar ik verkoop eigenlijk nooit dingen die ik goed vind klinken, ookal gebruikt de koninging zelf een behringer chorus ofzo.

Nitefly7
2 april 2008, 17:51
Ik zit hier toevallig met een ACH-I op schoot.... En hij is zwart, met blauw.

Lekker pedaaltje, veel lekkerder dan de boss chorus die ergens in een hoekje in de gang ligt.

Maar ik verkoop eigenlijk nooit dingen die ik goed vind klinken, ookal gebruikt de koninging zelf een behringer chorus ofzo.

En daar heb ik me wel eens door laten leiden, maar het is me nooit tegengevallen, ik weet nu wel wat beter wat er te koop is; als advies voor anderen (ik voel me nog geen grote 'troll'...)

Maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik een soort budget voor pedalen die ik had heb opgesteld en zodra iets goed klinkt, inderdaad: niet verkopen..
De TC heb ik gewoon weggedaan omdat ik 'n Boss CE-2, of in dit geval de Arion, 'even goed' vind klinken voor een betere prijs..
De OCD gaat weg voor 'n Technophobia Drive :sssh:
En de Ernie Ball Pedalen gaan weg voor 'n rack-setup...

Jeroenvanhulsteijn
2 april 2008, 22:23
ARION!!!!

Leuk. Heb ook de SCH-1 (de grijze en de zwarte) en de SFC-1 gehad. Mijn voorkeur ging dan uit naar de SFC. Ik vraag me wel af of ze een beetje te clonen zijn. Want die SFC zie je dus bijna nooit.

Jimwoud
3 april 2008, 09:32
Ik heb laatst weer een Boss Super Chorus(die licht blauwe) weer terug in mijn bezit. Een jaar of 2/3 geleden verkocht omdat ik een multieffect had, en nu weer terug. Heb er dit keer 25 euro voor betaald, dus kon hem niet laten liggen.

rijco.nl
4 april 2008, 08:09
ARION = toch ROCKTECK ??

Dirk_Hendrik
4 april 2008, 09:13
Nee. In het geheel niet zelfs. Arion en Aria zijn ook al niet hetzelfde.