PDA

View Full Version : Na bassen kan ik niet meer gitaarspelen!



nielsje777
1 april 2008, 21:22
Hallo iedereen,

Ik speel al zo'n zes jaar gitaar, zowel akoestisch als elektrisch.
Iedereen is natuurlijk bekend met de eelt die ontstaat op de vingers van je linkerhand.

Maar ik ben twee weken geleden begonnen met bassen. En nu staat er zoveel eelt op de vingertoppen van m'n rechterhand dat tokkelen op een akoestische gitaar niet meer gaat! Wat moet ik doen?

Niels.

yhcmarc
1 april 2008, 21:29
bassen met een plectrum ;)

Tankman
1 april 2008, 21:42
Eelt verwijderen? Zo moeilijk is dat niet...Heb je van die coole schaafjes voor.

nielsje777
1 april 2008, 22:04
Gelukkig kan ik dat eelt verwijderen ;)
Bassen met een plectrum? Hm, Zit wat in.. Maar wordt dat niet gezien als.. uhm.. iets voor mietjes? :P

Tankman
1 april 2008, 22:33
Rot op...Ik bas ook met een plectrum. Komt alleen omdat ik eigenlijk gitarist ben. Speelt gewoon lekkerder. En nu noem je dus Jason Newstedt ook een meisje. :angry:

bert k
1 april 2008, 22:41
Bassen met een plectrum is niks mis mee, ik doe allebei.

Maar ik heb een ander probleem. Ik speel akoestisch fingerpicking met mijn nagels, en als ik bas dan sloop ik mijn nagels. Ik heb een tijdje terug een CD opgenomen (zie sig) waar ik zowel akoestisch als bas speel, en ik moest echt de volgorde van de opnames goed plannen, anders kwam ik in de problemen.

Rude Perception
2 april 2008, 00:48
ANDER SUBFORUM!!! Kijk nou eens waar je post...

humbucker
2 april 2008, 01:06
Bassen met een plectrum is niks mis mee, ik doe allebei.

Maar ik heb een ander probleem. Ik speel akoestisch fingerpicking met mijn nagels, en als ik bas dan sloop ik mijn nagels. Ik heb een tijdje terug een CD opgenomen (zie sig) waar ik zowel akoestisch als bas speel, en ik moest echt de volgorde van de opnames goed plannen, anders kwam ik in de problemen.