PDA

View Full Version : Hazarai vs DD7



gijs_sg
1 april 2008, 21:09
Hallo mensen.
Ik ben verschrikkelijk aan het twijfelen(A): Ik wil graag een delay kopen en had bij feedback op de nieuwe Memory Man With Hazarai gespeeld. Ik heb, helaas, vooral met de looper lopen kloten. En nu, op de messe, komt boss met de DD7. Hier zit een DM 2 simulatie op én een looper. Ik ben fan van het geluid van de DM-2

Tsjaah, wat te doen. De demo's op internet van de hazarai klinken allemaal heel mooi.

Heeft iemand van jullie toevallig de hazarai? Zo ja, kan je me dan vertellen of een warm 'bijna analoog' geluid zoals de DM 2 uit de hazarai te halen valt?

Alvast bedankt!

Mitch
2 april 2008, 10:53
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de DM2 setting van de DD7 de (hooguit iets aangepaste) analoge setting is van de DD20. Dat is een keurige klank, maar de grap is: het blijft een nabootsing. Het is moielijk uitleggen, maar zo'n bak 'mengt' anders met je geluid dan een analoge. Of een digitale met een hele goeie filtering, maar goed, ik dwaal af.
Voor de Hazarai geldt ongeveer hetzelfde. Leuk ding, klinkt heel behoorlijk maar het wordt nooit hetzelfde als een DM2. Wat ik me herinner van de Hazarai kwam de DD20 iets dichterbij een analoge sound.

vidar
2 april 2008, 12:59
De hazarai kan door de filter en de decay knop wel weer wat meer eigen geluiden produceren naar mijn mening, zeg maar van reverb achtige sounds naar heldere delays en daar tussenin, bovendien kun je loopen met delay op de hazarai, wat ik toch wel erg cool vind. Ik heb zelf de DD20, heerlijk pedaal, maar de memory man met Hazarai (en de deluxe ook btw) is ook heel goed. DD7 heb ik nog niet gehoord.

groeten, Vidar