PDA

View Full Version : RE-20 space echo gekocht.



Gitaar4LifeDude
1 april 2008, 21:36
vandaag een space echo gekocht van roland/boss. In de winkel vroeg ik aan die man of 't geschikt was voor metal enzo en hij als een malle ja knikken, kom ik thuis is 't met ook maar een beetje distortion gewoon al onluisterbaar :S
morgen maar even omruilen voor een dd-6
iemand die dit sterk afraadt ofzo?

Swan
1 april 2008, 21:40
misschien moet je er nog ff mee leren omgaan?

Herman
1 april 2008, 21:56
Hoe heb je hem aangesloten dan? Distortion van je amp en dan gewoon tussen amp en gitaaR? Zoja, hang hem dan eens in de FX-loop. Knapt hij stukken van op. Had hetzelfde probleem eerst met mn DD6, toen in de loop gezet, en toen was het ineens een prima delay.

Als je geen Fx hebt...danneh, moet je wel een andere delay zoeken denk k, maar dan is de DD6 ook niks voor je kan ik je al vertellen:chicken:

VanBiLL.com
1 april 2008, 22:01
Yep, als vuistregel altijd eerst dist/od en dan pas delay/rev...

elw
1 april 2008, 22:01
Zolang je hem maar na je distortion hebt staan klinkt ie perfect? Gebruik de combi vaak genoeg.

Fuhgawz
1 april 2008, 23:28
Heb je hem van tevoren dan niet getest ofzo? Waarom heb je hem uberhaupt gekocht?
Verder inderdaad zoals de rest al zegt, in de loop ermee, of na je distortionpedaal mocht je dat gebruiken, en gewoon mee kloten.

EpiCenturiesAWAy
2 april 2008, 00:01
Yep, als vuistregel altijd eerst dist/od en dan pas delay/rev...

Vind ik niet helemaal juist..
Ik zet m'n Artec SE ADL liever voorm'n amp..
Ga nu eens experimenteren met echo park in m'n loop..

Rinze
2 april 2008, 00:19
Een Space Echo is niet wat ik zou verwachten bij metal. Hoe kwam je dr bij?

Levitation
2 april 2008, 00:39
Je mag het ding naar mij opsturen anders, ik weet er wel raad mee :rockon:

B_2_the_a
2 april 2008, 01:09
goed gebruiken en oppassen met de input volume knop, beter te laag (hij kan uit zichzelf oversturen ;))

vidar
2 april 2008, 13:07
Nog wat kantekeningen: Zet de delay uit/zet de blend heel laag bij rythm werk, delay zou ik eerder gebruiken voor solo's, maar echte regels zijn er wat dat betreft niet, ik zou gewoon even zoeken naar de juiste balans. Het is in principe een prima delay, een DD-6 is niet zo veel beter ofso. Probeer idd het volume een beetje laag te houden, er een beetje hoog af te halen (tone/treble knop iets voor 12en, zorgt ervoor dat de delay iets meer nar de achtergrond gaat en niet teveel in de weg zit voor je gitaar geluid) en met de blend/mix en de feedback knop op nul te beginnen en dan naar smaak een beetje bij te draaien tot je hebt gevonden wat je zocht.

Succes, Vidar

Rutger
2 april 2008, 13:15
Een tape-echo voor metal? Is nou niet bepaald de eerste keuze, als je bedenkt dat de originelen veel voor rock n roll en surf gebruikt werden. Maar goed...

Inderdaad in eerste instantie in de fxloop gooien! Als je veel gain gebruikt ontkom je daar denk ik niet aan. Die dingen werden vroeger ook wel voor de pre-amp gezet, maar die overstuurden dan ook niet zo gek veel. Dan kun je de echo inderdaad zuinig afstellen, zodat de echo zelf weinig overstuurt.

Wel een interessant pedaal, wist nog niet dat ie bestond :)

Gitaar4LifeDude
2 april 2008, 17:47
Een Space Echo is niet wat ik zou verwachten bij metal. Hoe kwam je dr bij?

ik ging naar de gitaarwinkel in hoorn en die man zei tegen me dat 't prima kon met de space echo en ik, goedgelovig als ik ben, zei maar oke ookal leek 't me nogal sterk. heb nu een dd6 en die klinkt prima :)
gelukkig aardige man in de winkel daaro die me zelfs gewoon het geld dat ik overhield gewoon weer terug gaf en hij gaf me er zomaar een adapter bij ook dus ik denk dat ik nu nog beter uit ben ook. de delay was voor solo's en de space echo was toch meer beetje pink floyd achtig enzo en dat was gewoon niet zo de bedoeling.
bedankt voor de reacties!

Rude Perception
2 april 2008, 18:33
En wat hebben we geleerd?
Altijd eerst testen als je nieuw koopt:hippie:

Squier4ever
3 april 2008, 12:36
ik ging naar de gitaarwinkel in hoorn en die man zei tegen me dat 't prima kon met de space echo en ik, goedgelovig als ik ben, zei maar oke ookal leek 't me nogal sterk. heb nu een dd6 en die klinkt prima :)
gelukkig aardige man in de winkel daaro die me zelfs gewoon het geld dat ik overhield gewoon weer terug gaf en hij gaf me er zomaar een adapter bij ook dus ik denk dat ik nu nog beter uit ben ook. de delay was voor solo's en de space echo was toch meer beetje pink floyd achtig enzo en dat was gewoon niet zo de bedoeling.
bedankt voor de reacties!

niet meer zo naïef op verkopers af gaan volgende keer, en lekker zelf testen dus!

Gitaar4LifeDude
3 april 2008, 21:49
hij testte 'm voor me dat wou hij per sé maar hij deed 't alleen met clean en vervolgens zei hij dat 't ook goed zou werken met distortion en aangezien 't met clean al cool klonk ging ik er maar mee akkoord.... normaal test ik altijd en idd hier heb ik wat van geleerd.
thanx allemaal.

Speeddemon
5 april 2008, 14:36
Maar nu heb je nog steeds niet gezegd hoe je 'm aangesloten hebt.

Ik speel metal met een Line 6 Echo Park of een Ibanez DE7 (in de fx-loop OF achter een distortion pedaal; als m'n amp clean staat), en dat werkt altijd goed.

In de volgende situaties klinkt 't 95% zeker slecht:
-gitaar--->delaypedaal--->distortion pedaal--->cleane amp
-gitaar--->delaypedaal--->overstuurde amp (in instrument input)