PDA

View Full Version : Martin Custom Configurator



northernlake
1 april 2008, 20:48
Sinds vandaag (geen grap) online op de Martin site een custom configurator. Nog beperkt in het aantal body shapes maar wel leuk om mee te spelen:

http://www.mguitar.com/guitars/custom/

Flipkoos
1 april 2008, 22:41
Wahoe vet leuk!
Als ik nu heel veel geld had...mijn zojuist gecreëerde KOA-000-14 modelletje moest bijna 20.000 dollar kosten!...au!

northernlake
1 april 2008, 23:01
Wel 40% er af halen voor de 'street price'. Dan valt het best mee toch? ;)

Mijn wensen zijn vrij simpel: eigenlijk een HD-28V met een andere top en wat cosmetische upgrades. Komt slechts op zo'n $6000 :satisfie:

freekick
2 april 2008, 11:05
Leuk hoor.
Mijn modelletje kost 6500 dollar.

Heb niet op bestellen geklickt.

--=HANS=--
2 april 2008, 15:08
Hmmmm, ik kom op een slordige € 7.000 uit, dan zou ik toch ook eens goed kijken naar die R. Taylor gitaren waren Picker het laatst over had. Wel leuk stukje van de site trouwens!


Groet, Hans

Squier4ever
2 april 2008, 16:13
Mmm nice mijn D45 moet nu 15.630$ kosten, mede door de carbon fiber case van 3000$

jplm
2 april 2008, 20:09
Sinds vandaag (geen grap) online op de Martin site een custom configurator.

Die Martin toch. Ze zijn er inmiddels goed achter dat je met "speciale modellen" grof geld kunt "verdienen". Ik bedoel, ze maken elke dag wel een nieuw signature-model, vaak van mensen die een gitaar maar een dag in de hand hebben gehad. Ik wil maar zeggen, als Ophra Winfrey vandaag langs een gitaarzaak fiets en een keer in de etalage kijkt, dan heeft Martin morgen het "limited Ophra Winfrey" model al klaar. Voor de dubbele prijs van een standaard modelletje uiteraard.
By the way, ik heb die "custom configurator" nog niet bekeken, maar ik vraag me af wat ze als prijs zouden opgeven als je gewoon een van hun standaard modellen samenstelt qua hout en uitvoering en dat ingeeft? Zou een giller zijn als ze dan ook met een dubbele prijs aan kwamen zetten.

Groet, Jan.

chris c
2 april 2008, 21:09
Een signature model kan soms wel een pak minder kosten dan zo'n custom, omdat ze er tientallen tegelijk van kunnen produceren.

De Jacques Stozem OMC bv. kost ongeveer 2400 euro in de winkel, in een vrij sobere uitvoering weliswaar, maar met de houtgradatie die Martin gebruikt voor de 42-45 modellen. Heb ik altijd de ideale Martin gevonden : het beste hout, maar zonder die dure (en naar mijn smaak niet eens mooie) versieringen in abalone enz.

northernlake
3 april 2008, 09:48
Ach ja, dat signature programma...
Die custom configurator is een alleen een indicator.

Hoe het werkt met een custom Martin is inderdaad dat je uit moet gaan van een bestaand 'Base Model' en daar vervolgens je wensen op los moet laten. Hoe minder wijzigingen, hoe minder duur, maar iedere wijziging (en dat geldt ook voor iets weglaten!) kost een upcharge. Alles meer dan twee wijzigingen wordt gezien als een custom. Mijn D-18V heb ik besteld met een Amberburst top in de laatste week dat dat nog een 'normale' extra optie was. En slechts één aanpassing t.o.v. het standaard model en dus geen 'custom' op het neck block. Die burst was geloof ik $240 extra.

Ik zou als base een HD-28V nemen en daar een Alpine top op doen met snowflakes op de toets en een style 45 logo op de kop. Dan heb ik een leuk mahonie en rosewood setje :)

freekick
3 april 2008, 11:01
Mmm nice mijn D45 moet nu 15.630$ kosten, mede door de carbon fiber case van 3000$

verdraaid . die case was ik vergeten.
Dan kom ik op 9500,00 misschien dat ik met wat inlegwerk nog bij je
in de buurt kan komen.

Leuk deze site maar ik ben het met Chris eens; Hoe minder cosmetica
des te mooier de gitaar.
Bij draaiorgels kan het me niet barok genoeg zijn.

Squier4ever
3 april 2008, 12:55
als je bij bodystijl het meest luxe model neemt begin je pas vanaf 9500$ :D

ik ben trouwens ook niet van al die franjes hoor.

--=HANS=--
14 april 2008, 11:47
Bump!

Kwam net op de site van Lakewood ook zo`n custom configurator tegen, ziet er heel goed uit.

Kijk hier (http://www.lakewood.de/en/configurator/designer.php) maar eens.

Je kan je ontwerp uitgebreid van alle kanten bekijken.

northernlake
14 april 2008, 14:49
Mooi ding, van Lakewood. Ik kom op zo'n 2700 euro voor een dread met mijn gewenste halsprofiel en een bearclaw euro spruce top en wat opties voor het oog.