PDA

View Full Version : Na bassen kan ik niet meer gitaarspelen!



nielsje777
1 april 2008, 21:22
Hallo iedereen,

Ik speel al zo'n zes jaar gitaar, zowel akoestisch als elektrisch.
Iedereen is natuurlijk bekend met de eelt die ontstaat op de vingers van je linkerhand.

Maar ik ben twee weken geleden begonnen met bassen. En nu staat er zoveel eelt op de vingertoppen van m'n rechterhand dat tokkelen op een akoestische gitaar niet meer gaat! Wat moet ik doen?

Niels.

yhcmarc
1 april 2008, 21:29
bassen met een plectrum ;)

Tankman
1 april 2008, 21:42
Eelt verwijderen? Zo moeilijk is dat niet...Heb je van die coole schaafjes voor.

nielsje777
1 april 2008, 22:04
Gelukkig kan ik dat eelt verwijderen ;)
Bassen met een plectrum? Hm, Zit wat in.. Maar wordt dat niet gezien als.. uhm.. iets voor mietjes? :P

Tankman
1 april 2008, 22:33
Rot op...Ik bas ook met een plectrum. Komt alleen omdat ik eigenlijk gitarist ben. Speelt gewoon lekkerder. En nu noem je dus Jason Newstedt ook een meisje. :angry:

bert k
1 april 2008, 22:41
Bassen met een plectrum is niks mis mee, ik doe allebei.

Maar ik heb een ander probleem. Ik speel akoestisch fingerpicking met mijn nagels, en als ik bas dan sloop ik mijn nagels. Ik heb een tijdje terug een CD opgenomen (zie sig) waar ik zowel akoestisch als bas speel, en ik moest echt de volgorde van de opnames goed plannen, anders kwam ik in de problemen.

Rude Perception
2 april 2008, 00:48
ANDER SUBFORUM!!! Kijk nou eens waar je post...

humbucker
2 april 2008, 01:06
Bassen met een plectrum is niks mis mee, ik doe allebei.

Maar ik heb een ander probleem. Ik speel akoestisch fingerpicking met mijn nagels, en als ik bas dan sloop ik mijn nagels. Ik heb een tijdje terug een CD opgenomen (zie sig) waar ik zowel akoestisch als bas speel, en ik moest echt de volgorde van de opnames goed plannen, anders kwam ik in de problemen.

Dat ken ik. Ook al bas ik dan niet. Als ik fingerpick op mijn elektrische gitaar dan lukt klassiek spelen ook niet meer. Vrij vervelend. Gelukkig speel ik niet zo heel veel meer met mn vingers en is het probleem zo goed als van de baan. :)

Mephistocles
2 april 2008, 08:59
Heb ik ook. Maar last heb ik er niet van.

Tsja, het nadeel van zo'n eeltschaafje is dat dat eelt er niet voor niets zit. Je krijgt zo een blaar als je dan weer gaat bassen. Maar ik laat m'n nagels altijd een klein stukje groeien, zodat het net niet opvalt in het dagelijks leven, dat geeft een lekker felle attack, en voor wat minder attack, speel ik met m'n vingers. Inderdaad, je voelt je snaar drastisch minder, ja. Probeer anders vingerplectrums. Dan voel je helemaal niets meer. Als je daar aan gewent bent, en je speelt weer met je vingers verlang je echt weer terug naar vingerplectrums (of niet, in mijn geval. Ik vind het ondingen).

hendrix2
2 april 2008, 12:04
ANDER SUBFORUM!!! Kijk nou eens waar je post...
Het begint wat vervelend te worden dat dat steeds geroepen word. Als de mod van dit subforum dat vind, dan zal hij het wel verplaatsen. Algemeen is bijna nooit juist gebruikt geweest en het zal bijna nooit juist gebruikt worden. Ik vind het alleen erg storend dat er iedere keer geschreeuwd wordt op de topicstarter. Ik durf ook wel eens een opmerking te maken daaromtrend, maar dan geef ik ook wel altijd antwoord op topicstarter zijn vraag.

nielsje777
2 april 2008, 12:45
Okee dan..

Dan wordt het voor mij ook bassen met een plectrum.
Want akoestisch wil ik nog lang niet opgeven.

Bedankt iedereen :hippie:

Mr.Fingers
2 april 2008, 19:35
Misschien kan je overwegen flatwound snaren op je bas te zetten, die zijn heel wat vriendelijker voor je vingers (van zowel linker- als rechterhand)